Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fék, futómű, kormánymű


forumadmin

Recommended Posts

4 órája, Imi (Astra) írta:

Köszi a tippedet. Sajnos nem lesz ennyire könnyű (és olcsó) a helyzet, mert mint említettem volt hátsó fékmunkahenger csere is, amikor is fékolajat is cseréltek. Szeptemberbe lesz két éve, lassan ismét cserélni kell az ok, de sajna a csere után sem változott a helyzet semmit.

Még egyszer köszi a hozzászólást! :)

És az tuti, hogy hátul van a probléma? Nem lehet egy vetemedett tárcsa elöl a probléma forrása?

Link to comment
Megosztás:

4 órája, FPepe írta:

És az tuti, hogy hátul van a probléma? Nem lehet egy vetemedett tárcsa elöl a probléma forrása?

Sajna igen, mert ha a kéziféket is elkezdem finoman húzni (gombot benyomva persze), és elkezd fogni, akkor lehet érezni, hogy ráz, ugyanúgy. Egyébként volt elöl komplett nyereg/tárcsa/betét (tömör tárcsáról váltottam hűtöttre, Brembo tárcsa/Textar betét kombó) csere, és szintén nem változott anno a helyzet. Ezek alapján biztosra veszem, hogy a hátulja a ludas...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Múlt héten cseréltettem az első féktárcsákat-betéteket. Hans-Pries tárcsák és Samko betétek kerültek bele. Azóta kb. 700 km-t mentem, de fékezéskor csikorog a fék. Ha jobban rálépek akkor elhallgat, de lájtos fékezésnél hallani.

Mi okozhatja és mit tudnék tenni ellene?

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

19 órája, szabolala írta:

Sziasztok!

Múlt héten cseréltettem az első féktárcsákat-betéteket. Hans-Pries tárcsák és Samko betétek kerültek bele. Azóta kb. 700 km-t mentem, de fékezéskor csikorog a fék. Ha jobban rálépek akkor elhallgat, de lájtos fékezésnél hallani.

Mi okozhatja és mit tudnék tenni ellene?

Előre is köszi!

Azért szokták lesarkazni őket hogy ne csikorogjanak:

2261000-20160628-MuxzB6.jpg

Link to comment
Megosztás:

24 perce, wookie írta:

Jha, most cseréltem ki a textarbetéteket mert nem volt rugó a nyergen és félrekoptak, a brembo tárcsa maradt, nyikorgott mint a szar. Roadhouse betétek kerültek be, le van törve gyárilag, ugyanúgy nyikorog...

Ha a 3 karom nagyon össze van nyomva és nem szorul bele a munkahengerbe attól nem nyikoroghat?

Link to comment
Megosztás:

3 órája, aholy írta:

Hamár nagyfék... :-):-)

 

Tuti elfér a 13-as felni alatt? :hehe: Amúgy most lett kevés a fékem hogy normális gumi van alatta ami tapad is. Eddig elég volt a gyári kisfék, mert simán blokkolt a kerék, de most már nem. Most kéne a féket tuningolni.

Módosítva : zotya975
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

23 órája, zotya975 írta:

Tuti elfér a 13-as felni alatt? :hehe: Amúgy most lett kevés a fékem hogy normális gumi van alatta ami tapad is. Eddig elég volt a gyári kisfék, mert simán blokkolt a kerék, de most már nem. Most kéne a féket tuningolni.

Dobjál bele egy nagy főfékhengert+hűtött 236-os tárcsa...

A nagy fék nem fér el a 13-as felniben

Link to comment
Megosztás:

11 órája, zotya975 írta:

Majd ha nem lesz hiba a kocsin akkor kezdem tuningolni....mikor is? Kábé soha.:hehe:

Nekem a fékfejlesztés nem tuning volt, hanem a biztonság fokozása... :auto_20:

A most soron következő, ilyen biztonsági dolog a műszaki vizsga előtti szélvédőcsere lesz... :angry:

Link to comment
Megosztás:

31 perce, pszilaj írta:

Nekem a fékfejlesztés nem tuning volt, hanem a biztonság fokozása... :auto_20:

A most soron következő, ilyen biztonsági dolog a műszaki vizsga előtti szélvédőcsere lesz... :angry:

Nekem az most megvolt a gumicserével. Ja a szélvédő karcos már nekem is.

Link to comment
Megosztás:

31 perce, zotya975 írta:

Nekem az most megvolt a gumicserével. Ja a szélvédő karcos már nekem is.

Nekem nem karcos, mert még csak 3. éves. Csak pont a szemem előtt van egy nagy kavicsnyom, amit nem tudtak rendesen kijavítani. Így vizsgánál ki fogják cseréltetni...

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 06. 28. at 19:33, wookie írta:

Jha, most cseréltem ki a textarbetéteket mert nem volt rugó a nyergen és félrekoptak, a brembo tárcsa maradt, nyikorgott mint a szar. Roadhouse betétek kerültek be, le van törve gyárilag, ugyanúgy nyikorog...

Ed Csájna ezért szokta megkenni a betétek hátsó, felfekvő felületét rézpasztával.

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Segítségetek szeretném kérni, mert elbizonytalanodtam.

Ma alánéztem az autónak, és azt vettem észre, hogy a rövid féltengelyen a nyilakkal jelölt rész, forgásirányban könnyen elfordul, ameddig a gumiharang engedi (hosszirányban csak picit kottyan), a másik oldali viszont nem, az csak a féltengely belső felével mozdul.

A gumiharangok nem szakadtak, a kocsi szépen megy, nincsennek zörgések előlről menet közben.

Szerintetek ez normális, vagy esetleg valami hiba, vagy annak az előjele?

Előre is köszönöm a segítséget, és a válaszokat.

 

2277434-20160718-negwlS.jpg

 

Link to comment
Megosztás:

8 órája, Pingvin írta:

Sziasztok!

Segítségetek szeretném kérni, mert elbizonytalanodtam.

Ma alánéztem az autónak, és azt vettem észre, hogy a rövid féltengelyen a nyilakkal jelölt rész, forgásirányban könnyen elfordul, ameddig a gumiharang engedi (hosszirányban csak picit kottyan), a másik oldali viszont nem, az csak a féltengely belső felével mozdul.

A gumiharangok nem szakadtak, a kocsi szépen megy, nincsennek zörgések előlről menet közben.

Szerintetek ez normális, vagy esetleg valami hiba, vagy annak az előjele?

Előre is köszönöm a segítséget, és a válaszokat.

 

 

 

Szia,

az nem lehet, hogy a csuklóra ráperemezett porvédő lemez fordul el? Forgásirányban nem nagyon lehet akkora holtjáték, hogy a porvédő gumiharangot is elcsavarja.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.