Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések


akzo

Recommended Posts

On 2018. 09. 28. at 10:27, Márkó015 írta:

Sziasztok!Segítséget szeretnék kérni,hogy mi lehet a hiba nekem is ugyan ilyen hangot ad ki ugyan így "csattog vagy kerreg" köszönöm a segítséget

 

XEP legtöbbször akkor add ilyen hangot, ha szívósor műanyag alkatrészek elkoptak. Bővebben: https://www.szivosor.hu/tipusok/motorkod-szerint/z16xep/ 

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Tanácsotokat szeretném kérni, A16XER motor esetében mikor esedékes a vezérlés cseréje? Interneten sok minden kering, 60/90/150 ezer km, valamint 5/7/10 év. Konkrét adatokkal tud valaki szolgálni? Mivel szíjas motor, előbb utóbb úgyis cserélném, de megvárnám vele a következő esedékes olajcserét. (bár gyanítom a kettő nem jár együtt, csak így nem kell kétszer vinni a szerelőhöz) Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 12. 17. at 19:47, quad405 írta:

150.000 Km vagy 10 év. Ez  a hivatalos gyári adat. Régebbi kézikönyvekben még benne van.

Én is ezt találtam végül is. MyOpel nem írja még, hogy sürgősen vigyem. Előző tulaj lelkiismeretesen végig hordta márkaszervizbe az autót, így akkor annyira nem kell elsietnem a dolgot ezek szerint. Most 7 év 125.000 Km. Azért szerintem a  nyáron meg lesz ejtve a csere. Addig amúgy is csak 1-2 ezer km fog belemenni.

Link to comment
Megosztás:

15 hours ago, KMilán said:

Én is ezt találtam végül is. MyOpel nem írja még, hogy sürgősen vigyem. Előző tulaj lelkiismeretesen végig hordta márkaszervizbe az autót, így akkor annyira nem kell elsietnem a dolgot ezek szerint. Most 7 év 125.000 Km. Azért szerintem a  nyáron meg lesz ejtve a csere. Addig amúgy is csak 1-2 ezer km fog belemenni.

Ha biztos vagy a kmóra állásban akkor ilyen várható futásteljesítmény mellett én megvárnám a 10 évet. Persze te tudod ... Én 150.000 Km-nél cseréltem 6,5 évesen. Nem mondom, hogy olyan volt minden mint az új, de simán elment volna még pár 10.000 Km-t. A feszítőgörgő felülete volt már kicsit megkopva meg kicsit nehezebben forgott mint az új és emiatt hirtelen gázadáskor előfordult, hogy meg-megcsúszott rajta  szíj és olyasmi hangot adott mintha szelephang lenne. De nem az volt. De így mentem vele 15.000 Km-t mielőtt lecseréltem. Gates szettel lett cserélve, abban minden ugyan az volt mint amit az eredeti gyári.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Üdv!

Tanácsot szeretnék kérni, Astra h 1.4 xep szelepfedél tömítésben melyik márkát,tipúst javasolnátok,ezek közül esetleg ?  https://cromax.hu/motor/hengerfej_es_alkatreszei/szelepfedel_tomites/szelepfedel_tomites_opel_suzuki_1_2_1_4_32847 köszönöm szépen! R

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Roberth írta:

Üdv!

Tanácsot szeretnék kérni, Astra h 1.4 xep szelepfedél tömítésben melyik márkát,tipúst javasolnátok,ezek közül esetleg ?  https://cromax.hu/motor/hengerfej_es_alkatreszei/szelepfedel_tomites/szelepfedel_tomites_opel_suzuki_1_2_1_4_32847 köszönöm szépen! R

BGA-t vettem nyáron valami 2300 pénzért. 4 évente ledobálni tökéletes. Cromax kicsit borsos ebből a szempontból.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

4 hours ago, Roberth said:

Üdv!

Tanácsot szeretnék kérni, Astra h 1.4 xep szelepfedél tömítésben melyik márkát,tipúst javasolnátok,ezek közül esetleg ?  https://cromax.hu/motor/hengerfej_es_alkatreszei/szelepfedel_tomites/szelepfedel_tomites_opel_suzuki_1_2_1_4_32847 köszönöm szépen! R

Úgy tudom, hogy az Elring jó márka és már 5.000 körül is van a Cromaxban. Én azt tennék bele. Szerintem a Cromax clubtag árai korrektek.  Az nem normális, ha 4 évente cserélni kell. Ez csak az új idők rossz minőségű alkatrészei miatt van így.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 1/7/2019 at 10:05 PM, quad405 said:

Úgy tudom, hogy az Elring jó márka és már 5.000 körül is van a Cromaxban. Én azt tennék bele. Szerintem a Cromax clubtag árai korrektek.  Az nem normális, ha 4 évente cserélni kell. Ez csak az új idők rossz minőségű alkatrészei miatt van így.

Köszönöm szépen az infót srácok!És tömítőpasztát érdemes vagy kell használni?PL Loctite?

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, Roberth said:

Köszönöm szépen az infót srácok!És tömítőpasztát érdemes vagy kell használni?PL Loctite?

Szerintem ártani nem árt. Tömítés mellett még segít a helyén tartani a tömítést mikor felhelyezed a helyére a fedelet.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

3 órája, Roberth írta:

Köszönöm szépen az infót srácok!És tömítőpasztát érdemes vagy kell használni?PL Loctite?

Nem, nem kell. 2 pici csík kell a vezérlés fedelénél és ennyi. Mikor kaparni kell cserénél és őszülsz bele akkor megköszönöd. A tömítés és gyári technológia így jó, ahogy És működik, hidd el.

Jah és nyomatékkulcs, ofc.

Módosítva : Kukacka
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

4 hours ago, Kukacka said:

Nem, nem kell. 2 pici csík kell a vezérlés fedelénél és ennyi. Mikor kaparni kell cserénél és őszülsz bele akkor megköszönöd. A tömítés és gyári technológia így jó, ahogy És működik, hidd el.

Jah és nyomatékkulcs, ofc.

Oké,köszönöm szépen!Nyomatékkulcs van! :)

Link to comment
Megosztás:

9 órája, Kukacka írta:

Nem, nem kell. 2 pici csík kell a vezérlés fedelénél és ennyi. Mikor kaparni kell cserénél és őszülsz bele akkor megköszönöd. A tömítés és gyári technológia így jó, ahogy És működik, hidd el.

Jah és nyomatékkulcs, ofc.

Egyetértek... tapasztalat. 

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Sziasztok! Így a jó idővel elkezdtem érezni benzinszagot a jobb hátuljánál a kocsinak... A tanksapkára gyanakodtam először, aztán meg mondták hogy valami cső eresztheti az üzemanyagot a kasztniba. Tudnátok segítenk, hogy mégis mi lehet ez? 

Köszi! 

Link to comment
Megosztás:

5 órája, pjotr írta:

Ki szeretném iktatni az EGR szelepet (Z16XEP), úgy hogy az elektronika ezt ne vegye észre. Mintha korábban azt olvastam volna, hogy le lehet "vakolni" valahogyan. Erre van ötlete valakinek?

 

Közben találtam is erre cél alkatrészt:

https://lmsperformance.eu/egr-dugo-lezaro-opel-16-16v-105km-z16xe1-z16xep.html

Valakinek van tapasztalata vele?

Link to comment
Megosztás:

6 órája, pjotr írta:

Közben találtam is erre cél alkatrészt:

https://lmsperformance.eu/egr-dugo-lezaro-opel-16-16v-105km-z16xe1-z16xep.html

Valakinek van tapasztalata vele?

A lezárás többnyire nem elég, mert ha nincs például a nyomásváltozás a szívócsőben amikor a motorvezérlő a szelepet nyitogatja hibakódot fog dobni, mert azt hiszi hogy rossz. A lezáró mellé egy "emulátort" is be kell szerezned ami egy kis doboz az egr csatijára dugva. pölö: https://www.emulatorshop.com/egr-emulator-En Persze ha a hibalámpa nem zavar és műszakira kiszeded a lezáró lemezt akkor nem kell hozzá ilyen kütyü. Csak ugye azt kiolvasás nélkül sosem tudod hogy a szokásos egr hibakódod van.,vagy jött mellé még más is. 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, zotya975 írta:

A lezárás többnyire nem elég, mert ha nincs például a nyomásváltozás a szívócsőben amikor a motorvezérlő a szelepet nyitogatja hibakódot fog dobni, mert azt hiszi hogy rossz. A lezáró mellé egy "emulátort" is be kell szerezned ami egy kis doboz az egr csatijára dugva. pölö: https://www.emulatorshop.com/egr-emulator-En Persze ha a hibalámpa nem zavar és műszakira kiszeded a lezáró lemezt akkor nem kell hozzá ilyen kütyü. Csak ugye azt kiolvasás nélkül sosem tudod hogy a szokásos egr hibakódod van.,vagy jött mellé még más is. 

Akkor viszont ha jól gondolom, nem is kell lezárólemez, ha van emulátor. A tisztán emulátoros dolog tetszik, mert nem kell bontani hozzá... Melyik emulator lenne jó Z16XEP-hez a felsoroltak közül?

Link to comment
Megosztás:

6 órája, pjotr írta:

Akkor viszont ha jól gondolom, nem is kell lezárólemez, ha van emulátor. A tisztán emulátoros dolog tetszik, mert nem kell bontani hozzá... Melyik emulator lenne jó Z16XEP-hez a felsoroltak közül?

Az emulátor mellett valóban nem kellene a lemez mivel ugye lehúzod az egr csatiját ( így nem működik többet)erre kötöd rá amit veszel, de csak akkor ha zárt állapotban van a szelep. De ha nem teljesen zárt, akkor továbbra is szívj a motor a kipufogó gázt, így jobb lefalazni lemezzel, és akkor többet nem kell vele foglalkozni. 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Hát igen, valóban kérdés, hogy zár-e rendesen a szelep..

Ami eszembe jutott, hogy talán a legjobb emulátor egy bontott EGR szelep lenne, amit csak rádugnék a csatlakozóra. Itt a kérdés, hogy ebben az esetben hibakódot dobna-e a rendszer vagy sem. Ahogy utána olvasgattam alapvetően kétfajta EGR "felügyeleti rendszer" létezik. Az egyik esetben, az áramlási és nyomásviszonyokat figyeli a rendszer, a másik esetben a szelep elmozdulását figyeli elektronikusan. Szóval ha Z16XEP esetében az utóbbi megoldás van, akkor elvileg így "átverhető" az ECU, és nem lesz hibakód. Meg tudja valaki erősíteni, hogy Z16XEP esetében melyik van? Talán az elektromos verzió, tekintve hogy OPCOM-on keresztül is monitorozható a szelep mozgása??

Link to comment
Megosztás:

47 perce, pjotr írta:

Hát igen, valóban kérdés, hogy zár-e rendesen a szelep..

Ami eszembe jutott, hogy talán a legjobb emulátor egy bontott EGR szelep lenne, amit csak rádugnék a csatlakozóra. Itt a kérdés, hogy ebben az esetben hibakódot dobna-e a rendszer vagy sem. Ahogy utána olvasgattam alapvetően kétfajta EGR "felügyeleti rendszer" létezik. Az egyik esetben, az áramlási és nyomásviszonyokat figyeli a rendszer, a másik esetben a szelep elmozdulását figyeli elektronikusan. Szóval ha Z16XEP esetében az utóbbi megoldás van, akkor elvileg így "átverhető" az ECU, és nem lesz hibakód. Meg tudja valaki erősíteni, hogy Z16XEP esetében melyik van? Talán az elektromos verzió, tekintve hogy OPCOM-on keresztül is monitorozható a szelep mozgása??

Nem vagyok benne teljesen biztos,de mintha a "Z"-s motorok esetében lehetőség lenne az EGR szoftveres kiiktatására.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.