Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések


akzo

Recommended Posts

17 minutes ago, csaba66 said:

Ha homerseklet szenzor lenne, nem kene ujra es ujra megvenni a termosztattal egyutt...

Nalam ez a termosztat: https://cromax.hu/hutorendszer/termosztat_es_alkatreszei/termosztat/termosztat_opel_25937

Arban is egeszen mas kategoria, de vegulis teljesen mindegy akkor, hogy melyik hiba all fenn, hiszen egyutt tudod csak cserelni a mechanikus es elektromos reszt (kiveve, ha esetleg egy pucolas segit a mechanikan).

Persze, hogy a rasegites a termosztatban van, itt a leiras: http://www.mahle-aftermarket.com/media/local-media-north-america/pdfs/catalogs-and-literature/mo-2-1013.pdf

Köszi az infót! Na ma is tanultam valami okosat :) Nem gondoltam, hogy ilyen relatíve egyszerű módon oldják meg. Én valami elektromágnesre számítottam. Akkor rásegítéses az enyém is. És akkor a fűtőellenállást használhatja szenzorként is, így tudhatja ha szorul a termosztát. Na ez a rejtély is megoldódott. :) Amúgy jó, hogy tudja, csak azt nem értem, miért nem kapcsolja be állandóra a villáskulcs ikont. Az alacsony vízhőmérséklet nem káros? Azzal lehet menni tudatlanul akár éveket?

Az elektromos hibával csak az a bajom, hogy nem biztos, hogy a termosztátban van. Félek, hogy a mosás miatt vagy csatlakozó, vagy kábelprobléma vagy valami kontakthiba lesz. Elég sok rémtörténetet hallottam a motormosás utáni hibákról, amiknek valahogy sosem volt gazdájuk.

Egyelőre nem akarok hozzányúlni, mert holnap viszem vissza a szervizbe és nehogy valami félrevezető új hibát produkáljak azzal, hogy leveszem a  csatit.

De akárhonnan is nézem elég kicsi a valószínűsége hogy magától jött elő pont most egy szerelés után.

Minden esetre köszi az infókat. Jó lesz muníciónak holnapra! :icon13:

Link to comment
Megosztás:

On 6/8/2017 at 13:33, quad405 írta:

Egyelőre nem akarok hozzányúlni, mert holnap viszem vissza a szervizbe és nehogy valami félrevezető új hibát produkáljak azzal, hogy leveszem a  csatit.

No mi lett az eredmeny?

Egyebkent jobban belegondolva, a P0597 egyik verzioja sem magara a termosztatra vonatkozik, hanem a rasegitesre (ez fut "Thermostat Valve" neven). O lehet beragadva, vagy az aramkore szakadt, tul magas, vagy tul alacsony rajta a feszultseg.

P0597 Coolant Thermostat Valve Stuck B-030

P0597 Coolant Thermostat Valve Circuit Open B-030

P0597 Coolant Thermostat Valve Circuit High Voltage B-030

P0597 Coolant Thermostat Valve Circuit Low Voltage B-030

Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, csaba66 said:

No mi lett az eredmeny?

Egyebkent jobban belegondolva, a P0597 egyik verzioja sem magara a termosztatra vonatkozik, hanem a rasegitesre (ez fut "Thermostat Valve" neven). O lehet beragadva, vagy az aramkore szakadt, tul magas, vagy tul alacsony rajta a feszultseg.

P0597 Coolant Thermostat Valve Stuck B-030

P0597 Coolant Thermostat Valve Circuit Open B-030

P0597 Coolant Thermostat Valve Circuit High Voltage B-030

P0597 Coolant Thermostat Valve Circuit Low Voltage B-030

Már tegnap este tudtam, hogy "nyitva" van a termosztát. Beindítottam a motort és már szinte egyből lehetett érezni, hogy melegszik a termosztátból a hűtőbe vezető cső.

Szóval nem elektromos, hanem  mechanikai hiba. Vagy inkább rossz tervezés és rossz anyaghasználat eredménye. Ugyan az a hiba mint az a alábbi linken. 2. kép.

https://www.drive2.com/l/7746829/

Ez a belső gumigyűrű egy idő után oszlásnak indul és szétmegy. Darabok szakadnak le belőle és egyre több kis lyukon tud átáramolni a folyadék. A "szorulás" tulajdonképpen rossz megnevezés ebben az esetben. Helytállóbb lenne, hogy a termosztát "áteresz". Gyakori típushiba ez is, mint az olajhűtő áteresztése.  Tele van vele a net.  A rendőr-astrákból is jólismert hiba. Állítólag a hűtőfolyadékba került olaj korrodálja ez a gumigyűrűt és ettől megy szét. Vagy az olajtól, vagy a fagyállótól, vagy csak saját magától de a lényeg, hogy bomlásnak indul. Volt a kezemben. Ragadt. Csak az az érdekes, hogy miért pont az ő kezük alatt ment szét. Bár saját bevallásuk szerint eléggé agresszíven melegítik a hűtőrendszert feltöltés után, magasabb fordulaton. Nem is merek belegondolni, hogy mivel erőszakohatták még meg a szegény motoromat. :( Gondolom ez adta meg kegyelemdöfést de előbb utóbb előjött volna. Bár arról nem szól a fáma, hogy mivel mosták ki a rendszert. Mutogattak ugyan egy ártalmatlan hűtőmosó adalékot amit én is használtam már, de ki nem számlázták.  

Amúgy a fenti linken az orosz kolléga egy Chevrolet Cruze termosztátját adaptálta kis mókolással az Astrába. Ebben nincs már benne ez a hülye gumigyűrű vagy lehet csak nem látszik.

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, quad405 írta:

Már tegnap este tudtam, hogy "nyitva" van a termosztát. Beindítottam a motort és már szinte egyből lehetett érezni, hogy melegszik a termosztátból a hűtőbe vezető cső.

Szóval nem elektromos, hanem  mechanikai hiba. Vagy inkább rossz tervezés és rossz anyaghasználat eredménye. Ugyan az a hiba mint az a alábbi linken. 2. kép.

https://www.drive2.com/l/7746829/

Ez a belső gumigyűrű egy idő után oszlásnak indul és szétmegy. Darabok szakadnak le belőle és egyre több kis lyukon tud átáramolni a folyadék. A "szorulás" tulajdonképpen rossz megnevezés ebben az esetben. Helytállóbb lenne, hogy a termosztát "áteresz". Gyakori típushiba ez is, mint az olajhűtő áteresztése.  Tele van vele a net.  A rendőr-astrákból is jólismert hiba. Állítólag a hűtőfolyadékba került olaj korrodálja ez a gumigyűrűt és ettől megy szét. Vagy az olajtól, vagy a fagyállótól, vagy csak saját magától de a lényeg, hogy bomlásnak indul. Volt a kezemben. Ragadt. Csak az az érdekes, hogy miért pont az ő kezük alatt ment szét. Bár saját bevallásuk szerint eléggé agresszíven melegítik a hűtőrendszert feltöltés után, magasabb fordulaton. Nem is merek belegondolni, hogy mivel erőszakohatták még meg a szegény motoromat. :( Gondolom ez adta meg kegyelemdöfést de előbb utóbb előjött volna. Bár arról nem szól a fáma, hogy mivel mosták ki a rendszert. Mutogattak ugyan egy ártalmatlan hűtőmosó adalékot amit én is használtam már, de ki nem számlázták.  

Amúgy a fenti linken az orosz kolléga egy Chevrolet Cruze termosztátját adaptálta kis mókolással az Astrába. Ebben nincs már benne ez a hülye gumigyűrű vagy lehet csak nem látszik.

 

Jó példája megint csak annak, hogy miként is dolgoznak a szervizekben. (Tisztelet a kivételnek) Nem elég, hogy drága... Legutolsó esetben csináltatnék bármit is szervizben. Amúgy azok a gumi darabok vajon kijöttek a rendszerből? Mert vannak ott elég vékony csövek is ahol ezek tudnának még gondot okozni.

Link to comment
Megosztás:

11 hours ago, Gola said:

Jó példája megint csak annak, hogy miként is dolgoznak a szervizekben. (Tisztelet a kivételnek) Nem elég, hogy drága... Legutolsó esetben csináltatnék bármit is szervizben. Amúgy azok a gumi darabok vajon kijöttek a rendszerből? Mert vannak ott elég vékony csövek is ahol ezek tudnának még gondot okozni.

Pár darab kijött, a többit majd szétcsapatom egy kis olajjal! :-) Egy vicc ez az egész. :( 

Sajnos nem ismerek Opel-szakit, ez az olajhűtő meg elég Opel-specifikus dolog. Elegem volt már a találgatásokból, ezért vittem márkaszervizbe, abból is oda, ahol a telefonos érdeklődésem alapján látszott hogy valamennyire értenek hozzá. Volt olyan hely ugyanis ahol valami bődületesen tudatlan barom munkafelvevőt fogtam ki, aki szerint csak úgy lehetett volna javítani a problémámat, hogy megcsinálnak valamit és ha nem az volt akkor megyünk tovább. Ilyen módszerről már más szervizzel kapcsolatban is hallottam többektől. Ez a jóember már egyből hengerfejtömítéssel kezdett. Jó vicc. 

A diagnosztikával nem is volt gond, ott ahova végülis elvittem. Látszott, hogy értenek hozzá, van tapasztalatuk, tudják miről van szó, hol a hiba. Elmagyarázták, hogy mi miért van és logikusnak tűnt. A termosztátos mese is logikusnak tűnt még mielőtt kicserélték és tényleg az volt. Csak a kivitelezés lehetne igényesebb. Lehet, hogy ez csak egy darab vas, de azért kicsit több szeretettel és odafigyeléssel kellene javítani, nem kapkodva. Valószínűleg előbb-utóbb tönkre ment volna a termosztátom, de talán akkor megnézhették volna preventív jelleggel és akkor nem kerülnek gumidarabok a rendszerbe.

Egy szó mint száz, akinek olaj van a hűtőrendszerében, ne várjon a javítással túl sokat mert az olaj kikezdhet egyes gumi alkatrészeket. Extrém esetben, nagyon elhanyagolt autóknál, állítólag  még a gumicsövek is felpuffadtak már olaj miatt. Bár azt nem értem, hogy miért nem olajálló gumit használnak ilyen helyeken, ha ennyire nagy az esély, hogy előbb-utóbb kapcsolatba kerülhetnek olajjal.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok. Tegnap óta betegeskedik a 10 éves Z16XER motorkódú autóm. Hirtelen elkezdett nem húzni, kicsit zakatolni (úgy mint amikor az egyik henger nem megy).

A hibakód a következő : ECN030101 ami ha jól fordítottam át a P0301 nek felel meg, ami meg Cylinder 1 Misfire Detected B-045. Jól gondolom, hogy ez az 1-es henger hibáját jelzi? Ma kicseréltem a régi (amúgy eléggé elhasználódott) gyertyákat újakra, de a hiba továbbra is fennáll. 

Még annyit tennék hozzá, hogy a hiba előjötte előtt nagy zivatar volt, viszont nem láttam sehol beázást, plussz az eső után még autóztam kb 1órát, amikor beütött a ménkű....:(

Arra gyanakszom, hogy a trafósor adta meg magát.Szerintetek?

Segítő válaszotokat előre is hálásan köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

3 órája, GTCAR írta:

Sziasztok. Tegnap óta betegeskedik a 10 éves Z16XER motorkódú autóm. Hirtelen elkezdett nem húzni, kicsit zakatolni (úgy mint amikor az egyik henger nem megy).

A hibakód a következő : ECN030101 ami ha jól fordítottam át a P0301 nek felel meg, ami meg Cylinder 1 Misfire Detected B-045. Jól gondolom, hogy ez az 1-es henger hibáját jelzi? Ma kicseréltem a régi (amúgy eléggé elhasználódott) gyertyákat újakra, de a hiba továbbra is fennáll. 

Még annyit tennék hozzá, hogy a hiba előjötte előtt nagy zivatar volt, viszont nem láttam sehol beázást, plussz az eső után még autóztam kb 1órát, amikor beütött a ménkű....:(

Arra gyanakszom, hogy a trafósor adta meg magát.Szerintetek?

Segítő válaszotokat előre is hálásan köszönöm!

Szia!

Nekem is ez volt, trafósor csere, 24 pénz jobb helyeken.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Kedves fórum lakók!

 

Tegnapi nap folyamán vettünk páromnak egy 2005 ös 1.6 os Astrát.

Z16xep motorral szerelt Twinport 155000 kmrel

Próbaúton semmi gond probléma nem adódott. Se kopogas se semmilyen hang nem volt hallható. Gond nélkül leautoztunk 50 km-t.

Olajcsere szűrők cseréje fék betétek cseréje azonnal meg történt jövő hónapban terveztem hogy vezérmű is csere hiszen ki tudja.

Mára viszont megjelent a check engine jel.

Pedálos kiolvasasnal 3 hibakodom is meg jelent egyszerre.

ECN 013607

ECN017152

ECN111306

 

At auto nem rángat fordulat stabil de kopogast hallani néha de mindig más fordulaton.

 

Kérdésem a következő mennyire nagy a baj?

Az eladó autokereskedo volt tehát a szavatosság működik e?

Ha nem mennyire zsebbenyúlós a téma. 

Olvasgtattam hogy egr szelep is lehet amit lehet tisztítani vagy egy szakadt membrán is okozhatja a szelepfedelen vagy akár teljes motorgeneral is lehet.

Válaszokat előre is köszönöm. 

 

Üdv 

Attila 

Link to comment
Megosztás:

22 órája, ateeeka írta:

Kedves fórum lakók!

 

Tegnapi nap folyamán vettünk páromnak egy 2005 ös 1.6 os Astrát.

Z16xep motorral szerelt Twinport 155000 kmrel

Próbaúton semmi gond probléma nem adódott. Se kopogas se semmilyen hang nem volt hallható. Gond nélkül leautoztunk 50 km-t.

Olajcsere szűrők cseréje fék betétek cseréje azonnal meg történt jövő hónapban terveztem hogy vezérmű is csere hiszen ki tudja.

Mára viszont megjelent a check engine jel.

Pedálos kiolvasasnal 3 hibakodom is meg jelent egyszerre.

ECN 013607

ECN017152

ECN111306

 

At auto nem rángat fordulat stabil de kopogast hallani néha de mindig más fordulaton.

 

Kérdésem a következő mennyire nagy a baj?

Az eladó autokereskedo volt tehát a szavatosság működik e?

Ha nem mennyire zsebbenyúlós a téma. 

Olvasgtattam hogy egr szelep is lehet amit lehet tisztítani vagy egy szakadt membrán is okozhatja a szelepfedelen vagy akár teljes motorgeneral is lehet.

Válaszokat előre is köszönöm. 

 

Üdv 

Attila 

P0136     Lambdaszonda áramkör meghibásodás (1.hengersor 2.szonda) (Lásd P2270, P2271)

P0171     Rendszer túl szegény (1.hengersor)

P1130 Heated Oxygen Sensor (HO2S) Circuit Low Variance Bank 1 Sensor 1

Szia! Ez alapján az egyik lambdaszonda lesz a hunyó (a kód alapján a 2-es). Érdemes gyári minőségűt venni belőle, az olcsó utángyártottak hamar elfáradnak és nem is annyira olcsók a jobbakhoz képest. Ez okozhat esetleg túlfogyasztást is, de mivel most vettétek az autót, így nem hiszem, hogy bármit észrevennétek, ha csak kicsit befolyásol.

A szavatosság működik, de csak azzal szemben, aki eladóként szerepel a szerződésen. A kereskedők előszeretettel szeretnek kimaradni ebből a buliból, pont emiatt. Ha a hiba nem szerepel a szerződésben, és vásárláskor egyértelműen nem vehető észre (ezt senki sem fogja, ha nincs hibalámpa és kiolvasás), akkor 6 hónapig neki kell bizonyítania, hogy a hiba nem állt fenn a megvásárláskor. (ez elég nehéz lesz). Szóval érdemes visszamenni, hátha nem lesz annyira költséges a csere.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 06. 02. at 14:22, pjotr írta:

Majd számolj be az eredményről..

Sziasztok!

Kicsit megkésve bár, de most jutottam odáig, hogy megpróbálom lehúzni az egr csatlakozót, hogy megnézzem, rángat-e az autó így is. Kérdésem, hogy hol találom meg Z16XEPnél? Köszi. G.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Astra555 írta:

P0136     Lambdaszonda áramkör meghibásodás (1.hengersor 2.szonda) (Lásd P2270, P2271)

P0171     Rendszer túl szegény (1.hengersor)

P1130 Heated Oxygen Sensor (HO2S) Circuit Low Variance Bank 1 Sensor 1

Szia! Ez alapján az egyik lambdaszonda lesz a hunyó (a kód alapján a 2-es). Érdemes gyári minőségűt venni belőle, az olcsó utángyártottak hamar elfáradnak és nem is annyira olcsók a jobbakhoz képest. Ez okozhat esetleg túlfogyasztást is, de mivel most vettétek az autót, így nem hiszem, hogy bármit észrevennétek, ha csak kicsit befolyásol.

A szavatosság működik, de csak azzal szemben, aki eladóként szerepel a szerződésen. A kereskedők előszeretettel szeretnek kimaradni ebből a buliból, pont emiatt. Ha a hiba nem szerepel a szerződésben, és vásárláskor egyértelműen nem vehető észre (ezt senki sem fogja, ha nincs hibalámpa és kiolvasás), akkor 6 hónapig neki kell bizonyítania, hogy a hiba nem állt fenn a megvásárláskor. (ez elég nehéz lesz). Szóval érdemes visszamenni, hátha nem lesz annyira költséges a csere.

Nagyon szépen köszönöm a gyors választ. Hétfőn akkor vissza visszük majd jelzem mit sikerült intézni. 

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 07. 14. at 18:03, ateeeka írta:

Nagyon szépen köszönöm a gyors választ. Hétfőn akkor vissza visszük majd jelzem mit sikerült intézni. 

Nos. Autó vissza vive. 

Új bosch lambda szonda. Csere után minden jó fogyasztás jobb.

Ma elindultunk hosszabb útra erre 50 km után (Előtte mentünk vele 200 at város közút vegyesen) egyszer csak erő elszáll. Újra hiba kód engine check villog.

ECN 013003

ECN 030300

ECN 111306

Vissza megint.

Kiolvasassal 2 hiba 3 as 4 es henger.

Gyertya csere de vissza kell vinni megint mert a szivocsonkot le kell szedni wgy hibakod még mindig van.

Most nem tudom hogy örüljek hogy minden új lesz benne vagy kezdjek másik autó után nézni. 

Vélemények?

 

 

Link to comment
Megosztás:

10 perce, ateeeka írta:

Nos. Autó vissza vive. 

Új bosch lambda szonda. Csere után minden jó fogyasztás jobb.

Ma elindultunk hosszabb útra erre 50 km után (Előtte mentünk vele 200 at város közút vegyesen) egyszer csak erő elszáll. Újra hiba kód engine check villog.

ECN 013003

ECN 030300

ECN 111306

Vissza megint.

Kiolvasassal 2 hiba 3 as 4 es henger.

Gyertya csere de vissza kell vinni megint mert a szivocsonkot le kell szedni wgy hibakod még mindig van.

Most nem tudom hogy örüljek hogy minden új lesz benne vagy kezdjek másik autó után nézni. 

Vélemények?

 

 

Gyertyacsere után visszatért bele az erő? Ha nem, akkor esélyes a gyújtótrafó sor..

Link to comment
Megosztás:

2 perce, pjotr írta:

Gyertyacsere után visszatért bele az erő? Ha nem, akkor esélyes a gyújtótrafó sor..

Igen vissza tért de az nem azt jelenti nincs gond vele. Néztem nem eredeti van benne hanem után gyártott. Szóval cserélve volt. Szivocsonkot mi a fenének akarják vajon leszedni? Amúgy gyertya csere után ugyanúgy maradt hiba kód. 

Link to comment
Megosztás:

4 perce, kisp113 írta:

Nem indultak rossz felé: a szegénykeverék hiba sok esetben a szívósor hibája (lehet tömítetlen vagy egr dugult).

Köszi. 

Ha mindent kicserelnek akkor lehet jól járunk az autoval.

Mer már alsó hangon 80 ba van nekik a móka. 

Várok minden ötletet véleményt.

Link to comment
Megosztás:

Üdv. 1,6-os benzinesem van és pár napja figyeltem fel rá, hogy hideg motornál rázkódással indul. Ha meleg motornál indítok akkor szépen csendben indul. A mellettem parkoló autós szerint csak a leülepedett olajat kapja fel hideg motornál. Természetes az ilyen? Nem olyan régóta van H astrám. Mások kérdésem, hogy ha kevés a motorolaj vagy ilyesmi akkor bevillan valami hibajelző? Csak mert a nívópálcán egyszerűen nem tudom megállapítani, hogy mennyi olaj van benne. Már a nívópálcás dolgot múltkor kitárgyaltuk és nem akarok belemenni megint, valószínű a pálca csövében magára szedi az olajlerakódást. Majd egyszer ki lesz tisztítva.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, Jumpalaja írta:

Üdv. 1,6-os benzinesem van és pár napja figyeltem fel rá, hogy hideg motornál rázkódással indul. Ha meleg motornál indítok akkor szépen csendben indul. A mellettem parkoló autós szerint csak a leülepedett olajat kapja fel hideg motornál. Természetes az ilyen? Nem olyan régóta van H astrám. Mások kérdésem, hogy ha kevés a motorolaj vagy ilyesmi akkor bevillan valami hibajelző? Csak mert a nívópálcán egyszerűen nem tudom megállapítani, hogy mennyi olaj van benne. Már a nívópálcás dolgot múltkor kitárgyaltuk és nem akarok belemenni megint, valószínű a pálca csövében magára szedi az olajlerakódást. Majd egyszer ki lesz tisztítva.

Ha kicsit traktoros, dízeles hang és pár másodpercig tart, akkor a vezérlésmódosító kerekek. Hány km van a kocsiban?

Kevés olajnál sárgán világít az olajszint jelző.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, sasa58 írta:

Ha kicsit traktoros, dízeles hang és pár másodpercig tart, akkor a vezérlésmódosító kerekek. Hány km van a kocsiban?

Kevés olajnál sárgán világít az olajszint jelző.

181000 km. Nincs dízeles hang csak beremeg. Este ráindítok a feleségem meg levideózza. Az egyik autószerelő ismerősöm kíváncsi rá.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 07. 21. at 15:21, pjotr írta:

Gyertyacsere után visszatért bele az erő? Ha nem, akkor esélyes a gyújtótrafó sor..

Ma meg lett tekerve többször is. Ha trafo nem adna elegendő kraftot akkor ledadogna de csak leszabalyzott. Szóval trafot kizarnam.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 07. 14. at 15:28, huggybear írta:

Sziasztok!

Kicsit megkésve bár, de most jutottam odáig, hogy megpróbálom lehúzni az egr csatlakozót, hogy megnézzem, rángat-e az autó így is. Kérdésem, hogy hol találom meg Z16XEPnél? Köszi. G.

Valaki tud ebben segíteni? Köszi. G.

Link to comment
Megosztás:

4 perce, huggybear írta:

Valaki tud ebben segíteni? Köszi. G.

Van ez a google nevu ize, beirod, hogy EGR Z16XEP, aztan kidob mindenfele kepeket, pl. az ezen az oldalon levot is:

http://www.ebay.co.uk/itm/34B-EGR-valve-blanking-plate-for-VAUXHALL-OPEL-1-6-ASTRA-VECTRA-Z16XEP-Z16XE1-/180927728094

Alul van a kep, amin pirossal be van jelolve, hova megy a fedolemez. Meg ugyan sosem lattam ilyen motort, de feltetelezem, hogy a kepen levo csatlakozo az, amit keresel :) 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.