forumadmin Elküldve December14, 2018 Megoszt Elküldve December14, 2018 On 2018. 09. 28. at 10:27, Márkó015 írta: Sziasztok!Segítséget szeretnék kérni,hogy mi lehet a hiba nekem is ugyan ilyen hangot ad ki ugyan így "csattog vagy kerreg" köszönöm a segítséget XEP legtöbbször akkor add ilyen hangot, ha szívósor műanyag alkatrészek elkoptak. Bővebben: https://www.szivosor.hu/tipusok/motorkod-szerint/z16xep/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
KMilán Elküldve December17, 2018 Megoszt Elküldve December17, 2018 Üdv! Tanácsotokat szeretném kérni, A16XER motor esetében mikor esedékes a vezérlés cseréje? Interneten sok minden kering, 60/90/150 ezer km, valamint 5/7/10 év. Konkrét adatokkal tud valaki szolgálni? Mivel szíjas motor, előbb utóbb úgyis cserélném, de megvárnám vele a következő esedékes olajcserét. (bár gyanítom a kettő nem jár együtt, csak így nem kell kétszer vinni a szerelőhöz) Köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
quad405 Elküldve December17, 2018 Megoszt Elküldve December17, 2018 1 hour ago, KMilán said: Tanácsotokat szeretném kérni, A16XER motor esetében mikor esedékes a vezérlés cseréje? 150.000 Km vagy 10 év. Ez a hivatalos gyári adat. Régebbi kézikönyvekben még benne van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
KMilán Elküldve December20, 2018 Megoszt Elküldve December20, 2018 On 2018. 12. 17. at 19:47, quad405 írta: 150.000 Km vagy 10 év. Ez a hivatalos gyári adat. Régebbi kézikönyvekben még benne van. Én is ezt találtam végül is. MyOpel nem írja még, hogy sürgősen vigyem. Előző tulaj lelkiismeretesen végig hordta márkaszervizbe az autót, így akkor annyira nem kell elsietnem a dolgot ezek szerint. Most 7 év 125.000 Km. Azért szerintem a nyáron meg lesz ejtve a csere. Addig amúgy is csak 1-2 ezer km fog belemenni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
quad405 Elküldve December21, 2018 Megoszt Elküldve December21, 2018 15 hours ago, KMilán said: Én is ezt találtam végül is. MyOpel nem írja még, hogy sürgősen vigyem. Előző tulaj lelkiismeretesen végig hordta márkaszervizbe az autót, így akkor annyira nem kell elsietnem a dolgot ezek szerint. Most 7 év 125.000 Km. Azért szerintem a nyáron meg lesz ejtve a csere. Addig amúgy is csak 1-2 ezer km fog belemenni. Ha biztos vagy a kmóra állásban akkor ilyen várható futásteljesítmény mellett én megvárnám a 10 évet. Persze te tudod ... Én 150.000 Km-nél cseréltem 6,5 évesen. Nem mondom, hogy olyan volt minden mint az új, de simán elment volna még pár 10.000 Km-t. A feszítőgörgő felülete volt már kicsit megkopva meg kicsit nehezebben forgott mint az új és emiatt hirtelen gázadáskor előfordult, hogy meg-megcsúszott rajta szíj és olyasmi hangot adott mintha szelephang lenne. De nem az volt. De így mentem vele 15.000 Km-t mielőtt lecseréltem. Gates szettel lett cserélve, abban minden ugyan az volt mint amit az eredeti gyári. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Roberth Elküldve Január7, 2019 Megoszt Elküldve Január7, 2019 Üdv! Tanácsot szeretnék kérni, Astra h 1.4 xep szelepfedél tömítésben melyik márkát,tipúst javasolnátok,ezek közül esetleg ? https://cromax.hu/motor/hengerfej_es_alkatreszei/szelepfedel_tomites/szelepfedel_tomites_opel_suzuki_1_2_1_4_32847 köszönöm szépen! R Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kukacka Elküldve Január7, 2019 Megoszt Elküldve Január7, 2019 1 órával ezelőtt, Roberth írta: Üdv! Tanácsot szeretnék kérni, Astra h 1.4 xep szelepfedél tömítésben melyik márkát,tipúst javasolnátok,ezek közül esetleg ? https://cromax.hu/motor/hengerfej_es_alkatreszei/szelepfedel_tomites/szelepfedel_tomites_opel_suzuki_1_2_1_4_32847 köszönöm szépen! R BGA-t vettem nyáron valami 2300 pénzért. 4 évente ledobálni tökéletes. Cromax kicsit borsos ebből a szempontból. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
quad405 Elküldve Január7, 2019 Megoszt Elküldve Január7, 2019 4 hours ago, Roberth said: Üdv! Tanácsot szeretnék kérni, Astra h 1.4 xep szelepfedél tömítésben melyik márkát,tipúst javasolnátok,ezek közül esetleg ? https://cromax.hu/motor/hengerfej_es_alkatreszei/szelepfedel_tomites/szelepfedel_tomites_opel_suzuki_1_2_1_4_32847 köszönöm szépen! R Úgy tudom, hogy az Elring jó márka és már 5.000 körül is van a Cromaxban. Én azt tennék bele. Szerintem a Cromax clubtag árai korrektek. Az nem normális, ha 4 évente cserélni kell. Ez csak az új idők rossz minőségű alkatrészei miatt van így. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cs. Zoltán Elküldve Január8, 2019 Megoszt Elküldve Január8, 2019 15 órája, Roberth írta: Üdv! Tanácsot szeretnék kérni, Astra h 1.4 xep szelepfedél tömítésben melyik márkát,tipúst javasolnátok,ezek közül esetleg ? https://cromax.hu/motor/hengerfej_es_alkatreszei/szelepfedel_tomites/szelepfedel_tomites_opel_suzuki_1_2_1_4_32847 köszönöm szépen! R Reinz vagy Elring. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Roberth Elküldve Január9, 2019 Megoszt Elküldve Január9, 2019 On 1/7/2019 at 10:05 PM, quad405 said: Úgy tudom, hogy az Elring jó márka és már 5.000 körül is van a Cromaxban. Én azt tennék bele. Szerintem a Cromax clubtag árai korrektek. Az nem normális, ha 4 évente cserélni kell. Ez csak az új idők rossz minőségű alkatrészei miatt van így. Köszönöm szépen az infót srácok!És tömítőpasztát érdemes vagy kell használni?PL Loctite? Link to comment Megosztás: More sharing options...
quad405 Elküldve Január9, 2019 Megoszt Elküldve Január9, 2019 1 hour ago, Roberth said: Köszönöm szépen az infót srácok!És tömítőpasztát érdemes vagy kell használni?PL Loctite? Szerintem ártani nem árt. Tömítés mellett még segít a helyén tartani a tömítést mikor felhelyezed a helyére a fedelet. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Roberth Elküldve Január9, 2019 Megoszt Elküldve Január9, 2019 19 minutes ago, quad405 said: Szerintem ártani nem árt. Tömítés mellett még segít a helyén tartani a tömítést mikor felhelyezed a helyére a fedelet. Köszönöm szépen! Üdv R Link to comment Megosztás: More sharing options...
quad405 Elküldve Január9, 2019 Megoszt Elküldve Január9, 2019 1 hour ago, quad405 said: Szerintem ártani nem árt. Tömítés mellett még segít a helyén tartani a tömítést mikor felhelyezed a helyére a fedelet. Ja és óvatosan a csavarokkal. Nekem az egyiknek letört a feje pedig nem volt erőltetve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kukacka Elküldve Január9, 2019 Megoszt Elküldve Január9, 2019 (edited) 3 órája, Roberth írta: Köszönöm szépen az infót srácok!És tömítőpasztát érdemes vagy kell használni?PL Loctite? Nem, nem kell. 2 pici csík kell a vezérlés fedelénél és ennyi. Mikor kaparni kell cserénél és őszülsz bele akkor megköszönöd. A tömítés és gyári technológia így jó, ahogy És működik, hidd el. Jah és nyomatékkulcs, ofc. Módosítva Január9, 2019 : Kukacka 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Roberth Elküldve Január9, 2019 Megoszt Elküldve Január9, 2019 4 hours ago, Kukacka said: Nem, nem kell. 2 pici csík kell a vezérlés fedelénél és ennyi. Mikor kaparni kell cserénél és őszülsz bele akkor megköszönöd. A tömítés és gyári technológia így jó, ahogy És működik, hidd el. Jah és nyomatékkulcs, ofc. Oké,köszönöm szépen!Nyomatékkulcs van! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cs. Zoltán Elküldve Január9, 2019 Megoszt Elküldve Január9, 2019 9 órája, Kukacka írta: Nem, nem kell. 2 pici csík kell a vezérlés fedelénél és ennyi. Mikor kaparni kell cserénél és őszülsz bele akkor megköszönöd. A tömítés és gyári technológia így jó, ahogy És működik, hidd el. Jah és nyomatékkulcs, ofc. Egyetértek... tapasztalat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peter80 Elküldve Február7, 2019 Megoszt Elküldve Február7, 2019 (edited) . Módosítva Február10, 2019 : Peter80 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mity01 Elküldve Március1, 2019 Megoszt Elküldve Március1, 2019 Sziasztok! Így a jó idővel elkezdtem érezni benzinszagot a jobb hátuljánál a kocsinak... A tanksapkára gyanakodtam először, aztán meg mondták hogy valami cső eresztheti az üzemanyagot a kasztniba. Tudnátok segítenk, hogy mégis mi lehet ez? Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
pjotr Elküldve Március6, 2019 Megoszt Elküldve Március6, 2019 Ki szeretném iktatni az EGR szelepet (Z16XEP), úgy hogy az elektronika ezt ne vegye észre. Mintha korábban azt olvastam volna, hogy le lehet "vakolni" valahogyan. Erre van ötlete valakinek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
pjotr Elküldve Március6, 2019 Megoszt Elküldve Március6, 2019 5 órája, pjotr írta: Ki szeretném iktatni az EGR szelepet (Z16XEP), úgy hogy az elektronika ezt ne vegye észre. Mintha korábban azt olvastam volna, hogy le lehet "vakolni" valahogyan. Erre van ötlete valakinek? Közben találtam is erre cél alkatrészt: https://lmsperformance.eu/egr-dugo-lezaro-opel-16-16v-105km-z16xe1-z16xep.html Valakinek van tapasztalata vele? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március7, 2019 Megoszt Elküldve Március7, 2019 6 órája, pjotr írta: Közben találtam is erre cél alkatrészt: https://lmsperformance.eu/egr-dugo-lezaro-opel-16-16v-105km-z16xe1-z16xep.html Valakinek van tapasztalata vele? A lezárás többnyire nem elég, mert ha nincs például a nyomásváltozás a szívócsőben amikor a motorvezérlő a szelepet nyitogatja hibakódot fog dobni, mert azt hiszi hogy rossz. A lezáró mellé egy "emulátort" is be kell szerezned ami egy kis doboz az egr csatijára dugva. pölö: https://www.emulatorshop.com/egr-emulator-En Persze ha a hibalámpa nem zavar és műszakira kiszeded a lezáró lemezt akkor nem kell hozzá ilyen kütyü. Csak ugye azt kiolvasás nélkül sosem tudod hogy a szokásos egr hibakódod van.,vagy jött mellé még más is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pjotr Elküldve Március7, 2019 Megoszt Elküldve Március7, 2019 6 órája, zotya975 írta: A lezárás többnyire nem elég, mert ha nincs például a nyomásváltozás a szívócsőben amikor a motorvezérlő a szelepet nyitogatja hibakódot fog dobni, mert azt hiszi hogy rossz. A lezáró mellé egy "emulátort" is be kell szerezned ami egy kis doboz az egr csatijára dugva. pölö: https://www.emulatorshop.com/egr-emulator-En Persze ha a hibalámpa nem zavar és műszakira kiszeded a lezáró lemezt akkor nem kell hozzá ilyen kütyü. Csak ugye azt kiolvasás nélkül sosem tudod hogy a szokásos egr hibakódod van.,vagy jött mellé még más is. Akkor viszont ha jól gondolom, nem is kell lezárólemez, ha van emulátor. A tisztán emulátoros dolog tetszik, mert nem kell bontani hozzá... Melyik emulator lenne jó Z16XEP-hez a felsoroltak közül? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március7, 2019 Megoszt Elküldve Március7, 2019 6 órája, pjotr írta: Akkor viszont ha jól gondolom, nem is kell lezárólemez, ha van emulátor. A tisztán emulátoros dolog tetszik, mert nem kell bontani hozzá... Melyik emulator lenne jó Z16XEP-hez a felsoroltak közül? Az emulátor mellett valóban nem kellene a lemez mivel ugye lehúzod az egr csatiját ( így nem működik többet)erre kötöd rá amit veszel, de csak akkor ha zárt állapotban van a szelep. De ha nem teljesen zárt, akkor továbbra is szívj a motor a kipufogó gázt, így jobb lefalazni lemezzel, és akkor többet nem kell vele foglalkozni. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
pjotr Elküldve Március7, 2019 Megoszt Elküldve Március7, 2019 Hát igen, valóban kérdés, hogy zár-e rendesen a szelep.. Ami eszembe jutott, hogy talán a legjobb emulátor egy bontott EGR szelep lenne, amit csak rádugnék a csatlakozóra. Itt a kérdés, hogy ebben az esetben hibakódot dobna-e a rendszer vagy sem. Ahogy utána olvasgattam alapvetően kétfajta EGR "felügyeleti rendszer" létezik. Az egyik esetben, az áramlási és nyomásviszonyokat figyeli a rendszer, a másik esetben a szelep elmozdulását figyeli elektronikusan. Szóval ha Z16XEP esetében az utóbbi megoldás van, akkor elvileg így "átverhető" az ECU, és nem lesz hibakód. Meg tudja valaki erősíteni, hogy Z16XEP esetében melyik van? Talán az elektromos verzió, tekintve hogy OPCOM-on keresztül is monitorozható a szelep mozgása?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
rotel Elküldve Március7, 2019 Megoszt Elküldve Március7, 2019 47 perce, pjotr írta: Hát igen, valóban kérdés, hogy zár-e rendesen a szelep.. Ami eszembe jutott, hogy talán a legjobb emulátor egy bontott EGR szelep lenne, amit csak rádugnék a csatlakozóra. Itt a kérdés, hogy ebben az esetben hibakódot dobna-e a rendszer vagy sem. Ahogy utána olvasgattam alapvetően kétfajta EGR "felügyeleti rendszer" létezik. Az egyik esetben, az áramlási és nyomásviszonyokat figyeli a rendszer, a másik esetben a szelep elmozdulását figyeli elektronikusan. Szóval ha Z16XEP esetében az utóbbi megoldás van, akkor elvileg így "átverhető" az ECU, és nem lesz hibakód. Meg tudja valaki erősíteni, hogy Z16XEP esetében melyik van? Talán az elektromos verzió, tekintve hogy OPCOM-on keresztül is monitorozható a szelep mozgása?? Nem vagyok benne teljesen biztos,de mintha a "Z"-s motorok esetében lehetőség lenne az EGR szoftveres kiiktatására. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts