Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
9 órája, Kishenceg írta:

Illetve, a gyári színe kb. narancssárga, ehelyett a piros kell? Vagy ne keverjem?

(Bocs, ha nagyon triviális dolgokat, vagy hülyeségeket kérdezek...:blush: )

Tomenyen inkabb piros, de higitani kell, utana narancssarganak is tunhet...

10 órája, Kishenceg írta:

TIS? Az mi pontosan?

Google: Opel TIS :)

Elküldve
16 órája, quad405 írta:

Köszi a gyors választ. A fent említett korai szelepszár szimmering & gyűrű kopás mennyire jellemző az XER-ekre? Mert látom a twinportoknál gyakran előjön.

Nem keverendőek össze ezek a motorok a korábbi XE motorokkal, amelyekre ezek jellemzőek voltak, ezen kívül mint írtam is használat függő.

Elküldve
14 órája, csaba66 írta:

Tomenyen inkabb piros, de higitani kell, utana narancssarganak is tunhet...

Google: Opel TIS :)

Jó, hát színtévesztő vagyok. :)

Közben gugliztam ezt a TIS-t, köszi! De ha jól láttam, fizetős... :(

Elküldve
On 2017. 11. 14. at 20:29, quad405 írta:

így külön már nem tudom, mert nekem mást is cseréltek. Összességében 100.000-150.000 közé becsülném az egész bulit. Csak az olajhűtő minimum 50.000. Sok kis és nagy tömítés, amik egyenként nem túl drágák de sok van belőlük. + a munkadíj. Ami ugye változó. Amennyire tudom le kell bontani a kipufogó leömlőt, alatta az olajszűrőházat és az alatt van az olajhűtő. Én nem annyira értek hozzá de nem kis meló. + olajcsere + hűtővízcsere. A hűtőrendszert sem árt átmosni párszor. A kiegyenlítő tartályt éppen ki lehet mosni, de nem tudom mennyire szeretnek ilyesmivel foglalkozni a szerelők. Márkaszervizben cserélik azt is. Ha valaki lelkiismeretesen csinálja, van meló vele. Oda vidd ahol tapasztaltabbak és főleg ahol minden kis tömítést be tudnak azonosítani. A menetteljesítményre ez nem hat. Nem emiatt lomha.

Csak hogy legyen kerek a sztori 60ezerbe állt meg a buli.A hiba tényleg a tömítések miatt volt. azt cserélték 7db-t, olajat nem cserélték(2dl olajveszteséget említettek, olajhűtő cseréje fel sem merült. Hútőfolyadékot cseréltek a kiengylítőt takarították.Ennyi,azt mondták nem lesz gondom vele.Még egyszer köszönöm a segítséget

Elküldve
9 órája, Kishenceg írta:

Jó, hát színtévesztő vagyok. :)

Közben gugliztam ezt a TIS-t, köszi! De ha jól láttam, fizetős... :(

Itt ingyen is megtudhattad, milyen hutofolyadek kell, mit szeretnel meg? :) 

Elküldve
8 hours ago, csilok said:

Csak hogy legyen kerek a sztori 60ezerbe állt meg a buli.A hiba tényleg a tömítések miatt volt. azt cserélték 7db-t, olajat nem cserélték(2dl olajveszteséget említettek, olajhűtő cseréje fel sem merült. Hútőfolyadékot cseréltek a kiengylítőt takarították.Ennyi,azt mondták nem lesz gondom vele.Még egyszer köszönöm a segítséget

Köszönöm a visszajelzést. Örülök, hogy sikerült olcsóbban megúszni. Reméljük tartós lesz. Hol csináltattad? Gyári tömítéseket tettél, vagy ajánlottak jobbat?

Elküldve
1 óra, quad405 írta:

Köszönöm a visszajelzést. Örülök, hogy sikerült olcsóbban megúszni. Reméljük tartós lesz. Hol csináltattad? Gyári tömítéseket tettél, vagy ajánlottak jobbat?

Dunaújvárosi vagyok itt helyben a Safety car szervizben csinálták (a megszűnt helyi Opel márkaszerviből verbuvált csapat -legalábbis a vezető szerelők-). Ők is kizárólag gyári tömítésekkel dolgoztak ezért tovább is tartott  a beszerzése..Azóta olvastam ha cseréltem volna az olajhűtőt akkor biztos többet nem fordulna elő még egyszer mert módosították az újakat.Üdv

Elküldve
18 minutes ago, csilok said:

Dunaújvárosi vagyok itt helyben a Safety car szervizben csinálták (a megszűnt helyi Opel márkaszerviből verbuvált csapat -legalábbis a vezető szerelők-). Ők is kizárólag gyári tömítésekkel dolgoztak ezért tovább is tartott  a beszerzése..Azóta olvastam ha cseréltem volna az olajhűtőt akkor biztos többet nem fordulna elő még egyszer mert módosították az újakat.Üdv

Hol olvastad? Milyen évjárattól van ez a módosított olajhűtő?

Elküldve
9 perce, quad405 írta:

Hol olvastad? Milyen évjárattól van ez a módosított olajhűtő?

Itt olvastam a fórumon. Valaki kért tanácsot milyen motorral vegyen Astrát és válaszban összehasonlították a különböző motor tipusokat és azok gyakori hibáit..Ott írta a srác hogy ez típus hiba de már módosították az olajhűtöt és nem fordul elő. Évjáratot nem írt....most hirtelen kerestem de nem találtam meg újra........

Elküldve

Sziasztok. Z14XEP motorú Astrám kb 1200 km alatt megevett több, mint másfél liter olajat. Mi okozhatja ezt, és mit lehet vele tenni?

GM Dexos2 5W-30 olaj van benne, nagyrészt autópályás használat (1000 km az 1200-ból), bő 130-as tempóval. 232 ezer km van a kocsiban.

Elküldve
15 hours ago, holex said:

Sziasztok. Z14XEP motorú Astrám kb 1200 km alatt megevett több, mint másfél liter olajat. Mi okozhatja ezt, és mit lehet vele tenni?

GM Dexos2 5W-30 olaj van benne, nagyrészt autópályás használat (1000 km az 1200-ból), bő 130-as tempóval. 232 ezer km van a kocsiban.

Szó esett itt 1-2 hete ilyen hibáról ugyan ezzel a motorral kapcsolatban, csak abban sokkal kevesebb km volt. Ha jól emlékszem 150.00 körül.  Felmerült szelepszár szimering és/ vagy gyűrűkopás, valamint szelepfedélmembrán szakadás. Ha 1-2 oldalt visszanézel, szerintem megtalálod a hozzászólásokat. Én nem értek hozzá, de logikusan gondolkozva, ha hirtelen jött elő a hiba, akkor legvalószínűbb szerintem a membrán átszakadása. Ha jól emlékszem a hozzászólásokra, ilyenkor nagyon erősen szívja az olajbetöltő nyílás zárókupakját ha megpróbálod járó motornál levenni.

Elküldve
6 órája, quad405 írta:

Szó esett itt 1-2 hete ilyen hibáról ugyan ezzel a motorral kapcsolatban, csak abban sokkal kevesebb km volt. Ha jól emlékszem 150.00 körül.  Felmerült szelepszár szimering és/ vagy gyűrűkopás, valamint szelepfedélmembrán szakadás. Ha 1-2 oldalt visszanézel, szerintem megtalálod a hozzászólásokat. Én nem értek hozzá, de logikusan gondolkozva, ha hirtelen jött elő a hiba, akkor legvalószínűbb szerintem a membrán átszakadása. Ha jól emlékszem a hozzászólásokra, ilyenkor nagyon erősen szívja az olajbetöltő nyílás zárókupakját ha megpróbálod járó motornál levenni.

Ilyen szelepfedél membrán problémát az 1.6-osnál szoktak írni.

Elküldve

Sziasztok!

Ma hajnalban beindítottam a kocsit (Astra H 1.4 2007, 126000 km), s a köv. probléma adódott. Az autó elkezdett dadogni, mintha  a dugattyúk baromi lassan mozognának aztán motorlámpa kigyulladt a műszerfalon. Kisebb gázadás, h magához térjen, ekkor a motorlámpa kialudt, a  dadogás alábbhagyott de kigyulladt az a kis ikon a műszerfalon amin egy autó van fogóval/villáskulccsal.

Ekkor leállítottam a motort, vártam pár másodpercet s újraindítottam. Mintha mi sem történt volna, pöccre indult a gép, alapjárat meg se moccant. 5w40 olaj van benne de 13000 km alatt - előző olajcsere - rá lett töltve még 2 l (mobil 1 5w40 és 5w30 1-1l), s két napot állt. Azért annyira nem volt hideg. Kezdjek aggódni, vagy vmi egyszerű dolog ijesztett rám?

 

Köszi a válaszokat!

Elküldve
41 perce, Peter80 írta:

Sziasztok!

Ma hajnalban beindítottam a kocsit (Astra H 1.4 2007, 126000 km), s a köv. probléma adódott. Az autó elkezdett dadogni, mintha  a dugattyúk baromi lassan mozognának aztán motorlámpa kigyulladt a műszerfalon. Kisebb gázadás, h magához térjen, ekkor a motorlámpa kialudt, a  dadogás alábbhagyott de kigyulladt az a kis ikon a műszerfalon amin egy autó van fogóval/villáskulccsal.

Ekkor leállítottam a motort, vártam pár másodpercet s újraindítottam. Mintha mi sem történt volna, pöccre indult a gép, alapjárat meg se moccant. 5w40 olaj van benne de 13000 km alatt - előző olajcsere - rá lett töltve még 2 l (mobil 1 5w40 és 5w30 1-1l), s két napot állt. Azért annyira nem volt hideg. Kezdjek aggódni, vagy vmi egyszerű dolog ijesztett rám?

 

Köszi a válaszokat!

Utántöltésre csak olyan viszkozitású olajat használj, amilyen éppen a motorban van. Olvass hibakódot, hátha megtudod mi okozhatta a pillanatnyi elmezavart.

Elküldve
8 órája, Astra555 írta:

Utántöltésre csak olyan viszkozitású olajat használj, amilyen éppen a motorban van. Olvass hibakódot, hátha megtudod mi okozhatta a pillanatnyi elmezavart.

Köszönöm a tanácsot! Ez a pedálos hibakód olvasás klassz dolog, nem tudtam róla. A reggeli történet nem jött ki újra, de az ördög nem alszik. A hibakódok a következőek 030001, 030101 és 000000 ezek váltakoznak. Opelműhely honlapját böngészve erre azt írja h az 1. hengernél (0301) ill. random (0300) történik / történhet gyújtáskimaradás. Szerencsére az autó nem rángat, teljesen normálisnak mondanám. Nem tudom milyen löttyöt töltöttek bele 13000 km-rel ezelőtt, illetve azt sem, h gyertyacsere mikor volt benne utoljára. 2. tulaj vagyok a futott km is garantált (Opel Maxabo, 113000 km-rel vettem), s elmletileg addig is jó olaj volt benne...elméletileg.

Szóval segíthet-e, ha olajcserére gyorsan elviszem, előtte közvetlenül beletöltök Liquid Moly tisztítót, s azzal engedtetem le a dzsúzt (elég sötét színű már). Új olajnak Castrol Titanium FST-t gondoltam 5w40-et, ebben találtam dexos2 minősítést, ami ha jól tudom felülírja a régebbi GM-LL....szabványokat is már. Járható ez az út, vagy gyertyacsere, netalán komolyabb szervizt is igényelhet?

A másik kérdésem az lenne, s lehet, h én rontottam el, h mennyire szerencsés utántöltögetni az olajat? 1000km/2-3dl ami fogy, nyáron 1500km-s autópálya, 130-140-es átlag tempó mellett 5dl ment el. Kézikönyv szerint szóba sem állnak velem a szervizbe emiatt :). 5w30 és 5w40 ment bele mindig amikor látható volt a fogyás. Ez közrejátszhat? Az olajok egyébként mindig opel kompatibilisek voltak, csak a viszkozitás változott. (Mobil1).

 

Köszi még egyszer a hozzászólást!

Elküldve
35 perce, Peter80 írta:

Köszönöm a tanácsot! Ez a pedálos hibakód olvasás klassz dolog, nem tudtam róla. A reggeli történet nem jött ki újra, de az ördög nem alszik. A hibakódok a következőek 030001, 030101 és 000000 ezek váltakoznak. Opelműhely honlapját böngészve erre azt írja h az 1. hengernél (0301) ill. random (0300) történik / történhet gyújtáskimaradás. Szerencsére az autó nem rángat, teljesen normálisnak mondanám. Nem tudom milyen löttyöt töltöttek bele 13000 km-rel ezelőtt, illetve azt sem, h gyertyacsere mikor volt benne utoljára. 2. tulaj vagyok a futott km is garantált (Opel Maxabo, 113000 km-rel vettem), s elmletileg addig is jó olaj volt benne...elméletileg.

Szóval segíthet-e, ha olajcserére gyorsan elviszem, előtte közvetlenül beletöltök Liquid Moly tisztítót, s azzal engedtetem le a dzsúzt (elég sötét színű már). Új olajnak Castrol Titanium FST-t gondoltam 5w40-et, ebben találtam dexos2 minősítést, ami ha jól tudom felülírja a régebbi GM-LL....szabványokat is már. Járható ez az út, vagy gyertyacsere, netalán komolyabb szervizt is igényelhet?

A másik kérdésem az lenne, s lehet, h én rontottam el, h mennyire szerencsés utántöltögetni az olajat? 1000km/2-3dl ami fogy, nyáron 1500km-s autópálya, 130-140-es átlag tempó mellett 5dl ment el. Kézikönyv szerint szóba sem állnak velem a szervizbe emiatt :). 5w30 és 5w40 ment bele mindig amikor látható volt a fogyás. Ez közrejátszhat? Az olajok egyébként mindig opel kompatibilisek voltak, csak a viszkozitás változott. (Mobil1).

 

Köszi még egyszer a hozzászólást!

Gyertya csere(GM vagy Bosch)olajcsere(dexos2,amit a pénztárcád enged)ezekkel kellett volna amúgy is  kezdeni vásárlás után.Lánc nem csattog?

Olajfogyasztás még nem túlzó,az enyém is hasonló értékeket mutat.

 

Elküldve
12 órája, Peter80 írta:

Köszönöm a tanácsot! Ez a pedálos hibakód olvasás klassz dolog, nem tudtam róla. A reggeli történet nem jött ki újra, de az ördög nem alszik. A hibakódok a következőek 030001, 030101 és 000000 ezek váltakoznak. Opelműhely honlapját böngészve erre azt írja h az 1. hengernél (0301) ill. random (0300) történik / történhet gyújtáskimaradás. Szerencsére az autó nem rángat, teljesen normálisnak mondanám. Nem tudom milyen löttyöt töltöttek bele 13000 km-rel ezelőtt, illetve azt sem, h gyertyacsere mikor volt benne utoljára. 2. tulaj vagyok a futott km is garantált (Opel Maxabo, 113000 km-rel vettem), s elmletileg addig is jó olaj volt benne...elméletileg.

Szóval segíthet-e, ha olajcserére gyorsan elviszem, előtte közvetlenül beletöltök Liquid Moly tisztítót, s azzal engedtetem le a dzsúzt (elég sötét színű már). Új olajnak Castrol Titanium FST-t gondoltam 5w40-et, ebben találtam dexos2 minősítést, ami ha jól tudom felülírja a régebbi GM-LL....szabványokat is már. Járható ez az út, vagy gyertyacsere, netalán komolyabb szervizt is igényelhet?

A másik kérdésem az lenne, s lehet, h én rontottam el, h mennyire szerencsés utántöltögetni az olajat? 1000km/2-3dl ami fogy, nyáron 1500km-s autópálya, 130-140-es átlag tempó mellett 5dl ment el. Kézikönyv szerint szóba sem állnak velem a szervizbe emiatt :). 5w30 és 5w40 ment bele mindig amikor látható volt a fogyás. Ez közrejátszhat? Az olajok egyébként mindig opel kompatibilisek voltak, csak a viszkozitás változott. (Mobil1).

 

Köszi még egyszer a hozzászólást!

"13.000. km-rel ezelőtt"

Nem sokan szokták kivárni az 1 év vagy 30.000. km periódust. Én általában 10-15 eKm között cserélek olajat, ami nagyjából 1-2 olajcsere évente. Ha napi szinten gyakran és nagyobb tempóval használod az autót, szerintem ennél tovább ne húzd az olajcserét, a 30 ezres csere egy marketingfogás, elfelejtették mondani, hogy használattól függ a futható km.

Elküldve (edited)
12 órája, csicsó írta:

Gyertya csere(GM vagy Bosch)olajcsere(dexos2,amit a pénztárcád enged)ezekkel kellett volna amúgy is  kezdeni vásárlás után.Lánc nem csattog?

Olajfogyasztás még nem túlzó,az enyém is hasonló értékeket mutat.

 

Érdekes számomra, hogy 1.4 xep-re ilyen olajfogyasztási adatokat írtok. Nekem a Magnatec 5w40 -ből 8000km alatt (több pálya, hosszabb utak ez idő alatt) kb 1-2dl fogyott. Eneosnál nulla a szintcsökkenés, pedig ez 5w30-as! Ja, és 198k fölötti motorfutással!

Módosítva : Cs. Zoltán
Elküldve (edited)
8 perce, Cs. Zoltán írta:

Érdekes számomra, hogy 1.4 xep-re ilyen olajfogyasztási adatokat írtok. Nekem a Magnatec 5w40 -ből 8000km alatt (több pálya, hosszabb utak ez idő alatt) kb 1-2dl fogyott. Eneosnál nulla a szintcsökkenés, pedig ez 5w30-as!

 az én esetemben az elözö tulaj(ok)betartották a 30 ezres olajcsere ciklust:(

a köv.cserénél Eneos megy bele nekem is.

Módosítva : csicsó
Elküldve

Sziasztok. Z14XEP-hez szeretnék venni vezérlés készletet. Arra gondoltam, hogy a gyári helyett SKF VKML 85000 típusút vennék. Ez feleannyiba kerül, mint a gyári és tömítés is van hozzá. Mennyire jó ötlet? Vagy mindenképp a gyárinál érdemes maradni?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.