Davee Elküldve December9, 2017 Elküldve December9, 2017 On 2017. 12. 09. at 0:03, holex írta: Sziasztok. Z14XEP vezérlés cserének otthon neki lehet esni? Van valami buktató? Szükséges valamilyen speciális szerszám? Expand Csináltál már vezérlés cserét? Vannak szerszámaid?
csaba66 Elküldve December9, 2017 Elküldve December9, 2017 On 2017. 12. 09. at 8:57, Davee írta: Csináltál már vezérlés cserét? Vannak szerszámaid? Expand Ha nem csinalt, akkor is kell legyen egy elso, nem? De az igaz, hogy csak egyeb szerelesekben szerzett tapasztalattal, leirassal, azt pontosan kovetve erdemes nekiallni. Specialis cuccok viszont elvileg kellenek, ld.:
Davee Elküldve December9, 2017 Elküldve December9, 2017 On 2017. 12. 09. at 9:16, csaba66 írta: Ha nem csinalt, akkor is kell legyen egy elso, nem? De az igaz, hogy csak egyeb szerelesekben szerzett tapasztalattal, leirassal, azt pontosan kovetve erdemes nekiallni. Specialis cuccok viszont elvileg kellenek, ld.: Expand Ebben egyetértünk, de nem hiszem, hogy láncossal kellene kezdeni De persze mindenki maga dönti el. Csak utána ne kelljen távgyógyítani.
zotya975 Elküldve December9, 2017 Elküldve December9, 2017 On 2017. 12. 09. at 9:25, Davee írta: Ebben egyetértünk, de nem hiszem, hogy láncossal kellene kezdeni De persze mindenki maga dönti el. Csak utána ne kelljen távgyógyítani. Expand Hát ha jól csinálja akkor mindegy hogy láncos vagy szíjas, ha meg rosszul, igazából akkor is mindegy. Aztán ha láncos van neki, akkor nem igazán fog senkit találni, aki adna neki egy szíjas motor, hogy azon próbálja először. Én nem is szívesen cserélek másnak vezérlést, persze ha megkérnek rá nem mondok nemet, de elmondom hogy csak a munkáért tudok garanciát vállalni az alkatrészekért nem, és ezért ezeket mindíg az emberkével vetetem meg. Össze kell szedni annyi infót amennyit csak lehet, vannak egész jó videók is.
holex Elküldve December9, 2017 Elküldve December9, 2017 Köszönöm a válaszokat. Azt hiszem megpróbálom, valahol el kell kezdeni,
Norbi22 Elküldve December10, 2017 Elküldve December10, 2017 Sziasztok olyan bajom van hogy Opel Astra h 1.6 benzin Z16xep eszi az olajat , szelepfedél már lett cserélve de az olajfogyasztás megmarat . Mi lehet a baj ? 800 km -kb 1liter .
Norbi22 Elküldve December10, 2017 Elküldve December10, 2017 On 2017. 12. 10. at 15:19, Norbi22 írta: Sziasztok olyan bajom van hogy Opel Astra h 1.6 benzin Z16xep eszi az olajat , szelepfedél már lett cserélve de az olajfogyasztás megmarat . Mi lehet a baj ? 800 km -kb 1liter . Expand
Astra555 Elküldve December10, 2017 Elküldve December10, 2017 On 2017. 12. 10. at 15:19, Norbi22 írta: Sziasztok olyan bajom van hogy Opel Astra h 1.6 benzin Z16xep eszi az olajat , szelepfedél már lett cserélve de az olajfogyasztás megmarat . Mi lehet a baj ? 800 km -kb 1liter . Expand Szia! Bontott vagy új szelepfedél került fel?
pjotr Elküldve December11, 2017 Elküldve December11, 2017 (edited) On 2017. 12. 10. at 15:19, Norbi22 írta: Sziasztok olyan bajom van hogy Opel Astra h 1.6 benzin Z16xep eszi az olajat , szelepfedél már lett cserélve de az olajfogyasztás megmarat . Mi lehet a baj ? 800 km -kb 1liter . Expand Nekem is ennyi volt az olajfogyasztás a végén, amikor döntöttem a motorgenerál mellett. Valszeg nálad is elkoptak a szelepszár szimmeringek, meg a gyűrűk... Csak kíváncsiságból... milyen olajat használtál, és hány km van az autóban? A szelepfedél miatti olajfogyás még durvább lenne.. nekem 50km/liter volt Módosítva December11, 2017 : pjotr
Norbi22 Elküldve December11, 2017 Elküldve December11, 2017 On 2017. 12. 10. at 20:04, Astra555 írta: Szia! Bontott vagy új szelepfedél került fel? Expand On 2017. 12. 10. at 15:19, Norbi22 írta: Sziasztok olyan bajom van hogy Opel Astra h 1.6 benzin Z16xep eszi az olajat , szelepfedél már lett cserélve de az olajfogyasztás megmarat . Mi lehet a baj ? 800 km -kb 1liter . Expand Szia új szelepfedél került fel .
Norbi22 Elküldve December11, 2017 Elküldve December11, 2017 On 2017. 12. 11. at 8:14, pjotr írta: Nekem is ennyi volt az olajfogyasztás a végén, amikor döntöttem a motorgenerál mellett. Valszeg nálad is elkoptak a szelepszár szimmeringek, meg a gyűrűk... Csak kíváncsiságból... milyen olajat használtál, és hány km van az autóban? A szelepfedél miatti olajfogyás még durvább lenne.. nekem 50km/liter volt Expand Szia 5w-40 olajat használok bele , 170 ezer km van benne .
pjotr Elküldve December11, 2017 Elküldve December11, 2017 On 2017. 12. 11. at 16:40, Norbi22 írta: Szia 5w-40 olajat használok bele , 170 ezer km van benne . Expand Hsonlóképpen...nálam 120.000-nál kezdte el enni az olajat, 150.000-nél már 8 deci volt 1000 km-enként, akkor jött a motorgenerál...
Norbi22 Elküldve December11, 2017 Elküldve December11, 2017 On 2017. 12. 11. at 17:00, pjotr írta: Hsonlóképpen...nálam 120.000-nál kezdte el enni az olajat, 150.000-nél már 8 deci volt 1000 km-enként, akkor jött a motorgenerál... Expand Aha értem , kompresszió mérés volt az aszt mutatta hogy jó , megpróbálom a szelepszár szimeringet cserélni , és hátha szerencsém lesz . Motorgenerál alatt mit értesz ? Az egész ? vagy csak bizonyos részek ?
pjotr Elküldve December13, 2017 Elküldve December13, 2017 On 2017. 12. 11. at 16:40, Norbi22 írta: Szia 5w-40 olajat használok bele , 170 ezer km van benne . Expand Nálam 120.000-nál kezdte el enni az olajat, 1 On 2017. 12. 11. at 17:35, Norbi22 írta: Aha értem , kompresszió mérés volt az aszt mutatta hogy jó , megpróbálom a szelepszár szimeringet cserélni , és hátha szerencsém lesz . Motorgenerál alatt mit értesz ? Az egész ? vagy csak bizonyos részek ? Expand Nálam a hengerfej felújítás segített, megszűnt utána az olajfogyasztás.. Egyébként mielőtt nekiállsz, ki lehet deríteni, hogy a hengerfej okozza a magas olajfogyasztást.. A szakik majd kijavítanak ha tévednék, de ha egy hosszabb állás után indítasz, és először kékes füstöt látsz kipufogni, akkor a hengerfej a ludas.
csicsó Elküldve December13, 2017 Elküldve December13, 2017 On 2017. 12. 13. at 8:55, pjotr írta: Nálam 120.000-nál kezdte el enni az olajat, 1 Nálam a hengerfej felújítás segített, megszűnt utána az olajfogyasztás.. Egyébként mielőtt nekiállsz, ki lehet deríteni, hogy a hengerfej okozza a magas olajfogyasztást.. A szakik majd kijavítanak ha tévednék, de ha egy hosszabb állás után indítasz, és először kékes füstöt látsz kipufogni, akkor a hengerfej a ludas. Expand pontosabban a szelepszárszimmering
Bmájki Elküldve December15, 2017 Elküldve December15, 2017 On 2017. 12. 13. at 8:55, pjotr írta: Nálam 120.000-nál kezdte el enni az olajat, 1 Nálam a hengerfej felújítás segített, megszűnt utána az olajfogyasztás.. Egyébként mielőtt nekiállsz, ki lehet deríteni, hogy a hengerfej okozza a magas olajfogyasztást.. A szakik majd kijavítanak ha tévednék, de ha egy hosszabb állás után indítasz, és először kékes füstöt látsz kipufogni, akkor a hengerfej a ludas. Expand Az enyémet most csinálták meg.Igaz, hogy nem H, hanem G, de Z16XEP. Induláskor nagy füst, melegen folyamatosan füstölt. 130 km/1 liter olaj. 16-os kompresszió. Hengerfej felújítás + gyűrű csere volt a megoldás. Előzőleg csak a szimmeringet cseréltettem, de az nem volt elég. Anyagilag készülj a gyűrűre is, legfeljebb, ha nem kell cserélni, akkor zsebben maradhat. Kb 1000 km-t mentem vele és nem látom, hogy fogyna az olaj.
pjotr Elküldve December15, 2017 Elküldve December15, 2017 On 2017. 12. 15. at 12:25, Bmájki írta: Az enyémet most csinálták meg.Igaz, hogy nem H, hanem G, de Z16XEP. Induláskor nagy füst, melegen folyamatosan füstölt. 130 km/1 liter olaj. 16-os kompresszió. Hengerfej felújítás + gyűrű csere volt a megoldás. Előzőleg csak a szimmeringet cseréltettem, de az nem volt elég. Anyagilag készülj a gyűrűre is, legfeljebb, ha nem kell cserélni, akkor zsebben maradhat. Kb 1000 km-t mentem vele és nem látom, hogy fogyna az olaj. Expand 130 km/liter az már elég komoly. A kollégánál még ennyire nem rossz a helyzet, én a helyében a szimmeringgel kezdeném, jó eséllyel ez megoldja a problémát.
Bmájki Elküldve December18, 2017 Elküldve December18, 2017 On 2017. 12. 15. at 12:50, pjotr írta: 130 km/liter az már elég komoly. A kollégánál még ennyire nem rossz a helyzet, én a helyében a szimmeringgel kezdeném, jó eséllyel ez megoldja a problémát. Expand Tudom, a remény hal meg utoljára. Ahogy írtam, én is azzal kezdtem, de nekem nem segített. Viszont régebben néha dobta az 1113-as kódot. Mostanra folyamatosan világít a kulcsos autó és amikor kiolvastam (pedálteszt), akkor dobta az 1113-at és az 1112-őt kétszer is. Ennek tényleg a twinport szelep cseréje szívósorral az egyetlen megoldás? Azért az durva karácsonyi ajándék lenne.
Davee Elküldve December18, 2017 Elküldve December18, 2017 On 2017. 12. 18. at 9:16, Bmájki írta: Tudom, a remény hal meg utoljára. Ahogy írtam, én is azzal kezdtem, de nekem nem segített. Viszont régebben néha dobta az 1113-as kódot. Mostanra folyamatosan világít a kulcsos autó és amikor kiolvastam (pedálteszt), akkor dobta az 1113-at és az 1112-őt kétszer is. Ennek tényleg a twinport szelep cseréje szívósorral az egyetlen megoldás? Azért az durva karácsonyi ajándék lenne. Expand Általában az a vége. http://szivosor.hu Tábori Zoltán, ki is cseréli, cserébe leadod a tiéd amiért kapsz egy felújítottat, amin ki vannak javítva már a hibák. Z14XEP 50 körül Z16XEP 70 körül.
pjotr Elküldve December18, 2017 Elküldve December18, 2017 On 2017. 12. 18. at 9:45, Davee írta: Általában az a vége. http://szivosor.hu Tábori Zoltán, ki is cseréli, cserébe leadod a tiéd amiért kapsz egy felújítottat, amin ki vannak javítva már a hibák. Z14XEP 50 körül Z16XEP 70 körül. Expand Nekem itt javították, ha jól emlékszem 30 körül fizettem a szívósor javításért (Z16XEP): www.opelgyorsszerviz.hu
Bmájki Elküldve December18, 2017 Elküldve December18, 2017 On 2017. 12. 18. at 9:45, Davee írta: Általában az a vége. http://szivosor.hu Tábori Zoltán, ki is cseréli, cserébe leadod a tiéd amiért kapsz egy felújítottat, amin ki vannak javítva már a hibák. Z14XEP 50 körül Z16XEP 70 körül. Expand On 2017. 12. 18. at 10:07, pjotr írta: Nekem itt javították, ha jól emlékszem 30 körül fizettem a szívósor javításért (Z16XEP): www.opelgyorsszerviz.hu Expand Köszi a gyors válaszokat. Megnézem mind a kettőt és győzzön a jobbik.
quad405 Elküldve December18, 2017 Elküldve December18, 2017 On 2017. 12. 10. at 15:19, Norbi22 írta: Sziasztok olyan bajom van hogy Opel Astra h 1.6 benzin Z16xep eszi az olajat , szelepfedél már lett cserélve de az olajfogyasztás megmarat . Mi lehet a baj ? 800 km -kb 1liter . Expand On 2017. 12. 11. at 8:14, pjotr írta: Nekem is ennyi volt az olajfogyasztás a végén, amikor döntöttem a motorgenerál mellett. Valszeg nálad is elkoptak a szelepszár szimmeringek, meg a gyűrűk... Csak kíváncsiságból... milyen olajat használtál, és hány km van az autóban? A szelepfedél miatti olajfogyás még durvább lenne.. nekem 50km/liter volt Expand On 2017. 12. 11. at 17:00, pjotr írta: Hsonlóképpen...nálam 120.000-nál kezdte el enni az olajat, 150.000-nél már 8 deci volt 1000 km-enként, akkor jött a motorgenerál... Expand Az XER-ekre is jellemző ez a típushiba vagy csak a twinport-okra?
Davee Elküldve December18, 2017 Elküldve December18, 2017 On 2017. 12. 18. at 14:45, quad405 írta: Az XER-ekre is jellemző ez a típushiba vagy csak a twinport-okra? Expand Olajevés egyikre sem jellemző ha normális olajat kap és normálisan van használva. XEP-nél jellemzőbb a szelepfedél membrán szakadás akkor eszi, XER-nél eddig itthon 2-ről tudok összesen, de XEP-nél legalább 15-ről. Az okát nem tudom, de a szelepfedél egyforma lényegében mindkettőnél ebben az értelemben.
quad405 Elküldve December18, 2017 Elküldve December18, 2017 On 2017. 12. 18. at 15:37, Davee írta: Olajevés egyikre sem jellemző ha normális olajat kap és normálisan van használva. XEP-nél jellemzőbb a szelepfedél membrán szakadás akkor eszi, XER-nél eddig itthon 2-ről tudok összesen, de XEP-nél legalább 15-ről. Az okát nem tudom, de a szelepfedél egyforma lényegében mindkettőnél ebben az értelemben. Expand Köszi a gyors választ. A fent említett korai szelepszár szimmering & gyűrű kopás mennyire jellemző az XER-ekre? Mert látom a twinportoknál gyakran előjön.
Kishenceg Elküldve December18, 2017 Elküldve December18, 2017 Azt hol találom meg, hogy milyen hűtőfolyadék kell az autóhoz? A kezelési könyve nagyon szűkszavú az ügyben...
Recommended Posts