Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  On 2017. 12. 09. at 0:03, holex írta:

Sziasztok. Z14XEP vezérlés cserének otthon neki lehet esni? Van valami buktató? Szükséges valamilyen speciális szerszám?

Expand  

Csináltál már vezérlés cserét? Vannak szerszámaid?

Elküldve
  On 2017. 12. 09. at 8:57, Davee írta:

Csináltál már vezérlés cserét? Vannak szerszámaid?

Expand  

Ha nem csinalt, akkor is kell legyen egy elso, nem? :)

De az igaz, hogy csak egyeb szerelesekben szerzett tapasztalattal, leirassal, azt pontosan kovetve erdemes nekiallni.

Specialis cuccok viszont elvileg kellenek, ld.:



 

Elküldve
  On 2017. 12. 09. at 9:16, csaba66 írta:

Ha nem csinalt, akkor is kell legyen egy elso, nem? :)

De az igaz, hogy csak egyeb szerelesekben szerzett tapasztalattal, leirassal, azt pontosan kovetve erdemes nekiallni.

Specialis cuccok viszont elvileg kellenek, ld.:

 

Expand  

Ebben egyetértünk, de nem hiszem, hogy láncossal kellene kezdeni :) De persze mindenki maga dönti el. Csak utána ne kelljen távgyógyítani.

Elküldve
  On 2017. 12. 09. at 9:25, Davee írta:

Ebben egyetértünk, de nem hiszem, hogy láncossal kellene kezdeni :) De persze mindenki maga dönti el. Csak utána ne kelljen távgyógyítani.

Expand  

Hát ha jól csinálja akkor mindegy hogy láncos vagy szíjas, ha meg rosszul, igazából akkor is mindegy.  :-) Aztán ha láncos van neki, akkor nem igazán fog senkit találni, aki adna neki egy szíjas motor, hogy azon próbálja először. Én nem is szívesen cserélek másnak vezérlést, persze ha megkérnek rá nem mondok nemet, de elmondom hogy csak a munkáért tudok garanciát vállalni az alkatrészekért nem, és ezért ezeket mindíg az emberkével vetetem meg.  Össze kell szedni annyi infót amennyit csak lehet, vannak egész jó videók is. 

Elküldve

Sziasztok  olyan bajom van hogy Opel Astra h 1.6 benzin Z16xep eszi az olajat , szelepfedél már lett cserélve de az olajfogyasztás megmarat . Mi lehet a baj ? 800 km -kb 1liter . 

Elküldve
  On 2017. 12. 10. at 15:19, Norbi22 írta:

Sziasztok  olyan bajom van hogy Opel Astra h 1.6 benzin Z16xep eszi az olajat , szelepfedél már lett cserélve de az olajfogyasztás megmarat . Mi lehet a baj ? 800 km -kb 1liter . 

Expand  

 

Elküldve
  On 2017. 12. 10. at 15:19, Norbi22 írta:

Sziasztok  olyan bajom van hogy Opel Astra h 1.6 benzin Z16xep eszi az olajat , szelepfedél már lett cserélve de az olajfogyasztás megmarat . Mi lehet a baj ? 800 km -kb 1liter . 

Expand  

Szia! Bontott vagy új szelepfedél került fel?

Elküldve (edited)
  On 2017. 12. 10. at 15:19, Norbi22 írta:

Sziasztok  olyan bajom van hogy Opel Astra h 1.6 benzin Z16xep eszi az olajat , szelepfedél már lett cserélve de az olajfogyasztás megmarat . Mi lehet a baj ? 800 km -kb 1liter . 

Expand  

Nekem is ennyi volt az olajfogyasztás a végén, amikor döntöttem a motorgenerál mellett. Valszeg nálad is elkoptak a szelepszár szimmeringek, meg a gyűrűk...

Csak kíváncsiságból... milyen olajat használtál, és hány km van az autóban?

A szelepfedél miatti olajfogyás még durvább lenne.. nekem 50km/liter volt

Módosítva : pjotr
Elküldve
  On 2017. 12. 10. at 20:04, Astra555 írta:

Szia! Bontott vagy új szelepfedél került fel?

Expand  
  On 2017. 12. 10. at 15:19, Norbi22 írta:

Sziasztok  olyan bajom van hogy Opel Astra h 1.6 benzin Z16xep eszi az olajat , szelepfedél már lett cserélve de az olajfogyasztás megmarat . Mi lehet a baj ? 800 km -kb 1liter . 

Expand  

Szia új szelepfedél került fel . 

Elküldve
  On 2017. 12. 11. at 8:14, pjotr írta:

Nekem is ennyi volt az olajfogyasztás a végén, amikor döntöttem a motorgenerál mellett. Valszeg nálad is elkoptak a szelepszár szimmeringek, meg a gyűrűk...

Csak kíváncsiságból... milyen olajat használtál, és hány km van az autóban?

A szelepfedél miatti olajfogyás még durvább lenne.. nekem 50km/liter volt

Expand  

Szia 5w-40 olajat használok bele , 170 ezer km van benne . 

Elküldve
  On 2017. 12. 11. at 16:40, Norbi22 írta:

Szia 5w-40 olajat használok bele , 170 ezer km van benne . 

Expand  

Hsonlóképpen...nálam 120.000-nál kezdte el enni az olajat, 150.000-nél már 8 deci volt 1000 km-enként, akkor jött a motorgenerál... 

Elküldve
  On 2017. 12. 11. at 17:00, pjotr írta:

Hsonlóképpen...nálam 120.000-nál kezdte el enni az olajat, 150.000-nél már 8 deci volt 1000 km-enként, akkor jött a motorgenerál... 

Expand  

Aha értem , kompresszió mérés volt az aszt mutatta hogy jó , megpróbálom a szelepszár szimeringet cserélni , és hátha szerencsém lesz . Motorgenerál alatt mit értesz ? Az egész ? vagy csak bizonyos részek ?

Elküldve
  On 2017. 12. 11. at 16:40, Norbi22 írta:

Szia 5w-40 olajat használok bele , 170 ezer km van benne . 

Expand  

Nálam 120.000-nál kezdte el enni az olajat, 1

 

  On 2017. 12. 11. at 17:35, Norbi22 írta:

Aha értem , kompresszió mérés volt az aszt mutatta hogy jó , megpróbálom a szelepszár szimeringet cserélni , és hátha szerencsém lesz . Motorgenerál alatt mit értesz ? Az egész ? vagy csak bizonyos részek ?

Expand  

Nálam a hengerfej felújítás segített, megszűnt utána az olajfogyasztás..

Egyébként mielőtt nekiállsz, ki lehet deríteni, hogy a hengerfej okozza a magas olajfogyasztást.. A szakik majd kijavítanak ha tévednék, de ha egy hosszabb állás után indítasz, és  először kékes füstöt látsz kipufogni, akkor a hengerfej a ludas.

Elküldve
  On 2017. 12. 13. at 8:55, pjotr írta:

Nálam 120.000-nál kezdte el enni az olajat, 1

 

Nálam a hengerfej felújítás segített, megszűnt utána az olajfogyasztás..

Egyébként mielőtt nekiállsz, ki lehet deríteni, hogy a hengerfej okozza a magas olajfogyasztást.. A szakik majd kijavítanak ha tévednék, de ha egy hosszabb állás után indítasz, és  először kékes füstöt látsz kipufogni, akkor a hengerfej a ludas.

Expand  

pontosabban a szelepszárszimmering 

Elküldve
  On 2017. 12. 13. at 8:55, pjotr írta:

Nálam 120.000-nál kezdte el enni az olajat, 1

 

Nálam a hengerfej felújítás segített, megszűnt utána az olajfogyasztás..

Egyébként mielőtt nekiállsz, ki lehet deríteni, hogy a hengerfej okozza a magas olajfogyasztást.. A szakik majd kijavítanak ha tévednék, de ha egy hosszabb állás után indítasz, és  először kékes füstöt látsz kipufogni, akkor a hengerfej a ludas.

Expand  

Az enyémet most csinálták meg.Igaz, hogy nem H, hanem G, de Z16XEP. Induláskor nagy füst, melegen folyamatosan füstölt. 130 km/1 liter olaj. 16-os kompresszió. Hengerfej felújítás + gyűrű csere volt a megoldás. Előzőleg csak a szimmeringet cseréltettem, de az nem volt elég. Anyagilag készülj a gyűrűre is, legfeljebb, ha nem kell cserélni, akkor zsebben maradhat. Kb 1000 km-t mentem vele és nem látom, hogy fogyna az olaj. 

Elküldve
  On 2017. 12. 15. at 12:25, Bmájki írta:

Az enyémet most csinálták meg.Igaz, hogy nem H, hanem G, de Z16XEP. Induláskor nagy füst, melegen folyamatosan füstölt. 130 km/1 liter olaj. 16-os kompresszió. Hengerfej felújítás + gyűrű csere volt a megoldás. Előzőleg csak a szimmeringet cseréltettem, de az nem volt elég. Anyagilag készülj a gyűrűre is, legfeljebb, ha nem kell cserélni, akkor zsebben maradhat. Kb 1000 km-t mentem vele és nem látom, hogy fogyna az olaj. 

Expand  

130 km/liter az már elég komoly. A kollégánál még ennyire nem rossz a helyzet, én a helyében a szimmeringgel kezdeném, jó eséllyel ez megoldja a problémát.

Elküldve
  On 2017. 12. 15. at 12:50, pjotr írta:

130 km/liter az már elég komoly. A kollégánál még ennyire nem rossz a helyzet, én a helyében a szimmeringgel kezdeném, jó eséllyel ez megoldja a problémát.

Expand  

Tudom, a remény hal meg utoljára. :) Ahogy írtam, én is azzal kezdtem, de nekem nem segített. Viszont régebben néha dobta az 1113-as kódot. Mostanra folyamatosan világít a kulcsos autó és amikor kiolvastam (pedálteszt), akkor dobta az 1113-at és az 1112-őt kétszer is. Ennek tényleg a twinport szelep cseréje szívósorral az egyetlen megoldás? Azért az durva karácsonyi ajándék lenne. :blink:

Elküldve
  On 2017. 12. 18. at 9:16, Bmájki írta:

Tudom, a remény hal meg utoljára. :) Ahogy írtam, én is azzal kezdtem, de nekem nem segített. Viszont régebben néha dobta az 1113-as kódot. Mostanra folyamatosan világít a kulcsos autó és amikor kiolvastam (pedálteszt), akkor dobta az 1113-at és az 1112-őt kétszer is. Ennek tényleg a twinport szelep cseréje szívósorral az egyetlen megoldás? Azért az durva karácsonyi ajándék lenne. :blink:

Expand  

Általában az a vége. http://szivosor.hu Tábori Zoltán, ki is cseréli, cserébe leadod a tiéd amiért kapsz egy felújítottat, amin ki vannak javítva már a hibák.

Z14XEP 50 körül Z16XEP 70 körül.

Elküldve
  On 2017. 12. 18. at 9:45, Davee írta:

Általában az a vége. http://szivosor.hu Tábori Zoltán, ki is cseréli, cserébe leadod a tiéd amiért kapsz egy felújítottat, amin ki vannak javítva már a hibák.

Z14XEP 50 körül Z16XEP 70 körül.

Expand  

Nekem itt javították, ha jól emlékszem 30 körül fizettem a szívósor javításért (Z16XEP):

www.opelgyorsszerviz.hu

Elküldve
  On 2017. 12. 18. at 9:45, Davee írta:

Általában az a vége. http://szivosor.hu Tábori Zoltán, ki is cseréli, cserébe leadod a tiéd amiért kapsz egy felújítottat, amin ki vannak javítva már a hibák.

Z14XEP 50 körül Z16XEP 70 körül.

Expand  

 

  On 2017. 12. 18. at 10:07, pjotr írta:

Nekem itt javították, ha jól emlékszem 30 körül fizettem a szívósor javításért (Z16XEP):

www.opelgyorsszerviz.hu

Expand  

Köszi a gyors válaszokat. Megnézem mind a kettőt és győzzön a jobbik. :icon13:

Elküldve
  On 2017. 12. 10. at 15:19, Norbi22 írta:

Sziasztok  olyan bajom van hogy Opel Astra h 1.6 benzin Z16xep eszi az olajat , szelepfedél már lett cserélve de az olajfogyasztás megmarat . Mi lehet a baj ? 800 km -kb 1liter . 

Expand  

 

  On 2017. 12. 11. at 8:14, pjotr írta:

Nekem is ennyi volt az olajfogyasztás a végén, amikor döntöttem a motorgenerál mellett. Valszeg nálad is elkoptak a szelepszár szimmeringek, meg a gyűrűk...

Csak kíváncsiságból... milyen olajat használtál, és hány km van az autóban?

A szelepfedél miatti olajfogyás még durvább lenne.. nekem 50km/liter volt

Expand  

 

  On 2017. 12. 11. at 17:00, pjotr írta:

Hsonlóképpen...nálam 120.000-nál kezdte el enni az olajat, 150.000-nél már 8 deci volt 1000 km-enként, akkor jött a motorgenerál... 

Expand  

Az XER-ekre is jellemző ez a típushiba vagy csak a twinport-okra?

Elküldve
  On 2017. 12. 18. at 14:45, quad405 írta:

 

 

Az XER-ekre is jellemző ez a típushiba vagy csak a twinport-okra?

Expand  

Olajevés egyikre sem jellemző ha normális olajat kap és normálisan van használva. XEP-nél jellemzőbb a szelepfedél membrán szakadás akkor eszi, XER-nél eddig itthon 2-ről tudok összesen, de XEP-nél legalább 15-ről. Az okát nem tudom, de a szelepfedél egyforma lényegében mindkettőnél ebben az értelemben.

Elküldve
  On 2017. 12. 18. at 15:37, Davee írta:

Olajevés egyikre sem jellemző ha normális olajat kap és normálisan van használva. XEP-nél jellemzőbb a szelepfedél membrán szakadás akkor eszi, XER-nél eddig itthon 2-ről tudok összesen, de XEP-nél legalább 15-ről. Az okát nem tudom, de a szelepfedél egyforma lényegében mindkettőnél ebben az értelemben.

Expand  

Köszi a gyors választ. A fent említett korai szelepszár szimmering & gyűrű kopás mennyire jellemző az XER-ekre? Mert látom a twinportoknál gyakran előjön.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.