ZsolaReal Elküldve Szeptember3, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2017 19 órája, jszabi írta: http://opelmuhely.com/hibakodok Köszi szépen, ezt láttam Én is, csak nem tudom, mi ez konkrétan, és mi a megoldás rá? Valaki esetleg találkozott már ezzel a hibával? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pityeeesz Elküldve Szeptember7, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2017 On 24.08.2017 at 14:06, rotel írta: Én kipufogósnál csináltattam és így volt 15 ezer.Ha jól emlékszem talán 200x55 mm a méret.Otthon csak akkor állj neki,ha van flex-ed és CO hegesztő berendezésed,mert nem csavarkötéssel van rögzítve.A hiba nem eltömődés,hanem kifújás formájában jellemző és emiatt bolondul meg minden.A flexibilis cső átlag 4-8 ezer környékén van. Gyertyákat az általad leírtak alapján mindenképp cseréld!A legjobb és leginkább belevaló a gyári gyertya.Nem drága. Hali! Érdeklődtem már két helyen is. Az egyiken 13ezerért anyag és munkadíjjal együtt megcsinálják. Másik helyen e-mailben érdeklődtem és ez a válasz: A flexi cső cserét nem tudom vállalni csak az osztható résztől az osztható részig komplett cserével. Kivágás és behegesztés nem megoldható. Gyártmánytól függően, 30-50.000.- forint anyag és munkadíj. Ide biztos nem viszem. Új gyertyák a mai nap kerülnek bele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
rotel Elküldve Szeptember7, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2017 10 órája, Pityeeesz írta: Hali! Érdeklődtem már két helyen is. Az egyiken 13ezerért anyag és munkadíjjal együtt megcsinálják. Másik helyen e-mailben érdeklődtem és ez a válasz: A flexi cső cserét nem tudom vállalni csak az osztható résztől az osztható részig komplett cserével. Kivágás és behegesztés nem megoldható. Gyártmánytól függően, 30-50.000.- forint anyag és munkadíj. Ide biztos nem viszem. Új gyertyák a mai nap kerülnek bele. Az a 13 ezer teljesen korrekt ár. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pityeeesz Elküldve Szeptember7, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2017 Just now, rotel írta: Az a 13 ezer teljesen korrekt ár. Igen, neked köszönhetően tudtam viszonyítani Holnap fél3-kor már kezdik kicserélni a flexit. Azt mondta a szaki egyébként, hogy még 2 hónapot adna a réginek és totál kuka lenne. Mondom akkor csere most Gyertya csere pedig már meg is történt. Mégegy kérdés lenne, ebben a Z16XER típusnál EGR szelep van vagy nincs? Link to comment Megosztás: More sharing options...
rotel Elküldve Szeptember8, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember8, 2017 18 órája, Pityeeesz írta: Igen, neked köszönhetően tudtam viszonyítani Holnap fél3-kor már kezdik kicserélni a flexit. Azt mondta a szaki egyébként, hogy még 2 hónapot adna a réginek és totál kuka lenne. Mondom akkor csere most Gyertya csere pedig már meg is történt. Mégegy kérdés lenne, ebben a Z16XER típusnál EGR szelep van vagy nincs? Szerencsére EGR szelep nincs. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pityeeesz Elküldve Szeptember9, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember9, 2017 Megtörtént a műtét: Gyertya és flexi cső csere után érezhetően jobban megy az autó. A régi flexi cső hogy mennyire lestrapált lett 10 év használat után, pffuuu. Szóval most öröm van a kis arcomon Link to comment Megosztás: More sharing options...
jurij Elküldve Szeptember12, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember12, 2017 Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! 2008-as Z16XER H Astra menetközben minden előzmény nélkül leáll. 3-5 perc indítgatás után beindul, ezután már nem jelentkezik a probléma. Egy hónapban kb 1x fordul elő a hiba. Hibakód: 001463 Ismeretlen hiba Találkozott már valaki hasonlóval? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gola Elküldve Szeptember12, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember12, 2017 1 óra, jurij írta: Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! 2008-as Z16XER H Astra menetközben minden előzmény nélkül leáll. 3-5 perc indítgatás után beindul, ezután már nem jelentkezik a probléma. Egy hónapban kb 1x fordul elő a hiba. Hibakód: 001463 Ismeretlen hiba Találkozott már valaki hasonlóval? Hali! Bár nem ilyen motorom van de a következő leírást olvasd el: http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/230/z16xep_vs_z16xer Itt pedig megtudod nézni a hibakódodat: http://opelmuhely.com/hibakodok Ezek alapján valószínűleg a kipufogó oldali vezérműtengelynek/szenzornak van valamilyen hibája. (p0014 -> Exhaust Camshaft Phasing Mechanics Malfunction) 1 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
jurij Elküldve Szeptember13, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember13, 2017 16 órája, Gola írta: Hali! Bár nem ilyen motorom van de a következő leírást olvasd el: http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/230/z16xep_vs_z16xer Itt pedig megtudod nézni a hibakódodat: http://opelmuhely.com/hibakodok Ezek alapján valószínűleg a kipufogó oldali vezérműtengelynek/szenzornak van valamilyen hibája. (p0014 -> Exhaust Camshaft Phasing Mechanics Malfunction) Hello! Köszönöm! Egy megbízható Opel szerelőt tudnátok ajánlani Pest megyében? Link to comment Megosztás: More sharing options...
quad405 Elküldve Szeptember20, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2017 Sziasztok! A16XER motorról lenne kérdésem, de gondolom az 1.8-as és a Z-s motoroknál is előfordulhat ez a szimptóma. Találkozott már valaki olyan problémával, hogy kisebb fordulatról történő intenzívebb gyorsításkor (pl. 1700-tól kettesben), fémes csörömpölő hangot ad a motor? Kicsit olyan dízeles csörömpölős. És most nem a hidegindításkor jelentkező pár mp-es traktorhangra gondolok. Picit azt a hangot is eszembe juttatja mikor a régi karburátoros motorokba kisebb oktnánszámú benzin került és "csilingelt" gyorsításkor. Azt hiszem az öngyulladás miatt. Hibakódom egyelőre nincs. A motor ereje sem gyengült. Jöhet ez a hang a kopott okoskerekekből vagy a traktorozáson kívül annak más jele nincs? Link to comment Megosztás: More sharing options...
sasa58 Elküldve Szeptember20, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2017 1 óra, quad405 írta: Sziasztok! A16XER motorról lenne kérdésem, de gondolom az 1.8-as és a Z-s motoroknál is előfordulhat ez a szimptóma. Találkozott már valaki olyan problémával, hogy kisebb fordulatról történő intenzívebb gyorsításkor (pl. 1700-tól kettesben), fémes csörömpölő hangot ad a motor? Kicsit olyan dízeles csörömpölős. És most nem a hidegindításkor jelentkező pár mp-es traktorhangra gondolok. Picit azt a hangot is eszembe juttatja mikor a régi karburátoros motorokba kisebb oktnánszámú benzin került és "csilingelt" gyorsításkor. Azt hiszem az öngyulladás miatt. Hibakódom egyelőre nincs. A motor ereje sem gyengült. Jöhet ez a hang a kopott okoskerekekből vagy a traktorozáson kívül annak más jele nincs? Nekem inkább egy furcsa (középerős) rezonancia (csörömpölésnek nem mondanám) jelentkezik intenziv gyorsításnál 2300 - 2400 fordulat felett. Érdekes, hogy régebben ez kizárólag 2800 - 2900 között volt, és ha itt tartottam a fordulatszámot, akkor végig rezonált. Próbálkoztam eleinte kideríteni, hogy mitől lehet, de nem sikerült. Volt szerelő, aki szerint motortartó bak, egy fórumtárs szerint meg valami súlyt kell helyezni a féltengelyre stb. Én egyébként a vezérlésmódosítóra gyanakszom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
quad405 Elküldve Szeptember21, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2017 On 9/20/2017 at 1:36 PM, sasa58 said: Nekem inkább egy furcsa (középerős) rezonancia (csörömpölésnek nem mondanám) jelentkezik intenziv gyorsításnál 2300 - 2400 fordulat felett. Érdekes, hogy régebben ez kizárólag 2800 - 2900 között volt, és ha itt tartottam a fordulatszámot, akkor végig rezonált. Próbálkoztam eleinte kideríteni, hogy mitől lehet, de nem sikerült. Volt szerelő, aki szerint motortartó bak, egy fórumtárs szerint meg valami súlyt kell helyezni a féltengelyre stb. Én egyébként a vezérlésmódosítóra gyanakszom. Nem, ez nem a rezonancia. Az mélyebb és nagyobb sebességnél jön elő, nagyobb fokozatokban (5), legalábbis én akkor hallom. És zárt ablakoknál is hallatszik, míg amiről én beszélek az csak nyitott ablaknál és nem árt ha van oldalt valami fal vagy kocsisor ami visszaveri a hangot. Egyes dieseleknél hallani ilyen magasabb frekvenciájú komponenst a szokványos dieseles kerregő traktorhang mellett. Úgy látszik a sok típushiba mellett előjött valami egyedi is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
sasa58 Elküldve Szeptember21, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2017 (edited) ha üresben nyomod, akkor is csinálja? Módosítva Szeptember21, 2017 : sasa58 Link to comment Megosztás: More sharing options...
quad405 Elküldve Szeptember22, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember22, 2017 On 9/21/2017 at 3:55 PM, sasa58 said: ha üresben nyomod, akkor is csinálja? Üresben sem és egyesben sem, csak terhelés alatt 2-ban. Közben voltam szervizben. Egy kisebb összegért megmondták a tuti. így 6 év/140.000 környékén már nem tapad annyira a vezérműszíj és meg-megcsúszik a feszítőgörgőn. Állítólag nem gáz. Meg lehet vele várni a 150.000-es cserét. Hát nem tudom. Nehogy ezen múljon a motor épsége. Bár a szerelő nagyon magabiztosan állította, hogy ez nem gond. Viszont az okoskerekek cseréje egy vagyon lesz majd. A jó hír viszont, hogy ha együtt tud élni az ember a zakatolással és később a hibakóddal, akkor kárt nem tudnak okozni. Bármeddig el lehet velük járni. Max a benzinkútnál csodálkoznak majd, hogy miért benyát tankolsz a dízelbe Link to comment Megosztás: More sharing options...
sasa58 Elküldve Szeptember24, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2017 On 2017.09.22. at 19:40, quad405 írta: Üresben sem és egyesben sem, csak terhelés alatt 2-ban. Közben voltam szervizben. Egy kisebb összegért megmondták a tuti. így 6 év/140.000 környékén már nem tapad annyira a vezérműszíj és meg-megcsúszik a feszítőgörgőn. Állítólag nem gáz. Meg lehet vele várni a 150.000-es cserét. Hát nem tudom. Nehogy ezen múljon a motor épsége. Bár a szerelő nagyon magabiztosan állította, hogy ez nem gond. Viszont az okoskerekek cseréje egy vagyon lesz majd. A jó hír viszont, hogy ha együtt tud élni az ember a zakatolással és később a hibakóddal, akkor kárt nem tudnak okozni. Bármeddig el lehet velük járni. Max a benzinkútnál csodálkoznak majd, hogy miért benyát tankolsz a dízelbe Hát ez érdekes, és akkor mi csörömpöl? A feszítőgörgő, vagy mégis az okoskerék, mert szerintem inkább az tud "csörömpölni". Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember24, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2017 On 2017. 09. 22. at 19:40, quad405 írta: Üresben sem és egyesben sem, csak terhelés alatt 2-ban. Közben voltam szervizben. Egy kisebb összegért megmondták a tuti. így 6 év/140.000 környékén már nem tapad annyira a vezérműszíj és meg-megcsúszik a feszítőgörgőn. Állítólag nem gáz. Meg lehet vele várni a 150.000-es cserét. Hát nem tudom. Nehogy ezen múljon a motor épsége. Bár a szerelő nagyon magabiztosan állította, hogy ez nem gond. Viszont az okoskerekek cseréje egy vagyon lesz majd. A jó hír viszont, hogy ha együtt tud élni az ember a zakatolással és később a hibakóddal, akkor kárt nem tudnak okozni. Bármeddig el lehet velük járni. Max a benzinkútnál csodálkoznak majd, hogy miért benyát tankolsz a dízelbe Egy szabadonfutó görgőn ami ténylegesen egy golyóscsapágy megcsúszik a szíj? Ez csak akkor fordulhatna elő ha szorul a görgő, akkor viszont nagyon is gáz. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
quad405 Elküldve Szeptember24, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2017 2 hours ago, sasa58 said: Hát ez érdekes, és akkor mi csörömpöl? A feszítőgörgő, vagy mégis az okoskerék, mert szerintem inkább az tud "csörömpölni". Ezek szerint rosszul hallottam. Nem csörömpöl ha nem csikorog, csak mivel ritmikusan csinálja, emiatt gondoltam, hogy csörömpöl. Azt hiszem írtam, hogy egy magas hang de tompa és halk, nem annyira cicergős mint a dieseleknél. A halloattak tudatában végülis lehet guminyiszorgás. 22 minutes ago, zotya975 said: Egy szabadonfutó görgőn ami ténylegesen egy golyóscsapágy megcsúszik a szíj? Ez csak akkor fordulhatna elő ha szorul a görgő, akkor viszont nagyon is gáz. Csak intenzív gyorsításkor csinálja. Valószínűleg egy 140.000-ret futott görgő már nem annyira fickós. Nekem sem tűnik normálisnak. Hamarosan cserélem, nem várok vele 150.000-ig. Link to comment Megosztás: More sharing options...
sasa58 Elküldve Szeptember24, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2017 27 perce, quad405 írta: Ezek szerint rosszul hallottam. Nem csörömpöl ha nem csikorog, csak mivel ritmikusan csinálja, emiatt gondoltam, hogy csörömpöl. Azt hiszem írtam, hogy egy magas hang de tompa és halk, nem annyira cicergős mint a dieseleknél. A halloattak tudatában végülis lehet guminyiszorgás. Csak intenzív gyorsításkor csinálja. Valószínűleg egy 140.000-ret futott görgő már nem annyira fickós. Nekem sem tűnik normálisnak. Hamarosan cserélem, nem várok vele 150.000-ig. Nem tudsz feltenni egy videót a hangról? Link to comment Megosztás: More sharing options...
quad405 Elküldve Szeptember24, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2017 23 minutes ago, sasa58 said: Nem tudsz feltenni egy videót a hangról? Megpróbálhatom, de elég halk, nem biztos, hogy el tudom kapni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
madár Elküldve Szeptember24, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2017 Szia. Nekem ugyan így csörög. Z14xep láncos motor, új hosszbordás szíj, új feszítő. Tehát szerintem semmi köze semmilyen görgőhöz. És számos meg se lehet nézni, hogy mi az, mert alapjáraton semmi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kezdőkabriós Elküldve Szeptember24, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2017 1 óra, quad405 írta: Megpróbálhatom, de elég halk, nem biztos, hogy el tudom kapni. A vezérműszíj felső burkolatát két csavar tartja(belső torx), ha leveszed és felerősödik a hang akkor jöhet onnan, egyébként máshol kell keresni a bajt. Tavaly cseréltettem a vezérlést az enyémen, 10 év/ 90.000 km után még hibátlan volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
quad405 Elküldve Szeptember24, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2017 55 minutes ago, kezdőkabriós said: A vezérműszíj felső burkolatát két csavar tartja(belső torx), ha leveszed és felerősödik a hang akkor jöhet onnan, egyébként máshol kell keresni a bajt. Tavaly cseréltettem a vezérlést az enyémen, 10 év/ 90.000 km után még hibátlan volt. Na ez jó ötlet. Mindenképpen kipróbálom csak nincs semmilyen torx-om. Hányas kell ide? Veszek egyet. Bár terveztem már egy bitkészlet beszerzését de nem most. Lehet a Km többet számít mint az évek. Meg 10 éve még talán pont a válság előtt voltunk és minőségibb alkatrészeket használtak. Egyébként mindenképpen jobb oldalról jön. Nyár elején alig lehetett hallani és akkor is csak a jobb oldalról. Link to comment Megosztás: More sharing options...
quad405 Elküldve Szeptember26, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2017 On 9/24/2017 at 1:46 PM, kezdőkabriós said: A vezérműszíj felső burkolatát két csavar tartja(belső torx), ha leveszed és felerősödik a hang akkor jöhet onnan, egyébként máshol kell keresni a bajt. Tavaly cseréltettem a vezérlést az enyémen, 10 év/ 90.000 km után még hibátlan volt. On 9/24/2017 at 2:51 PM, quad405 said: Na ez jó ötlet. Mindenképpen kipróbálom csak nincs semmilyen torx-om. Hányas kell ide? Veszek egyet. Bár terveztem már egy bitkészlet beszerzését de nem most. Lehet a Km többet számít mint az évek. Meg 10 éve még talán pont a válság előtt voltunk és minőségibb alkatrészeket használtak. Egyébként mindenképpen jobb oldalról jön. Nyár elején alig lehetett hallani és akkor is csak a jobb oldalról. Hadd ne mondjam, hogy ahogy most kicsit kimelegedett az idő már alig hallható a hang. A rokon szerelőnek alig tudtam megmutatni tegnap DU. Szóval igaza lehet a márkaszervizesnek. A vezérműszíj csúszása adja a hangot. Minden esetre nem tartom normális állapotnak. Hamarosan csere. Szóval bocs srácok, de nem tudom felvenni a hangot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kezdőkabriós Elküldve Szeptember27, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2017 (edited) 16 órája, quad405 írta: Hadd ne mondjam, hogy ahogy most kicsit kimelegedett az idő már alig hallható a hang. A rokon szerelőnek alig tudtam megmutatni tegnap DU. Szóval igaza lehet a márkaszervizesnek. A vezérműszíj csúszása adja a hangot. Minden esetre nem tartom normális állapotnak. Hamarosan csere. Szóval bocs srácok, de nem tudom felvenni a hangot. 2.000 Ft egy belső torx készlet + 300-1.000 Ft egy hajtókar/racsni ha egyébként még nincs, https://www.jofogas.hu/budapest/E_torx_keszlet_9r_70325237.htm Módosítva Szeptember27, 2017 : kezdőkabriós Link to comment Megosztás: More sharing options...
gerigeree Elküldve Szeptember28, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2017 Sziasztok ! Lett két hibakódom meg egy világító ikonom (motor hiba jelző). Nálam sokkal okosabbak azt mondták , hogy az egyik hibakód az első lambda szonda hibája a másik meg a termosztáté. Egészen pontosan ECN 01345e és ECN 059761. Azt a tanácsot kaptam , hogy a szervízig mehetek vele. Egy autószerelő ismerősöm azt tanácsolta , hogy ha nem forr a víz akkor egy darabig még járhatok vele (most nem tudta vállalni) mert alapvetően ez nem okoz kárt a motorba. Egyébként jól megy , nem rángat stb. A kérésem az lenne , hogy szerintetek tényleg így van vagy inkább rohanjak megcsináltatni máshoz, mert vagy egyik vagy másik de most nem igazán tudnám nélkülözni sokáig a kocsit ezért kellene biztos de gyors megoldás. Segítségeteket előre is köszönöm ! U.I.: Észak pest, Dunakeszi, Fót tengelyen ha tudtok megbízható szakit ajánlani akkor azt is szívesen veszem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts