Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
14 órája, wookie írta:

Nem tudod otthon, mert nem kapsz hozzá semmit. Szakműhely. Vagy van 4 komplett szett ha gondolod.

A Saabét gondoltam beszerelés előtt felújíttatni. Legutóbb valami 24 ezerre emlékszem ha kiszerelt kormányművet viszel, de azt kicsit sokallom.
Vagy hozok egyet a cégtől, úgyis van itt elég xD

Elküldve
14 órája, szilvand írta:

Ma megrangattam megegyszer, es valoban az egesz mozog, nem a rud kulon. Amit linkeltel, sajnos mar megszunt, esetleg nincs valahol masik boltban is, vagy cikkszam hozza? Amugy mit kellene vele csinalni? Tudsz reszletesenbben irni rola? Koszonom! (Mar az osszes tobbi szilent cserelve lett, persze ez kottyan a legjobban, ugyhogy eleg idegesito hiba...)

x14nz

(bocsi az ekezetek hianya miatt)

Nekem is lóg a középső rész, de ugye műszakin nem ezt nézik hanem a kerekeket cibálják meg, és mivel ez a lógás nem hat ki oda annyira hogy szembetűnő legyen hát egyenlőre marad így. Valaki azt mondta hogy egyszerűbb és olcsóbb egy bontott de jobb állapotban lévő kormányművet beépíteni mint a sajátban elkezdeni cserélgetni az alkatrészeket középen. Cromax...stb alkatrészboltban tudnak mutatni robbantott ábrát, ott rá lehet bökni bármire és meghozzák neked, de hogy mennyire fog javulni a helyzet azt nem tudom.

2236645-20160527-YVvkLC.jpg

Elküldve
12 órája, Bundee írta:

A Saabét gondoltam beszerelés előtt felújíttatni. Legutóbb valami 24 ezerre emlékszem ha kiszerelt kormányművet viszel, de azt kicsit sokallom.
Vagy hozok egyet a cégtől, úgyis van itt elég xD

Szerintem nem sok érte, tekintve hogy nem tudsz vele mit kezdeni.

MÁS:

csak szólok, hogy a sedan és az ötajtós astra fém fékcsövei k*rvára NEM UGYAN AZOK!!!:angry::brooding:

Elküldve
20 órája, wookie írta:

Szerintem nem sok érte, tekintve hogy nem tudsz vele mit kezdeni.

MÁS:

csak szólok, hogy a sedan és az ötajtós astra fém fékcsövei k*rvára NEM UGYAN AZOK!!!:angry::brooding:

A kasztni aljára rögzített csövek?

Elküldve

Nekem alapvetően nem is a csövekkel volt a baj, hanem azzal, hogy a gumi fékcsőnek a rásajtolt gallérja az úgy már nem létezett, plusz a bal hátsó patron nem határolt, hátul is 2+kn fékerőm volt. Viszont bontani már lehetetlen volt, így kapott mindenhová új fékcsöveket. Gumit is, fémet is. Csak a rák gondolta hogy a sedané nem ugyanaz, hiszen logika szerint az égvilágon semmi nem indokolja hogy más legyen. Pedig de.

Bár asszem a jobb első fém fékcsőnek volt egy szakasza ami simán a kihúzáskor kettétört. :D

Elküldve

Üdv!

 

A múltkor ugye úgy gondoltam a devanderbe folyt el a félfolyadékom, hát tévedtem. Simán csak sikerült kicsípni a karmantyút, és a melett szépen elcspegett (nem látszódott az autó alatt folyás). Ha már lúd, legyen kövér, ezért mindent kicseréltem ismét mindent a nyergekben ami cserélhető. Karmanytú, porvédő, dugattyú, a csúszka gumijait, dugóit, légtelenítő csavar. 

Légtelenítés körbe, és a pedál csak egész lent fog. Az eleje satuzik, egyszerre. Aztán még vagy 4szer légtelenítés körbe, nagyjábol fél liter fékfolyadékot még átment a remdszeren, de ugyan olyan maradt a pedál. Előtte ha rászált egy légy is fogott már kb.

 

Tipp hogy mi az édesannya lehet?

Köszi!

Elküldve
10 órája, aholy írta:

Üdv!

 

A múltkor ugye úgy gondoltam a devanderbe folyt el a félfolyadékom, hát tévedtem. Simán csak sikerült kicsípni a karmantyút, és a melett szépen elcspegett (nem látszódott az autó alatt folyás). Ha már lúd, legyen kövér, ezért mindent kicseréltem ismét mindent a nyergekben ami cserélhető. Karmanytú, porvédő, dugattyú, a csúszka gumijait, dugóit, légtelenítő csavar. 

Légtelenítés körbe, és a pedál csak egész lent fog. Az eleje satuzik, egyszerre. Aztán még vagy 4szer légtelenítés körbe, nagyjábol fél liter fékfolyadékot még átment a remdszeren, de ugyan olyan maradt a pedál. Előtte ha rászált egy légy is fogott már kb.

 

Tipp hogy mi az édesannya lehet?

Köszi!

Hátsó dobfék után állítót nem tekergetted? Ha túl messze vannak a pofák a dobtól akkor is hosszú a pedálút. Az automata meg van hogy nem tekeri rá magától. De lehet hogy a régi csúszkák miatt a betét elől már ferdére kopott most meg az újjal egyenesen menne, de később fekszik fel teljesen. Nem kell fél centi különbségre gondolni, lehet csak egy mili.

Elküldve

Hátul is tárcsa van, az elsokben meg kb 1500km van.

 

(Kicsit már bosszant a dolog, egy valag pénz elment rá...)

 

(Ugye ez a "nagyfékes" sztori, elöl 280as tárcsa, hátul 260as)

Elküldve (edited)
2 órája, wookie írta:

Abs-es?

 

Nem, a hátsó agyak abs-esek, de annak gondolom nincs jelentősége. A főfék b omega dupla devanderes 25-ös, fékcsőelosztóval bekötve.

Módosítva : aholy
Elküldve (edited)
18 perce, wookie írta:

Hm. hm.

Pontosan hogyan légtelenítettek?

Sorrenden is variáltunk már (ugye két hátsó van egy körön, meg a két első a másikon)

Meg a technikán is.

Egyik : pedál lenyom, lenttart, légtelenítő ki, vissza, pedál fel. 10 feletti ismétlés volt itt is

 

Másik : pumpál vagy 10et, pedál lent tart , csavar ki, meghúz. Ez vagy 3szor minden nyeregnél

 

Szerk: átlátszó cső a légtelenítőre, a vége egy elvágott flakonban,  amiben fékfolyadék van.

Első körben addig ment az ismétlés amíg buborékmentesen jött a fékfolyadék. Aztán már elkeseredésünkben volt az hogy átnyomattunk rajta annyi folyadékot.

Mind a két eljárással sikerült már légteleníteni, ezt a rendszert.

(Lehet nem ez a szakszerű, de eddig bejött, nem csak ennél az autónál.)

Módosítva : aholy
Elküldve

A fékkörök (gyárilag) átlósan vannak kötve, tehát bal első a jobb hátsóval, jobb első a bal hátsóval.

Ugye sorrend abs nélkül mindig a legtávolabbival kezdünk, ami a jobb hátsó, aztán bal hátsó, majd jobb 1 s bal1.

A pumpálós módszer az általánosan elfogadott, de ha sok a levegő, mert mondjuk komplett fékcsőcsere volt (mint nálunk a hétvégén) akkor csak simán kinyitom, a fékfolyadékba lógatott csővel, és pumpáljuk, majd mikor már a vége fele járunk, akkor jön az elzárós, felpumpálós módszer, hogy a maradék levegő is kijöjjön.

Érdekes, elvileg mindent jól csináltatok, jónak kéne lennie. Merre  is lax?

  • Like 1
Elküldve
6 órája, wookie írta:

A fékkörök (gyárilag) átlósan vannak kötve, tehát bal első a jobb hátsóval, jobb első a bal hátsóval.

Ugye sorrend abs nélkül mindig a legtávolabbival kezdünk, ami a jobb hátsó, aztán bal hátsó, majd jobb 1 s bal1.

A pumpálós módszer az általánosan elfogadott, de ha sok a levegő, mert mondjuk komplett fékcsőcsere volt (mint nálunk a hétvégén) akkor csak simán kinyitom, a fékfolyadékba lógatott csővel, és pumpáljuk, majd mikor már a vége fele járunk, akkor jön az elzárós, felpumpálós módszer, hogy a maradék levegő is kijöjjön.

Érdekes, elvileg mindent jól csináltatok, jónak kéne lennie. Merre  is lax?

Borsod megye, Mád.

De egy darabig most nem is leszek itthon, kb 4 hét.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Üdv!

Az lenne a kérdésem a szakértőkhöz, hogy ha kicsit javítanék a fékteljesítményen (alap 236-os tömör tárcsa, hátul kisebbik dobfék), elég, ha csak elöl 256-os hűtöttre cserélem a féket, vagy így nem lenne jó, mást is kell változtatnom? Köszi!

 

Elküldve

Ha csak nyerget meg tárcsát cserélsz sokkal bentebb kell nyomni a pedált h fogjon a fék, ezért szoktak főfékhengert és hozzá opcionálisan devandert is cserélni.

Elküldve
13 órája, FPepe írta:

Üdv!

Az lenne a kérdésem a szakértőkhöz, hogy ha kicsit javítanék a fékteljesítményen (alap 236-os tömör tárcsa, hátul kisebbik dobfék), elég, ha csak elöl 256-os hűtöttre cserélem a féket, vagy így nem lenne jó, mást is kell változtatnom? Köszi!

 

Ha a főfékhengert cseréled nagyobbra, már jobb lesz a fékhatás. ;-)
Én elsőnek ezt cseréltem, igaz 236-os hűtött tárcsánál, és sokkal jobb lett a fék.

Elküldve
1 óra, pszilaj írta:

Ha a főfékhengert cseréled nagyobbra, már jobb lesz a fékhatás. ;-)
Én elsőnek ezt cseréltem, igaz 236-os hűtött tárcsánál, és sokkal jobb lett a fék.

Attól inkább csak az érzet lessz másabb nem?ugyan az a nyereg, betét tárcsa

Elküldve
1 órával ezelőtt, aholy írta:

Attól inkább csak az érzet lessz másabb nem?ugyan az a nyereg, betét tárcsa

Nem tudom.

Nekem sokkal fentebb és sokkal keményebben kezdett el fogni. Ha pedig rátapostam, akkor gondolom emiatt jobban nyomja a ékbetéteket a tárcsához.

Jobb fékhatás, nagyobb kopással...

De ez csak az én véleményem... :D

Elküldve
33 perce, pszilaj írta:

Nem tudom.

Nekem sokkal fentebb és sokkal keményebben kezdett el fogni. Ha pedig rátapostam, akkor gondolom emiatt jobban nyomja a ékbetéteket a tárcsához.

Jobb fékhatás, nagyobb kopással...

De ez csak az én véleményem... :D

Én is cseréltem 236-os hűtött tárcsára, de ekkor a nyerget is cserélni kell, az is más. Sokkal jobb fékhatásom lett, és ami fontos, hogy nem fárad el olyan hamar, nem melegszik el (pl. 4-en megpakolva 130-140-ről 0-ra után is simán maradt fékhatás, míg a tömör tárcsánál érezhetően fáradtak már...)

Elküldve (edited)
1 órával ezelőtt, pszilaj írta:

Nem tudom.

Nekem sokkal fentebb és sokkal keményebben kezdett el fogni. Ha pedig rátapostam, akkor gondolom emiatt jobban nyomja a ékbetéteket a tárcsához.

Jobb fékhatás, nagyobb kopással...

De ez csak az én véleményem... :D

Nagyobb átmérőjű főfék, ugyan akkora erőre nyilván több fékfolyadékot nyom...

A fogáspont viszont ötletem sincs miért változik, nekem is sokkal fentebb fogott amíg faca volt. Most valami döglődés van, de kiderítem majd.

 

Ja, meg azthiszem Zotya írta egyszer, hogyha igazi javulást akarsz, próbáld bal lábbal :-D :-D :-D :-D 

Módosítva : aholy
  • Like 2
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.