Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fék, futómű, kormánymű


forumadmin

Recommended Posts

Na vegre meg van a megoldas a nagy fekesitesre!!!
Futomu csere, vagy tarcsa furas nelkul!
1.3 dizel D Corsanak 284*22 4*100as fektarcsaja van!
Az enyem B vectra 288as feknyereggel es fekbetettel lett osszerakva.
egy apro legy van a levesben :(  mas az agy meret, szal kell egy tehermentesito/kozpontosito gyuru az agyra

Link to comment
Megosztás:

17 perce, Dark_Errant írta:

Na vegre meg van a megoldas a nagy fekesitesre!!!
Futomu csere, vagy tarcsa furas nelkul!
1.3 dizel D Corsanak 284*22 4*100as fektarcsaja van!
Az enyem B vectra 288as feknyereggel es fekbetettel lett osszerakva.
egy apro legy van a levesben :(  mas az agy meret, szal kell egy tehermentesito/kozpontosito gyuru az agyra

Az már rég megvan ;) a nagymotoros A meriván meg 280-as tárcsa van, mondjuk azzal nem a tárcsa fog vállasodni. Illetve vannak egyéb alternatívák is.
A corsával az a baj, hogy a 288-as nyeregbe 24 széles tárcsa kell....

Módosítva : wookie
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, wookie írta:

Az már rég megvan ;) a nagymotoros A meriván meg 280-as tárcsa van, mondjuk azzal nem a tárcsa fog vállasodni. Illetve vannak egyéb alternatívák is.
A corsával az a baj, hogy a 288-as nyeregbe 24 széles tárcsa kell....

egy kicsit meg lett huzva koszoruvel a betet belseje, inkabb ott logott le
ja igen.... kell meg 1-1 alatet a golyalab es a nyereg koze :)

Link to comment
Megosztás:

  • 6 months later...

Már régóta koppant valami elől a futóműben, most hogy átraktam a nyári gumikat megpróbáltam rájönni mi az, eddíg sikertelenül. A kormányösszekötő gömbfejre gondoltam, de az nem kottyan, a bal oldalit ki is vettem nyomtávrúddal együtt, de semmi baja. Lent a talpas sem mozog ha feszegetem, de most ki nem veszem, mert nincs itthon másik. Szerintem ezt ( a talpast)kicserélem, mert még a gyári, és veszek a kormányműhöz is javító készletet középre. A kormányösszekötő gömbfej viszont meglepően könnyen kijött, gyakorlatilag amikor meglazítottam a csavart már ki is jött a helyéről. Általában kínlódni kell vele kinyomó nélkül.

2506810-20170402-RicLPl.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

11 órája, zotya975 írta:

Már régóta koppant valami elől a futóműben, most hogy átraktam a nyári gumikat megpróbáltam rájönni mi az, eddíg sikertelenül. A kormányösszekötő gömbfejre gondoltam, de az nem kottyan, a bal oldalit ki is vettem nyomtávrúddal együtt, de semmi baja. Lent a talpas sem mozog ha feszegetem, de most ki nem veszem, mert nincs itthon másik. Szerintem ezt ( a talpast)kicserélem, mert még a gyári, és veszek a kormányműhöz is javító készletet középre. A kormányösszekötő gömbfej viszont meglepően könnyen kijött, gyakorlatilag amikor meglazítottam a csavart már ki is jött a helyéről. Általában kínlódni kell vele kinyomó nélkül.

2506810-20170402-RicLPl.jpg

Toronycsapágyak nem lazultak fel? Nekem is kottyant valami, és a toronycsapágy csavarjai nagyon lazák voltak a jobb oldalon.

Ha könnyen kijött a gömbfej, akkor szerintem tudott mocorogni, lényegében laza volt a kötés és sztem az tud kottyanást okozni.

szép a felni, subaru arany? :)

Link to comment
Megosztás:

5 órája, joecockroach írta:

Toronycsapágyak nem lazultak fel? Nekem is kottyant valami, és a toronycsapágy csavarjai nagyon lazák voltak a jobb oldalon.

Ha könnyen kijött a gömbfej, akkor szerintem tudott mocorogni, lényegében laza volt a kötés és sztem az tud kottyanást okozni.

szép a felni, subaru arany? :)

Nem azt néztem. A csavar rendesen meg volt húzva a gömbfejen, az ugye feszíti befelé. "Ami volt itthon" színű a felni.:-)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
1 órával ezelőtt, pszilaj írta:

Na a hétvégén megoldódott a nagy vutty-vutty gondom.

Valahova raktam is fel róla videót...

Kicseréltem a kerékcsapágyat és elmúlt a vuttyogás. Az egyik csapágygolyó ketté volt törve. De nem kotyogott...

Most már csak surran az autó, mint egymanó... :-)

Legtöbbször csak morog, az ilyen sérülésektől a golyók futófelületén:

2517318-20170416-S7RLml.jpg

Hogyan tudtad cserélni, préssel? 

Link to comment
Megosztás:

15 órája, zotya975 írta:

Legtöbbször csak morog, az ilyen sérülésektől a golyók futófelületén:

 

Hogyan tudtad cserélni, préssel? 

Hát nem igazán...

A nagybátyám adott kölcsön kiütő tüskéket, meg többféle méretű vaspogácsát. Az ilyen kerékcsapágy kiütéshez lettek esztergáltatva.

Két fatőke, ezek a kiütők, meg egy nagy kalapács. Na meg egy jó nagy vésőféle a belső csapágycsésze lekocogtatásához.

Link to comment
Megosztás:

9 perce, pszilaj írta:

Hát nem igazán...

A nagybátyám adott kölcsön kiütő tüskéket, meg többféle méretű vaspogácsát. Az ilyen kerékcsapágy kiütéshez lettek esztergáltatva.

Két fatőke, ezek a kiütők, meg egy nagy kalapács. Na meg egy jó nagy vésőféle a belső csapágycsésze lekocogtatásához.

Nem tudtam hogy kiütni is lehet igaz gondoltam rá, de én nem mertem megpróbálni. Valahol olvastam hogy ha csapágyat fagyaszóba tesszük a gólyalábat meg felmelegítjük akkor csak bele kell ejteni, de ezt sem mertem kipróbálni mert amilyen szerencsém van félúton szorul meg.:-) 

Link to comment
Megosztás:

10 perce, zotya975 írta:

Nem tudtam hogy kiütni is lehet igaz gondoltam rá, de én nem mertem megpróbálni. Valahol olvastam hogy ha csapágyat fagyaszóba tesszük a gólyalábat meg felmelegítjük akkor csak bele kell ejteni, de ezt sem mertem kipróbálni mert amilyen szerencsém van félúton szorul meg.:-) 

Ha nincs belerohadva, akkor ki is lehet ütni. Kifelé végül is mindegy. Befelé szabadna csak a külső gyűrűnél nyomni, majd a kerékagy benyomásakor pedig az ellentétes oldalon a belső gyűrűt megtámasztani.

Link to comment
Megosztás:

4 perce, HaPetya írta:

Ha nincs belerohadva, akkor ki is lehet ütni. Kifelé végül is mindegy. Befelé szabadna csak a külső gyűrűnél nyomni, majd a kerékagy benyomásakor pedig az ellentétes oldalon a belső gyűrűt megtámasztani.

Kerestem egy céget amelyik hirdeti magát hogy kerékcsapágyat is cserél, kiszereltem a gólyalábat, elmentem hozzájuk, kérdeztem, hogy megcsinálnák-e és hogy vigyek új csapágyat vagy vesznek ők. Azt mondta az ürge mindegy neki, vettem, odavittem, másnap szólt hogy mehetek érte. Elmentem kérdeztem mivel tartozom azt mondta semmivel.:confused: Gondolom préssel pár perces művelet volt, de hiába tukmáltam semmit nem fogadott el érte. Nem az én autómba cseréltem, egy ismerős 5 ajtósában. 

Link to comment
Megosztás:

58 perce, HaPetya írta:

Ha nincs belerohadva, akkor ki is lehet ütni. Kifelé végül is mindegy. Befelé szabadna csak a külső gyűrűnél nyomni, majd a kerékagy benyomásakor pedig az ellentétes oldalon a belső gyűrűt megtámasztani.

Kifelé úgy is megdöglik.

Befelé a régi csapágy külső héjával kopogtattam befelé. Majd amikor a tengelyt raktam befelé, a másik oldalon megtámasztottam a régi csapág belső gyűrűjével. :) és a tengelyt egy fadarabon keresztül ütöttem... :)

Link to comment
Megosztás:

22 perce, pszilaj írta:

Kifelé úgy is megdöglik.

Befelé a régi csapágy külső héjával kopogtattam befelé. Majd amikor a tengelyt raktam befelé, a másik oldalon megtámasztottam a régi csapág belső gyűrűjével. :) és a tengelyt egy fadarabon keresztül ütöttem... :)

Nem is értem minek van ott zééger gyűrű, ha megindul úgysem az fogja meg.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, pszilaj írta:

Nem a házban kottyanik meg, hanem a csapágy belső része. :)

 

Azt tudom, de a gyűrű a házban "rögzíti" a csapágyat amit alapból préselnek befelé, erre írtam hogy ha már itt kottyan és csak a gyűrű fogná az régen rossz. Mennyire életszerű hogy egy így bepréselt csapágy kijön a helyéről? 

Link to comment
Megosztás:

Mivel a kerekeknél nem találtam semmit ami kopogna, vagy arra adna gyanút hogy hibás a lógó kormányműre terelődött a gyanúm. Régebben láttam hozzá felújító szettet, de most sehol nem találom, valakit tudna dobni linket? 

2527728-20170425-lJy0Gn.jpg

Amúgy hogy lehet elszedni a kormányrúdról ?  Kitekerem a 4 csavart a bilincsnél, aztán le lehet húzni? 

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 04. 25. at 11:39, zotya975 írta:

Mivel a kerekeknél nem találtam semmit ami kopogna, vagy arra adna gyanút hogy hibás a lógó kormányműre terelődött a gyanúm. Régebben láttam hozzá felújító szettet, de most sehol nem találom, valakit tudna dobni linket? 

2527728-20170425-lJy0Gn.jpg

Amúgy hogy lehet elszedni a kormányrúdról ?  Kitekerem a 4 csavart a bilincsnél, aztán le lehet húzni? 

Én tavaly vettem oda a csúszkára gyári új műanyag feltétet, valami 500Ft volt. Maga a csúszka is kapható, van több féle, én valami közeli autós boltbam vettem. De! Nézd meg feltétlenül a kormánymű házát is, ki tudja koptatni. Nekem kikoptatta, házcsere.

Bilincs 4 csavarja, összekötők, kormányoszlop 8-as csavarja a lábtérben és kijön. 

Link to comment
Megosztás:

par-espacador-cremalheira-monza-kadett-oElég sokáig keresgéltem, cikkszámot is inkább orosz nyelvű fórumokon találtam (ecat-on kívül). Igaz ez Kadett, de nincs nagy különbség. Webshopra hirtelen nem is emlékszem, hogy találtam volna. Nincs képem róla, de GM tasakos és kettesével van csomagolva. Én csak a műanyag csúszkát vettem meg, a fém névleges méreten volt. 20161026_093325.md.jpg

Módosítva : Róóóbi
Link to comment
Megosztás:

46 perce, Róóóbi írta:

Elég sokáig keresgéltem, cikkszámot is inkább orosz nyelvű fórumokon találtam (ecat-on kívül). Igaz ez Kadett, de nincs nagy különbség. Webshopra hirtelen nem is emlékszem, hogy találtam volna. Nincs képem róla, de GM tasakos és kettesével van csomagolva. Én csak a műanyag csúszkát vettem meg, a fém névleges méreten volt. 

Kösz, akkor nem lesz olyan egyszerű móka, lehet jobban járok egy bontott, de jobb állapotú kormányművel. Igazából nem vagyok benne biztos hogy itt koppan, de mivel lóg, gondoltam a játék adja a hangot, amikor terhelés váltáskor a nyomtávrudak össze-szét feszülnek és emelgetik a lógó részt. Ugyanilyenkor szokott kopogni a kormány összekötő gömbfej is, de azok most rendben vannak. Plusz a hang sem a kerék felől jön, hanem inkább előttem hallani. A műszaki vizsgában bíztam, de ott nem találtam semmit, így ment át az autó, pedig nagyon megnyúzták, kérésemre még egyszer felemelték. 

Link to comment
Megosztás:

39 perce, zotya975 írta:

Kösz, akkor nem lesz olyan egyszerű móka, lehet jobban járok egy bontott, de jobb állapotú kormányművel. Igazából nem vagyok benne biztos hogy itt koppan, de mivel lóg, gondoltam a játék adja a hangot, amikor terhelés váltáskor a nyomtávrudak össze-szét feszülnek és emelgetik a lógó részt. Ugyanilyenkor szokott kopogni a kormány összekötő gömbfej is, de azok most rendben vannak. Plusz a hang sem a kerék felől jön, hanem inkább előttem hallani. A műszaki vizsgában bíztam, de ott nem találtam semmit, így ment át az autó, pedig nagyon megnyúzták, kérésemre még egyszer felemelték. 

Hacsak nincs az is kikopva, lehet jobb megoldás. 

Egyébként nekem akkor koppant (szintén előttem valahol), mikor ráterheltem, pl.: kereszteződésbe beesve fékezve sz@r úton, illetve tempós kanyarodáskor. És az összekötő gömbfejeim rendben vannak. Nekem a "jó" utak hozták elő. 

Kiszedni meg visszarakni egyébként nem egy Apollo11, én fostam tőle de nem volt gond. Ráadásul 2x is megcsináltam. Másodjára ment be a donor kormányműve. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Róóóbi írta:

Hacsak nincs az is kikopva, lehet jobb megoldás. 

Egyébként nekem akkor koppant (szintén előttem valahol), mikor ráterheltem, pl.: kereszteződésbe beesve fékezve sz@r úton, illetve tempós kanyarodáskor. És az összekötő gömbfejeim rendben vannak. Nekem a "jó" utak hozták elő. 

Kiszedni meg visszarakni egyébként nem egy Apollo11, én fostam tőle de nem volt gond. Ráadásul 2x is megcsináltam. Másodjára ment be a donor kormányműve. 

Egyértelműen akkor koppan, amikor a kerék összetartás van feszegetve tehát induláskor, vagy megálláskor. Menet közben kussol, tehát nem a talpas.Ezért gondoltam az összekötőre, mert volt már ilyen és akkor az kotyogott, kiszedéskor érezni is lehetett. De most az jó. És ha mozgatom oldalirányban a kereket megemelve akkor a nyomtávrúd mozgatja fel le e kormánymű ezen részét. Persze ilyenkor nem koppan, mert hiszen csak én mozgatom, nem olyan erővel.

Link to comment
Megosztás:

AZ lesz az. Nekem is az volt. Semmi nem lógott a futóműben, csak ez. Terhelésváltásra pont olyan hangot adott mint a gömbfej. Kicseréltem, utána kuss volt. kb 2-3 ezer ft-os tétel a komplett cucc, nem érdemes a bontott kormányművel szarakodni, mert az is ilyen lesz.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.