Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések


akzo

Recommended Posts

8 órája, lazy jack írta:

Sziasztok!

Tudna valaki pontos / BIZTOS információt adni róla, hogy a Z18XER motor szelepei hidrotőkések-e vagy hézagolni kell? Mindenhol azt az információt találom, hogy NEM hidrotőkések a szelepek, de az Opel szervizzel már egy hónapja emailezek (Schiller, Váci u.) és azt mondják, hogy márpedig a Z18XER motor hidrotőkés és nem is lehet szelephézagot ellenőrizni ill. állítani...  :wacko:

 

42 perce, kingblue írta:

Hali.

Én is ugy tudom hogy nem hidrotőkések.Hézagoló lapkát kell cseréléni.

Szerintem a "szeleptőke" nevű alkatrész a hézagoló, szóval nem hidrotőkés.

https://opel.7zap.com/hu/car/a04/e/7/24-0/

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm kingblue, zotya975, én is ezt az infót találtam a "Haynes" féle szerelési útmutatóban

https://1drv.ms/u/s!AmFzErbuVCYSeQAn1IoPip8_YLw?e=xkDY3V

https://1drv.ms/u/s!AmFzErbuVCYSegHn2VpqDBH1T8g?e=odeWQp

már csak az a furcsa, hogy egy hivatalos Opel márkaszerviznek, -több heti utánaérdeklődés után- fogalma sincs egy nem túl ritka Opel rendszeres karbantartási munkáiról?  :brooding:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Alapjárattal kapcsolatos az alábbi kérdésem:

2012. 11. havi Astra classic III kombi, 1,6 benzines (A16xer), 112 ezer km-t futott. Alapjáraton a mutató "lebeg", nem nagy a kilengés, de észrevehető (annyit nem lebeg, hogy elkezdene lefulladni, de a mutatón észrevehető, hogy nem egyenletes a fordulat). Korábban ilyet nem csinált, a mutató, mindig szög egyenesen állt. Először shell v power racing benzin tankolását követően vettem észre, majd visszatértem normál 95-re és azzal egy ideig nem jött elő, de most ismét jelentkezett a probléma (ha ez egyáltalán probléma). A motor egyébként szépen jár, semmi rendellenes hangja nincs, jól gyorsul, nem rángat. Annyi talán, hogy ahogy számolgattam kb fél literrel többet eszik.  (tavaly ősszel, kb 7 ezer km-el ez előtt lett cserélve a gyertya és a lambda szonda is, olajat kb 14 - 15 ezer km/évente cserélek, családi batár nem versenyzésre használom, szóval nincs túlhajtva)

Van valakinek ötlete?

Köszönettel:

Zsolt

 

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

A probléma "továbbfejlődött". Észrevettem, hogy az autó egyszercsak megtorpan, majd gázadásra gyengén reagál, mintha elszállt volna belőle az erő. Motor hiba jelző lámpa kigyulladt. Kiolcastam a kódot : P003033 Henger gyújtáskimaradás B-04. Azóta az alapjárat sokkal jobban ingadozik.

Van valakinek ötlete, hogy mi okozhatja a hibát és az előzőekben említett alapjárati ingadozással összefügg-e?

Köszönettel:

Zsolt

   

 

Link to comment
Megosztás:

22 órája, dr.barabas.szabo írta:

Sziasztok!

A probléma "továbbfejlődött". Észrevettem, hogy az autó egyszercsak megtorpan, majd gázadásra gyengén reagál, mintha elszállt volna belőle az erő. Motor hiba jelző lámpa kigyulladt. Kiolcastam a kódot : P003033 Henger gyújtáskimaradás B-04. Azóta az alapjárat sokkal jobban ingadozik.

Van valakinek ötlete, hogy mi okozhatja a hibát és az előzőekben említett alapjárati ingadozással összefügg-e?

Köszönettel:

Zsolt

   

 

A hibás hengernél lévő gyertyát cseréld ki egy másikkal.Amennyiben a hiba átvándorol,akkor a gyertya a hibás.Abban az esetben,ha marad ugyanott a hibajelzés,akkor a trafó lesz a hibás (nagy valószínűséggel).Reméljük,hogy csak ennyi lesz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Van egy kérdésem, bár lehet, már feltették egyszer.
Bár nem opel az autó hanem fiat, de az opel z18xer motorja van benne.

A probléma a következő: ha járó motornál lecsavarom a olajbeöntő kupakot, le akar fulladni a motor. Elkezd dadogni. Ha visszacsavarom teljesen nyugodt és egyenletes a járása. Van ötlete valakinek erre?

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Opelesek!

Szeretnék segítséget kérni tőletek. 
Adott egy 2003 as Opel Zafira “A” 1.8 benzin, 125 Le , Z18XE.

Olyan jellegű probléma lépett fel, hogy hideg időben a napi első indításnál a fordulat 1200-500 között ingadozik kb 8-12 másodpercig. Utánna beáll 1200 ra, majd ahogy melegszik szépen visszamegy 750 re. nem világít semmi hibalámpa. Illetve 1-2 percig az autó erőtlen. Beáll a fordulat az ingadozás után, de ha elindulnék vele fullad. De ez is megszűnik 1-2 perc után. Aztán az autó tökéletes. 
Gyertyacsere sem oldotta meg a problémát. (Bosch gyertya, gyári) a fő és vezérműtengely jeladókat cseréltem szintén gyárira. Ekkor a hiba még nem állt fent. 
Volt a télen egy check engine lámpám amire hibakód olvasás után annyit mondtak “ kiengedése hiba, nem is láttam még ilyet.” Majd hiba törlés, újra előjött menet közben és ahogy jött a jobb idő ki is aludt. Így arra következtettem, hogy ennek is a hideghez volt köze. Az autó fogyasztása nagyon jó. Nem nőtt.

lenne valakinek valami ötlete? Mi lehet a probléma. 
 

köszönöm ha szántok rám pár percet.

Tisztelettel: Gábor

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Üdvözlet mindenkinek,

Januárban vásároltam egy Opel Astra H (2010, Z14XEP) autót és jelenleg rendben van hála Istennek, de ha szeretném majd szervizeltetni, műszakiztatni akkor tanácsot kérnék, hogy tud-e valaki ajánlani megbízható szervízest a XV., XIV., XIII., IV., kerületekben ? 

Szeretném a jelenlegi szervizesemet lecserélni, ezért keresnék egy másikat.

Tud valaki ajánlani egy megbízhatót? Nem sufni tuningosat? 

köszönettel előre is ! 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Üdv,

hengerfejpakolást cseréltetek a 2008as Z16XER motromon,nem szakszervizben szedig le a hengerfejet,valakinek már ha volt ilyen problémája milyen tanácsokat adhat ?okoskerékhez hozzá kell majd nyúljon a szerelő,kell feltétlenül legyenek valamiyen speciális eszközei ? milyen márkájú pakolást vegyek a hengerfejhez ?

köszi

Módosítva : Zsombor97
Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok! 

Pár napja beremegett az autó, majd laptopra dugva kiderült, h random gyújtáshiba és első lambdaszonda comboja a ludas. (13008,30101,30001 - hibakódok) Trafócsere lesz a dologból ám bogarat ültetett a fülembe egy "szaki", h a szonda egyáltalán nem biztos hogy rossz, mert a gyújtáskimaradás miatt is kaphatott fals jelet. Az eset óta amúgy rendben megy az autó, nem produkálta újra a dolgot. Mennyivel kellene kb nőni a fogyasztásnak, h a szondáról is tudjam, vége van? Mivel az rendben van egyébként 6,2 / 100km városban. 

Astra H 1.4 Zexp 163000km

Köszi a választ! 

Link to comment
Megosztás:

On 2013. 06. 26. at 16:47, Maybal írta:

Szia!

 

Olaj nem fogy? Nekem szintén ez volt, időközönként, általában 50-100km-ként, max. 200km megtétele után kigyulladt a MIL lámpa,és a p0171-es kód jelentkezett. A szervizben tök ugyanezt mondták nekem is, de ez mellett fogyott az olaj is. Amióta Novoth Tibor megcsinálta az autómat, nem eszi az olajat, és nincs p0171 kód. Az autó előtte is jól ment...

Szia, 

Ugyanez a hiba van nálam, és az olaj is nagyon fogy, mit kellett csinálni az autóval? Szerelőm motor generált mond, én azt nem szeretném.... Köszönöm a választ. 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok,

Opel Astra H GTC 1.6 xer 115 lóerős autónál a következőket tapasztalom. Hideg indításnál bika a motor, van teljesítmény, gázadásra megfelelően reagál, azonban ha meleg motorral indítom (pl megyek vele 80 km-t gond nélkül, majd leállítom pár percre vagy fél órára és utána indítom) jelentősen veszít a teljesítményeből, gázadásra alig reagál, nem húz. 80-120-ig eljutni egy örökkevalóság, nagyobb gázadásra egy "bőgősebb hang is becsatlakozik" a fogyasztás viszont a pillanatnyi fogyasztásmérőt nézve teljesen normális, nem növekszik a megszokotthoz képest., illetve semmilyen visszajelző lámpa nem gyullad ki a műszerfalon ami bármilyen hibára engedne következtetni..... Hidegen viszont megy.... Az egyedüli hiba amiről tudok, hogy a motortarto bak repedt, gázadásra néha be is rezonál, de az cserélve lesz, ez azonban tudtommal nincs összefüggében a meleg indításnál az erőtlenseggel. Hol lehet a probléma valójában?

Köszönöm a segítő hozzászólásokat.

Módosítva : toto001
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok,

nagy szükségem lenne a tanácsotokra. Tavaly lett cserélve vezérműszíj + egyebek a z18xer-ben, akkor már indításnál kattogott kicsit, persze a szerelő az okoskerekekeket "elfelejtette" cserélni, ezért utána a kattogás állandósult és esett a teljesítmény. Rendeltem 2db iNA  okoskereket bele, amit betett, és tök jól ment halkan az autó.

Kb fél évig.. Aztán megint kezdett kattogni indításnál, aztán amikor télen hideg lett, akkor már néha csörömpölő hangot is hallatott és indulásnál fulladozott. (amúgy menet közben már megy rendesen, nem kattog) Azt vettem észre hogy ha 1-2 km után megállok vele, és kcisit lejt az aszfalt, akkor alig indul el utána. Nem tudom elképzelni, hogy fél év alatt újra ennyire rossz lenne az okoskerék, viszont anno szolenoid nem lett cserélve (180e km). Lehet hogy most a szolenoidokat kéne cserélni és az okoskerék még maradhat? A szerelő sajnos nem áll a helyzet magaslatán, és ott áll nála napok óta szétszedve az autó, én meg nem merek megint 100k-ért újabb okoskereket venni bele, ha nem is a hibás. Honnan lehet tudni, hogy okoskerék kell bele, vagy elég "csak" szoleniod?

Köszi előre is!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

nagy szükségem lenne a tanácsotokra. Tavaly lett cserélve vezérműszíj + egyebek az Astra H z18xer-ben, akkor már indításnál kattogott kicsit, persze a szerelő az okoskerekekeket "elfelejtette" cserélni, ezért utána a kattogás állandósult és esett a teljesítmény. Rendeltem 2db iNA  okoskereket bele, amit betett, és tök jól ment halkan az autó.

Kb fél évig.. Aztán megint kezdett kattogni indításnál, aztán amikor télen hideg lett, akkor már néha csörömpölő hangot is hallatott és indulásnál fulladozott. (amúgy menet közben már megy rendesen, nem kattog) Azt vettem észre hogy ha 1-2 km után megállok vele, és kcisit lejt az aszfalt, akkor alig indul el utána. Nem tudom elképzelni, hogy fél év alatt újra ennyire rossz lenne az okoskerék, viszont anno szolenoid nem lett cserélve (180e km). Lehet hogy most a szolenoidokat kéne cserélni és az okoskerék még maradhat? A szerelő sajnos nem áll a helyzet magaslatán, és ott áll nála napok óta szétszedve az autó, én meg nem merek megint 100k-ért újabb okoskereket venni bele, ha nem is a hibás. Honnan lehet tudni, hogy okoskerék kell bele, vagy elég "csak" szoleniod?

Köszi előre is!!

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 06. 17. at 19:14, csizi74 írta:

Sziasztok,

nagy szükségem lenne a tanácsotokra. Tavaly lett cserélve vezérműszíj + egyebek az Astra H z18xer-ben, akkor már indításnál kattogott kicsit, persze a szerelő az okoskerekekeket "elfelejtette" cserélni, ezért utána a kattogás állandósult és esett a teljesítmény. Rendeltem 2db iNA  okoskereket bele, amit betett, és tök jól ment halkan az autó.

Kb fél évig.. Aztán megint kezdett kattogni indításnál, aztán amikor télen hideg lett, akkor már néha csörömpölő hangot is hallatott és indulásnál fulladozott. (amúgy menet közben már megy rendesen, nem kattog) Azt vettem észre hogy ha 1-2 km után megállok vele, és kcisit lejt az aszfalt, akkor alig indul el utána. Nem tudom elképzelni, hogy fél év alatt újra ennyire rossz lenne az okoskerék, viszont anno szolenoid nem lett cserélve (180e km). Lehet hogy most a szolenoidokat kéne cserélni és az okoskerék még maradhat? A szerelő sajnos nem áll a helyzet magaslatán, és ott áll nála napok óta szétszedve az autó, én meg nem merek megint 100k-ért újabb okoskereket venni bele, ha nem is a hibás. Honnan lehet tudni, hogy okoskerék kell bele, vagy elég "csak" szoleniod?

Köszi előre is!!

Amennyiben úgyis szét van szedve a motor,viszonylag könnyű ellenőrizni az okoskerekeket.Leszerelt vezérműszíj esetén kézzel meg kell próbálni mozgatni az okoskereket.Abban az esetben,ha kotyog cserélni kell,viszont ha stabilan áll,akkor rendben van.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
On 2020. 06. 07. at 11:22, toto001 írta:

Sziasztok,

Opel Astra H GTC 1.6 xer 115 lóerős autónál a következőket tapasztalom. Hideg indításnál bika a motor, van teljesítmény, gázadásra megfelelően reagál, azonban ha meleg motorral indítom (pl megyek vele 80 km-t gond nélkül, majd leállítom pár percre vagy fél órára és utána indítom) jelentősen veszít a teljesítményeből, gázadásra alig reagál, nem húz. 80-120-ig eljutni egy örökkevalóság, nagyobb gázadásra egy "bőgősebb hang is becsatlakozik" a fogyasztás viszont a pillanatnyi fogyasztásmérőt nézve teljesen normális, nem növekszik a megszokotthoz képest., illetve semmilyen visszajelző lámpa nem gyullad ki a műszerfalon ami bármilyen hibára engedne következtetni..... Hidegen viszont megy.... Az egyedüli hiba amiről tudok, hogy a motortarto bak repedt, gázadásra néha be is rezonál, de az cserélve lesz, ez azonban tudtommal nincs összefüggében a meleg indításnál az erőtlenseggel. Hol lehet a probléma valójában?

Köszönöm a segítő hozzászólásokat.

Szia!

Valószínűleg a változó szelepvezérlésed nem működik, valamelyik elem hibája miatt. Pedáltesztre kapsz hibakódot? 

Ha jól feltételezem és nem működik a változó szelepvezérlésed, akkor padlózáskor a pillanatnyi fogyasztásnak kevesebbnek kell lennie mint a megszokott, működő rendszernél 20-25 literig is elmehet, ha nincs VVT-d akkor 10-15 felé nem tudod vinni a pillanatnyi fogyasztást.

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 06. 17. at 19:14, csizi74 írta:

Sziasztok,

nagy szükségem lenne a tanácsotokra. Tavaly lett cserélve vezérműszíj + egyebek az Astra H z18xer-ben, akkor már indításnál kattogott kicsit, persze a szerelő az okoskerekekeket "elfelejtette" cserélni, ezért utána a kattogás állandósult és esett a teljesítmény. Rendeltem 2db iNA  okoskereket bele, amit betett, és tök jól ment halkan az autó.

Kb fél évig.. Aztán megint kezdett kattogni indításnál, aztán amikor télen hideg lett, akkor már néha csörömpölő hangot is hallatott és indulásnál fulladozott. (amúgy menet közben már megy rendesen, nem kattog) Azt vettem észre hogy ha 1-2 km után megállok vele, és kcisit lejt az aszfalt, akkor alig indul el utána. Nem tudom elképzelni, hogy fél év alatt újra ennyire rossz lenne az okoskerék, viszont anno szolenoid nem lett cserélve (180e km). Lehet hogy most a szolenoidokat kéne cserélni és az okoskerék még maradhat? A szerelő sajnos nem áll a helyzet magaslatán, és ott áll nála napok óta szétszedve az autó, én meg nem merek megint 100k-ért újabb okoskereket venni bele, ha nem is a hibás. Honnan lehet tudni, hogy okoskerék kell bele, vagy elég "csak" szoleniod?

Köszi előre is!!

Szia!

Okoskerék hibára hibakódot kell adnia az autódnak. Pedáltesztet csináltál? 

Ha már oda jutsz hogy erőtlen a motor az okoskerekek vagy szolenoidok miatt akkor mindenképp kell hibád dobnia rá az autónak, amit ki kellene olvasni.

Ha esetleg oda jutsz, hogy okoskerekeket kell cserélned ( előtte azért zárj ki mindent és minimum egy pedáltesztet csinálj) mindenképp a szolenoidokat is cseréld velük, mert egy rosszul működő szolenoid képes az okoskerekeket rövid idő alatt tönkretenni. 

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 07. 08. at 17:26, Dani122 írta:

Hello!

Egy hete lett cserélve gyertya, azóta van ez a hiba.

Astra h 2009. Z16xer

https://photos.app.goo.gl/Z2PAJs1TC2T3ABDM7

https://photos.app.goo.gl/brTx4AVCUDjXLfj17

valakinek tippje?

Szia,

Nézd meg a motortér biztosíték tábláját, melyik biztosíték ment ki. Pl nálam a 26 os ment szét, azon 4-5 áramkör is volt, lambdaszondák, MAP szenzor és Termosztátban lévő fűtőbetét. Nekem a Termosztátház cseréje a benne lévő fűtőkör zárlata miatt vágta ki a biztosítékot, és ez okozta a rejtélyes hibát. (Hibakód ha nem mindig a hibára, hibás alkatrészre mutat) Kutakodj az akksi melletti biztosíték táblán melyik bizti ment ki. Utána neten kapcsolási rajz, hogy mi van még azon az áramkörön, mert azok közül van a zárlat valamelyik érzékelőben. 
Másik eset lehet még az ECU-ba, a motorvezérlőbe menő jel/fűtés szál szakadása, ilyenkor egy ügyes szaki leszedi a motorvezérlő ház tetejét és látja is szemmel a megszakadt szálat, melyet újraforraszt és szinte ingyen javítva lett a hiba (persze plusz szerelési munkadíj). Szóval megnézném a biztosítéktáblát, ha ott minden okés, lehet ténylegesen egy O2 szenzor a baj, de ha biztosíték ment ki, akkor akár egy szervízből/netről letöltött kapcsolási rajzon meg kell nézni az adott biztosíték áramkörén minden elemet, melyik is lett zárlatos és a hibás szenzort kicserélni. Lehet hogy semmi köze nincs az O2 szenzorodhoz a hibának, de az is lehet hogy a szenzor és a motorvezérlő közötti jelszál/fűtőszál szakad. Ha szerencséd van szemmel látható külső helyen, ha nincs akkor a motorvezérlőn belül van a szakadás, de mind a kettő javítható viszonylag olcsón.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Egy kérdésem lenne, tanácsotokat kérném. Egy Z16XEP -Astrában belefutottam egy olyan hibába, hogy a hűtővíz szivárog a vízpumpa környékén. Gontoltam kopott a vízpumpa tengelye egyszerű csere, de jobban és alulról is megnézve a hibát nagyobb a baj. A "Vízpumpa háza", ha ezt így hívják egy alublokk amibe a vízpumpa van belefogatva és egy EGR cső megy bele,  ennek a motorblokkhoz kapcsolódásánál van a szivárgás. Kérdésem az lenne, hogy lehet e-ilyen pótalaktrészt és tömítésszettet venni, illetve mi ennek az egységnek a neve, hogy keressek rá magára erre a tartókonzolra és tömítésére. Gondolom a cseréje elég bonyolult ennek és a tömítésének. Segítségeteket, tanácsokat, esetleg alkatrész linkeket megköszönöm!

Link to comment
Megosztás:

2 órája, iolesz írta:

Sziasztok,

Egy kérdésem lenne, tanácsotokat kérném. Egy Z16XEP -Astrában belefutottam egy olyan hibába, hogy a hűtővíz szivárog a vízpumpa környékén. Gontoltam kopott a vízpumpa tengelye egyszerű csere, de jobban és alulról is megnézve a hibát nagyobb a baj. A "Vízpumpa háza", ha ezt így hívják egy alublokk amibe a vízpumpa van belefogatva és egy EGR cső megy bele,  ennek a motorblokkhoz kapcsolódásánál van a szivárgás. Kérdésem az lenne, hogy lehet e-ilyen pótalaktrészt és tömítésszettet venni, illetve mi ennek az egységnek a neve, hogy keressek rá magára erre a tartókonzolra és tömítésére. Gondolom a cseréje elég bonyolult ennek és a tömítésének. Segítségeteket, tanácsokat, esetleg alkatrész linkeket megköszönöm!

Biztos hogy a vízpumpánál látod a szivárgást és nem a termosztátház műanyag pipája szivárog? Amúgy itt tudod megkeresni motorkód alapján hogy mi az amit látsz: https://opel.7zap.com/hu/car/t98/f/0/

Link to comment
Megosztás:

4 órája, zotya975 írta:

Biztos hogy a vízpumpánál látod a szivárgást és nem a termosztátház műanyag pipája szivárog? Amúgy itt tudod megkeresni motorkód alapján hogy mi az amit látsz: https://opel.7zap.com/hu/car/t98/f/0/

Köszönöm a gyors választ. Tavaly a fém termosztátház teljesen ki lett cserélve ugyanis a benne lévő elektromos fűtőbetét, ami tud játszani a termosztát nyitásával, zárlatos lett így egy éve ki lett cserélve teljesen új gyárira, a környékén nincs szivárgás. Pont a termosztát csere kapcsán jutott eszembe, az öreg lecserélt termosztát már 90 fokon nyitott mivel régi és elgyengült volt már, az új meg tartja a 105 fokos nyitást ahogy elő van írva ennek a típusnak. Ezért gondoltam, az új Termosztát "megkínozta" a régi rendszert és ezért kezdett el folyatni. 
A szivárgás helye alulról is megnézve jól azonosítható szépen folyik le a kocsi alján végig, a vízpumpa háza és annak a motorblokkhoz csatlakozásánál jön ki a víz. A szerelő sem látott még ilyet, kapásból azt hitte a vízpumpa adta meg magát, de alaposan megnéztük és látszik, hogy nem a vízpumpa teljesen jó. Megpróbáltam megkeresni a linken amit küldtél az alkatrész, de még a csöveknél sem találtam rá utalást Z16XEP motorkód esetén a vízszivattyú ház -ra, sem az ábrán hasonlóra sajnos.

Link to comment
Megosztás:

14 órája, iolesz írta:

Köszönöm a gyors választ. Tavaly a fém termosztátház teljesen ki lett cserélve ugyanis a benne lévő elektromos fűtőbetét, ami tud játszani a termosztát nyitásával, zárlatos lett így egy éve ki lett cserélve teljesen új gyárira, a környékén nincs szivárgás. Pont a termosztát csere kapcsán jutott eszembe, az öreg lecserélt termosztát már 90 fokon nyitott mivel régi és elgyengült volt már, az új meg tartja a 105 fokos nyitást ahogy elő van írva ennek a típusnak. Ezért gondoltam, az új Termosztát "megkínozta" a régi rendszert és ezért kezdett el folyatni. 
A szivárgás helye alulról is megnézve jól azonosítható szépen folyik le a kocsi alján végig, a vízpumpa háza és annak a motorblokkhoz csatlakozásánál jön ki a víz. A szerelő sem látott még ilyet, kapásból azt hitte a vízpumpa adta meg magát, de alaposan megnéztük és látszik, hogy nem a vízpumpa teljesen jó. Megpróbáltam megkeresni a linken amit küldtél az alkatrész, de még a csöveknél sem találtam rá utalást Z16XEP motorkód esetén a vízszivattyú ház -ra, sem az ábrán hasonlóra sajnos.

Alapból a vízpumpa két helyen tud ereszteni a tengelyétől és a fészkénél az alatta található O gyűrűnél. Ugye első esetben pumpa csere a megoldás a másodikban elvileg elég lenne kicserélni az O gyűrűt, de ha már kiveszik a pumpát nem szokták visszatenni, hacsak nem tiszta új. 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Tomika085 írta:

Sziasztok!
Van egy 2007-es, benzines (Z16XER) H Astrám.
Melegen olyan hangot produkál mintha dízel lenne. Csak alapjáraton hallani. Az alapjárat is ilyenkor olyan mintha "akadna", vagy nem tudom hogy mondjam. Teljesítményben nem érzek változást. Mi lehet a gond?

Hali.Milyen régen van meg a probléma? Régebben vagy szinte egyik napról a másikra.Ha régebben akkor inkább az okoskerékre tippelnék.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.