quad405 Elküldve Szeptember28, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2017 (edited) 34 minutes ago, gerigeree said: Sziasztok ! Lett két hibakódom meg egy világító ikonom (motor hiba jelző). Nálam sokkal okosabbak azt mondták , hogy az egyik hibakód az első lambda szonda hibája a másik meg a termosztáté. Egészen pontosan ECN 01345e és ECN 059761. Azt a tanácsot kaptam , hogy a szervízig mehetek vele. Egy autószerelő ismerősöm azt tanácsolta , hogy ha nem forr a víz akkor egy darabig még járhatok vele (most nem tudta vállalni) mert alapvetően ez nem okoz kárt a motorba. Egyébként jól megy , nem rángat stb. A kérésem az lenne , hogy szerintetek tényleg így van vagy inkább rohanjak megcsináltatni máshoz, mert vagy egyik vagy másik de most nem igazán tudnám nélkülözni sokáig a kocsit ezért kellene biztos de gyors megoldás. Segítségeteket előre is köszönöm ! U.I.: Észak pest, Dunakeszi, Fót tengelyen ha tudtok megbízható szakit ajánlani akkor azt is szívesen veszem. Nem tudom milyen motorod van. Nekem A16XER-en voltak ezeka kódok. Melyik volt előbb nem tudod? Nem tudom hogy függnek össze, de nekem is szinte egyszerre voltak. Miután kicserélték a termosztátot és elhoztam az autót a szervizből, jött a másik kód. Szóval. A termosztátos nem vészes csak drága. Maga a hibakód több hibára is utalhat. Nálam az volt, hogy megszorult. Tulajdonképpen nem szorul meg, csak nem zár le teljesen és átengedi a vizet ami emiatt nem tud üzemi hőmérsékletre felmelegedni. Nyáron nem gáz de a tél beállta előtt cserélni kell. Figyeld a szervizmenüben a víz hőfokot. Ha pl a reggeli hűvösben nem megy fel az üzemi hőmérsékletre vagy a menetszél visszahűti akkor ez a hiba nálad is. Rossz a konstrukció. Valami gumigyűrű szétmállik a termosztátban és attól engedi át a vizet. Típushiba. Nekem 30.000-nél jött először elő. Csere. De az új sem bírta 100.000-nél tovább. Kopó alkatrész lett ez is. Szóval mikor másodszor cseréltéka termosztátot akkor jött elő pár órán belül ez a lambdaszondás kód. Nem tudom mi az összefüggés. Azt mondták, hogy hogy a lassú reakcióidő volt a tényleges hiba amit nem tudtak hova tenni. Reseteltek valami lambdaszondás paramétereket és mentünk az autóval egy kört hogy megtanulja az új értékeket. Relatíve kis és nagy fordulaton is járatták. Azóta nem volt vele baj. Valami olyat magyaráztak, hogy a rendőrasztrákra jellemző ez a hiba, mert ők sokat használják alapjáraton kettesben vagy hármasban. Szóval a sok kis fordulatszámú üzem okozza. Mondjuk azóta próbálok én is nem lemenni 2000 alá. Nekem tartósan világító check-lámpa nem volt, csak indítás előtt nem aludt el a villáskulcsos ikon mint ahogy azt normálisan szokta. Arra a fázisra gondolok, mikor ráadod a gyújtást de mg nem önindítózol. Szóval ez azt jelzi hogy valami hiba fennállt valamikor. Ez csak bizonyos számú hibátlan indítás után törli magától a rendszer. Módosítva Szeptember28, 2017 : quad405 Link to comment Megosztás: More sharing options...
gerigeree Elküldve Szeptember28, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2017 5 perce, quad405 írta: Nem tudom milyen motorod van. Nekem A16XER-en voltak ezeka kódok. Melyik volt előbb nem tudod? Nem tudom hogy függnek össze, de nekem is szinte egyszerre voltak. Miután kicserélték a termosztátot és elhoztam az autót a szervizből, jött a másik kód. Szóval. A termosztátos nem vészes csak drága. Tulajdonképpen nem szorul meg, csak nem zár le teljesen és átengedi a vizet ami emiatt nem tud üzemi hőmérsékletre felmelegedni. Nyáron nem gáz de a tél beállta előtt cserélni kell. Figyeld a szervizmenüben a víz hőfokot. Ha pl a reggeli hűvösben nem megy fel az üzemi hőmérsékletre vagy a menetszél visszahűti akkor ez a hiba nálad is. Rossz a konstrukció. Valami gumigyűrű szétmállik a termosztátban és attól engedi át a vizet. Típushiba. Nekem 30.000-nél jött először elő. Csere. De az új sem bírta 100.000-nél tovább. Kopó alkatrész lett ez is. Szóval mikor másodszor cseréltéka termosztátot akkor jött elő pár órán belül ez a lambdaszondás kód. Nem tudom mi az összefüggés. Azt mondták, hogy hogy a lassú reakcióidő volt a tényleges hiba amit nem tudtak hova tenni. Reseteltek valami lambdaszondás paramétereket és mentünk az autóval egy kört hogy megtanulja az új értékeket. Relatíve kis és nagy fordulaton is járatták. Azóta nem volt vele baj. Valami olyat magyaráztak, hogy a rendőrasztrákra jellemző ez a hiba, mert ők sokat használják alapjáraton kettesben vagy hármasban. Szóval a sok kis fordulatszámú üzem okozza. Mondjuk azóta próbálok én is nem lemenni 2000 alá. Nekem tartósan világító check-lámpa nem volt, csak indítás előtt nem aludt el a villáskulcsos ikon mint ahogy azt normálisan szokta. Arra a fázisra gondolok, mikor ráadod a gyújtást de mg nem önindítózol. Szóval ez azt jelzi hogy valami hiba fennállt valamikor. Ez csak bizonyos számú hibátlan indítás után törli magától a rendszer. De metál vagy köszi ! Igen , nem írtam , hogy A16XER. Igazából nem tudom melyik volt előbb. Egyszercsak motorhiba jelző , bepánik,fék-gáz-gyújtás-kiolvas-utánakérdez. Nem igazán volt a kocsival még gond ezért vagyok ilyen tanácstalan.Egyébként nem értem mert a víz az normális hőfokot mutat ! A menetszél ugyan visszahűti de ilyen 98-102 fok között. Az meg szerintem normális. Remélem , hogy nem kell lambda szondát cserélni mert az ha jól tudom nem valami olcsó. A termosztát tippet meg köszönöm , szerintem azt megcsináltatom még ha nem is a legdrágább alkatrésszel , mert ha tényleg kopó alkatrész akkor inkább lesz mindíg egy tartalékba. De mindenesetre köszönöm szépen tippeket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
quad405 Elküldve Szeptember28, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2017 4 minutes ago, gerigeree said: De metál vagy köszi ! Igen , nem írtam , hogy A16XER. Igazából nem tudom melyik volt előbb. Egyszercsak motorhiba jelző , bepánik,fék-gáz-gyújtás-kiolvas-utánakérdez. Nem igazán volt a kocsival még gond ezért vagyok ilyen tanácstalan.Egyébként nem értem mert a víz az normális hőfokot mutat ! A menetszél ugyan visszahűti de ilyen 98-102 fok között. Az meg szerintem normális. Remélem , hogy nem kell lambda szondát cserélni mert az ha jól tudom nem valami olcsó. A termosztát tippet meg köszönöm , szerintem azt megcsináltatom még ha nem is a legdrágább alkatrésszel , mert ha tényleg kopó alkatrész akkor inkább lesz mindíg egy tartalékba. De mindenesetre köszönöm szépen tippeket. Jaja. Én vagyok a rockalapács Azért még pezsgőt ne bonts. Ez csak az én esetem volt. Nekem motor hibajelzőm nem volt. Mihamarabb menj el szervizbe és addig is fél szemmel figyeld a hőfokot. 108 fok fölé nekem sosem ment. Akkor kapcsol be a ventillátor, 106-nál meg ki. Én tavasszal vettem észre. Akkor autópályán 60-70 fokig is visszaesett ha jól emlékszem. Minden esetre jelentősen. Kb. 20-30.000 egy termosztát. Ahhoz kicsit drága hogy évekig tartogasd tartalékban. A lambdaszondát néztem anno. Valami 50.000 körüli összegre emlékszem. Állítólag nem nagyon érdemes csak gyárit betenni, mert az utángyártottak nem bírják a kiképzést. De reméljük nem kell cserélni neked sem. Azt meg hogy átereszt a termosztátod meg tudod nézni kézzel te is. Hidegindítás után pár perccel ha kezd langyosodni a vastag cső ami a termosztáttól a vízpumpához megy, akkor tuti átereszt. Normál esetben csak akkor kezd el melegedni mikor kinyit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gerigeree Elküldve Szeptember28, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2017 (edited) 3 perce, quad405 írta: Jaja. Én vagyok a rockalapács Azért még pezsgőt ne bonts. Ez csak az én esetem volt. Nekem motor hibajelzőm nem volt. Mihamarabb menj el szervizbe és addig is fél szemmel figyeld a hőfokot. 108 fok fölé nekem sosem ment. Akkor kapcsol be a ventillátor, 106-nál meg ki. Én tavasszal vettem észre. Akkor autópályán 60-70 fokig is visszaesett ha jól emlékszem. Minden esetre jelentősen. Kb. 20-30.000 egy termosztát. Ahhoz kicsit drága hogy évekig tartogasd tartalékban. A lambdaszondát néztem anno. Valami 50.000 körüli összegre emlékszem. Állítólag nem nagyon érdemes csak gyárit betenni, mert az utángyártottak nem bírják a kiképzést. De reméljük nem kell cserélni neked sem. Azt meg hogy átereszt a termosztátod meg tudod nézni kézzel te is. Hidegindítás után pár perccel ha kezd langyosodni a vastag cső ami a termosztáttól a vízpumpához megy, akkor tuti átereszt. Normál esetben csak akkor kezd el melegedni mikor kinyit. Zsivány , köszönöm ezt ki fogom próbálni. Hát most futottam egy kört ..lgen a legolcsóbb a júniksznál 26. Ez tényleg drága ahhoz , hogy polcon álljon. A régmúlt emlékei alapján gondoltam , hogy nem egy vészes dolog Módosítva Szeptember28, 2017 : gerigeree Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Szeptember28, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2017 8 perce, gerigeree írta: Zsivány , köszönöm ezt ki fogom próbálni. Hát most futottam egy kört ..lgen a legolcsóbb a júniksznál 26. Ez tényleg drága ahhoz , hogy polcon álljon. A régmúlt emlékei alapján gondoltam , hogy nem egy vészes dolog A "dragan fenntarthato" Z17DTH dizelbe 3-4ezer forint korul vettem termosztatot... Link to comment Megosztás: More sharing options...
rotel Elküldve Szeptember28, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2017 1 óra, csaba66 írta: A "dragan fenntarthato" Z17DTH dizelbe 3-4ezer forint korul vettem termosztatot... Azért drágább,mert fűtött rendszerű,tehát nem egy sima mezei termosztát.Nálad van kettőstömegű,meg egr-szelep,meg légtömegmérő stb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
benkoa Elküldve Október1, 2017 Megoszt Elküldve Október1, 2017 Üdvözlök Mindenkit! Segítségre kérek! Nem kimondottan Opel motorról van szó (F14D3, Aveo, 2006. 07-hó, 1,4 16 V), de általános információra lenne szükségem. Kérem, hogy ezért ne" kövezzetek" meg. Két hete vette a fiam az autót, azóta szerelőnél van. A hiba: Indításkor a motor felpörög kb. 2000-2500 fordulatra, majd kicsivel később visszaáll rendes fordulatra és szépen megy. A hibakódok alapján a szükségszerű javítások megtörténtek. Cserélve lett: MAP szenzor, első lambda szonda, gyertyák, motorolaj, hőgomba,szűrők (benzinszűrő is),illetve a pillangó szelepben valami elektronika. Tisztítva a pillangószelep és ház, alapjárati szelep. A hibajelenség ugyanaz, indításkor felpörög, majd visszaáll normális állapotba. Ami még fontos, hogy a számítógépet "rákötve" a (mínusz) -42 fokot érzékel. Ezt művelte a régi és az új gombával is. A szerelőm azt mondja, hogy mivel ilyen borzasztó hőmérsékletet érzékel az elektronika, ezért bedúsítja az üzemanyagot, és ez a felpörgés oka. A terve: vezetékek vizsgálata, majd, ha ez sem segít, akkor csak a motorvezérlőben lehet a hiba, tehát ennek az igen költséges alkatrésznek az ellenőriztetése, illetve javíttatása. Tegnap este kaptam egy infót, hogy a -42 fok megjelenítése egyértelműen vezetékszakadás. Segítsetek! Köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Október1, 2017 Megoszt Elküldve Október1, 2017 11 perce, benkoa írta: Tegnap este kaptam egy infót, hogy a -42 fok megjelenítése egyértelműen vezetékszakadás. Segítsetek! Ugy erted, keressuk meg, hol van a szakadas? Amugy nem okvetlenul kell ezt tenni; ha ismert, hogy honnan hova megy a vezetek, egyszeruen be kell kotni egy masikat, es nezni, attol megjavul-e. Annyiban van alapja a dolognak, hogy az Astra is 73 fokot ir hutoviz homersekletre, amig nem kap erteket a motorvezerlotol, ilyen lehet ez a -42 fok is. Ha a jelado biztos jo, akkor marad a vezetek, illetve a jelet feldolgozo es kijelzo egysegek. Az utobbi ketto lehet akar ugyanaz is, errol fogalmam sincs, hogy van az Aveoban. De mindenkeppen a vezeteket a legegyszerubb javitani, vagy kizarni, igy azzal erdemes kezdeni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
benkoa Elküldve Október1, 2017 Megoszt Elküldve Október1, 2017 27 perce, csaba66 írta: De mindenkeppen a vezeteket a legegyszerubb javitani, vagy kizarni, igy azzal erdemes kezdeni. Köszönöm! A válaszodból azt szűrtem le, hogy ez a -42 C-os információ okozhatja a motor rendellenes felpörgését, ami lehet a vezeték-, illetve a vezérlő hibája is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
sonykos93 Elküldve Október1, 2017 Megoszt Elküldve Október1, 2017 Sziasztok a következő probléma merült fel egy Z16XER motoros astrával, ingadozik az alapjárat és közben nyifogó hangot ad ki, mintha az ékszíj hangját lehetne hallani, beindítástól kezdve produkálja szabályos ritmusban ezt a problémát és a zaj az alacsonyabb sebességtartományban érzékelhető illetve alapjáratkor, ha valaki találkozott már hasonló problémával az kérem segítsen. Előre is köszönöm a válaszokat! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Október2, 2017 Megoszt Elküldve Október2, 2017 20 órája, sonykos93 írta: Sziasztok a következő probléma merült fel egy Z16XER motoros astrával, ingadozik az alapjárat és közben nyifogó hangot ad ki, mintha az ékszíj hangját lehetne hallani, beindítástól kezdve produkálja szabályos ritmusban ezt a problémát és a zaj az alacsonyabb sebességtartományban érzékelhető illetve alapjáratkor, ha valaki találkozott már hasonló problémával az kérem segítsen. Előre is köszönöm a válaszokat! Járó motornál le tudod venni az olajbeöntő sapkát, nem szívja? Link to comment Megosztás: More sharing options...
madár Elküldve Október2, 2017 Megoszt Elküldve Október2, 2017 (edited) Sziasztok. Z14xep. Kettes, hármas, esetleg négyesben is, de abban nem vagyok biztos, alacsony fordulaton finoman rángat. Nem gyorsításkor, hanem ha tartom a fordulatot.Gázadásra kisimul. Hibakód nincs. Közben volt egy motorgenerál, ahol elméletileg ki tisztították mindent, új gyertya, gyűrű, vezérlés, stb. Azt gondoltam, ez után elmúlik a hiba, de maradt. Ahogy hallottam másoknál is előfordul ilyesmi, de megoldást nem találtam. Köszi. Módosítva Október6, 2017 : madár Link to comment Megosztás: More sharing options...
AAD77 Elküldve Október14, 2017 Megoszt Elküldve Október14, 2017 On 2016. 10. 08. at 15:37, Nauda írta: Sziasztok! Segítsetek légyszi. Mi lehet ez? Normál gázadásra előjön, nagy gázadásra elmúlik :O Lehet így vele menni? Szia. Szelepfedél membrán! Gyömrőn javítják! Link to comment Megosztás: More sharing options...
AAD77 Elküldve Október14, 2017 Megoszt Elküldve Október14, 2017 Sziasztok! Kérdésem a következő lenne. 2005 ös z16xep motor 230.000km. Menet közben elkezdett 3 hengerezni és azóta folyamat 3 hengerem megy. Gyertyák , trafósor cserélve .... semmi változás...olajat, vizet nem eszi , nem fogyaszt többet és nem is melegszik a vizem. Valakinek valami hasonló tapasztalat ill, megoldás. Néha úgy érzem mintha magához térne , de utána megint előjön. Szerelők kizárva , az eddigi rossz tapasztalatok miatt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Október14, 2017 Megoszt Elküldve Október14, 2017 38 perce, AAD77 írta: Sziasztok! Kérdésem a következő lenne. 2005 ös z16xep motor 230.000km. Menet közben elkezdett 3 hengerezni és azóta folyamat 3 hengerem megy. Gyertyák , trafósor cserélve .... semmi változás...olajat, vizet nem eszi , nem fogyaszt többet és nem is melegszik a vizem. Valakinek valami hasonló tapasztalat ill, megoldás. Néha úgy érzem mintha magához térne , de utána megint előjön. Szerelők kizárva , az eddigi rossz tapasztalatok miatt. Ha nem fogyaszt tobbet, az csak ugy lehet, hogy a beteg hengerbe nem is kuld uzemanyagot, ahhoz viszont hibakod kene tartozzon. Ha nincs, akkor eleg gyanus a dolog... Mibol gondolod, hogy csak harom henger megy? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Jumpalaja Elküldve Október15, 2017 Megoszt Elküldve Október15, 2017 Sziasztok. Van egy z16xer motor. Valószínű hogy a kartergáz elvezető szelep meghibásodott (nagy a nyomás a motorban, nyomja ki az olajat stb.) Kérdésem hogy ez a szelep javítható, mert tudtommal csak a szelepfedéllel együtt cserélhető aminek elég húzós az ára. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Október16, 2017 Megoszt Elküldve Október16, 2017 20 órája, Jumpalaja írta: Sziasztok. Van egy z16xer motor. Valószínű hogy a kartergáz elvezető szelep meghibásodott (nagy a nyomás a motorban, nyomja ki az olajat stb.) Kérdésem hogy ez a szelep javítható, mert tudtommal csak a szelepfedéllel együtt cserélhető aminek elég húzós az ára. Ebayen kapni membránt külön, de nem tudok olyan szerelőről aki bevállalná a cseréjét. Nem vészes dolog, aprólékos játék, mert sok apró köröm tartja a műanyagot körben. De megoldható. Azt hiszem 3000 körül van egy membrán, de már régen néztem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
quad405 Elküldve Október16, 2017 Megoszt Elküldve Október16, 2017 22 hours ago, Jumpalaja said: Sziasztok. Van egy z16xer motor. Valószínű hogy a kartergáz elvezető szelep meghibásodott (nagy a nyomás a motorban, nyomja ki az olajat stb.) Kérdésem hogy ez a szelep javítható, mert tudtommal csak a szelepfedéllel együtt cserélhető aminek elég húzós az ára. Csak kíváncsiság, hol nyomja ki az olajat? A nívópálca mellett? Olyan fura hangod is van mint amit nemrég itt videón mutatott valaki? Bár az azt hiszem egy twinport volt. Azt a választ kapta hogy Gyömrón javítják. Hátha a tiedet is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Jumpalaja Elküldve Október17, 2017 Megoszt Elküldve Október17, 2017 12 órája, quad405 írta: Csak kíváncsiság, hol nyomja ki az olajat? A nívópálca mellett? Olyan fura hangod is van mint amit nemrég itt videón mutatott valaki? Bár az azt hiszem egy twinport volt. Azt a választ kapta hogy Gyömrón javítják. Hátha a tiedet is. Nincs fura hang, a szelepfedélnél minimálisan, és valahol az alján, lehet a nívópálcánál nyomja az olajat. Hónap végén fogják megműteni, sajna egy költözés kellős közepén vagyunk, ezért kell a kocsi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
rotel Elküldve Október18, 2017 Megoszt Elküldve Október18, 2017 On 2017. 10. 17. at 7:50, Jumpalaja írta: Nincs fura hang, a szelepfedélnél minimálisan, és valahol az alján, lehet a nívópálcánál nyomja az olajat. Hónap végén fogják megműteni, sajna egy költözés kellős közepén vagyunk, ezért kell a kocsi. Lehetséges,hogy az olajhűtő tömítései adták meg magukat.XER motorok esetén gyakran előfordul (én sem úsztam meg ).Mondjuk nálam elsősorban az lett gyanús,hogy a kiegyenlítő tartályban megjelent az olaj.Először megijedtem,hogy hengerfejes lett a motor,de szerencsére csak a tömítések szálltak el. Link to comment Megosztás: More sharing options...
sasa58 Elküldve Október19, 2017 Megoszt Elküldve Október19, 2017 20 órája, rotel írta: Lehetséges,hogy az olajhűtő tömítései adták meg magukat.XER motorok esetén gyakran előfordul (én sem úsztam meg ).Mondjuk nálam elsősorban az lett gyanús,hogy a kiegyenlítő tartályban megjelent az olaj.Először megijedtem,hogy hengerfejes lett a motor,de szerencsére csak a tömítések szálltak el. Az sem kis mutatvány. Mennyiből sikerült megcsináltatni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
bencsi01 Elküldve Október26, 2017 Megoszt Elküldve Október26, 2017 Szervusztok! Z16XEP motor egyenletes tempónál rángat. Egyéb körülmények között nem tapasztalom. Gázadásra megfelelően reagál, jól gyorsul, erőnlét, fogyasztás rendben, fojtószelep tiszta. Hibajelként a tárolóba ritkán és véletlenszerűen(!) bejegyez rendszertelen, több hengert érintő égéskimaradást. Trafósor, gyertyák hibáját kizárnám, ezek cserélve lettek. Szelepfedélben a gumimembrán rendben. Kérdésem, mi gyanúsítható ezen jelenség kapcsán? Link to comment Megosztás: More sharing options...
pjotr Elküldve Október27, 2017 Megoszt Elküldve Október27, 2017 14 órája, bencsi01 írta: Szervusztok! Z16XEP motor egyenletes tempónál rángat. Egyéb körülmények között nem tapasztalom. Gázadásra megfelelően reagál, jól gyorsul, erőnlét, fogyasztás rendben, fojtószelep tiszta. Hibajelként a tárolóba ritkán és véletlenszerűen(!) bejegyez rendszertelen, több hengert érintő égéskimaradást. Trafósor, gyertyák hibáját kizárnám, ezek cserélve lettek. Szelepfedélben a gumimembrán rendben. Kérdésem, mi gyanúsítható ezen jelenség kapcsán? EGR szelep? Illetve EGR utáni cső is tiszta? Link to comment Megosztás: More sharing options...
csilok Elküldve Október27, 2017 Megoszt Elküldve Október27, 2017 Hahó Emberek ! Segítsetek! Májusban vettem egy 2011-es H Astra kombit 85/116LE A 16XER motorú autót. Megkímélt járgány kevés kilométerrel. Egy baja van, hogy gyengén megy. Nehezen (lassan ) indul meg, (volt hogy majdnem összetörtek ez miatt mert nem sikerült „kilőni” pedig 25éve vezetek és képes vagyok rá csak az autó nem. A teljesítmény olyan lépcsősen jön meg (egy darabig a fordulattal csak a hangja nő és egy pontnál végre megindul). Nem rég műszakiztattam ; ahogy illik olaj+szűrök plusz gyertyák (Bosch) cserélve. Semmilyen változást nem hoztak ezek a dolgok. Nyáron volt egy hibaüzenetem lambdaszonda bejelzett(lassú reakcióidő) opelesek törölték és pillanatnyi hibának értékelték azóta se fordult elő. Csak OMV-s benzint tankolok és gyakran prémiumosat. Az autószerelőm szerint a gázpedálom olyan mintha az első harmad lenyomásra nem reagálna és az ő tanácsára elvittem egy diagnosztához. A csávó komoly tudor de nem jutott sokra, amit kiolvasott: 99C volt a hűtővizem úgy hogy 15km-t mentem nyugodt tempó után és egy negyed órát vártam a műhely előtt? Hűtőventillátort kipróbálta, működik de az nem derült ki hány foknál kapcsolna be. Végül arra jutott semmilyen hibát nem lát, motorvezérlő rendben, a járgányt ő is kipróbálta és megerősített abban, hogy nem nyomatékos. Tanácsként azt mondta üzemanyagrendszer nyomást méressek valahol és a katalizátort is nézessem meg nincs e kimozdulva a helyéről így fojtva kipufogórendszer által a motort…Persze majd elviszem ezekre de utána olvastam, hogy pl benzinszűrő nincs is ehhez típushoz (csak talán a tankban). Összegezve hiba jelzésem nincs, autópályázásnál 7.4-7.6l a fogyasztás (olajfogyasztás is van). Lendületből gyorsan is lehet autózni vele, csak nem az igazi, ha van ötlet segítsetek köszönöm !! Link to comment Megosztás: More sharing options...
quad405 Elküldve Október27, 2017 Megoszt Elküldve Október27, 2017 Pont ez a konfigom van nekem is és azt kell mondanom, hogy ez ilyen. Az 1.6-os motor ez esetben nem számít semmit. Le van folytva, hogy teljesítse az Euro 6-ot. 2500-3000 alatt ne várj csodákat. Csak a hangja nő de nem igazán húz. Autópályán 4000-nél még van ereje. Míg be nem melegszik, szintén nem húz. Bár lehet a tied az átlagosnál is lomhább, ezt így nem tudom megítélni. Milyen fordulaton és milyen fokozatban akarsz "kilőni" és nem megy? Pl. 2-esben 2000-től már azért húznia kelllene. Márkaszerviz szerint a lambdaszonda lassú reakcióidő az tipikus "rendő-Arstra" betegség mivel ők sokat cirkálnak alapjáraton 2-esben meg hármasban. Nem jársz te is esetleg túl alacsony fordulatszámon? 2000 fölött legyen mindenképp. Ami még meglepő módon vissza tudja nagyon fogni az a klíma. Esetleg ha automata klímád van és folyton be van kapcsolva, akkor emiatt lehet még lomha. Ha nagyon nem találnák a baját, láttam a neten a gázpedál és a motorvezérlő közé építhető kütyüt, ami változtatja a pedál karakterisztikáját és ezáltal teszi kicsit sportosabbá. Több fokozatban állítható ízlés szerint, de nem olcsó. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts