Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  On 2016. 11. 29. at 14:30, kisp113 írta:

Pusztán üzemanyagár alapon nekem ezt nem sikerült kihozni. Általában 25+ Ft-tal is drágább a prémium 95 a simánál, ami 7,5% felárat jelent. Nekem eddig a közelébe sem sikerült mennem ehhez az értékhez a tapasztalt fogyasztáscsökkenéssel, ha egyáltalán volt az bármennyi is. (amit egyszer tankoltam OMV Maxx motion 95 az meg kifejezetten pocsék volt! alig ment az autó és +1 liter lett a vége)

Gyanítom hogy ebben is akkora lehet a szórás mint a sima üzemanyagoknál, akár márkán belül is. Így simán előfordulhat hogy egy adott kút normál üzemanyaga jobb minőségű mint egy másiknál(de azonos márkánál) a prémium.

Expand  

Egyszer Pestről hazafelé Érden kellett tankolnom,(mert a sárga már világított) a Lukoilnál,hát meglepödtem utána...:huh:

Érezhetően élénkebb lett töle a gép(még a G 8V),akkor éreztem ilyet mikor előszőr tankoltam Maxmotion 95-t:)

 

Elküldve (edited)

Én gyakran tankolok a Lukoilnál is, de nem válogatok, ott tankolok, ahol rámjön, (a noname kutakat azért kerülöm) és soha semmi különbséget nem éreztem, sem a fogyasztásban, sem az autó menetteljesítményében.  Persze előfordulhat, hogy valaki egy nagyon elfuserált kúton tankol, valami eldugott helyen, ahol jobban megpancsolták a benzint. Többször próbálkoztam már prémium benzinekkel is, az eredmény - semmi. Szerintem túl van az egész misztifikálva.

Módosítva : sasa58
Elküldve

Sziasztok!

 

Van egy kis problémám, a hűtőfolyédék kiegyenlítő tartályában van egy kicsi olaj.

Az olaj nem is látszik a folyadékon, a fal oldalán látni,hogy kicsit barnás,olajos. kb2 e km rel ezelőtt takarítottam ki a tartályt és és most újra látszik. Ez idő alatt kb5mm csökkenhetett a víz. A fogyasztásom normális, nem füstöl a kipufogó, olajbetöltő sapka nem habos...

Az autót 70e km rel vettük, mi nem hajtottuk,folyadék volt benne,olajat nem eszi, fogyasztásom is kb állandó.

zx14xep motor van benne.

Hengerfejes lehet? vagy van más nyűgjük ezeknek a motoroknak?

Van esetleg ötletetek?

 

üdv.:Peti

Elküldve

Sziasztok!

 

Van egy kis problémám, a hűtőfolyédék kiegyenlítő tartályában van egy kicsi olaj.

Az olaj nem is látszik a folyadékon, a fal oldalán látni,hogy kicsit barnás,olajos. kb2 e km rel ezelőtt takarítottam ki a tartályt és és most újra látszik. Ez idő alatt kb5mm csökkenhetett a víz. A fogyasztásom normális, nem füstöl a kipufogó, olajbetöltő sapka nem habos...

Az autót 70e km rel vettük, mi nem hajtottuk,folyadék volt benne,olajat nem eszi, fogyasztásom is kb állandó.

zx14xep motor van benne.

Hengerfejes lehet? vagy van más nyűgjük ezeknek a motoroknak?

Van esetleg ötletetek?

 

üdv.:Pe

Elküldve
  On 2016. 12. 03. at 17:35, marton.csaba2 írta:

A vízpumpa alatti - a víz és olajkört is elválasztó -  tömítés szokott elfáradni.Vezérmű fedél tömítés.

Expand  

Ez mennyire általános probléma? Esetleg érintheti az A16XER (Z16XER) motort is? Nekem is szóról szóra ezek a szimptómáim vannak csak lassabban fogy a víz és hónapok alatt jött össze a kellemes kis "kávéhab". Mennyire nagy meló ez a csere? Azért kérdezem, mert a Z16XER-nél még az olajhűtő szériahibája is felmerült mint lehetséges ok (bár A16XER-nél lehet, hogy ez már nem áll fenn), de ha a vezérműfedél tömítés cseréje kisebb meló, akkor talán ezzel kellen kezdeni. Nem utolsó sorban, az olajhűtő 10x annyiba kerül és még nyomáspróbára is el kell vinni a régit. Ez mind idő.

Elküldve
  On 2016. 12. 03. at 19:26, quad405 írta:

Ez mennyire általános probléma? Esetleg érintheti az A16XER (Z16XER) motort is? Nekem is szóról szóra ezek a szimptómáim vannak csak lassabban fogy a víz és hónapok alatt jött össze a kellemes kis "kávéhab". Mennyire nagy meló ez a csere? Azért kérdezem, mert a Z16XER-nél még az olajhűtő szériahibája is felmerült mint lehetséges ok (bár A16XER-nél lehet, hogy ez már nem áll fenn), de ha a vezérműfedél tömítés cseréje kisebb meló, akkor talán ezzel kellen kezdeni. Nem utolsó sorban, az olajhűtő 10x annyiba kerül és még nyomáspróbára is el kell vinni a régit. Ez mind idő.

Expand  

Barátomnak J astraja van, 1,6 motorral,de neki is ugyan ilyen, még egy fokkal csúnyább is...:S

Hamarosan kicseréltetem ezt a tömítést,aztán majd beszámolok!

Elküldve
  On 2016. 12. 03. at 20:03, freemailpeter írta:

Barátomnak J astraja van, 1,6 motorral,de neki is ugyan ilyen, még egy fokkal csúnyább is...:S Hamarosan kicseréltetem ezt a tömítést,aztán majd beszámolok!

Expand  

Köszi. Akkor valószínüleg általános hiba lesz. Ha jól tudom A16XER van sok J-ben is, meg talán B-s. Valami jó sz@r beszállítója lehet az Opelnek, mert 1 éves korában a szelepfedél tömítés is megadta magát. Egyébként én töbször mostam át a hűtőkört és 2x a tartályt. Először az első leengedésnél majd a végelges feltöltés előtt. Az öblítéseknél még bőven került vissza trutymó a rendszerből. Javaslom egy tisztító adalék használatát is. Nekem a Wynn's volt szimpi. Mikor már azt hinnéd tiszta a rendszer, ijesztő mennyi koszt tud feloldani még az adalék. Szabályosan fekete lett a víz. :(

Elküldve
  On 2016. 11. 29. at 14:34, kisp113 írta:

Amióra az Agipot bekajálta a MOL, náluk is lehet használni a Forensis kártyát amit feltölteni se kell és 9Ft kedvezményt ad 95-ösre és 15Ft-ot a 100as premiumra!

Expand  

Új Forensis kártyát nem lehet igényelni a régit pedig már nem fogadja el sem az Agip sem a MOL.

Elküldve

Akinek XER motoros autója van és már jelentkezett a jellegzetes "traktorhang" (vezérlésmódosító kerekek), nem vette észre, hogy a hideg beálltával javult a helyzet?

Én gyakorlatilag egy hónapja nem is hallom, pedig előtte minden 2. - 3. indításnál előjött, úgy rémlik tavaly is így volt. Most egyébként Mobil 1 ESP 0W40 olaj van benne.

Elküldve
  On 2016. 12. 12. at 12:51, sasa58 írta:

Akinek XER motoros autója van és már jelentkezett a jellegzetes "traktorhang" (vezérlésmódosító kerekek), nem vette észre, hogy a hideg beálltával javult a helyzet?

Én gyakorlatilag egy hónapja nem is hallom, pedig előtte minden 2. - 3. indításnál előjött, úgy rémlik tavaly is így volt. Most egyébként Mobil 1 ESP 0W40 olaj van benne.

Expand  

Télen nálam is valamennyit csökkenni szokott, ezt a hideg kerék okozza, összehúzódik a fém valamennyire és nem tud akkorát kotyogni mint melegen, ezért csökken indításkor a traktor hang, de attól még nyáron vagy melegen vissza fog jönni, sajnos cserélni kell és kidobni a visszacsapót, hogy ne ölje meg az új kereket.

Elküldve
  On 2016. 12. 12. at 12:51, sasa58 írta:

Akinek XER motoros autója van és már jelentkezett a jellegzetes "traktorhang" (vezérlésmódosító kerekek), nem vette észre, hogy a hideg beálltával javult a helyzet?

Én gyakorlatilag egy hónapja nem is hallom, pedig előtte minden 2. - 3. indításnál előjött, úgy rémlik tavaly is így volt. Most egyébként Mobil 1 ESP 0W40 olaj van benne.

Expand  

 

  On 2016. 12. 12. at 13:30, Davee írta:

Télen nálam is valamennyit csökkenni szokott, ezt a hideg kerék okozza, összehúzódik a fém valamennyire és nem tud akkorát kotyogni mint melegen, ezért csökken indításkor a traktor hang, de attól még nyáron vagy melegen vissza fog jönni, sajnos cserélni kell és kidobni a visszacsapót, hogy ne ölje meg az új kereket.

Expand  

Én sem hallom 1-2 hete, de már bőven hideg volt mikor még hallottam, igaz nem ennyire. Én csak 6.000 Km-rel ezelőtt váltottam 0W40-esre (Castrol Edge), reméltem, hogy az tette meg jótékony hatását, de akkor ezek szerint mégsem. :(

Elküldve
  On 2016. 12. 12. at 14:16, quad405 írta:

 

Én sem hallom 1-2 hete, de már bőven hideg volt mikor még hallottam, igaz nem ennyire. Én csak 6.000 Km-rel ezelőtt váltottam 0W40-esre (Castrol Edge), reméltem, hogy az tette meg jótékony hatását, de akkor ezek szerint mégsem. :(

Expand  

Én is most váltottam 5000 km-el ezelőtt a Mobilra, lehet, hogy ez is közrejátszott. Nekem viszont az is eszembe jutott, hogy nem lehet-e, hogy hidegben az olaj "sűrűbb" (mit kapok ezért Mantectől) és ezért nem kotyog a kerék.

Elküldve
  On 2016. 12. 12. at 18:43, sasa58 írta:

Én is most váltottam 5000 km-el ezelőtt a Mobilra, lehet, hogy ez is közrejátszott. Nekem viszont az is eszembe jutott, hogy nem lehet-e, hogy hidegben az olaj "sűrűbb" (mit kapok ezért Mantectől) és ezért nem kotyog a kerék.

Expand  

Tisztelt sasa58!

Az olajnak olyan tulajdonsága,hogy "sűrűbb" nincsen,viszkozitás lesz az

Elküldve
  On 2016. 12. 13. at 7:04, kisp113 írta:

Márpedig van annak sűrűsége is,  sőt még hőmérséklet függő is lehet :D

Expand  

Pontosan... A suruseg a tomeg / terfogat, es fugg a homerseklettol, bar az olajnal az autoban elofordulo homersekleteken olyan nagyon nem valtozik. 

Elküldve
  On 2016. 11. 13. at 20:46, csicsó írta:

Lehet,z14xep-ben sincs

Expand  

Én csak olvasgatok mert még nem döntöttem el, hogy a G Astrámból H legyen, vagy más.Nekem a kocsimban Z14XEP motor van és van benzinszűrőm.

Elküldve

Sziasztok!

astra h z16xep kombi kocsimhoz kellene vezérlés szett, hosszbordás szett, és kuplung szett relative olcsón. Ki mit tud ajánlani?

Egy szerelő el tudja dönteni ránézésre hogy mikor volt vezérlés cserélve?

Elküldve
  On 2016. 12. 17. at 4:33, Breeze írta:

Sziasztok!

astra h z16xep kombi kocsimhoz kellene vezérlés szett, hosszbordás szett, és kuplung szett relative olcsón. Ki mit tud ajánlani?

Egy szerelő el tudja dönteni ránézésre hogy mikor volt vezérlés cserélve?

Expand  

Nem, hacsak nincs odaírva egy címkére a motortérben.

Elküldve
  On 2016. 12. 17. at 4:33, Breeze írta:

Sziasztok!

astra h z16xep kombi kocsimhoz kellene vezérlés szett, hosszbordás szett, és kuplung szett relative olcsón. Ki mit tud ajánlani?

Egy szerelő el tudja dönteni ránézésre hogy mikor volt vezérlés cserélve?

Expand  

Vezérlésből 40 körül már gyári(csomagolású-)t vagy SKF-et kaphatsz. 

A kuplungra én is kíváncsi lennék. Emlékeim szerint a kinyomócsapágy dobhatja meg az árat, legalábbis az én szerelőm annál az egynél köti az ebet és mást nem hajlandó beszerelni csak gyárit.

Elküldve
  On 2016. 12. 17. at 6:25, zotya975 írta:

Nem, hacsak nincs odaírva egy címkére a motortérben.

Expand  

Egy másik fórumon egy autószerelő végzettségű fórumtárs szerint a szíjon lévő feliratok kopottságából lehet következtetni a szíj futásteljesítményére. Félig-meddig igaz lehet.

Elküldve
  On 2016. 12. 17. at 9:17, sasa58 írta:

Egy másik fórumon egy autószerelő végzettségű fórumtárs szerint a szíjon lévő feliratok kopottságából lehet következtetni a szíj futásteljesítményére. Félig-meddig igaz lehet.

Expand  

Sot, a feliratok kozott tobbnyire a gyartasi ido is ott van, ugyhogy lehet tobb alapon is saccolgatni; a kerdes az, mekkora a tulaj kockazatvallalo hajlama :)

Voltak itt olyanok is, akik bizonyos koru, vagy futasteljesitmenyu (de amugy karbantartott es jol mukodo) autoik helyett uj(abb)at akartak venni a lerobbanas kockazatanak csokkentesere. Az ismeretlen futasteljesitmenyu vezerles megtartasa a masik veglet :)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.