Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
2 órája, kisp113 írta:

Pusztán üzemanyagár alapon nekem ezt nem sikerült kihozni. Általában 25+ Ft-tal is drágább a prémium 95 a simánál, ami 7,5% felárat jelent. Nekem eddig a közelébe sem sikerült mennem ehhez az értékhez a tapasztalt fogyasztáscsökkenéssel, ha egyáltalán volt az bármennyi is. (amit egyszer tankoltam OMV Maxx motion 95 az meg kifejezetten pocsék volt! alig ment az autó és +1 liter lett a vége)

Gyanítom hogy ebben is akkora lehet a szórás mint a sima üzemanyagoknál, akár márkán belül is. Így simán előfordulhat hogy egy adott kút normál üzemanyaga jobb minőségű mint egy másiknál(de azonos márkánál) a prémium.

Egyszer Pestről hazafelé Érden kellett tankolnom,(mert a sárga már világított) a Lukoilnál,hát meglepödtem utána...:huh:

Érezhetően élénkebb lett töle a gép(még a G 8V),akkor éreztem ilyet mikor előszőr tankoltam Maxmotion 95-t:)

 

Elküldve (edited)

Én gyakran tankolok a Lukoilnál is, de nem válogatok, ott tankolok, ahol rámjön, (a noname kutakat azért kerülöm) és soha semmi különbséget nem éreztem, sem a fogyasztásban, sem az autó menetteljesítményében.  Persze előfordulhat, hogy valaki egy nagyon elfuserált kúton tankol, valami eldugott helyen, ahol jobban megpancsolták a benzint. Többször próbálkoztam már prémium benzinekkel is, az eredmény - semmi. Szerintem túl van az egész misztifikálva.

Módosítva : sasa58
Elküldve

Sziasztok!

 

Van egy kis problémám, a hűtőfolyédék kiegyenlítő tartályában van egy kicsi olaj.

Az olaj nem is látszik a folyadékon, a fal oldalán látni,hogy kicsit barnás,olajos. kb2 e km rel ezelőtt takarítottam ki a tartályt és és most újra látszik. Ez idő alatt kb5mm csökkenhetett a víz. A fogyasztásom normális, nem füstöl a kipufogó, olajbetöltő sapka nem habos...

Az autót 70e km rel vettük, mi nem hajtottuk,folyadék volt benne,olajat nem eszi, fogyasztásom is kb állandó.

zx14xep motor van benne.

Hengerfejes lehet? vagy van más nyűgjük ezeknek a motoroknak?

Van esetleg ötletetek?

 

üdv.:Peti

Elküldve

Sziasztok!

 

Van egy kis problémám, a hűtőfolyédék kiegyenlítő tartályában van egy kicsi olaj.

Az olaj nem is látszik a folyadékon, a fal oldalán látni,hogy kicsit barnás,olajos. kb2 e km rel ezelőtt takarítottam ki a tartályt és és most újra látszik. Ez idő alatt kb5mm csökkenhetett a víz. A fogyasztásom normális, nem füstöl a kipufogó, olajbetöltő sapka nem habos...

Az autót 70e km rel vettük, mi nem hajtottuk,folyadék volt benne,olajat nem eszi, fogyasztásom is kb állandó.

zx14xep motor van benne.

Hengerfejes lehet? vagy van más nyűgjük ezeknek a motoroknak?

Van esetleg ötletetek?

 

üdv.:Pe

Elküldve
44 perce, marton.csaba2 írta:

T freemailpeter!

"... hengerfejes ..."

Nem.

A vízpumpa alatti - a víz és olajkört is elválasztó -  tömítés szokott elfáradni.

Vezérmű fedél tömítés.

Ajánlott márka: elring 476.790

Szia!

 

Köszönöm szépen! remélem neked lesz igazad! :)

Már csak egy jó szerelőt kell keressek.

 

 

Elküldve
1 hour ago, marton.csaba2 said:

A vízpumpa alatti - a víz és olajkört is elválasztó -  tömítés szokott elfáradni.Vezérmű fedél tömítés.

Ez mennyire általános probléma? Esetleg érintheti az A16XER (Z16XER) motort is? Nekem is szóról szóra ezek a szimptómáim vannak csak lassabban fogy a víz és hónapok alatt jött össze a kellemes kis "kávéhab". Mennyire nagy meló ez a csere? Azért kérdezem, mert a Z16XER-nél még az olajhűtő szériahibája is felmerült mint lehetséges ok (bár A16XER-nél lehet, hogy ez már nem áll fenn), de ha a vezérműfedél tömítés cseréje kisebb meló, akkor talán ezzel kellen kezdeni. Nem utolsó sorban, az olajhűtő 10x annyiba kerül és még nyomáspróbára is el kell vinni a régit. Ez mind idő.

Elküldve
35 perce, quad405 írta:

Ez mennyire általános probléma? Esetleg érintheti az A16XER (Z16XER) motort is? Nekem is szóról szóra ezek a szimptómáim vannak csak lassabban fogy a víz és hónapok alatt jött össze a kellemes kis "kávéhab". Mennyire nagy meló ez a csere? Azért kérdezem, mert a Z16XER-nél még az olajhűtő szériahibája is felmerült mint lehetséges ok (bár A16XER-nél lehet, hogy ez már nem áll fenn), de ha a vezérműfedél tömítés cseréje kisebb meló, akkor talán ezzel kellen kezdeni. Nem utolsó sorban, az olajhűtő 10x annyiba kerül és még nyomáspróbára is el kell vinni a régit. Ez mind idő.

Barátomnak J astraja van, 1,6 motorral,de neki is ugyan ilyen, még egy fokkal csúnyább is...:S

Hamarosan kicseréltetem ezt a tömítést,aztán majd beszámolok!

Elküldve
7 minutes ago, freemailpeter said:

Barátomnak J astraja van, 1,6 motorral,de neki is ugyan ilyen, még egy fokkal csúnyább is...:S Hamarosan kicseréltetem ezt a tömítést,aztán majd beszámolok!

Köszi. Akkor valószínüleg általános hiba lesz. Ha jól tudom A16XER van sok J-ben is, meg talán B-s. Valami jó sz@r beszállítója lehet az Opelnek, mert 1 éves korában a szelepfedél tömítés is megadta magát. Egyébként én töbször mostam át a hűtőkört és 2x a tartályt. Először az első leengedésnél majd a végelges feltöltés előtt. Az öblítéseknél még bőven került vissza trutymó a rendszerből. Javaslom egy tisztító adalék használatát is. Nekem a Wynn's volt szimpi. Mikor már azt hinnéd tiszta a rendszer, ijesztő mennyi koszt tud feloldani még az adalék. Szabályosan fekete lett a víz. :(

Elküldve
On ‎2016‎.‎11‎.‎29‎. at 15:34, kisp113 írta:

Amióra az Agipot bekajálta a MOL, náluk is lehet használni a Forensis kártyát amit feltölteni se kell és 9Ft kedvezményt ad 95-ösre és 15Ft-ot a 100as premiumra!

Új Forensis kártyát nem lehet igényelni a régit pedig már nem fogadja el sem az Agip sem a MOL.

Elküldve

Akinek XER motoros autója van és már jelentkezett a jellegzetes "traktorhang" (vezérlésmódosító kerekek), nem vette észre, hogy a hideg beálltával javult a helyzet?

Én gyakorlatilag egy hónapja nem is hallom, pedig előtte minden 2. - 3. indításnál előjött, úgy rémlik tavaly is így volt. Most egyébként Mobil 1 ESP 0W40 olaj van benne.

Elküldve
37 perce, sasa58 írta:

Akinek XER motoros autója van és már jelentkezett a jellegzetes "traktorhang" (vezérlésmódosító kerekek), nem vette észre, hogy a hideg beálltával javult a helyzet?

Én gyakorlatilag egy hónapja nem is hallom, pedig előtte minden 2. - 3. indításnál előjött, úgy rémlik tavaly is így volt. Most egyébként Mobil 1 ESP 0W40 olaj van benne.

Télen nálam is valamennyit csökkenni szokott, ezt a hideg kerék okozza, összehúzódik a fém valamennyire és nem tud akkorát kotyogni mint melegen, ezért csökken indításkor a traktor hang, de attól még nyáron vagy melegen vissza fog jönni, sajnos cserélni kell és kidobni a visszacsapót, hogy ne ölje meg az új kereket.

Elküldve
1 hour ago, sasa58 said:

Akinek XER motoros autója van és már jelentkezett a jellegzetes "traktorhang" (vezérlésmódosító kerekek), nem vette észre, hogy a hideg beálltával javult a helyzet?

Én gyakorlatilag egy hónapja nem is hallom, pedig előtte minden 2. - 3. indításnál előjött, úgy rémlik tavaly is így volt. Most egyébként Mobil 1 ESP 0W40 olaj van benne.

 

43 minutes ago, Davee said:

Télen nálam is valamennyit csökkenni szokott, ezt a hideg kerék okozza, összehúzódik a fém valamennyire és nem tud akkorát kotyogni mint melegen, ezért csökken indításkor a traktor hang, de attól még nyáron vagy melegen vissza fog jönni, sajnos cserélni kell és kidobni a visszacsapót, hogy ne ölje meg az új kereket.

Én sem hallom 1-2 hete, de már bőven hideg volt mikor még hallottam, igaz nem ennyire. Én csak 6.000 Km-rel ezelőtt váltottam 0W40-esre (Castrol Edge), reméltem, hogy az tette meg jótékony hatását, de akkor ezek szerint mégsem. :(

Elküldve
4 órája, quad405 írta:

 

Én sem hallom 1-2 hete, de már bőven hideg volt mikor még hallottam, igaz nem ennyire. Én csak 6.000 Km-rel ezelőtt váltottam 0W40-esre (Castrol Edge), reméltem, hogy az tette meg jótékony hatását, de akkor ezek szerint mégsem. :(

Én is most váltottam 5000 km-el ezelőtt a Mobilra, lehet, hogy ez is közrejátszott. Nekem viszont az is eszembe jutott, hogy nem lehet-e, hogy hidegben az olaj "sűrűbb" (mit kapok ezért Mantectől) és ezért nem kotyog a kerék.

Elküldve
9 órája, sasa58 írta:

Én is most váltottam 5000 km-el ezelőtt a Mobilra, lehet, hogy ez is közrejátszott. Nekem viszont az is eszembe jutott, hogy nem lehet-e, hogy hidegben az olaj "sűrűbb" (mit kapok ezért Mantectől) és ezért nem kotyog a kerék.

Tisztelt sasa58!

Az olajnak olyan tulajdonsága,hogy "sűrűbb" nincsen,viszkozitás lesz az

Elküldve
2 órája, csicsó írta:

Tisztelt sasa58!

Az olajnak olyan tulajdonsága,hogy "sűrűbb" nincsen,viszkozitás lesz az

Köszi Mantec II. , erre számítottam. (Feladtam a magas labdát.)

Elküldve
3 órája, csicsó írta:

Tisztelt sasa58!

Az olajnak olyan tulajdonsága,hogy "sűrűbb" nincsen,viszkozitás lesz az

Márpedig van annak sűrűsége is,  sőt még hőmérséklet függő is lehet :D

 

Elküldve
13 perce, kisp113 írta:

Márpedig van annak sűrűsége is,  sőt még hőmérséklet függő is lehet :D

Pontosan... A suruseg a tomeg / terfogat, es fugg a homerseklettol, bar az olajnal az autoban elofordulo homersekleteken olyan nagyon nem valtozik. 

Elküldve
On 2016. 11. 13. at 21:46, csicsó írta:

Lehet,z14xep-ben sincs

Én csak olvasgatok mert még nem döntöttem el, hogy a G Astrámból H legyen, vagy más.Nekem a kocsimban Z14XEP motor van és van benzinszűrőm.

Elküldve
2 órája, DM101 írta:

Én csak olvasgatok mert még nem döntöttem el, hogy a G Astrámból H legyen, vagy más.Nekem a kocsimban Z14XEP motor van és van benzinszűrőm.

A G-ben még van, a H-ban már nincs.

Elküldve

Sziasztok!

astra h z16xep kombi kocsimhoz kellene vezérlés szett, hosszbordás szett, és kuplung szett relative olcsón. Ki mit tud ajánlani?

Egy szerelő el tudja dönteni ránézésre hogy mikor volt vezérlés cserélve?

Elküldve
1 óra, Breeze írta:

Sziasztok!

astra h z16xep kombi kocsimhoz kellene vezérlés szett, hosszbordás szett, és kuplung szett relative olcsón. Ki mit tud ajánlani?

Egy szerelő el tudja dönteni ránézésre hogy mikor volt vezérlés cserélve?

Nem, hacsak nincs odaírva egy címkére a motortérben.

Elküldve
4 órája, Breeze írta:

Sziasztok!

astra h z16xep kombi kocsimhoz kellene vezérlés szett, hosszbordás szett, és kuplung szett relative olcsón. Ki mit tud ajánlani?

Egy szerelő el tudja dönteni ránézésre hogy mikor volt vezérlés cserélve?

Vezérlésből 40 körül már gyári(csomagolású-)t vagy SKF-et kaphatsz. 

A kuplungra én is kíváncsi lennék. Emlékeim szerint a kinyomócsapágy dobhatja meg az árat, legalábbis az én szerelőm annál az egynél köti az ebet és mást nem hajlandó beszerelni csak gyárit.

Elküldve
2 órája, zotya975 írta:

Nem, hacsak nincs odaírva egy címkére a motortérben.

Egy másik fórumon egy autószerelő végzettségű fórumtárs szerint a szíjon lévő feliratok kopottságából lehet következtetni a szíj futásteljesítményére. Félig-meddig igaz lehet.

Elküldve
10 perce, sasa58 írta:

Egy másik fórumon egy autószerelő végzettségű fórumtárs szerint a szíjon lévő feliratok kopottságából lehet következtetni a szíj futásteljesítményére. Félig-meddig igaz lehet.

Sot, a feliratok kozott tobbnyire a gyartasi ido is ott van, ugyhogy lehet tobb alapon is saccolgatni; a kerdes az, mekkora a tulaj kockazatvallalo hajlama :)

Voltak itt olyanok is, akik bizonyos koru, vagy futasteljesitmenyu (de amugy karbantartott es jol mukodo) autoik helyett uj(abb)at akartak venni a lerobbanas kockazatanak csokkentesere. Az ismeretlen futasteljesitmenyu vezerles megtartasa a masik veglet :)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.