Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Lehet, hogy igaza van HaPetyának, de mivel belső oldali csuklót még soha nem szedtem szét, azt sem tudom, hogy mit csinál a nyilakkal jelölt alkatrész.

Ha kézzel forgatom, akkor érzem, hogy csak a gumiharang tartja forgásirányban.

Szerintetek ez normális, esetleg másnak is ilyen?

Elküldve
14 perce, Pingvin írta:

Sziasztok!

Lehet, hogy igaza van HaPetyának, de mivel belső oldali csuklót még soha nem szedtem szét, azt sem tudom, hogy mit csinál a nyilakkal jelölt alkatrész.

Ha kézzel forgatom, akkor érzem, hogy csak a gumiharang tartja forgásirányban.

Szerintetek ez normális, esetleg másnak is ilyen?

Szétszedni (roncsolás mentesen) nem lehet, csak cserélni. Tehát, túl nagy a holtjáték a féltengely és a csukló között? Egymáshoz képest elfordul? Én nemrég cseréltem, ott egy minimális játék lehet csak, az is a bordázatból adódik.

Elküldve (edited)
5 órája, Pingvin írta:

Sziasztok!

Lehet, hogy igaza van HaPetyának, de mivel belső oldali csuklót még soha nem szedtem szét, azt sem tudom, hogy mit csinál a nyilakkal jelölt alkatrész.

Ha kézzel forgatom, akkor érzem, hogy csak a gumiharang tartja forgásirányban.

Szerintetek ez normális, esetleg másnak is ilyen?

Van itt egy régi féltengely a pincében, tök fix az egész, nem forog el rajta semmi.

Módosítva : zotya975
  • 5 weeks later...
Elküldve
On 25 May 2016 at 21:50, szilvand írta:

hali!

A kormányösszekötő kézzel rángatva is mozog, hogyan lehet ezt megjavítani? Cserélni kell az összekötő rudat, vagy van hozzá szilent? Képet is csatoltam róla. Köszönöm!

üdv!

 

https://onedrive.live.com/redir?resid=580FF9CB7325054A!1224&authkey=!AJ-INZb-RvtrfCs&v=3&ithint=photo%2cjpg

Sziasztok! Holnap megyek bontoba, szeretnem cserelni a kormany resznek az osszekoto reszet, ami kottyan, ahogy korabban irtam is. Kerdesem az lenne, hogy a motorterben levo gumihaonikas reszt lehet-e egyben cserelni, mennyire kell bontani hozza az autot? Koszonom!

x14nz, szervo nelkuli

Elküldve (edited)
11 órája, Pingvin írta:

Szia!

Cserélhető. Rendesen bontogatni kell hozzá, pár ezer Forintért kapsz újat is.

De mennyire szivas a csere? Muszerfal felol kell bontani valamit, vagy csak a motorterbol? Csak azert kerdem, mert ha nagy szivas, akkor hagyom ugy ahogy van, mert igazabol a kottyanason kivul masban nem zavar.... Koszi!

na megneztem bontoban, 10 e lettvolna, nem hoztam el. Nem tunt veszesnek az azszerelese.

Módosítva : szilvand
Elküldve

Kábé egy hete abbahagyta a kopogást az a valami elől a futó-kormányműnél...nem tudom melyik zavar jobban az hogy kopog, de nem tudom mi az, vagy az hogy már nem kopog és nem tudom miért nem.:confused:

Elküldve

 

On 2016. 08. 21. at 10:22, zotya975 írta:

Kábé egy hete abbahagyta a kopogást az a valami elől a futó-kormányműnél...nem tudom melyik zavar jobban az hogy kopog, de nem tudom mi az, vagy az hogy már nem kopog és nem tudom miért nem.:confused:

zotya975!

Te már cseréltél hátsó réz fékcsövet, ha jól emlékszem.

Nem emlékszel, hogy milyen hosszút kellett csináltatni?

Elküldve
3 órája, pszilaj írta:

 

zotya975!

Te már cseréltél hátsó réz fékcsövet, ha jól emlékszem.

Nem emlékszel, hogy milyen hosszút kellett csináltatni?

Az unixban vettem univerzálisat, az egyik 55 a másik 60 centis volt ha jól rémlik, mert nem volt két egyforma.

Elküldve

Sziasztok! F astrámon cserélném a hátsó dobféket, demikor összerakom a betéteket visszaállitom alaphelyzetben az utánállitót, a dob akkor sem akar felmenni vagy csak félig megy fel . Mi lehet a probléma amivel azt a pár tized millimétert meg tudom oldani hogy felmenjen a dob?

Elküldve
47 perce, taki93 írta:

Sziasztok! F astrámon cserélném a hátsó dobféket, demikor összerakom a betéteket visszaállitom alaphelyzetben az utánállitót, a dob akkor sem akar felmenni vagy csak félig megy fel . Mi lehet a probléma amivel azt a pár tized millimétert meg tudom oldani hogy felmenjen a dob?

Alul a fékbetétek a helyén vannak? Mert nekem akkor nem akart felmenni....

Elküldve
5 órája, taki93 írta:

Sziasztok! F astrámon cserélném a hátsó dobféket, demikor összerakom a betéteket visszaállitom alaphelyzetben az utánállitót, a dob akkor sem akar felmenni vagy csak félig megy fel . Mi lehet a probléma amivel azt a pár tized millimétert meg tudom oldani hogy felmenjen a dob?

Nem túlméretes betéteket sikerült venned? A felszabályzott dobokhoz adják ezeket.  Vagy a  dobnak nincs pereme? Mert ha van akkor azt előbb el kell tüntetni csiszolással.

Elküldve

Brembo betéteket vettem meg brembo dobokat is hozzá. Minden új még a rúgó szett is de olyan passzos hogy nem megy fel rá a dob. Megnézetem szerelővel ha nem jön össze.

Elküldve (edited)
14 perce, taki93 írta:

Brembo betéteket vettem meg brembo dobokat is hozzá. Minden új még a rúgó szett is de olyan passzos hogy nem megy fel rá a dob. Megnézetem szerelővel ha nem jön össze.

Alul fel kell feküdnie a helyén az fix, fent meg ugye az után állítón támaszkodik, ha a munkahengert visszanyomtad teljesen. A dob-pofa szélessége jó? Van belőle több variáció is.

 

Módosítva : zotya975
Elküldve (edited)

256-os első fékből ugye kétféle létezik? 52 és 48? Enyémre 52-es van írva, ha jól láttam. Sajnos előző gazdája gazdagon megfestette pirosra, annyira, hogy a dugattyú tömítés peremébe is jutott (a belsőbe, nem a külső porvédő). Tegnap csak sűrített levegővel tudtam a dugattyúkat szó szerint kilőni.

Egyébként mi a különbség a két méret között?

Módosítva : daykiller
Elküldve
10 perce, daykiller írta:

256-os első fékből ugye kétféle létezik? 52 és 48? Enyémre 52-es van írva, ha jól láttam. Sajnos előző gazdája gazdagon megfestette pirosra, annyira, hogy a dugattyú tömítés peremébe is jutott (a belsőbe, nem a külső porvédő). Tegnap csak sűrített levegővel tudtam a dugattyúkat szó szerint kilőni.

Egyébként mi a különbség a két méret között?

Az a dugattyú átmérő szokott lenni. A régi dugattyúk nekem is csak levegővel jöttek ki, az újak már szépen járnak kézzel is.

Elküldve
4 perce, aholy írta:

Az a dugattyú átmérő szokott lenni. A régi dugattyúk nekem is csak levegővel jöttek ki, az újak már szépen járnak kézzel is.

Amúgy nincs bajuk a dugattyúknak, csak belerohadtak. Rozsdaoldót toltam a lyukba aztán ment rá a 4bar nyomás. Ki is ugrottak. Takarítás után meg látszik, hogy a dugattyúknak nincsen bajuk, sem a hengernek. A sok állás miatt van alul rozsdaboglya a hengerben.

Elküldve
3 órája, daykiller írta:

Amúgy nincs bajuk a dugattyúknak, csak belerohadtak. Rozsdaoldót toltam a lyukba aztán ment rá a 4bar nyomás. Ki is ugrottak. Takarítás után meg látszik, hogy a dugattyúknak nincsen bajuk, sem a hengernek. A sok állás miatt van alul rozsdaboglya a hengerben.

Ránézésre az enyém se tűnt annyira sz.rnak, először azzal is raktam össze, de mivel sikerült megcsípni a karmantyút, meg érzésre is olyan volt mintha nem engedné rögtön a tárcsát , ezért inkább csere minden...

Elküldve
37 perce, wookie írta:

A 48-as 256x22, az 52 meg 256x24. Más a nyeregtartó is, meg minden.
A kisebbik, gyárilag dobbal volt szerelve.

Tehát esélyes, hogy a 236 hűtött helyére nem megy fel az 52-esem? Bár még majd pénteken megmérem, hogy tényleg 52-es vagy nem. Föstés miatt alig lehet olvasni valamit rajta. Lehet le is dobom a pirosat, aztán kap szép ezüstöt.

Elküldve

Mér ne menne? A fékek variálhatók, csak ugye a nyereg-tárcsa kombót nem lehet összecserélni.
Vagy mire gondoltál hogy nem megy fel?
Nekem 288-as 57-es nyereg van fent, b veciről. :D

De a fent említett kis 256 c18nz veciről ment fel a rekordomra. (igaz ott a b*zi kialakítás miatt a tárcsa persze nem stimmelt, ott az agy hátuljára kerül a tárcsa, más a mélység, de a nyereg csavarra passzol)

Elküldve (edited)
12 perce, wookie írta:

Mér ne menne? A fékek variálhatók, csak ugye a nyereg-tárcsa kombót nem lehet összecserélni.
Vagy mire gondoltál hogy nem megy fel?
Nekem 288-as 57-es nyereg van fent, b veciről. :D

De a fent említett kis 256 c18nz veciről ment fel a rekordomra. (igaz ott a b*zi kialakítás miatt a tárcsa persze nem stimmelt, ott az agy hátuljára kerül a tárcsa, más a mélység, de a nyereg csavarra passzol)

Jajó. Megijedtem mán, pedig tudtommal passzentosak. Bár azért megkérdezném az előző tulajt, hogy az egyik nyeregbe miért vannak féktárcsára hajazó bemaródások. Annak a nyeregtartója is gyanús nekem. Olyan, mintha az egyik csúszka-imbuszcsavar-rögzítés nem lett volna a helyén és a nyereg bele esett volna a tárcsába. Pénteken lefotózom.

Módosítva : daykiller
Elküldve

Nekem is sikerült egyszer elhagyni az egyik csúszka csavart, nekem csak lenyílt a nyereg, és beleért a felnibe. (mondjuk amúgy is flexxel lett beáramvonalasítva a rendőrfelnibe, aztán volt közte 2mm. Se.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.