Caravan14 Elküldve Október6, 2019 Megoszt Elküldve Október6, 2019 29 perce, zotya975 írta: Én úgy szoktam beszerelni, hogy üresek, tehát kiöntöm belőlük az olajat és az első indításkor az olajnyomás feltölti őket. Befecskendezés nélkül szoktam először megforgatni, többször indítózok, hogy azért mégse kapjon akkora terhelést üresen, így is csattog rendesen mire feltöltődik és elhallgat. De most utoljára amiket vettem azok fel voltak töltve, és nem is öntöttem ki belőlük az olajat. Utána olvasgatva jó így is meg úgy is. A hidrotőkében bár van ugye visszacsapó szelep, de van rajta keresztül áramlás, így járó motorban vissza tud engedni ha esetleg " túl magas" lenne így szerintem nem okoz gondot. Hogy satuval megjáratás után összenyomhatóak-e és hogy ez normális-e azt nem tudom. Én mindíg úgy szoktam leengedni őket, hogy szétszedem, kiöntöm belőlük az olajat. Szétszedéshez egyszerűen szét kell húzni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október6, 2019 Megoszt Elküldve Október6, 2019 1 órával ezelőtt, Caravan14 írta: Szétszedéshez egyszerűen szét kell húzni? Ezt nem tudom pontosan, én még csak 8 szelepeset szereltem szét. Van egy leírás a fórumon, csak sajna már képek nélkül: https://www.opelforum.hu/topic/1751-hidrotőkék/ A neten találni képet a szétszedett tőkéről:http://www.muszaki-vizsga-zoldkartya.hu/images/autos-kepek/hidrotoke/hidrotoke_2n.jpg Ez egy régebbi 16 szelepes motorból származik, lehetséges hogy nem pont ilyen a tiéd. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Caravan14 Elküldve Október6, 2019 Megoszt Elküldve Október6, 2019 3 órája, zotya975 írta: Ezt nem tudom pontosan, én még csak 8 szelepeset szereltem szét. Van egy leírás a fórumon, csak sajna már képek nélkül: https://www.opelforum.hu/topic/1751-hidrotőkék/ A neten találni képet a szétszedett tőkéről:http://www.muszaki-vizsga-zoldkartya.hu/images/autos-kepek/hidrotoke/hidrotoke_2n.jpg Ez egy régebbi 16 szelepes motorból származik, lehetséges hogy nem pont ilyen a tiéd. Az enyém így néz ki. Szétszedni nem tudtam mert peremezve van de találtam képet egy hasonló szétszedett darabról. Ez alapján benyomva a fenékszelepet már könnyen össze tudtam nyomni és fel is tudtam tölteni motorolajjal. Feltöltés olajjal Köszönöm szépen a segítséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Október6, 2019 Megoszt Elküldve Október6, 2019 On 2019. 10. 04. at 11:55, Kishenceg írta: A szervizfüzetben nincs megadva csereperiódus a vezérműszíjjal kapcsolatban. Itt a fórumon a 10év/150eKM adat kering. Egy az Opel.hu oldalról letölthető füzetben (modellév 9.0, jelentsen is ez bármit) is ez szerepel. Eddig nyugodt voltam, Opel márkaszervízben sem mondtak semmit ezzel kapcsolatban, igaz, nem is kérdeztem rá direktben. Nemrégiben viszont belefutottam ebbe a táblázatba: http://www.opel-niedersachsen.de/media/files/Zahnriemenwechsel-2014-09-14.pdf Ebben a 2011-es gyártási évtől 6év/150eKM van megadva. Ezzel kapcsolatban tudnátok segíteni, melyiknek hihetek? A 6 évet már túlléptem jóval, de a 150eKM felénél se járok, szóval nem cserélnék vezérlést, ha nem előírt, viszont azt sem szeretném, ha gond lenne miatta... A tablazatot nezve 2011-tol mindent levettek hat evre, pedig biztos, hogy nem tortent az osszes motoron egyszerre ezt erinto modositas, es a szijak minosege sem romlott. Sot, eppen ellenkezoleg, a dologra jol ralato ismeros azt mondja, egyre ritkabb a szijszakadas. Ha csak hetvegen es hosszabb utakon hasznalod, azaz nincs tul sok inditas, es nem szoktad lepadlozni, akkor minden valoszinuseg szerint gond nelkul kivarhatod a tiz evet, persze garancia semmire sincs. Ha viszont rovid utakon utod, vagod, akkor egyreszt konstatalhatod, hogy nyolc ev utan sem szakadt meg el, masreszt inkabb idoszeru a csere Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kishenceg Elküldve Október6, 2019 Megoszt Elküldve Október6, 2019 (edited) 2 órája, csaba66 írta: A tablazatot nezve 2011-tol mindent levettek hat evre, pedig biztos, hogy nem tortent az osszes motoron egyszerre ezt erinto modositas, es a szijak minosege sem romlott. Sot, eppen ellenkezoleg, a dologra jol ralato ismeros azt mondja, egyre ritkabb a szijszakadas. Ha csak hetvegen es hosszabb utakon hasznalod, azaz nincs tul sok inditas, es nem szoktad lepadlozni, akkor minden valoszinuseg szerint gond nelkul kivarhatod a tiz evet, persze garancia semmire sincs. Ha viszont rovid utakon utod, vagod, akkor egyreszt konstatalhatod, hogy nyolc ev utan sem szakadt meg el, masreszt inkabb idoszeru a csere Köszi! Nem ütöm, de naponta használom. Pár márkaszerviztől kértem árajánlatot, nagyjából egységáron dolgoznak, 75eFt a szíj és görgők cseréje. Plusz a hosszbordás szíj. Eddig rendben is, elfogadhatónak tűnik, szerintem a közeli szerelő sem vállalná (sokkal) olcsóbban. Viszont mindenhol említették a vízpumpa cseréjét. Sehol nem mondták "kötelezőnek", csak hogy ajánlott, vagy állapottól függően cserélik. Ez nagyon elgondolkoztató, akkor most előírt vagy sem, szükséges-e vagy sem, vagy csak le szeretnének venni még 50eFt-ot? A hatról tíz évre csökkentett intervallum (azonos km mennyiség mellett) pedig kifejezetten fura.... Ó, igen, az esztergomi Opel markaszervizzel van valakinek tapasztalata? Ők voltak a legszimpatikusabbak... Módosítva Október6, 2019 : Kishenceg Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Október6, 2019 Megoszt Elküldve Október6, 2019 16 perce, Kishenceg írta: Köszi! Nem ütöm, de naponta használom. Pár márkaszerviztől kértem árajánlatot, nagyjából egységáron dolgoznak, 75eFt a szíj és görgők cseréje. Plusz a hosszbordás szíj. Eddig rendben is, elfogadhatónak tűnik, szerintem a közeli szerelő sem vállalná (sokkal) olcsóbban. Viszont mindenhol említették a vízpumpa cseréjét. Sehol nem mondták "kötelezőnek", csak hogy ajánlott, vagy állapottól függően cserélik. Ez nagyon elgondolkoztató, akkor most előírt vagy sem, szükséges-e vagy sem, vagy csak le szeretnének venni még 50eFt-ot? A hatról tíz évre csökkentett intervallum (azonos km mennyiség mellett) pedig kifejezetten fura.... Ha a vezermuszij hajtja a vizpumpat, akkor tanacsos cserelni, mert ha megszorul a pumpa, akkor szakad a szij, stb.... Nalam (Z17DTH) nem a vezermuszij hajtja, igy meg a gyari vizpumpa van benne, 375e km utan. Vezermuszijbol (90ezres csereperiodus) az otodik fogy eppen, 360ezernel vettem egy nagy levegot, es sk. kicsereltem, igy 25ezer Ft volt. Hogy a vizpumpa csere miert 50ezer, azt nem tudom; nekem 8500 Ft lenne egy INA vizpumpa (vezerlesbol is azt vettem). A tizrol hat ev valoszinuleg valami tapasztalaton alapul, lehet, hogy az inditasok szama sokkal jobban szamit, mint a megtett tavolsag. Az olajcserenel is ez van, sokan megis szornyulkodnek, hogy 30ezret semmilyen olajjal nem lehet megtenni. Pedig de; ott is az a titok, hogy a csereperiodus 30ezer km vagy egy (regebben ket) ev. A szijnal is, ha sokat mesz egy evben, akkor valoszinuleg hosszu utakrol van szo, amit jobban bir. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Caravan14 Elküldve Október12, 2019 Megoszt Elküldve Október12, 2019 Sziasztok! A képen bekarikázott Torx csavart mekkora nyomatékkal kell meghúzni, szögre-húzni? Sem Datában sem a szervizkönyvében nem találtam rá adatot. Főtengely csavar fotó Link to comment Megosztás: More sharing options...
nistvan98 Elküldve Október18, 2019 Megoszt Elküldve Október18, 2019 Sziasztok, most tervezek projektre vásárolni egy 1992es Vectra A , C20NE, 2.0 -t.. problémája sajnos hogy befolyt a víz, beállt a blokk.. mennyire tudd sérülni ilyenkor a henger, hengerfej ? karosszérián kivül mindent én fogok csinálni rajta, tehát csak alkatrész ár lesz. köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsombor97 Elküldve November7, 2019 Megoszt Elküldve November7, 2019 Helo, 2007-es 1.6 Z16XER astram van,fél éve termosztátot cseréltem mert 70 fokig engedte fel a vizet,egy Unixos AZ meisterteille termosztátot vettem ami 105 fokon nyit,s nyáron is csak 104 fokig ment fel igaz elég hamar 15 perc alatt,de semmi baj nem volt mostanáig ugyanis tegnap felforrt s kifolyt alul,szervizesem ajánlotta nézzem meg a legelső hütőt s ma 90foknál még hideg volt,akkor mi a teendő,szerinte alacsonyabb hőfokú termosztát kell,de a neten mindegyik 105 fokon nyit ... ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November7, 2019 Megoszt Elküldve November7, 2019 4 perce, Zsombor97 írta: Helo, 2007-es 1.6 Z16XER astram van,fél éve termosztátot cseréltem mert 70 fokig engedte fel a vizet,egy Unixos AZ meisterteille termosztátot vettem ami 105 fokon nyit,s nyáron is csak 104 fokig ment fel igaz elég hamar 15 perc alatt,de semmi baj nem volt mostanáig ugyanis tegnap felforrt s kifolyt alul,szervizesem ajánlotta nézzem meg a legelső hütőt s ma 90foknál még hideg volt,akkor mi a teendő,szerinte alacsonyabb hőfokú termosztát kell,de a neten mindegyik 105 fokon nyit ... ? Ha jól tudom az első hűtő a klímahűtő, nem? Tehát a vízhűtő a hátsó, a motorhoz közelebbi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsombor97 Elküldve November7, 2019 Megoszt Elküldve November7, 2019 24 perce, zotya975 írta: Ha jól tudom az első hűtő a klímahűtő, nem? Tehát a vízhűtő a hátsó, a motorhoz közelebbi. szervizesem pont forditva mondta,a masodik hütőn volt rajta a ventillátor,de mindkét hütő hideg volt,s a slag is ami belemegy ! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November7, 2019 Megoszt Elküldve November7, 2019 15 perce, Zsombor97 írta: szervizesem pont forditva mondta,a masodik hütőn volt rajta a ventillátor,de mindkét hütő hideg volt,s a slag is ami belemegy ! Lehetséges, az biztos hogy a vízhűtőbe a vízcsövek a klímahűtőbe meg ugye a klímacsövek csatlakoznak. Hát 105-fokot írnak hozzá, de ha ideáig jó volt, akkor valami történt, esetleg az új termosztát eddig bírta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsombor97 Elküldve November7, 2019 Megoszt Elküldve November7, 2019 6 perce, zotya975 írta: Lehetséges, az biztos hogy a vízhűtőbe a vízcsövek a klímahűtőbe meg ugye a klímacsövek csatlakoznak. Hát 105-fokot írnak hozzá, de ha ideáig jó volt, akkor valami történt, esetleg az új termosztát eddig bírta. első perctől 102 fokig felment csere után,de mégse forrt,igaz picit fogyott a tartályból,tegnap 102 fokon pedig forrt s kifolyt alul ! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November7, 2019 Megoszt Elküldve November7, 2019 1 órával ezelőtt, Zsombor97 írta: első perctől 102 fokig felment csere után,de mégse forrt,igaz picit fogyott a tartályból,tegnap 102 fokon pedig forrt s kifolyt alul ! Forrás akár attól is lehet hogy a kiegyenlítő tartály kupakja rossz és nem tartja a nyomást. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsombor97 Elküldve November7, 2019 Megoszt Elküldve November7, 2019 4 perce, zotya975 írta: Forrás akár attól is lehet hogy a kiegyenlítő tartály kupakja rossz és nem tartja a nyomást. ennél a motoroknál akkor nem baj ha 103 fokig felmegy pl. 10 perc alatt s azon is marad ? nem kárositja a motrot ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November7, 2019 Megoszt Elküldve November7, 2019 17 perce, Zsombor97 írta: ennél a motoroknál akkor nem baj ha 103 fokig felmegy pl. 10 perc alatt s azon is marad ? nem kárositja a motrot ? Ezt így nem lehet megmondani, valószínűleg nem történt semmi, de ez majd csak akkor derül ki ha helyreáll a normális állapot, és nem veszel észre semmi különöset. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsombor97 Elküldve November7, 2019 Megoszt Elküldve November7, 2019 Másik kérdésem,ha 105 fokon nyit a termosztát akkor a radiátor (hütő)-ben sincs a meleg viz 90 fokon?,szervizesem szerint ez a baj,pedig BCn néztem s pontosan 105 foknál szépen kapcsol a termosztát akkor miért mondja h azzal van a baj ?nektek hány perc amig felveszi a 90 fokot a viz (külsö hömérséklet pl. 14 fok ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November7, 2019 Megoszt Elküldve November7, 2019 35 perce, Zsombor97 írta: Másik kérdésem,ha 105 fokon nyit a termosztát akkor a radiátor (hütő)-ben sincs a meleg viz 90 fokon?,szervizesem szerint ez a baj,pedig BCn néztem s pontosan 105 foknál szépen kapcsol a termosztát akkor miért mondja h azzal van a baj ?nektek hány perc amig felveszi a 90 fokot a viz (külsö hömérséklet pl. 14 fok ) A radiátor a kis vízkörön van a vízhűtő a nagy vízkörön. Elindulás után a termosztát zárt állapotában a radiátorban már kering a víz, ott elvileg pont olyan meleg mint a motor többi részén ( azért elvileg mert a csövekben is hűl valamennyit, ha járatod a belső levegő befújást az is hűti, de ez nem számottevő.) Amikor nyit a termosztát akkor jut el a víz a vízhűtőbe, ott keveredik a benne található hidegebb folyadékkal majd elkezdi a menetszél, ha szükséges a venti is hűteni. Hogy mikor éred el az üzemi hőfokot motor, terhelés stb függvénye, én a Zafirával most amikor 10-12 fok van kint olyan 5-6 kilométer megtétele után. Nekem mondjuk nem írja ki a fedélzeti a vízhőfokot, így csak a mutatóról tudom megsaccolni hogy most van kábé üzemi hőfokon. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsombor97 Elküldve November8, 2019 Megoszt Elküldve November8, 2019 Kicsereltem a (Z16XER 1.6 astra H) hütőviz kiegyenlitő tartályát de 95-97 foknál megint bugyborékol a viz s párolog felfele,mi lehet a baj vajon ?105 fokon nyit a termosztát,eddig ezzel nem volt baj, dugulás okozhatja ? s el is folyt a viz a kocsi alá ... Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve November8, 2019 Megoszt Elküldve November8, 2019 40 perce, Zsombor97 írta: Kicsereltem a (Z16XER 1.6 astra H) hütőviz kiegyenlitő tartályát de 95-97 foknál megint bugyborékol a viz s párolog felfele,mi lehet a baj vajon ?105 fokon nyit a termosztát,eddig ezzel nem volt baj, dugulás okozhatja ? s el is folyt a viz a kocsi alá ... Miert kellett tartalyt cserelni? Ha nem lukas, akkor nem befolyasol semmit, legfeljebb a kupak lehet rossz. Ha bugyborekolas alatt forras ertendo, akkor rossz a homerseklet meres. De az is lehet, hogy hengerfejes, es kipufogogaz jon. Ha a viz elfolyik, ki kell deriteni, hol a luk. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dj Menyus Elküldve November9, 2019 Megoszt Elküldve November9, 2019 Sziasztok. 2006os Astra H reggelente nem szeret indulni. Z18XER motor. Napi első indításnál indítom elindul szépen 4 henger majd leáll. Utána többszöri tekertetésre néha egyet egyet ígér. Aztán sokadik indításra elindul és onnantól megy. Amíg be nem melegszik kicsit gondolkozik gyorsulásnál, melegen minden oké. Cseréltem vízgombát, nem lett jó. Olyan mintha nem dúsítana be hidegen. Persze hibakód nincs. Valami ötlet esetleg? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Goon Elküldve November11, 2019 Megoszt Elküldve November11, 2019 On 2019. 10. 04. at 11:55, Kishenceg írta: Sziasztok! A16XER motor, nem egészen 70e KM (valós), 2011-es gyártás. Két kérdésem lenne: Egyik: Kb két éve időnkét a "villáskulcs autóval" ikon nem alszik el a gyújtás ráadása után pár másodperccel, csak a motor indításakor. A hibakód "lambda szonda lassú reakcióidő" (P0134). A hibát kétszer töröltettem, kb fél-egy éven belül (jellemzően a következő szerviz előtt) visszajött. Legutóbb (összesen tehát ez a hamadik alkalom, hogy megjelent) vártam kb két hónapot, ezalatt magától el is tűnt a hibakód, a szerviz sem talált semmit. Nemrégiben megint visszatért. Járó motornál nem világít semmi, problémát sem érzékelek. Ami viszont feltűnt egy ideje, hogy padlógázas (vagy közeli) gyorsításnál a motor mintha kicsit rángatna. Nagyon enyhén, alig-alig érezhetően, de rángat, vagy inkább mintha egy-egy rövid pillanatra elgondolkozna, gyorsítson-e. Teljesen abban sem vagyok biztos, hogy ez tényleg hiba, vagy csak "nem szereti" a teligázas gyorsítást, mivel máskor nem csinálja. A kérdés, hogy másnál is ilyen-e, vagy ez hiba, esetleg összefüggésben lehet a lambdaszondás dologgal? Másik: A szervizfüzetben nincs megadva csereperiódus a vezérműszíjjal kapcsolatban. Itt a fórumon a 10év/150eKM adat kering. Egy az Opel.hu oldalról letölthető füzetben (modellév 9.0, jelentsen is ez bármit) is ez szerepel. Eddig nyugodt voltam, Opel márkaszervízben sem mondtak semmit ezzel kapcsolatban, igaz, nem is kérdeztem rá direktben. Nemrégiben viszont belefutottam ebbe a táblázatba: http://www.opel-niedersachsen.de/media/files/Zahnriemenwechsel-2014-09-14.pdf Ebben a 2011-es gyártási évtől 6év/150eKM van megadva. Ezzel kapcsolatban tudnátok segíteni, melyiknek hihetek? A 6 évet már túlléptem jóval, de a 150eKM felénél se járok, szóval nem cserélnék vezérlést, ha nem előírt, viszont azt sem szeretném, ha gond lenne miatta... Szevasz! Nekem 150.000km-nél, de pont ugyanez volt, lambdaszonda csere megoldotta a problémámat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kishenceg Elküldve November12, 2019 Megoszt Elküldve November12, 2019 18 órája, Goon írta: Szevasz! Nekem 150.000km-nél, de pont ugyanez volt, lambdaszonda csere megoldotta a problémámat. Szia! Visszakérdezek. Úgy érted, hogy a lambdaszonda csere után eltűnt a gyorsítás közbeni "rángatás"? Vagy csak a vissza-visszatérő P0134 nem jelentkezett többet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Goon Elküldve November12, 2019 Megoszt Elküldve November12, 2019 4 órája, Kishenceg írta: Szia! Visszakérdezek. Úgy érted, hogy a lambdaszonda csere után eltűnt a gyorsítás közbeni "rángatás"? Vagy csak a vissza-visszatérő P0134 nem jelentkezett többet? Igen, lambdaszonda csere után megszűnt a rángatás, és a hiba sem jelentkezett (azóta, kopp-kopp-kopp!) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsombor97 Elküldve November18, 2019 Megoszt Elküldve November18, 2019 Újabb fejlemény a Z16XER hengerfejes kérdésemmel,visszaraktam a gyári termosztátot amivel vettem a kocsit de belül a gumi tömités hiányzik s apró lyukak vannak amin átfolyik a viz,(szmt elöző tulaj csinálta ezt) igy a vizhőmérséklet novemberben reggel 60 fokig megy fel rövid útón,d.u. meg 75 kb,álló motornál megnéztük és kb 97 foknál a vizszint a tartályban felment maximumra majd kifolyz felül a járaton,mikor megállitottam h ne folyjon el az összes visszaereszkedett a viz a minimum alá,akkor ez 100% hogy hengerfejes (megjegyezném h 12 ezer km-t mentem s semmi probléma nem volt,még az új 105 fokos termosztáttal is,nincs olajevés,olajfolt a viztartályba )? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts