RuzsYB. Elküldve Július24, 2016 Elküldve Július24, 2016 T marton.csaba2! Elnézést kérek a félregépeléssért.Z14XEP.Ilyet gyártott a GM.De azért látom sikerült kiragadni a lényeget.
szilagyige Elküldve Augusztus2, 2016 Elküldve Augusztus2, 2016 (edited) Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, a következő a problémánk: 2004-es Astra H, 1.8 Sport Z18XE, általában reggeli első indításkor (de néha napi többszöri beindítás után is, miután több órát áll az autó) ezt produkálja, ami a youtube videón látható. Fulladozik, néha le is áll, néha kis kattogó hang is hallatszik, néha nem csinálja egyáltalán, változó. Gázadásra pár másodperc múlva nagyjából "megjavul", nem áll le, viszont még elindulás után is a gyorsulás nem mindig egyenletes, megtorpan, kicsit rángat, aztán nagyjából minden rendben. Azért mondom, hogy nagyjából, mert úgy érzem, az autó nem gyorsul úgy, mint a probléma előtt és a hangja is szerintem kicsit másabb, mintha jobban erőlködne. Szerelőink több dolgot is megnéztek, hibaüzenet erre vonatkozóan nincs, ezért tanácstalanok. Benzinnyomást mértek, rendben, gyertyacsere is volt korábban, probléma megmaradt, más, használt gyertyákkal kipróbálva is ugyanúgy. Pillangószelep kitakarítva, probléma fennáll. Wynns injektortisztító adalék, Pro-tec üzemanyagrendszer tisztító, sima és adalékos OMV benzin, több hosszútávú autópályás hajtás, padlógázas gyorsulások, magas fordulaton "kiégetés", mind-mind kipróbálva, probléma ugyanúgy megmaradt. Bármilyen segítséget, tanácsot nagyon köszönök előre is! Módosítva Augusztus2, 2016 : szilagyige
lllacko Elküldve Augusztus2, 2016 Elküldve Augusztus2, 2016 Sziasztok ! Valaki szedett már szét EGR-t. ha esetleg video-ja van róla. köszi
Tom111 Elküldve Augusztus4, 2016 Elküldve Augusztus4, 2016 On 2015. 12. 03. at 6:04, kezdőkabriós írta: Hajtani jó, etetni nem jó. Etetni is jó, 9,5 literrel itthon beéri Astrában, Zafiban már nem biztos.
Tom111 Elküldve Augusztus4, 2016 Elküldve Augusztus4, 2016 On 2015. 12. 03. at 5:43, Jacob írta: Sziasztok. Nektek mi a velemenyetek a 2.0 Turbos motorrol? H astra Gtc Opc 241 Ló 2008as evjarat. Mi lenne? az volt az aktuális csúcsmotor, még mindig meglehetős. XD
Tom111 Elküldve Augusztus4, 2016 Elküldve Augusztus4, 2016 On 2015. 11. 25. at 21:19, marton.csaba2 írta: T mervi! "... x16xep ..." Nincs ilyen motor. A lényeg...LOL
Tom111 Elküldve Augusztus4, 2016 Elküldve Augusztus4, 2016 On 2016. 02. 13. at 14:29, hokristaly írta: T...M Csaba.Köszönöm a választ.Én is így tudtam.A zavaró az egészben,és ezért irtam,mert a jelek mást mutatnak.Pl,a szevizkönyben talátam olyat hogy cserélték az üzemanyag szűrőt,és ahogy rákerestem a neten találtam is hozzá.Ez zavart meg.Köszönöm. Szerintem a tankban van a szivattyúval együtt. Kompletten cserélhető.
telo Elküldve Augusztus4, 2016 Elküldve Augusztus4, 2016 22 perce, Tom111 írta: Etetni is jó, 9,5 literrel itthon beéri Astrában, Zafiban már nem biztos. Z20LER-nél megerősítem: nyáron városban 9.5 körül... Pályán 8.5. Országút lemehet 7 körülire is. 1
Tom111 Elküldve Augusztus4, 2016 Elküldve Augusztus4, 2016 (edited) 17 perce, telo írta: Z20LER-nél megerősítem: nyáron városban 9.5 körül... Pályán 8.5. Országút lemehet 7 körülire is. Z20LEH valós átlaga 9,5 , BC szerint 8,9, gyári átlag 9,2, sztem tök jó Kíméletesen vezethetsz mert a LER gyárija magasabb mint a LEH-é. Módosítva Augusztus4, 2016 : Tom111
telo Elküldve Augusztus4, 2016 Elküldve Augusztus4, 2016 20 perce, Tom111 írta: Z20LEH valós átlaga 9,5 , BC szerint 8,9, gyári átlag 9,2, sztem tök jó Kíméletesen vezethetsz mert a LER gyárija magasabb mint a LEH-é. Jaja... De azért kéne bele egy LEH turbo Majd egyszer, ha amúgy is cserélni kell... 1
revesz93 Elküldve Augusztus28, 2016 Elküldve Augusztus28, 2016 Üdv mindenkinek! Opel vectra c 1.8 benzinről lenne szó évjárat 2002 es. Nem rég elvittem az autót szerelőhöz hogy nézze át. javasolta hogy vezérműszíjat ék szíjat mindenféleképp legyen csere mert az uj nem fog elszakadni egyhamar. Mondom ok de mondtam neki hogy nézzen már rá az olajfogyasztásra is mert kelleténél kissé többet eszik de benzinben nagyon jó volt a fogyasztása. párnap múlva kész. Használom is és valamiért nem megy 4000 fordulat fölé a motor és 4000 nél megtorpan és ugy marad akárhogy nyomom a gázt viszont az olajfogyasztás rendbe jött de a benzinben meg 100 as benzinből telitankal 500 kilométert megy a verda de a síma 95 ös ből is. Nagyon jól megy érezni hogy van benne erő de 4000 forulatnál megtorpan kb 500 fordulatot, nyomom tovább a pedált és 4000 nél marad. Minden sebességnél és üresben is ezt csinálja. Megtorpanás előtt érezni meg hallani is hogy menne tovább a motor. Meg lett nézve lambdaszonda, kipufogó rendszer, AGR szelep, benzin szűrő szivattyú, levegőszűrő. Még arra gondoltam hogy valamit csinálhattak a kompjuterrel mert diagnosztikát is csináltak. Le lehet korlátozni így az autót hogy ne menjen? Már voltam pár szerelőnél de finguk sincs opel szervízbe meg nem szeretném vinni mert az már huzós. Ha valaki tud viszonyítási alapot vagy tudja hogy mi lehet a baj azt meg köszönöm! Egyébként nagyon szépen jár a motor!
peterruzs Elküldve Szeptember16, 2016 Elküldve Szeptember16, 2016 Sziasztok Miről lehet felismerni z14xep motornál, hogy a kartergáz visszavezető membrán át van e szakadva?
marton.csaba2 Elküldve Szeptember16, 2016 Elküldve Szeptember16, 2016 T peterruzs! "... felismerni ..." Leszeded a szelepfedelet. Megnézed.
Davee Elküldve Szeptember16, 2016 Elküldve Szeptember16, 2016 1 órával ezelőtt, peterruzs írta: Sziasztok Miről lehet felismerni z14xep motornál, hogy a kartergáz visszavezető membrán át van e szakadva? Lepattintod a trafósor fedelet, a 3. henger körül a membránnál találsz egy kis nyílást, ha ott szív akkor átszakadt a membrán.
peterruzs Elküldve Szeptember16, 2016 Elküldve Szeptember16, 2016 33 perce, Davee írta: Lepattintod a trafósor fedelet, a 3. henger körül a membránnál találsz egy kis nyílást, ha ott szív akkor átszakadt a membrán. Leszedtem már de én nem találtam sehol se rést. Annyit néztem hogy levettem a vékony és a vastag csövet, a szelepfedél felől nem szív a nagyobb cső helyen inkább minha fújna. A twinport elem felől ha lefogom a csövet az szív. Ennyit tapasztaltam.
outsider Elküldve Szeptember17, 2016 Elküldve Szeptember17, 2016 On 2016. 08. 02. at 14:36, szilagyige írta: Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, a következő a problémánk: 2004-es Astra H, 1.8 Sport Z18XE, általában reggeli első indításkor (de néha napi többszöri beindítás után is, miután több órát áll az autó) ezt produkálja, ami a youtube videón látható. Fulladozik, néha le is áll, néha kis kattogó hang is hallatszik, néha nem csinálja egyáltalán, változó. Gázadásra pár másodperc múlva nagyjából "megjavul", nem áll le, viszont még elindulás után is a gyorsulás nem mindig egyenletes, megtorpan, kicsit rángat, aztán nagyjából minden rendben. Azért mondom, hogy nagyjából, mert úgy érzem, az autó nem gyorsul úgy, mint a probléma előtt és a hangja is szerintem kicsit másabb, mintha jobban erőlködne. Szerelőink több dolgot is megnéztek, hibaüzenet erre vonatkozóan nincs, ezért tanácstalanok. Benzinnyomást mértek, rendben, gyertyacsere is volt korábban, probléma megmaradt, más, használt gyertyákkal kipróbálva is ugyanúgy. Pillangószelep kitakarítva, probléma fennáll. Wynns injektortisztító adalék, Pro-tec üzemanyagrendszer tisztító, sima és adalékos OMV benzin, több hosszútávú autópályás hajtás, padlógázas gyorsulások, magas fordulaton "kiégetés", mind-mind kipróbálva, probléma ugyanúgy megmaradt. Bármilyen segítséget, tanácsot nagyon köszönök előre is! Az adalékos benzinnel kell kb 3-5000 km, míg kifejti a hatását. Más adalékokkal nem érdemes keverni. Pörgetni kell a motort városban is. Premium benzin premium olaj sokat segít, hosszú távon...
kisp113 Elküldve Szeptember19, 2016 Elküldve Szeptember19, 2016 (edited) Sziasztok! Z16XEP, 196000km Máig váratott magára az egyre gyakoribb P0171 hibakód, a rángatózás és csörömpölés javítása. Elvittem a kocsit a talán egyetlen ismert szakihoz, aki Z16XEP szívosorokkal foglalkozik. A lebontott twinport egységben ahogy azt sejtettem az EGR járatok totálisan el voltak tömődve: https://goo.gl/photos/9GQwGkBShztUbqC48 A twinport rufazat összevissza nyaklott és lötyögött, a szelepek perselyei közül 1 törötten a helyén, 3 már sehol sem volt! Mindössze 2 óra alatt felkerült az új becsapágyazott konstrukció. Majd írok később hosszútávú tapasztalatot, az első 50km boldogság! (nem rángatózik félgázon, nem ingadozik az alapjárat ... odafelé 30km 7.6 volt az átlag hazafelé 5.3, ami további 25km budapesti forgalomban sem ment 6.0 nál tovább eddig - ez meglepett! Még méregetem hogy mivan...) Módosítva Szeptember19, 2016 : kisp113 1
Astra555 Elküldve Szeptember20, 2016 Elküldve Szeptember20, 2016 16 órája, kisp113 írta: Sziasztok! Z16XEP, 196000km Máig váratott magára az egyre gyakoribb P0171 hibakód, a rángatózás és csörömpölés javítása. Elvittem a kocsit a talán egyetlen ismert szakihoz, aki Z16XEP szívosorokkal foglalkozik. A lebontott twinport egységben ahogy azt sejtettem az EGR járatok totálisan el voltak tömődve: https://goo.gl/photos/9GQwGkBShztUbqC48 A twinport rufazat összevissza nyaklott és lötyögött, a szelepek perselyei közül 1 törötten a helyén, 3 már sehol sem volt! Mindössze 2 óra alatt felkerült az új becsapágyazott konstrukció. Majd írok később hosszútávú tapasztalatot, az első 50km boldogság! (nem rángatózik félgázon, nem ingadozik az alapjárat ... odafelé 30km 7.6 volt az átlag hazafelé 5.3, ami további 25km budapesti forgalomban sem ment 6.0 nál tovább eddig - ez meglepett! Még méregetem hogy mivan...) Szia! Mennyibe került ez a móka? Mennyire tartós?
kisp113 Elküldve Szeptember20, 2016 Elküldve Szeptember20, 2016 3 perce, Astra555 írta: Szia! Mennyibe került ez a móka? Mennyire tartós? 69e volt gyári tömítésekkel, munkadijjal, 1 év garival. A bontottnal mindenképpen jobban megeri. Tartósság pedig műanyag persely vs fém csapágy.
pjotr Elküldve Szeptember20, 2016 Elküldve Szeptember20, 2016 On 16/09/2016 at 9:33, peterruzs írta: Sziasztok Miről lehet felismerni z14xep motornál, hogy a kartergáz visszavezető membrán át van e szakadva? Extrém módon megnövekedő motorolajfogyasztás (1 liter/ 50 km), és az emiatt kialakuló erős kék füst
Snikos Elküldve Szeptember21, 2016 Elküldve Szeptember21, 2016 Én már több mint 1 éve jártam nála egy Z14XEP szívósorral szóval a garancia már rég lejárt. több mint 20.000 km-t mentem azóta és még mindig hibátlan! Csak ajánlani tudom!
kezdőkabriós Elküldve Szeptember23, 2016 Elküldve Szeptember23, 2016 (edited) Tegnap kicseréltettem a teljes vezérlést a motorban, mert 10 éves lett az autó. Mivel a tatabányai márkaszervízzel kapcsolatban már a negatív élményeim dominálnak bejelentkeztem a budaörsi Opel Fábiánhoz. Hát ilyet már régen tapasztaltam: - az emailjeimre 1 napon belül válaszoltak - megköszönték a bizalmat, hogy náluk csináltatom a munkát, amikor lefixáltuk az időpontot - a munka végén lemosták az egész autót, mert idézem "a legnagyobb gondosság mellet is előfordul, hogy a szerelő keze vagy ruhája hozzáér a karosszériához" - minden hülyeségemet tolerálták (pl. kikértem a kiszerelt alkatrészeket, meg sem kérdezték, hogy minek az nekem, beletették egy papírdobozba és odaadták) - a végén megköszönték, hogy náluk csináltattam a munkát Autószervizben már régen éreztem magam ennyire jól, ezek az emberek vagy ösztönösen tudnak valamit, vagy nagyon jó képzésük volt, mindenesetre engem lenyűgöztek. A kiszerelt gyári alkatrészek: feszítőgörgő Litens Canada 6255B (GM 55562217) vezetőgörgő INA (számok vannak mindenhol, belső gyűrű, külső széle, de nem tudom elolvasni őket) vezérműszíj Gates, laposszíj Gates Módosítva Szeptember23, 2016 : kezdőkabriós
Astra555 Elküldve Szeptember23, 2016 Elküldve Szeptember23, 2016 4 órája, kezdőkabriós írta: Tegnap kicseréltettem a teljes vezérlést a motorban, mert 10 éves lett az autó. Mivel a tatabányai márkaszervízzel kapcsolatban már a negatív élményeim dominálnak bejelentkeztem a budaörsi Opel Fábiánhoz. Hát ilyet már régen tapasztaltam: - az emailjeimre 1 napon belül válaszoltak - megköszönték a bizalmat, hogy náluk csináltatom a munkát, amikor lefixáltuk az időpontot - a munka végén lemosták az egész autót, mert idézem "a legnagyobb gondosság mellet is előfordul, hogy a szerelő keze vagy ruhája hozzáér a karosszériához" - minden hülyeségemet tolerálták (pl. kikértem a kiszerelt alkatrészeket, meg sem kérdezték, hogy minek az nekem, beletették egy papírdobozba és odaadták) - a végén megköszönték, hogy náluk csináltattam a munkát Autószervizben már régen éreztem magam ennyire jól, ezek az emberek vagy ösztönösen tudnak valamit, vagy nagyon jó képzésük volt, mindenesetre engem lenyűgöztek. A kiszerelt gyári alkatrészek: feszítőgörgő Litens Canada 6255B (GM 55562217) vezetőgörgő INA (számok vannak mindenhol, belső gyűrű, külső széle, de nem tudom elolvasni őket) vezérműszíj Gates, laposszíj Gates A Wallis ugyanez. Bár nekem még nem mostak autót, de egy izzócsere, vagy fékfolyadékcsere esetén nem is várom el. Általában 1-2 órán belül visszahívnak, vagy válaszolnak, nem sértődnek meg, ha viszek alkatrészt, nem felejtenek el semmit, tényleg normálisak és nem dolgoznak drágán. Múltkor elfelejtették a fékfolyadékcsere utáni fékhatásmérést kiszámlázni (2 eFt). Szóltam is, de az volt a válasz, hogy hagyjam, nem akarják sztornózni a számlát.
Jordanka Elküldve Szeptember25, 2016 Elküldve Szeptember25, 2016 Sziasztok, Autóvásárlás előtt állok és kifejezetten teszik a 2006-os C Vectra. Tudom, hogy ez Astra fórum, de mivel ugyanazokkal a motorokkal is szerelték a két típust merem feltenni itt is a kérdést. 1.8 as benzinesben gondolkodom. Utánanéztem és két motort találtam, zömében aZ18XE (122Le) és a Z18XER motorral vannak szerelve az autók. Azt kiderítettem, hogy utóbbi a változó szelepvezérléssel működő. A dízel világból jövök, sosem volt benzines autóm. Kérdésem az lenne, hogy tapasztalataitok alapján, melyik a "jobb" választás, valamelyik motor jobban bevált-e az évek során?Az autót körülbelül évi 8000-10000 km-es futásra, 75% városi és elővárosi, 25% autópályás használatra szeretném. Köszönöm a válaszokat!
kezdőkabriós Elküldve Szeptember26, 2016 Elküldve Szeptember26, 2016 On 2016.09.23. at 12:56, Astra555 írta: A Wallis ugyanez. Bár nekem még nem mostak autót, de egy izzócsere, vagy fékfolyadékcsere esetén nem is várom el. Általában 1-2 órán belül visszahívnak, vagy válaszolnak, nem sértődnek meg, ha viszek alkatrészt, nem felejtenek el semmit, tényleg normálisak és nem dolgoznak drágán. Múltkor elfelejtették a fékfolyadékcsere utáni fékhatásmérést kiszámlázni (2 eFt). Szóltam is, de az volt a válasz, hogy hagyjam, nem akarják sztornózni a számlát. Úgy tűnik, hogy a pesti szervizek fejlődnek a tatabányai viszont nem...:-)
Recommended Posts