Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések


akzo

Recommended Posts

On 2016. 09. 23. at 7:57, kezdőkabriós írta:

Tegnap kicseréltettem a teljes vezérlést a motorban, mert 10 éves lett az autó. Mivel a tatabányai márkaszervízzel kapcsolatban már a negatív élményeim dominálnak bejelentkeztem a budaörsi Opel Fábiánhoz. Hát ilyet már régen tapasztaltam:

- az emailjeimre 1 napon belül válaszoltak

- megköszönték a bizalmat, hogy náluk csináltatom a munkát, amikor lefixáltuk az időpontot

- a munka végén lemosták az egész autót, mert idézem "a legnagyobb gondosság mellet is előfordul, hogy a szerelő keze vagy ruhája hozzáér a karosszériához"

- minden hülyeségemet tolerálták (pl. kikértem a kiszerelt alkatrészeket, meg sem kérdezték, hogy minek az nekem, beletették egy papírdobozba és odaadták)

- a végén megköszönték, hogy náluk csináltattam a munkát

Autószervizben már régen éreztem magam ennyire jól, ezek az emberek vagy ösztönösen tudnak valamit, vagy nagyon jó képzésük volt, mindenesetre engem lenyűgöztek.

A kiszerelt gyári alkatrészek:

feszítőgörgő Litens Canada 6255B (GM 55562217)

vezetőgörgő INA (számok vannak mindenhol, belső gyűrű, külső széle, de nem tudom elolvasni őket)

vezérműszíj Gates, laposszíj Gates

Szia!

 

megkérdezhetem mennyibe került ez a móka?

 

üdv Peti

Link to comment
Megosztás:

Szervusz Csaba!

 

Kértem tőlük árajánlatot, de nekem a fentebb említett árakhoz képest jóval drágábbat mondtak(bőven 100e felett). Utolsó előtti szervizt náluk csináltattam, de az negatívum volt, hogy nem mehettem be a műhelybe, biztonsági okok miatt... Utoljára 1 hete volt az auto olajcserén és ott megkérdezte tőlem a szerelő,hogy mikor volt ebben olajszűrő cserélve?! Mondtam neki, hogy 12e km rel ezelőtt. Megmutatta a szűrőt, a lamellák össze vissza elvoltak nyomódva,deformálódva,olajsár.. Ebbe nincs tapasztalatom, mert én eddig olyat cseréltem saját részre, aminek a lamellái kívülről nem látszódtak,(fémházas). Nem akarom őket megvádolni semmivel,de egy kérdőjel beugrott a fejembe.....

Most még mindig annyival küzdök, hogy kicsit fogy a hűtővizem, illetve nagyon minimális olaj van a kiegyenlítő tartályban.Erre mondták a többiek, hogy valószínű a vezérlés oldali nagy tömítésnél lehet a gond. Volt két olyan szerelő, aki azt mondta, hogy szerinte ne bántsuk, majd ha durvul, Csergőék mindennel együtt kiakarták cserélni,de csak 80e km van a kocsiba, nem nagyon látom értelmét, ha szép hangja van a motornak.

Link to comment
Megosztás:

12 órája, krisztus írta:

Kb két hete voltam vezérléscserén Opelszervízben,60990 Ft volt mindennel együtt,igaz mosást nem kaptam sajna 

Összességében alig párezer forinttal volt kevesebb ennél, hogy vittem az alkatrészt. Utólag kiszámolva nem érte meg az utánajárás, mai ésszel egyértelműen szerviz 4+ -ban csináltatnám...

Link to comment
Megosztás:

55 perce, kezdőkabriós írta:

Összességében alig párezer forinttal volt kevesebb ennél, hogy vittem az alkatrészt. Utólag kiszámolva nem érte meg az utánajárás, mai ésszel egyértelműen szerviz 4+ -ban csináltatnám...

Webshopból megrendeled házhoz viszik jóval olcsóbban mintha a szervíz adná

Ö is onnan rendeli,csak 35-45%-kal kevesebbért

Link to comment
Megosztás:

27 perce, csicsó írta:

Webshopból megrendeled házhoz viszik jóval olcsóbban mintha a szervíz adná

Ö is onnan rendeli,csak 35-45%-kal kevesebbért

Ez altalaban igaz, de a szerviz 4+ pont arrol szol, hogy csokkentett arat szamolnak vagy az alkatreszert, vagy a munkaert, vagy mindkettoert, vegulis mindegy, raadasul "gyari" alkatreszeket kell hasznalniuk. Amikor a vezerlest csereltettem, nekem is ez jott ki legolcsobbnak.

Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, kezdőkabriós said:

Összességében alig párezer forinttal volt kevesebb ennél, hogy vittem az alkatrészt. Utólag kiszámolva nem érte meg az utánajárás, mai ésszel egyértelműen szerviz 4+ -ban csináltatnám...

Hirtelen ránéztem a kedvenc webshopomra. Gates szett már kb. 27.000 körül van. 21.000 munkadjjal ez még mindig bőven 60 alatt van. Igaz, hogy a gyári szettel tényleg nem nagy a különbség. Bár megfontolandó, hogy miből érdemes gyárit és miből nem. Tömítésekből tuti nem gyárit fogok berakatni. 4-5 év után sok megadta magát.

Módosítva : quad405
Link to comment
Megosztás:

18 órája, freemailpeter írta:

Köszi!

 

Esetleg tud valaki ajánlani 16.kerületben(Sashalom) vagy közelében, megbízható szerelőt? vezérlés csere,

Kérdezd meg a Wallist is (az nincs messze tőled). Munkadíjra ugyanazt mondták, mint az itthoni szerelő. Az alkatrészeket én szereztem be, de így is vállalják, gyorsan válaszolnak, és bemehetsz, ha akarsz, bár úgy működik, hogy viszed az autót és majd nekiállnak, aztán szólnak, ha mehetsz érte.Ha kérsz ajánlatot, 1, max. 2 órán belül válaszolnak, vagy felhívnak.

Link to comment
Megosztás:

18 hours ago, freemailpeter said:

Kértem tőlük árajánlatot, de nekem a fentebb említett árakhoz képest jóval drágábbat mondtak(bőven 100e felett). Utolsó előtti szervizt náluk csináltattam, de az negatívum volt, hogy nem mehettem be a műhelybe, biztonsági okok miatt... Utoljára 1 hete volt az auto olajcserén és ott megkérdezte tőlem a szerelő,hogy mikor volt ebben olajszűrő cserélve?! Mondtam neki, hogy 12e km rel ezelőtt. Megmutatta a szűrőt, a lamellák össze vissza elvoltak nyomódva,deformálódva,olajsár.. Ebbe nincs tapasztalatom, mert én eddig olyat cseréltem saját részre, aminek a lamellái kívülről nem látszódtak,(fémházas). Nem akarom őket megvádolni semmivel,de egy kérdőjel beugrott a fejembe.....

Úgy látszik Csergőéknek több időbe kerül ugyan az a munka, a tiedet meg különös gondossággal szerették volna megszakérteni. :-) Nem hiszem, hogy az a pár tömítés meg a vízpumpa dobott volna ekkorát az áron. A haverom Zafiráján nemrég 70-ért cserélték Csergőék a vezérlést. Csak azt és semmi mást. Pár ezer Ft különbséggel, ennek nem ugyanannyiba kellene kerülnie minden Opel márkaszervizben? Bár a haverom esetében lehet a svájci rendszám nyomta meg az árat. :-) 

Az, hogy nem engednek be a műhelybe nekem eleve gyanús. Mondhat bárki bármit, ott valami nem kóser. Ezt személyes tapasztalatból mondom. Akkor legalább üvegfalon át nézhesd mit babrálnak az autódon. Valemelyik Hyundai szervizben be vannak kamerázva a munkaállomások. OK, nem mehetsz be biztonsági okokból, de nincs mellébeszélés. Kamerán keresztül nézheted. Én elhiszem, hogy maga a szerviz korrekt meg minden, de sajnos mindig vannak ügyeskedő szerelők. 12.000 után olajsár és deformálódott szűrő az nem normális.

Az Opel Dunánál a megbeszélt időpontban elkezdik a munkát és szó nélkül beengednek. Sajnos 2 éve elment tőlük sok szerelő, köztük az is akit már kiismertem és úgy tűnt érti a dolgát. :(

Link to comment
Megosztás:

6 órája, quad405 írta:

Úgy látszik Csergőéknek több időbe kerül ugyan az a munka, a tiedet meg különös gondossággal szerették volna megszakérteni. :-) Nem hiszem, hogy az a pár tömítés meg a vízpumpa dobott volna ekkorát az áron. A haverom Zafiráján nemrég 70-ért cserélték Csergőék a vezérlést. Csak azt és semmi mást. Pár ezer Ft különbséggel, ennek nem ugyanannyiba kellene kerülnie minden Opel márkaszervizben? Bár a haverom esetében lehet a svájci rendszám nyomta meg az árat. :-) 

Az, hogy nem engednek be a műhelybe nekem eleve gyanús. Mondhat bárki bármit, ott valami nem kóser. Ezt személyes tapasztalatból mondom. Akkor legalább üvegfalon át nézhesd mit babrálnak az autódon. Valemelyik Hyundai szervizben be vannak kamerázva a munkaállomások. OK, nem mehetsz be biztonsági okokból, de nincs mellébeszélés. Kamerán keresztül nézheted. Én elhiszem, hogy maga a szerviz korrekt meg minden, de sajnos mindig vannak ügyeskedő szerelők. 12.000 után olajsár és deformálódott szűrő az nem normális.

Az Opel Dunánál a megbeszélt időpontban elkezdik a munkát és szó nélkül beengednek. Sajnos 2 éve elment tőlük sok szerelő, köztük az is akit már kiismertem és úgy tűnt érti a dolgát. :(

Csak kutakodtam, csergőopel honlapján találtam árat vezérlés cserére, 65500ft alkatrész(gyári), 51800ft a munkadíj. + olajcsere+ hűtővíz csere.

Az olajat kicsit drágán mérik, mert boltban semmi akció nélkül 12e ft a 4 liter castrol,náluk 26e ft

nah így jött ki a 160e ft árjánlat szerintem ....

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, freemailpeter said:

Csak kutakodtam, csergőopel honlapján találtam árat vezérlés cserére, 65500ft alkatrész(gyári), 51800ft a munkadíj. + olajcsere+ hűtővíz csere.

Az olajat kicsit drágán mérik, mert boltban semmi akció nélkül 12e ft a 4 liter castrol,náluk 26e ft

nah így jött ki a 160e ft árjánlat szerintem ....

Látom a tied az egyik legdrágább vezérlésű motor. Nem láncos véletlenül? A csereperiódusnál azt irja, hogy panasz esetén... Nem értem én sem miért akarják 80-nál cserélni.

Link to comment
Megosztás:

23 órája, quad405 írta:

Hirtelen ránéztem a kedvenc webshopomra. Gates szett már kb. 27.000 körül van. 21.000 munkadjjal ez még mindig bőven 60 alatt van. Igaz, hogy a gyári szettel tényleg nem nagy a különbség. Bár megfontolandó, hogy miből érdemes gyárit és miből nem. Tömítésekből tuti nem gyárit fogok berakatni. 4-5 év után sok megadta magát.

KB én is ennyit fogtam a dolgon, de az elbukott 6 hónap szavatosság nekem megérte volna a +10.000 Ft-ot. Hozott alkatrész beépítésekor más a "garancia" mint szerviz 4+ esetén.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, freemailpeter írta:

Esetleg van valakinek abban tapasztalata, ha gyárira cserélik ki a vezérlés oldali nagy tömítést akkor az megint x idő után megmakkan vagy inkább egy jobb utángyártottban gondolkozzak?

 

Peti

Elég sokszor olvastam már itt a fórumon hogy problémásak a gyári tömítések így én nem azt rakatnék bele. De ajánlani nem tudok helyette mást, nincs tapasztalatom a többivel, de a gyárinál csak van jobb is :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

feltenném itt is a kérdést, remélem ez a jó topic: segítséget szeretnék kérni: 1.8 benzin H Astra, 2005-ös, Z18XE. A Check Engine (motorhiba) néha (eddig kétszer) világít. Kigyullad (nem villog), de semmi nem történik, az autó nem rángat, nem füstöl, alapjárat is rendben. Eddig kétszer lépett fel az eset és rövid időn belül el is tűnt. 

Pedálpróba a következő kódokat adta:

153006
161450
111006
013604
013611

Ötlet esetleg? Szerviz azonnal?

Köszi a segítséget előre is,

Üdv: KodyTech

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, KodyTech said:

1.8 benzin H Astra, 2005-ös, Z18XE. A Check Engine (motorhiba) néha (eddig kétszer) világít. Kigyullad (nem villog), de semmi nem történik, az autó nem rángat, nem füstöl, alapjárat is rendben. Eddig kétszer lépett fel az eset és rövid időn belül el is tűnt. 

Egy gyors kereséssel ezeket találtam itt: http://clubastrah.net/codigoerrores.pdf

Rajz hiányában sajnos csak tippelni tudok. Az első 2-3 hibakód gondolom kapcsolatban van egymással. Talán kontakthiba okozhatja. Gondolom az 5. és 6. digit azonosítja be pontosabbana hibát. Pórálj rákeresni a neten.

Hacsak valaki nem mondja meg neked a tutit itt a fórumon, mindenképp menj el szervizbe egy diagnosztikára.

 

P0136 O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 2) C-022

P0136 O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 1 Sensor 2) C-022

P0136 O2 Sensor Circuit Range/Performance (Bank 1 Sensor 2) C-022

P0136 O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2) C-022

 

P1110 Intake Manifold Solenoid Valve 1 Circuit High Voltage B-022

P1110 Intake Manifold Solenoid Valve 1 Circuit Low Voltage B-022

P1110 Intake Manifold Solenoid Valve 1 Circuit Open B-022

 

P1530 A/C Relay Voltage High Heating, Ventilation and Air Conditioning System B-017

P1530 A/C Relay Voltage Low Heating, Ventilation and Air Conditioning System B-017

 

P1614 Immobiliser Wrong Signal Received Immobiliser B-008

P1614 Wrong Transponder Key Immobiliser B-006

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm! Amit eddig orosz és holland fórumokból ki tudtam hámozni google fordítóval az az utolsó kettőre: lambda-szonda az egyik esetben, a másikban meg lyukas kipufogó rendszer volt. Ezek aggasztanak leginkább, de akkor begurulok egy diagnosztikára!  A német fórumok is lambda-szondát írnak, remélem "csak ennyi"...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék egy kis segítséget kérni.A problémám a következő : kb. havonta kigyúlad a szerviz lámpa.A hibakód a következő: P013-04 O2 érzékelő áramkör nincs a névleges tartományban (1 hengersor,1 érzékelő).OP-COMmal való törlés után megszünik,de ismét visszajön egy idő mulva.A segítséget előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.