kisp113 Elküldve Április3, 2017 Megoszt Elküldve Április3, 2017 6 órája, sasa58 írta: Próbaképpen levettem az olajbeöntő sapkát és egy kicsit szívja vissza. Most mi a helyzet egy kicsit sem szabad visszaszívnia? Tudom a "kicsit " nagyon szubjektív, de nem tudom máshogy érzékeltetni. Szerintem megnyugodhatsz. Ha úgy szívná ahogy nem szabadna neki akkor nem tudtad volna levenni! 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Roberth Elküldve Április7, 2017 Megoszt Elküldve Április7, 2017 Üdv! Képet ,hogy tudok feltölteni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Április7, 2017 Megoszt Elküldve Április7, 2017 36 perce, Roberth írta: Üdv! Képet ,hogy tudok feltölteni? Linkelessel, valamelyik kepfeltolto helyrol. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Roberth Elküldve Április7, 2017 Megoszt Elküldve Április7, 2017 3 minutes ago, csaba66 said: Linkelessel, valamelyik kepfeltolto helyrol. Ok,köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
bekesics Elküldve Április11, 2017 Megoszt Elküldve Április11, 2017 Sziasztok! Egy kollégám vett egy 2005-ös Z16XEP motoros G Astrát. Néha világít a szervízlámpája, és nem húz rendesen. Olyan mintha gyorsításkor elveszítené az erejét. A múltkor ültem mellette amikor egy 80-al haladó buszt alig bírtunk megelőzni, padlóig nyomott gázzal. A másik hiba hogy nem lehet vele szépen lassan menni (araszolni), hiába vált vissza kettesbe, bedadog a kocsi. Akkor meg olyan mintha fuldokolna. Elvittük egy szerelőhöz, aki egyből benzinpumpát akart vetetni velünk a hibakód olvasás után. Az EGR szelepet néztük, teljesen tiszta. Tovább akart küldeni egy másik fizetős szervízbe, én meg mondtam, hogy vigyük az én szerelőmhöz. Ő egyből kiszúrta, hogy a benzinpumpa állandóra van kötve, ezért jelez benzinpumpa hibát a computer. Állítólag általános hiba ezeknél a motoroknál hogy valami elmegy a vezérlő elektronikában, és így oldják meg a benzinpumpa gondot, de ettől még jól működik. A gyújtótrafót nézték, az jó. Szóval szeretnék kicsit segíteni a szerelőnek, és a kollégámnak hogy hátha gyorsabban jutunk előrébb. Valakinek ötlete esetleg? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Április11, 2017 Megoszt Elküldve Április11, 2017 Sziasztok, Úri huncutságból megchippeltettem az Astrát, megosztanám a tapasztalatot. Híresen döglött lovakkal megtöltött Z16XEP az alany. A legnagyobb gondjai általában a késői gázreakció, az elindulási botladozások és az általános vérszegénység. Sajnos elég kevés helyen tudják OBD-n keresztül írni ezt a Delco ECU-t ami a H Astraban van ehhez a motorhoz, az enyém Szekszárdon készült a Rigotech-nél. Ezen kívül még az autokorbel tudja talán, ha igen érdemesebb oda vinni. Tapasztalataim: Mivel szívó benzin, csodát nem szabad várni - nem is lett! A teljesítmény növelése kimerül az előgyújtás közepes mértékű túlengedésében (26->32 fok) és a keverék dúsításában. Ami változott: sokkal nehezebb lefullasztani a gázra azonnal reagál, a pedál elengedésére pedig rendesen ejti a fordulatot, nem pörög tovább vagy fél másodpercig (ezzel mondjuk tuti hogy vissza is lépett EURO3 ba) 2-4000 között nagyon jól autózható, harapós menniakarós lett Ami nem változott: előzésszimulációnak 60-110 gyorsulást mértem 3. ban. A várttal ellentétben a javulás mérési hibán belüli, tehát NINCS! (10.2s -> 10.1s) 4000 fölött ugyanolyan döglött mint előtte, csak hangosodik de nem húz (ehhez szerintem kéne neki egy leömlő meg egy rendes szívósor) szerencsére a fogyasztás sem változott eddig, bár még csak fél tankot ment azóta Konklúzió: Aki teheti inkább vegyen olyan motorral ami eleve úgy megy ahogyan szeretné. (aztán csippeltesse azt! :D) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra555 Elküldve Április11, 2017 Megoszt Elküldve Április11, 2017 2 órája, kisp113 írta: Sziasztok, Úri huncutságból megchippeltettem az Astrát, megosztanám a tapasztalatot. Híresen döglött lovakkal megtöltött Z16XEP az alany. A legnagyobb gondjai általában a késői gázreakció, az elindulási botladozások és az általános vérszegénység. Sajnos elég kevés helyen tudják OBD-n keresztül írni ezt a Delco ECU-t ami a H Astraban van ehhez a motorhoz, az enyém Szekszárdon készült a Rigotech-nél. Ezen kívül még az autokorbel tudja talán, ha igen érdemesebb oda vinni. Tapasztalataim: Mivel szívó benzin, csodát nem szabad várni - nem is lett! A teljesítmény növelése kimerül az előgyújtás közepes mértékű túlengedésében (26->32 fok) és a keverék dúsításában. Ami változott: sokkal nehezebb lefullasztani a gázra azonnal reagál, a pedál elengedésére pedig rendesen ejti a fordulatot, nem pörög tovább vagy fél másodpercig (ezzel mondjuk tuti hogy vissza is lépett EURO3 ba) 2-4000 között nagyon jól autózható, harapós menniakarós lett Ami nem változott: előzésszimulációnak 60-110 gyorsulást mértem 3. ban. A várttal ellentétben a javulás mérési hibán belüli, tehát NINCS! (10.2s -> 10.1s) 4000 fölött ugyanolyan döglött mint előtte, csak hangosodik de nem húz (ehhez szerintem kéne neki egy leömlő meg egy rendes szívósor) szerencsére a fogyasztás sem változott eddig, bár még csak fél tankot ment azóta Konklúzió: Aki teheti inkább vegyen olyan motorral ami eleve úgy megy ahogyan szeretné. (aztán csippeltesse azt! :D) Denso ECU, nem? A Rigotech egy érdekes cég. Teljesítménymérés nincs sem előtte, sem utána, de jól kiszámolják hány lovas az autó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Április11, 2017 Megoszt Elküldve Április11, 2017 37 perce, Astra555 írta: Denso ECU, nem? A Rigotech egy érdekes cég. Teljesítménymérés nincs sem előtte, sem utána, de jól kiszámolják hány lovas az autó. De legalább jó drága! :D Nem, nem denso. Delco Multec MT35E 2.3 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cserenkov Elküldve Április11, 2017 Megoszt Elküldve Április11, 2017 1 óra, Astra555 írta: Denso ECU, nem? A Denso csak dízelhez szállított motoralkatrészeket, én úgy tudom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
sasa58 Elküldve Április12, 2017 Megoszt Elküldve Április12, 2017 (edited) 20 órája, kisp113 írta: Sziasztok, Úri huncutságból megchippeltettem az Astrát, megosztanám a tapasztalatot. Híresen döglött lovakkal megtöltött Z16XEP az alany. A legnagyobb gondjai általában a késői gázreakció, az elindulási botladozások és az általános vérszegénység. Sajnos elég kevés helyen tudják OBD-n keresztül írni ezt a Delco ECU-t ami a H Astraban van ehhez a motorhoz, az enyém Szekszárdon készült a Rigotech-nél. Ezen kívül még az autokorbel tudja talán, ha igen érdemesebb oda vinni. Tapasztalataim: Mivel szívó benzin, csodát nem szabad várni - nem is lett! A teljesítmény növelése kimerül az előgyújtás közepes mértékű túlengedésében (26->32 fok) és a keverék dúsításában. Ami változott: sokkal nehezebb lefullasztani a gázra azonnal reagál, a pedál elengedésére pedig rendesen ejti a fordulatot, nem pörög tovább vagy fél másodpercig (ezzel mondjuk tuti hogy vissza is lépett EURO3 ba) 2-4000 között nagyon jól autózható, harapós menniakarós lett Ami nem változott: előzésszimulációnak 60-110 gyorsulást mértem 3. ban. A várttal ellentétben a javulás mérési hibán belüli, tehát NINCS! (10.2s -> 10.1s) 4000 fölött ugyanolyan döglött mint előtte, csak hangosodik de nem húz (ehhez szerintem kéne neki egy leömlő meg egy rendes szívósor) szerencsére a fogyasztás sem változott eddig, bár még csak fél tankot ment azóta Konklúzió: Aki teheti inkább vegyen olyan motorral ami eleve úgy megy ahogyan szeretné. (aztán csippeltesse azt! :D) Nagyon jó kis leírás, és mindez mibe került? Én is gondolkodom rajta, engem leginkább a lassú gázreakció zavar, ha ezen segítene, már megérne egy kisebb összeget. Nekem ugyan XER motorom van, de hasonló lehet az eredmény. Ezt az előzésszimulációt nem értem, papíron 0- 100 km/h sebességre gyorsul 12,3 alatt, 60-110 meg 10,2 lenne? Kicsit soknak tűnik. Módosítva Április12, 2017 : sasa58 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra555 Elküldve Április12, 2017 Megoszt Elküldve Április12, 2017 1 órával ezelőtt, sasa58 írta: Nagyon jó kis leírás, és mindez mibe került? Én is gondolkodom rajta, engem leginkább a lassú gázreakció zavar, ha ezen segítene, már megérne egy kisebb összeget. Nekem ugyan XER motorom van, de hasonló lehet az eredmény. Ezt az előzésszimulációt nem értem, papíron 0- 100 km/h sebességre gyorsul 12,3 alatt, 60-110 meg 10,2 lenne? Kicsit soknak tűnik. Gázreakcióhoz megoldás lehet a sportgomb, de hallottam olyat is, hogy anélkül is lehet programozni valahogy. Egyébként, ha a motort is piszkáltatni akarod, javaslom a táti céget. Ott előtte, utána is mérnek, de, ha kell, közben is. Így meg lehet találni az optimális beállítást, és biztosan annyit tud az autó, amennyit mértek, nem egyenletekből számolnak teljesítménynövekedést. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Április12, 2017 Megoszt Elküldve Április12, 2017 1 órával ezelőtt, sasa58 írta: Nagyon jó kis leírás, és mindez mibe került? Én is gondolkodom rajta, engem leginkább a lassú gázreakció zavar, ha ezen segítene, már megérne egy kisebb összeget. Nekem ugyan XER motorom van, de hasonló lehet az eredmény. Ezt az előzésszimulációt nem értem, papíron 0- 100 km/h sebességre gyorsul 12,3 alatt, 60-110 meg 10,2 lenne? Kicsit soknak tűnik. Az XER-t biztosan máshova vinném, ahogy 555 kolléga is mondja. 60-80-100e Ft költségekre lehet számítani. A 0-100 időben azért van két váltás is, míg az én mérésem túl lentről indul és (XEP-nek) túl magas fordulaton ér véget. Nyilván jóval 10 másodperc alatt lenne a 60-110 ha 2. ban indulna és közben váltanék. De a cél nem a minél jobb 60-110 idő elérése volt hanem a bizonytalan emberi tényező kiiktatása a mérésből. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Április12, 2017 Megoszt Elküldve Április12, 2017 6 perce, kisp113 írta: Az XER-t biztosan máshova vinném, ahogy 555 kolléga is mondja. 60-80-100e Ft költségekre lehet számítani. A 0-100 időben azért van két váltás is, míg az én mérésem túl lentről indul és (XEP-nek) túl magas fordulaton ér véget. Nyilván jóval 10 másodperc alatt lenne a 60-110 ha 2. ban indulna és közben váltanék. De a cél nem a minél jobb 60-110 idő elérése volt hanem a bizonytalan emberi tényező kiiktatása a mérésből. A rugalmasság mérésére 60-100 4.ben és 80-120 5.ben szoktak mérni általában Anno mikor teso ingolstadti PD TDI je kapott tuningot akkor mértük így 60-100 4.ben volt 5sec,80-120 5.ben 6,6 sec Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Április12, 2017 Megoszt Elküldve Április12, 2017 4 perce, csicsó írta: A rugalmasság mérésére 60-100 4.ben és 80-120 5.ben szoktak mérni általában Anno mikor teso ingolstadti PD TDI je kapott tuningot akkor mértük így 60-100 4.ben volt 5sec,80-120 5.ben 6,6 sec Azért választottam ezt a mérést mert a lehető legnagyobb értelmes fordulatszámtartományt akartam lefedni a lehető legkisebb illegalitással. Ennyi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
quad405 Elküldve Április12, 2017 Megoszt Elküldve Április12, 2017 21 hours ago, kisp113 said: a gázra azonnal reagál, a pedál elengedésére pedig rendesen ejti a fordulatot, nem pörög tovább vagy fél másodpercig (ezzel mondjuk tuti hogy vissza is lépett EURO3 ba) És akkor a következő műszaki vizsga előtt visszaállíttatod? Link to comment Megosztás: More sharing options...
sasa58 Elküldve Április12, 2017 Megoszt Elküldve Április12, 2017 6 perce, kisp113 írta: Azért választottam ezt a mérést mert a lehető legnagyobb értelmes fordulatszámtartományt akartam lefedni a lehető legkisebb illegalitással. Ennyi. 3.-ban 100-nál már pörög rendesen, de továbbra is soknak tartom ezt a 10 másodpercet, de majd kipróbálom. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Április12, 2017 Megoszt Elküldve Április12, 2017 9 órája, quad405 írta: És akkor a következő műszaki vizsga előtt visszaállíttatod? A műszakin nem mérnek olyan üzemállapotban ahol különbség lenne. (ezért mennek át simán a kókány és/vagy széttuningolt füstokádó sz@rok is, bezzeg ha lenne benne egy 0-100 padon!) Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Április14, 2017 Megoszt Elküldve Április14, 2017 On 2017. 04. 12. at 7:07, sasa58 írta: Nagyon jó kis leírás, és mindez mibe került? Én is gondolkodom rajta, engem leginkább a lassú gázreakció zavar, ha ezen segítene, már megérne egy kisebb összeget. Nekem ugyan XER motorom van, de hasonló lehet az eredmény. Ezt az előzésszimulációt nem értem, papíron 0- 100 km/h sebességre gyorsul 12,3 alatt, 60-110 meg 10,2 lenne? Kicsit soknak tűnik. Elképzelhető, 0-100-ra 2-esben gyorsulsz 90-95-ig, tehát szinte alig vagy a 2-höz képest hosszabb áttételű 3-ban, nagyobb fordulatszám tartományokban is vagy a hozzájuk tartozó jellemzően nagyobb teljesítménnyel. Enyémnél pl: 6.4 a 0-100 óra szerint (2 váltással, mert nekem is csak 95-ig tart a 2-es) és 4.8 a 60-110 3-asban. Itt sincs teljesen más arány azért. Bár azért a gyárilag megadott 12.3-nál sztem jobban gyorsul az 1.6 100-ra, 10.3 volt a Z16XE G astra 5 ajtósom dynoval mérve, H Astra sem gondolnám hogy sokkal lassabb kéne legyen, annyival nem nehezebb... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Április14, 2017 Megoszt Elküldve Április14, 2017 13 órája, telo írta: Enyémnél pl: 6.4 a 0-100 óra szerint (2 váltással, mert nekem is csak 95-ig tart a 2-es) és 4.8 a 60-110 3-asban. ... Aú Link to comment Megosztás: More sharing options...
Jávorszky Elküldve Április16, 2017 Megoszt Elküldve Április16, 2017 (edited) Sziasztok! Astra h z14xep.Ingadozik az alpjáratom.Ebbe van lapjárati motor?Ha igen hol találom,hogy kitakaritsam!Vagy a fojtószelep házat kell kitakaritani?Vagy mit nézzek meg rajta? Módosítva Április16, 2017 : Jávorszky Link to comment Megosztás: More sharing options...
chriss81 Elküldve Április18, 2017 Megoszt Elküldve Április18, 2017 (edited) Sziasztok! Nagy gondban vagyok.Adott egy Astra H 1.4 (Z14XEP).Dieseles hangja kezdett lenni az autónak.Volt rajta komplett szivosor csere,kicsit halkult,de még mindig maradt.Ezt követte komplett vezérmülánc minden tartozékával együtt.Ez után érezhetöen legyengült az auto nem megy ugy mint elötte és alapjáraton se igazi a motor járása.Többen mondták,hogy a vezérlés arréb kerülhetett egy picit,de célszerszámmal történt a csere nem tudott elmozdulni.Azota 2 szer lett szét-összerakva.Viszont a diesel hang teljesen elmult:) Valakinek bármilyen ötlet?Kompresszio teljesen jo,az auto mégis erötlen.Gyári Tec2 vel kivillogták Fötengelyjeledo hibát.Ez is cserélve lett a hiba ugyanúgy tart.:(( Bármilyen ötletet,tanácsot szivesen fogadok. Módosítva Április18, 2017 : chriss81 Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Április18, 2017 Megoszt Elküldve Április18, 2017 4 órája, chriss81 írta: Sziasztok! Nagy gondban vagyok.Adott egy Astra H 1.4 (Z14XEP).Dieseles hangja kezdett lenni az autónak.Volt rajta komplett szivosor csere,kicsit halkult,de még mindig maradt.Ezt követte komplett vezérmülánc minden tartozékával együtt.Ez után érezhetöen legyengült az auto nem megy ugy mint elötte és alapjáraton se igazi a motor járása.Többen mondták,hogy a vezérlés arréb kerülhetett egy picit,de célszerszámmal történt a csere nem tudott elmozdulni.Azota 2 szer lett szét-összerakva.Viszont a diesel hang teljesen elmult:) Valakinek bármilyen ötlet?Kompresszio teljesen jo,az auto mégis erötlen.Gyári Tec2 vel kivillogták Fötengelyjeledo hibát.Ez is cserélve lett a hiba ugyanúgy tart.:(( Bármilyen ötletet,tanácsot szivesen fogadok. Fogyasztani hogy fogyaszt? Nem fogyaszt véletlenül sokat mindezek mellé hogy nem is megy? Link to comment Megosztás: More sharing options...
chriss81 Elküldve Április18, 2017 Megoszt Elküldve Április18, 2017 Fogyasztást nem tudok,mert kb.50 km van igy benne.:( Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Április19, 2017 Megoszt Elküldve Április19, 2017 11 órája, chriss81 írta: Fogyasztást nem tudok,mert kb.50 km van igy benne.:( A régi Z16XE G Astrámon egy motorszétszedés után nem megfelelő nyomatékkal húzták meg egyszer a kopogásszenzort (most nem emlékszem hogy nem eléggé vagy túlhúzták) és jó ideig asszem hibakód nélkül ment, illetve ment volna, mert erőtlen volt és közben zabálta a benzint. Semmi egyéb rendellenes jelenség nem volt. Nem biztos hogy a tiedet is ennyire szétszedték, illetve ezer más hiba is lehet, meg más a motor is, de gondoltam megosztom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
chriss81 Elküldve Április19, 2017 Megoszt Elküldve Április19, 2017 Kösz az infot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts