Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fék, futómű, kormánymű


forumadmin

Recommended Posts

3 órája, Gergőőő írta:

Nem lehet h téged a hátsó szilent szivat? Ha kicsit fel van lazulva a csavarja esetleg tud az is kotyogni mert a szilentbe a furat van vagy 14es a csavar ami átmegy meg m12es. Bár gyárilag menetrögzítőzve vannak de tud akkora pofonokat kapni amitől kiszopósodik. 

A csavarhoz még nem nyúltam, csak amikor fel volt emelve az eleje akkor néztem rá a gumiszilentre, hogy nincs-e kiszakadva, de akkor megnézem a csavart is mindjárt....aztaqrva nem hiszem el...:-) húztam rajta egy negyed fordulatot, most nem tudtam előhozni a koppanást. Kösz szépen!:icon13: Ki kell tekernem és újból menetrögzítőzni a csavarokat. Ugye vettem már ki a  lengőkart, utána azt hittem elég ha megtépem.

Link to comment
Megosztás:

18 órája, Bundee írta:

Még jó, hogy b̶e̶l̶e̶ ̶n̶e̶m̶ ̶l̶é̶p̶e̶t̶t̶ ki nem esett :goofy:

Akkor rájöttem volna, amikor kiveszem a lengőkart talpast cserélni. Holnap alámászok, úgyis le akarom mérni a fékcsövet akkor menetrögzítőzöm mindet, de igazából nem emlékszem hogy cseppentettem-e rá legutóbb még az is lehet hogy igen.

11 órája, Gergőőő írta:

Azért most dagad a mellem h a legbecsesebb fórumtársnak tanácsot adtam és bevállt. :evilgrin: Bár vicces h sose menetrögzítőztem semmit, viszonylag sokféle kocsit is szerelek és még sosem lazult vissza csavar amit megtéptem. 

Na igen az a baj velem, hogy osztom az észt hogy mindíg a legegyszerűbb dologtól kell indulni, de aztán én is többször belefutottam már ilyenbe. Mondjuk sok pénzt nem bactam el, mert a kormánymű kottyanás megszűnt a pár 100forintos csúszka cserével. Csak a kiszerelés volt potyára, de legalább jól szórakoztam. Mondjuk menni még nem mentem vele azóta.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 05. 18. at 22:49, zotya975 írta:

Üdv! Legjobb kivenni a lengőkart, és kifúrni-flexelni a szegecseket, majd kiütni őket, és mehet be az új.

 

 

De vannak készen szerelt lengőkarok, ha a szilentek is csere érettek, érdemes abban is elgondolkodni.

 

On 2017. 05. 19. at 7:44, Gergőőő írta:

Én is komplett lengőkart cseréltem, mondjuk nekem a hátsó szilent volt nyöszögős. Sokat javult a szekér viselkedése hiába gagyi márka került be (starline) meg kell keresni hol adják még olcsón. Mikor én vettem oldalanként 7300+posta volt, ez még mindig olcsóbb mintha veszel 2 szilentet egy gömbfejjel és cserélteted. Csak a hátsó szilenthez kellett venni azt a két perselyt ami lyukon tartja a bölcsőben a csavar berakásához. 

Múltkor láttam valakinél egy ilyen komplett lengőkart kettészakadva.... én inkább megszilentezem a gyárit....

On 2017. 05. 19. at 11:17, zotya975 írta:

A csavarhoz még nem nyúltam, csak amikor fel volt emelve az eleje akkor néztem rá a gumiszilentre, hogy nincs-e kiszakadva, de akkor megnézem a csavart is mindjárt....aztaqrva nem hiszem el...:-) húztam rajta egy negyed fordulatot, most nem tudtam előhozni a koppanást. Kösz szépen!:icon13: Ki kell tekernem és újból menetrögzítőzni a csavarokat. Ugye vettem már ki a  lengőkart, utána azt hittem elég ha megtépem.

Hehe, ezzel én is beszopattam magam a szürkénél egyszer.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, wookie írta:

 

Múltkor láttam valakinél egy ilyen komplett lengőkart kettészakadva.... én inkább megszilentezem a gyárit....

Hehe, ezzel én is beszopattam magam a szürkénél egyszer.

Ugy néz ki ez volt az, mert most kussol. Holnap ha nem esik kimegyek a piacra és veszek egy fix crovaszárat, azzal lehet igazán meghúzni ( de amúgy is akartam) , aztán átnézem mindegyiket. Mondjuk az első szilenthez nem fér be sok minden. 

Link to comment
Megosztás:

21 órája, wookie írta:

 

Múltkor láttam valakinél egy ilyen komplett lengőkart kettészakadva.... én inkább megszilentezem a gyárit....

Hehe, ezzel én is beszopattam magam a szürkénél egyszer.

Elhiszem, hogy van ilyen de mivel a gyári lengőkarom is ugyanilyen pontheggesztett vacak lemez mint ez az utángyártott így ezt be mertem vállalni h kicserélem és jó lesz.

Link to comment
Megosztás:

7 órája, pszilaj írta:

A lengőkar csavarokat én sem menetrögzítőzöm. Csak egy bő félméteres, félcolos csövet rátolok a fix crova szárra és jól meghúzom... :)

Csak a főtengely szíjtárcsa csavarját kenem be menetrögzítővel...

Tegnap vettem a piacon fix crova szárat, mert nem volt ( pontosabban egy racsnis kulcsot eltörtem és abból faragtam fixet) de már nem tudtam húzni rajta, a másik oldal, meg a két első szilent csavarja nem volt meglazulva. Ha már ott voltam lemértem a fékcsövet, már amennyire lehet a sok kanyar miatt, 345centi ( kábé) . Azt ajánlották gépzsírral ragasszak rá cérnát és utána azt mérjem le, de úgy gondolom amennyi kanyar van benne 5 centit de akár 10-et is simán el lehet tenni benne ha hosszabbat ha rövidebbet sikerül venni. Ma benézek az unixba, úgy rémlik ott vettem hátra a hídtól a munkahengerig a két csövet és akkor 5 centis lépcsőkben adták. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lehet, hogy emlékeztek, régebben írtam hogy az autóm bal eleje lejjebb van mint a jobb (nem kicsit, szétnyírta az 1,5 éves kormány gömbfejet). Kitörő örömmel jelentem, hogy megvan az oka.

Féltengelycsukló csere miatt szét kellet szedjem a bal oldalt és ha már ott jártam kiszedtem az egész gólyalábat mindenestül. A gyári száma 90334219, a fellelhető adatok alapján ez egy E Kadett kabrió bal gólyalába. Akkor már megnéztem a jobbat is: 90334233 - ez meg a kabrión és kisárúszállítón kívül az összes E Kadett jobb gólyalába. F Astrát nem szereltek 9033-as számmal kezdődő gólyalábbal, de még Classicot sem. Legalább stimmelne a két oldal, de nem :brooding: (jobb-bal páros csak az utolsó számban kell különbözzön).

Ezzel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. Esetleg ha van valamelyikőtöknek kiszedett jobb-bal gyólyaláb és/vagy le tudná valahogy olvasni a gyári számokat, azt elképesztő módon megköszönném :hiya:Alul a csonkállvány hátulján van :)

Elméletileg ennyi féle lehet:

12 90375390 308304 KNUCKLE,STEERING,RH 1  
12 90375389 308303 KNUCKLE,STEERING,LH (NLS.- NO REPLACEMENT PART) 1  
12 90473953 308307 KNUCKLE,STEERING,RH 1  
12 90473952 308199 KNUCKLE,STEERING,LH 1  
12 90375392 308306 KNUCKLE,STEERING,RH 1  
12 90375391 308305 KNUCKLE,STEERING,LH 1  
12 90496652 5308002 KNUCKLE,STEERING,RH (EXCEPT JAPAN,THAILAND,TURKEY) (EXC.BAD ROAD PACKAGE) 1  
12 90496651 5308003 KNUCKLE,STEERING,LH (EXCEPT JAPAN,THAILAND,TURKEY) (EXC.BAD ROAD PACKAGE)

 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, wookie írta:

Hát, érdemes azt pontosan lemérni, mert azt az 5 centit se egyszerű benne eltenni.

Hát megvan a 3500milis, de igazából ott a helyén lehetetlenség pontosan lemérni, meg ugye már tökmindegy. Kiveszem a régit, akkor tudom pontosan lemérni, és hozzáhajtogatni az újat. Ahogy néztem a motortérben és a szabályzónál hátul lehet a legtöbbet belecsalni. Nem réz, legalábbis színre és "hajtásra" nem az. 

25 perce, Greg_hun írta:

Sziasztok!

Lehet, hogy emlékeztek, régebben írtam hogy az autóm bal eleje lejjebb van mint a jobb (nem kicsit, szétnyírta az 1,5 éves kormány gömbfejet). Kitörő örömmel jelentem, hogy megvan az oka.

Féltengelycsukló csere miatt szét kellet szedjem a bal oldalt és ha már ott jártam kiszedtem az egész gólyalábat mindenestül. A gyári száma 90334219, a fellelhető adatok alapján ez egy E Kadett kabrió bal gólyalába. Akkor már megnéztem a jobbat is: 90334233 - ez meg a kabrión és kisárúszállítón kívül az összes E Kadett jobb gólyalába. F Astrát nem szereltek 9033-as számmal kezdődő gólyalábbal, de még Classicot sem. Legalább stimmelne a két oldal, de nem :brooding: (jobb-bal páros csak az utolsó számban kell különbözzön).

Ezzel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. Esetleg ha van valamelyikőtöknek kiszedett jobb-bal gyólyaláb és/vagy le tudná valahogy olvasni a gyári számokat, azt elképesztő módon megköszönném :hiya:Alul a csonkállvány hátulján van :)

Elméletileg ennyi féle lehet:

12 90375390 308304 KNUCKLE,STEERING,RH 1  
12 90375389 308303 KNUCKLE,STEERING,LH (NLS.- NO REPLACEMENT PART) 1  
12 90473953 308307 KNUCKLE,STEERING,RH 1  
12 90473952 308199 KNUCKLE,STEERING,LH 1  
12 90375392 308306 KNUCKLE,STEERING,RH 1  
12 90375391 308305 KNUCKLE,STEERING,LH 1  
12 90496652 5308002 KNUCKLE,STEERING,RH (EXCEPT JAPAN,THAILAND,TURKEY) (EXC.BAD ROAD PACKAGE) 1  
12 90496651 5308003 KNUCKLE,STEERING,LH (EXCEPT JAPAN,THAILAND,TURKEY) (EXC.BAD ROAD PACKAGE)

 

Bontás nélkül lehet látni ezt a számot? 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

Hát megvan a 3500milis, de igazából ott a helyén lehetetlenség pontosan lemérni, meg ugye már tökmindegy. Kiveszem a régit, akkor tudom pontosan lemérni, és hozzáhajtogatni az újat. Ahogy néztem a motortérben és a szabályzónál hátul lehet a legtöbbet belecsalni. Nem réz, legalábbis színre és "hajtásra" nem az. 

Bontás nélkül lehet látni ezt a számot? 

Igen, én kis tükörrel néztem és lámpával bevilágítottam, de előtte letisztítottam a sarat fogkefével. Nem egyszerű mert lefelé is van, meg tükrözve is így :)

Módosítva : Greg_hun
Link to comment
Megosztás:

5 perce, Greg_hun írta:

Igen, én kis tükörrel és lámpával bevilágítottam, de előtte letisztítottam a sarat fogkefével.

Sár nincs rajta ( szerintem) holnap megnézem szólj rám ha elfelejteném. Addig is...valaki árul egyet gyárinak mondja és ez a szám van rajta:

2551868-20170523-YdYq4p.png

Mármint a zacsiján.

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

11 órája, zotya975 írta:

Sár nincs rajta ( szerintem) holnap megnézem szólj rám ha elfelejteném. Addig is...valaki árul egyet gyárinak mondja és ez a szám van rajta:

Mármint a zacsiján.

Ki árulja és hol? Jó lenne ha stimmel az ami a zacsin van. 90473953 ez a jobb oldali gyári, 52-es végű meg a bal párja. Mondjuk most csak a bal oldala van szétszedve.

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Greg_hun írta:

Ki árulja és hol? Jó lenne ha stimmel az ami a zacsin van. 90473953 ez a jobb oldali gyári, 52-es végű meg a bal párja. Mondjuk most csak a bal oldala van szétszedve.

Itt a hirdetés amiből kiszedtem a képet. https://auto.jofogas.hu/budapest/Golyalab_uj__gyari__Opel_Astra_F_64301482.htm  Mennyire sürgős megnézni? Mert itt leszakadt az ég.:-)

Link to comment
Megosztás:

26 perce, zotya975 írta:

Itt a hirdetés amiből kiszedtem a képet. https://auto.jofogas.hu/budapest/Golyalab_uj__gyari__Opel_Astra_F_64301482.htm  Mennyire sürgős megnézni? Mert itt leszakadt az ég.:-)

Uhhuhhú, jó ára van, bontott lesz ebből.

Nem sürgős egyáltalán, nehogymár viharban ízetlenkedj ott tükörrel :-). Meg igazából az már megvan, hogy 4 féle lehet, majd felkeresek néhány bontót, viszem magammal a cikkszámokat aztán nézegetek. Csak legutóbb mikor bontóban jártam (Pesti úton XVII. ker-ben van 2 legalább) elhajtottak, hogy már a G Astra is kifutó náluk.

Link to comment
Megosztás:

Biztos láttatok már csoda dolgokat, de én ma bef**tam ezen. Kihúztam a váltóból a féltengelyt, hogy egyszerűbb legyen majd rárakni a külső csuklót meg zsírozgatni... Zotya írta a leírásban, hogy egy kis olaj folyhat ki. Nekem kifolyt az egész. Miért? Ki nem találjátok: nincs ott a szimering. Nem csak elkopott, nincs. A kihajtás a váltónál telibe olajsaras, és amikor tavaly cseréltem váltóolajat, csodálkoztam is, miért volt olyan kevés benne. Megvan az ok.

Másik érdekes a bal ABS szenzor. Mivel egy remek Kadett gólyaláb van ami ABS szenzorfelfogatás nélküli, a féktárcsa mögötti hővédő lemezen áttoltak egy hosszú 5-ös csavart, szakszerűen alátéttel, mert a lyuk nagyobb volt mint a hatlapfej. Erre szereztek egy fémtuskót, amibe belekalapálták a szenzort! Nem jön ki, beszorult. A tuskó és a lemez közé távtartónak két 6-os anyát tettek... Ahogy a lemez mozgott menet közben, darálta a szenzort, de a biztosítékot is ki kellett venni, mert minden fékezésnél működött az ABS.

Kókányos búbánatos öreganyját, aki ezt így összerakta.

 

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Greg_hun írta:

Biztos láttatok már csoda dolgokat, de én ma bef**tam ezen. Kihúztam a váltóból a féltengelyt, hogy egyszerűbb legyen majd rárakni a külső csuklót meg zsírozgatni... Zotya írta a leírásban, hogy egy kis olaj folyhat ki. Nekem kifolyt az egész. Miért? Ki nem találjátok: nincs ott a szimering. Nem csak elkopott, nincs. A kihajtás a váltónál telibe olajsaras, és amikor tavaly cseréltem váltóolajat, csodálkoztam is, miért volt olyan kevés benne. Megvan az ok.

Másik érdekes a bal ABS szenzor. Mivel egy remek Kadett gólyaláb van ami ABS szenzorfelfogatás nélküli, a féktárcsa mögötti hővédő lemezen áttoltak egy hosszú 5-ös csavart, szakszerűen alátéttel, mert a lyuk nagyobb volt mint a hatlapfej. Erre szereztek egy fémtuskót, amibe belekalapálták a szenzort! Nem jön ki, beszorult. A tuskó és a lemez közé távtartónak két 6-os anyát tettek... Ahogy a lemez mozgott menet közben, darálta a szenzort, de a biztosítékot is ki kellett venni, mert minden fékezésnél működött az ABS.

Kókányos búbánatos öreganyját, aki ezt így összerakta.

 

Hát sajnos van ilyen...én láttam olyat hogy a műszerfalat a kormány alatt elvágták hogy hozzáférjenek a kábelokhoz.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 05. 24. at 16:22, Greg_hun írta:

Uhhuhhú, jó ára van, bontott lesz ebből.

Nem sürgős egyáltalán, nehogymár viharban ízetlenkedj ott tükörrel :-). Meg igazából az már megvan, hogy 4 féle lehet, majd felkeresek néhány bontót, viszem magammal a cikkszámokat aztán nézegetek. Csak legutóbb mikor bontóban jártam (Pesti úton XVII. ker-ben van 2 legalább) elhajtottak, hogy már a G Astra is kifutó náluk.

Hát tegnap este aláfeküdtem találtam egy betű vagy számsort a gólyaláb hengeres részén ahol kezdődik a csapágytartó része a motor felől. De tükörrel nem bírtam elolvasni mi az, pedig lemostam tisztára.:confused: Olyan mintha nem beleütve lenne hanem kiemelkednének a karakterek a fémből. Ott kell nézni? 

Link to comment
Megosztás:

4 órája, zotya975 írta:

Hát tegnap este aláfeküdtem találtam egy betű vagy számsort a gólyaláb hengeres részén ahol kezdődik a csapágytartó része a motor felől. De tükörrel nem bírtam elolvasni mi az, pedig lemostam tisztára.:confused: Olyan mintha nem beleütve lenne hanem kiemelkednének a karakterek a fémből. Ott kell nézni? 

Jól gondolod, domború:

x3BbYg66.jpg

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Klímafelújításkor a szerelő(de nem mester) vezérmű szíjat is cserélt. Ezt követően egyre gyakrabban lehetett hallani valami csörgést a motorból, ami végül állandósult. Szerinte ez normális, nincs semmi baj. Közben valami halk motor búgás társult a dologhoz. Elvittem más szerelőhöz, szétszedték a vezérlést, és kiderült, hogy az automata feszítőt rosszul állította be, és nem tudott rendesen dolgozni. A csörgést elhárították, a búgásról meg kiderült, hogy a kormányszervó az. A kettőnek lehet-e köze egymáshoz? Dél-Alföldön van valaki aki javít ilyet?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.