Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
On 2016. 10. 22. at 8:29, marton.csaba2 írta:

T csicsó!

"... SKF ..."
Gyártó az.

Megjött az SKF láncszettem,Made in China,egy alkatrészen sincs rajta a nevük...

Elküldve
11 órája, csicsó írta:

így jött

http://kepfeltoltes.hu/view/161028/F_nyk_p0340_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kici kínai occó pénzér cináta:)

a tömitések amik vannak hozzá Reinz 

már össze is raktam(nem biztos jó:-))

http://kepfeltoltes.hu/view/161028/F_nyk_p0344_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Amugy a mi cégünk is csinálja ezt a'tevékenységet'késztermék és félkésztermék esetén is,Kínábol jön Györbe az Audiba megy,jo esetben nem csinálunk vele semmit,ha problémás válogatjuk saját költségen:(

A félkészterméket meg átcsomagoljuk...olyan amilyen:)

Igy müködik a modern autoalkatrész biznisz...

  • Like 1
Elküldve
25 perce, marton.csaba2 írta:

T zolee30+!

"... segítség ..."

Mivel a hiba szerteágazó lehet, ezért egy morálisan és szakmailag képzett szerelőt tudnék ajánlani:
Novoth Tibor.

Morálisan képzett, az mit jelent? :-) Van ilyen OKJ-s tanfolyam? Morális képzés indul autószerelők részére.... Persze tudom mire gondoltál, csak olyan jó néha átvenni a kötekedő stílusodat. Elírtam egy betűt és a mester észreveszi...stb.

Elküldve
4 órája, zotya975 írta:

Morálisan képzett, az mit jelent? :-) Van ilyen OKJ-s tanfolyam? Morális képzés indul autószerelők részére.... Persze tudom mire gondoltál, csak olyan jó néha átvenni a kötekedő stílusodat. Elírtam egy betűt és a mester észreveszi...stb.

Az illetovel sosem talalkoztam, csak nehany cikket olvastam. Nem igazan tetszettek, amibol termeszetesen nem kovetkezik, hogy ne csinalna meg rendben az autokat.

A kelletenel tobb onfenyezes kozben szeret arrol is meselni, mennyivel jobb muszerei vannak, mint masoknak, mennyire fontos a diagnosztika, minden aprosagnak utana kell jarni, stb. Ezek utan az egyik cikkbe betett egy meresi abrat, amit nem tudott ertelmezni, es azt irta, sebaj, valoszinuleg valami muszer koruli gond volt. Itt egy kis ellentmondast veltem felfedezni a korabban irtakkal :)

Az arlistajabol pedig kedvenc tetelem a kulon muszerhasznalati dij...

  • Like 1
Elküldve
13 órája, csaba66 írta:

Az illetovel sosem talalkoztam, csak nehany cikket olvastam. Nem igazan tetszettek, amibol termeszetesen nem kovetkezik, hogy ne csinalna meg rendben az autokat.

A kelletenel tobb onfenyezes kozben szeret arrol is meselni, mennyivel jobb muszerei vannak, mint masoknak, mennyire fontos a diagnosztika, minden aprosagnak utana kell jarni, stb. Ezek utan az egyik cikkbe betett egy meresi abrat, amit nem tudott ertelmezni, es azt irta, sebaj, valoszinuleg valami muszer koruli gond volt. Itt egy kis ellentmondast veltem felfedezni a korabban irtakkal :)

Az arlistajabol pedig kedvenc tetelem a kulon muszerhasznalati dij...

Na igen eléggé leszólóan nyilatkozik a többi műhelyről szinte feltételezi hogy mindenhol hamis szoftverekkel dolgoznak. Műszerhasználati díj 4000+áfa nagyon komoly....:-)

Elküldve

Sziasztok!

Vásároltam egy H Astrát z16xer a motorkódja. Le szertném cserélni a fagyállót benne, hogyan kell? Valamint hány liter fagyállót vegyek hozzá? Előre is köszönöm a válaszokat. 

Elküldve
13 perce, laacus1 írta:

Sziasztok!

Vásároltam egy H Astrát z16xer a motorkódja. Le szertném cserélni a fagyállót benne, hogyan kell? Valamint hány liter fagyállót vegyek hozzá? Előre is köszönöm a válaszokat. 

Kb. hat liter megy bele, vagy veszel 6 liter előre bekevertet az Opelnél vagy 3 liter koncentrátum és 3 liter tiszta vagy desztillált víz.

Azt hiszem a hűtő alján van egy leeresztő, de nekem szerelő csinálta a termosztátcsere miatt.

Ja és ha teljesen leereszted a rendszer akkor először csak 4 litert tudsz visszatölteni a kiegyenlítő tartályba, a többit csak akkor, ha kinyit a termosztát (állva kb. 5 perc motorjáratás után). Na akkor belefér az utolsó 2 liter is.

Elküldve
7 perce, kezdőkabriós írta:

Kb. hat liter megy bele, vagy veszel 6 liter előre bekevertet az Opelnél vagy 3 liter koncentrátum és 3 liter tiszta vagy desztillált víz.

Azt hiszem a hűtő alján van egy leeresztő, de nekem szerelő csinálta a termosztátcsere miatt.

Ja és ha teljesen leereszted a rendszer akkor először csak 4 litert tudsz visszatölteni a kiegyenlítő tartályba, a többit csak akkor, ha kinyit a termosztát (állva kb. 5 perc motorjáratás után). Na akkor belefér az utolsó 2 liter is.

Az 5 perces járatásnál rá kell csavarni a kiegyenlítő tartály sapkályát vagy nem kell? köszi

Elküldve
28 perce, laacus1 írta:

Az 5 perces járatásnál rá kell csavarni a kiegyenlítő tartály sapkályát vagy nem kell? köszi

Erdemes ratenni, addig sem veszted el :) De csak eppen hogy, mert ilyenkor nincs szerepe.

Elküldve

Ma reggel észrevettem, hogy a vízhőfok csak 80 fokig megy fel (Z16XEP); a termosztát hibán kívül esetleg okozhatja azt, hogy a víz nem éri el az üzemi hőmérsékletet?

Elküldve
1 óra, pjotr írta:

Ma reggel észrevettem, hogy a vízhőfok csak 80 fokig megy fel (Z16XEP); a termosztát hibán kívül esetleg okozhatja azt, hogy a víz nem éri el az üzemi hőmérsékletet?

Mondjuk hirtelen megnőtt a motor termikus hatásfoka? :)

Viccet félre téve a termosztát könnyen ellenőrizhető.  Reggel beinditod, előre ballagsz és megfogod a csövet.  Valószínűleg a tiéd hamar langyos lesz . 

Elküldve (edited)
On 2016. 11. 04. at 10:52, pjotr írta:

Ma reggel észrevettem, hogy a vízhőfok csak 80 fokig megy fel (Z16XEP); a termosztát hibán kívül esetleg okozhatja azt, hogy a víz nem éri el az üzemi hőmérsékletet?

ezt nem értem...:huh:sztem így: nem éri el az üzemi hőmérsékletet,mert nem jó a termosztát,csere,wahlert vegyél

Én most cseréltem,pedig nálam elérte a 90fokot,de kb.2-szer annyi idő alatt,mint az újjal

Módosítva : csicsó
Elküldve
On 05/11/2016 at 20:30, csicsó írta:

ezt nem értem...:huh:sztem így: nem éri el az üzemi hőmérsékletet,mert nem jó a termosztát,csere,wahlert vegyél

Én most cseréltem,pedig nálam elérte a 90fokot,de kb.2-szer annyi idő alatt,mint az újjal

Valóban félreérthető volt, ezt akartam írni:  a termosztát hibán kívül esetleg okozhatja más is azt, hogy a víz nem éri el az üzemi hőmérsékletet?

Egyébként az üzemi hőfok 105 fok Z16XEP esetén..

Elküldve (edited)
7 órája, pjotr írta:

Valóban félreérthető volt, ezt akartam írni:  a termosztát hibán kívül esetleg okozhatja más is azt, hogy a víz nem éri el az üzemi hőmérsékletet?

Egyébként az üzemi hőfok 105 fok Z16XEP esetén..

Akkor a 80 fok igencsak kevés,le kell tesztelni tapintással

Módosítva : csicsó
Elküldve
1 óra, kezdőkabriós írta:

 

Úgy emlékszem, hogy az XEP-nél 90 fok, az XER-nél 105 fok az üzemi hőmérséklet.

Érdekes, a Zsu.hu pl vegyesen dob Z16XEP-hez 92 és 105 fokos termosztátokat is. A zöme inkább 105 a kínálatnak.

Ez enyémben tuti nem 105 fokos van mert nálam pl 95-103 tartományban szokott mozogni.

Elküldve
14 órája, kezdőkabriós írta:

 

Úgy emlékszem, hogy az XEP-nél 90 fok, az XER-nél 105 fok az üzemi hőmérséklet.

A Z16XEP 105 fokos.

Elküldve
2 órája, kisp113 írta:

Akkor ezért nem hallottam még soha menni a ventit?

Nekem nyáron dugóba be szokott kapcsolni a venti, de amúgy a szokásostól magasabb valamilyen oknál fogva az üzemi hőfoka a motornak.

Elküldve
3 órája, grep írta:

Nekem nyáron dugóba be szokott kapcsolni a venti, de amúgy a szokásostól magasabb valamilyen oknál fogva az üzemi hőfoka a motornak.

Nálam 105 foknál nyit a termosztát, és 113 foknál kapcsol be a ventiilátor.

Elküldve
On 2016. 11. 10. at 11:11, grep írta:

Nekem nyáron dugóba be szokott kapcsolni a venti, de amúgy a szokásostól magasabb valamilyen oknál fogva az üzemi hőfoka a motornak.

Valószínűleg olyankor már nekem is bekapcsolna, de általában klímázni szoktam amitől eleve megy.

Tegnap direkt néztem a városban fél szemmel OBD/Bluetooth/Android -on keresztül, 96 fokon mint a cövek. (Néha gyorsításkor 97ig is felmment, kiguruláskor pedig 95ig hűlt)

Elküldve

Sziasztok, 

 

Z18XER, 2009-es Astrában kerestem az üzemanyagszűrőt, de nem találtam. Olvastam egy külföldi fórumon, hogy ebben nincs, Igaz lehet?

 

 

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.