opl16 Elküldve Április22, 2015 Megoszt Elküldve Április22, 2015 Ha kivették a twinport szelepeket, akkor azok már biztosan nem adnak hangot,de kis fordulaton nyomatékszegény lesz tőle az Astra :omg: A szelepemelő meg nem hidrós ebben a motorban! Szia! Köszönöm az eddigi választ. Hozzászólásodból lejött hogy ismered ezt a motort, ezért bátorkodtam írni hátha sikerül megoldást találni a vélt problémára... Laikus vagyok, de úgy tudom hogy a twinport szelep az más mint a szívósor :D Talán máshol is helyezkedik el. Nekem a folytószelep ház alatt van "elvileg" a szívósor, amelyből ki műtötték azt a kelepelő hangot adó lemezt. Mondja a szerelő, hogy ha még mindíg van kelepelő hang (amely mostmár meleg motornál eltűnik és csak hidegen hallható), akkor "valószínűleg" még valami szelepemelő korong lehet a ludas... Mivel 16 szelepes a motor, ezért 16db "korong" kellhet... Ez ismételten egy 100.000 körüli történet lehet munkadíjjal elvileg. Érdekes hogy ez az erős kelepelés azóta áll fenn ( motor szétszedése előtt egyáltalán nem volt semmi ilyesmi hang!! )amióta szét lett szedve a motor olajlehúzó gyűrűk, szelepszár szimeringek cseréje miatt.. Nem tudom lehet-e valamiféle összefüggés. Légyszi ha eszedbe jut valami okos megoldás, írd meg nekem. Válaszod előre is köszönöm! Üdv.: Márk Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bat83 Elküldve Május1, 2015 Megoszt Elküldve Május1, 2015 Sziasztok! Menet közben gázadásnál furcsa "kerregegő" hangot hallok a motor felől. Főként 40-70 km/h között harmadik és negyedik fokozatban. Viszont alapjáraton és menet közben mikor nem nyomom a gázt nem hallani. Valakinek tipp,hogy mi adhatja a kerregő hangot? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hozo62 Elküldve Május2, 2015 Megoszt Elküldve Május2, 2015 Szia! Köszönöm az eddigi választ. Hozzászólásodból lejött hogy ismered ezt a motort, ezért bátorkodtam írni hátha sikerül megoldást találni a vélt problémára... Laikus vagyok, de úgy tudom hogy a twinport szelep az más mint a szívósor :D Talán máshol is helyezkedik el. Nekem a folytószelep ház alatt van "elvileg" a szívósor, amelyből ki műtötték azt a kelepelő hangot adó lemezt. Mondja a szerelő, hogy ha még mindíg van kelepelő hang (amely mostmár meleg motornál eltűnik és csak hidegen hallható), akkor "valószínűleg" még valami szelepemelő korong lehet a ludas... Mivel 16 szelepes a motor, ezért 16db "korong" kellhet... Ez ismételten egy 100.000 körüli történet lehet munkadíjjal elvileg. Érdekes hogy ez az erős kelepelés azóta áll fenn ( motor szétszedése előtt egyáltalán nem volt semmi ilyesmi hang!! )amióta szét lett szedve a motor olajlehúzó gyűrűk, szelepszár szimeringek cseréje miatt.. Nem tudom lehet-e valamiféle összefüggés. Légyszi ha eszedbe jut valami okos megoldás, írd meg nekem. Válaszod előre is köszönöm! Üdv.: Márk Nehéz dolog így tanácsot adni,de lehetséges,hogy szelepeknél lesz a baj. Jobban jártok ha leveszitek a hengerfejet, és egy hengerfejessel csináltattjátok meg. Olcsóbban jöttök ki mintha 16 szeepemelővel kezditek a javítás! Link to comment Megosztás: More sharing options...
fetike89 Elküldve Május3, 2015 Megoszt Elküldve Május3, 2015 Sziasztok! Van egy H Astrám a motorkódja Z16XEP. Castrol Edge 5w-30w olajat töltök bele. A problémám az, hogy 500 km-enként megeszik 1 liter olajat. Olaj cserér mindig 10000 km-enként csináltattam. Szép fokozatosan jutott el idáig, mindig egyre többet kellett utána töltenem a cserék között. Füstölni nem igazán látom az autót. Segítségeteket szeretném kérni, hogy valaki találkozott-e már hasonlóval és hogy mi volt a megoldás? A szerelő ahova hordom azt mondja, hogy rákölthetek egy valag pénzt, de nem biztos, hogy jó lesz. Tényleg ekkora lenne a baj? Sokszor hallom ezt, hogy ez Opel betegség, de ezzel sajnos nincs megoldva. Ha valakinek van tapasztalata kérem pár sorban írja le:) Köszönöm, fetike89 Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Május3, 2015 Megoszt Elküldve Május3, 2015 ...A problémám az, hogy 500 km-enként megeszik 1 liter olajat... Ha ezt a mennyiséget (ami azért elég drasztikus, 2 liter / 1000 km) mind elégetné, annak sztem már látszania kéne kékesfehér füstölés formájában, vagy legalábbis nagyon büdös égett olaj kipuff szagnak kéne lennie meleg motornál is. Ha ezek nincsenek, sztem nézz körül a motortérben / kocsi alatt, nem látsz-e olajfolyás nyomokat. Lehet elfolyik vhol... Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Május3, 2015 Megoszt Elküldve Május3, 2015 Esetleg még nézd meg hogy hosszú alapjárati ácsorgás utáni gázfröccsnél nem e füstöl-e... lehet csak akkor látni füstöt (pl szelepszár szimmering tud ilyesmit produkálni, ha jól tudom) Link to comment Megosztás: More sharing options...
jszabi Elküldve Május3, 2015 Megoszt Elküldve Május3, 2015 Sziasztok! Van egy H Astrám a motorkódja Z16XEP. Castrol Edge 5w-30w olajat töltök bele. A problémám az, hogy 500 km-enként megeszik 1 liter olajat. Olaj cserér mindig 10000 km-enként csináltattam. Szép fokozatosan jutott el idáig, mindig egyre többet kellett utána töltenem a cserék között. Füstölni nem igazán látom az autót. Segítségeteket szeretném kérni, hogy valaki találkozott-e már hasonlóval és hogy mi volt a megoldás? A szerelő ahova hordom azt mondja, hogy rákölthetek egy valag pénzt, de nem biztos, hogy jó lesz. Tényleg ekkora lenne a baj? Sokszor hallom ezt, hogy ez Opel betegség, de ezzel sajnos nincs megoldva. Ha valakinek van tapasztalata kérem pár sorban írja le:) Köszönöm, fetike89 Szia, Esetleg az alábbi két írásom lehet ad valami iránymutatást neked. http://www.opelforum.hu/topic/1978-benzines-motorral-kapcsolatos-problemak-kerdesek/page-39#entry1024889 Üdv.:Szabi Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Május3, 2015 Megoszt Elküldve Május3, 2015 T jszabi! "... annyira intelligensek már ezek a motorok,hogy figyelik,és érzékenyek a motorolaj minőségére ..." Ezekben a motorokban Z14XEP, Z16XER ... semmilyen a motorolaj bármelyik minőségi paraméterét figyelő érzékelő nincs. "... két írásom ..." Melyik a másik? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra555 Elküldve Május3, 2015 Megoszt Elküldve Május3, 2015 Ezekben a motorokban Z14XEP, Z16XER ... semmilyen a motorolaj bármelyik minőségi paraméterét figyelő érzékelő nincs. T. Mantec. Melyik motorokban van ilyen és azt honnan lehet tudni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
fetike89 Elküldve Május3, 2015 Megoszt Elküldve Május3, 2015 Esetleg még nézd meg hogy hosszú alapjárati ácsorgás utáni gázfröccsnél nem e füstöl-e... lehet csak akkor látni füstöt (pl szelepszár szimmering tud ilyesmit produkálni, ha jól tudom) Ma vettem észre, hogy hosszabb állás után indulásnál elég sok kék füst jött ki a kipufogóból, de aztán megszűnt és ami mág a napokban jött elő az az, hogy közvetlenül indítás után mintha le akarna fulladni egy pillanatra és ilyenkor okádja a füstöt. Olajfolyás szerintem nincs ,mert teremgarázsban áll a kocsi és alatta egy csepp olajat sem találtam. Szelepszár szimeringeket megnézetem. Ha cserélni kell akkor kb ez milyen árban mozog? Megbízom a szerelőben, de azért ő is a pénzből él aztán nem szeretném, hogy lehúzzon:) Köszi a segítséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
fetike89 Elküldve Május3, 2015 Megoszt Elküldve Május3, 2015 Szia, Esetleg az alábbi két írásom lehet ad valami iránymutatást neked. http://www.opelforum.hu/topic/1978-benzines-motorral-kapcsolatos-problemak-kerdesek/page-39#entry1024889 Üdv.:Szabi Akkor veszek bele GM olajat. Elvileg 0w-30-at írnak bele gyárilag. Most 240000 km van benne. Nem kell bele már egy kicsit vastagabb? Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Május3, 2015 Megoszt Elküldve Május3, 2015 T fetike89! "... 0w-30-at írnak bele gyárilag ..." "Gyárilag" nem írnak elő 0W-30-as viszkozitási osztályt. Sőt, egyáltalán nem írnak elő semmilyen viszkozitási osztályt. Aktuális gyártóművi olajkövetelmény a GM dexos2 elfogadással rendelkező motorolaj. "... vastagabb ..." A motorolajnak olyan tulajdonsága, hogy "vastagabb" nincs. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vertigo Elküldve Május3, 2015 Megoszt Elküldve Május3, 2015 Amellett, hogy igazat adok mantecnek, meg kell jegyezni, hogy de beleírják a szervizfüzetbe, hogy milyen hideg-meleg oldali viszkozitású olaj való bele, meg persze hogy GM dexos2 jóváhagyású legyen. Persze ez nemcsak 1-féle olajat jelent, az enyémhez (Z16XEP) is oda van írva legalább 3-4-féle különböző típus (5W-30, 5W-40, 10W-40 biztosan, a többit nem tudom fejből). Egyébként fetike89 nem akarlak elszomorítani, de semmit nem fog érni a GM olaj. Nekem is ugyanezek a problémáim, amit leírtál, de semmit nem használt, hogy mondjuk nem Valvoline-t, hanem genuine GM 5W-30-at rakok bele. Sajnos generálozás lesz nálam is a vége, úgy tűnik. Hogy rohadna meg. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
pjotr Elküldve Május4, 2015 Megoszt Elküldve Május4, 2015 Sziasztok! Van egy H Astrám a motorkódja Z16XEP. Castrol Edge 5w-30w olajat töltök bele. A problémám az, hogy 500 km-enként megeszik 1 liter olajat. Olaj cserér mindig 10000 km-enként csináltattam. Szép fokozatosan jutott el idáig, mindig egyre többet kellett utána töltenem a cserék között. Füstölni nem igazán látom az autót. Segítségeteket szeretném kérni, hogy valaki találkozott-e már hasonlóval és hogy mi volt a megoldás? A szerelő ahova hordom azt mondja, hogy rákölthetek egy valag pénzt, de nem biztos, hogy jó lesz. Tényleg ekkora lenne a baj? Sokszor hallom ezt, hogy ez Opel betegség, de ezzel sajnos nincs megoldva. Ha valakinek van tapasztalata kérem pár sorban írja le:) Köszönöm, fetike89 Mielőtt nekiállsz a motorgenerálnak, nézesd meg a szelepfedelet is. A fedélben lévő kartergázvisszavezető szelep hiba típushibája ennek a motornak, a hibás szelepen keresztül a szelepfedél alól kiszippantja az olajat. Nekem is hasonló olajfogyasztással kezdte, aztán kb 1 hónap múlva egyik napról a másikra 50 km/liter (!) lett az olajfogyasztás, de innen már trailer-ezve lett. Sajnos csak a szelepfedél cseréje oldja meg a problémát, ami kb. 80.000 Ft. http://topel.hupont.hu/11/tipushibak "...Z16XEP motoroknál előfordul, hogy hullámzik az alapjárat, illetve szippantja fel a motorolajat. Bármilyen meglepő, ez jó eséllyel a szelepfedél hibája!.." Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vertigo Elküldve Május4, 2015 Megoszt Elküldve Május4, 2015 Viszont azt is hozzá kell tenni, hogy ha tényleg szelepfedél probléma áll fenn (sajnos már ilyennel is akadt dolgom...), akkor fordulatszám-ingadozás is társul mellé. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Csaszi87 Elküldve Május4, 2015 Megoszt Elküldve Május4, 2015 (edited) Üdv! Légszűrőt szeretnék nézni az autóba, ki tudja hogy milyen való bele pontosan? Az enyém 1.4 benzin ha számít valamit.. A sport légszűrőről mi a véleményetek, megéri olyat bele rakni? Módosítva Május4, 2015 : Csaszi87 Link to comment Megosztás: More sharing options...
fetike89 Elküldve Május4, 2015 Megoszt Elküldve Május4, 2015 Mielőtt nekiállsz a motorgenerálnak, nézesd meg a szelepfedelet is. A fedélben lévő kartergázvisszavezető szelep hiba típushibája ennek a motornak, a hibás szelepen keresztül a szelepfedél alól kiszippantja az olajat. Nekem is hasonló olajfogyasztással kezdte, aztán kb 1 hónap múlva egyik napról a másikra 50 km/liter (!) lett az olajfogyasztás, de innen már trailer-ezve lett. Sajnos csak a szelepfedél cseréje oldja meg a problémát, ami kb. 80.000 Ft. http://topel.hupont.hu/11/tipushibak "...Z16XEP motoroknál előfordul, hogy hullámzik az alapjárat, illetve szippantja fel a motorolajat. Bármilyen meglepő, ez jó eséllyel a szelepfedél hibája!.." Az alapjárat ingadozás az megvan, de csak akkor, ha megyek vele hosszabat és benyomom a kuplungot akkor csinálja egy fél percig kb. Néha viszont nem hagyja abba és kidobja a kulcsos kocsit. A Hibakód ilyenkor "Barometric pressure sensor fault". Örülnél neki, ha nem kéne generál. Köszi a segítséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
kezdőkabriós Elküldve Május5, 2015 Megoszt Elküldve Május5, 2015 (edited) Üdv!Légszűrőt szeretnék nézni az autóba, ki tudja hogy milyen való bele pontosan? Az enyém 1.4 benzin ha számít valamit..A sport légszűrőről mi a véleményetek, megéri olyat bele rakni?Nézd meg a Bárdi honlapján, bal oldalon beviszed a kocsid adatait és rákeresel a szűrőre.A sajátomba általában Mann-t veszek, a pároméba Alco-t szoktam.Van egy eladó sportszűrőm + olaj hozzá, a G Astrámból maradt (idén februárban adtuk el) de a benzines H Astrákba is jó, ha érdekel dobj egy privát emailt.Szűrő 3K, olaj 2K + posta kb 1K. Módosítva Május5, 2015 : kezdőkabriós Link to comment Megosztás: More sharing options...
sasa58 Elküldve Május5, 2015 Megoszt Elküldve Május5, 2015 Sziasztok! A legújabb problémám, hogy motorféken 130 felett a BC mutat 2 - 2,5 l fogyasztást, és ezt tartja is, majd úgy 125 környékén beáll 0-ra. 125 alatti sebességnél kezdett motorféknél szinte azonnal 0-át mutat. Lehet ez valami hiba, vagy ez normális? Köszi a válaszokat! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maybal Elküldve Május5, 2015 Megoszt Elküldve Május5, 2015 Ez nekem is ilyen...nem minden esetben nulláz rögtön nekem se....Lehet, hogy ez valami hiba kezdete, de még nem döglött be semmi.. :) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
sasa58 Elküldve Május5, 2015 Megoszt Elküldve Május5, 2015 Ez nekem is ilyen...nem minden esetben nulláz rögtön nekem se....Lehet, hogy ez valami hiba kezdete, de még nem döglött be semmi.. :) Azt még nem próbáltam ki, hogy alacsonyabb sebességi fokozatnál is csinálja-e, magasabb fordulaton, vagy csak ötödikben 130 felett (nem is tudom kb. 4500 fordulaton?). A16XER motor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kezdőkabriós Elküldve Május6, 2015 Megoszt Elküldve Május6, 2015 Azt még nem próbáltam ki, hogy alacsonyabb sebességi fokozatnál is csinálja-e, magasabb fordulaton, vagy csak ötödikben 130 felett (nem is tudom kb. 4500 fordulaton?). A16XER motor.Nem lehet, hogy a katalizátort védi a hirtelen hőmérséklet változástól ezért adagol üzemanyagot?Egyébként a motorfék hatá érezhető végig, akkor is, amikor nem nulla a fogyasztás? 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
sasa58 Elküldve Május6, 2015 Megoszt Elküldve Május6, 2015 Nem lehet, hogy a katalizátort védi a hirtelen hőmérséklet változástól ezért adagol üzemanyagot? Egyébként a motorfék hatá érezhető végig, akkor is, amikor nem nulla a fogyasztás? Ez lehetséges, ezért kérdeztem meg, hátha tudja valaki, hogy ez így normális és van valami műszaki indoka, amit még én is megértek. De lehet valami kezdődő meghibásodás, hogy egy bizonyos fordulat felett a szívószelepek nem zárnak le teljesen. A motorfék hatás mértékéről nem tudok nyilatkozni most, de majd megfigyelem. Egyébként 140-ről egy komoly lejtőn ötödikben nem is lehet túl nagy. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kezdőkabriós Elküldve Május6, 2015 Megoszt Elküldve Május6, 2015 Ez lehetséges, ezért kérdeztem meg, hátha tudja valaki, hogy ez így normális és van valami műszaki indoka, amit még én is megértek. De lehet valami kezdődő meghibásodás, hogy egy bizonyos fordulat felett a szívószelepek nem zárnak le teljesen.A motorfék hatás mértékéről nem tudok nyilatkozni most, de majd megfigyelem. Egyébként 140-ről egy komoly lejtőn ötödikben nem is lehet túl nagy.Ha megmozdul a bólogatós kutya feje, akkor van motorfékhatás.:-) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maybal Elküldve Május6, 2015 Megoszt Elküldve Május6, 2015 Ez lehetséges, ezért kérdeztem meg, hátha tudja valaki, hogy ez így normális és van valami műszaki indoka, amit még én is megértek. De lehet valami kezdődő meghibásodás, hogy egy bizonyos fordulat felett a szívószelepek nem zárnak le teljesen. A motorfék hatás mértékéről nem tudok nyilatkozni most, de majd megfigyelem. Egyébként 140-ről egy komoly lejtőn ötödikben nem is lehet túl nagy. Ahogy 0-áz, érezhető lesz a motorfék....addig valamennyi üzemanyagot mindig fecskendez be, még ha 0.2-t ír ki, akkor sem érezhető a teljes motorfék... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts