Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Vannak jó márkák, de pl. az alap Brembo is kb. ugyanannyi, mint a TRW, vagy a Bosch.

cromax.hu oldalon tudsz keresni. Ha nem is onnan rendeled, legalább tisztában leszel az árakkal. Én nagyon kedvezményesen baráti segítséggel 36 ezerért vettem Brembo tárcsákat és betéteket. Bár nekem csak a 308 mm-es tárcsa volt jó.

A brembo tárcsa és betét hogy viselkedik? Nem nyikorog? Megvagy elégedve vele?

Elküldve

A brembo tárcsa és betét hogy viselkedik? Nem nyikorog? Megvagy elégedve vele?

Nekem eddig bevált, a csere óta 13 ezret mentem vele.

Azért írtam, hogy alap, mert ezen felül van a fúrt, mart tárcsa is, de az nyilván drágább.

Elküldve

A Cromax oldalán találtam most első gyári tárcsákat és betétet készletben 34 ezerért. Most már csak az a kérdés,hogy nem fog e nyikorogni!!?? Van valakinek gyári gm betét és tárcsával tapasztalata?

Tavaly nyáron a cromax-ba vettem akciósan.

Nekem nem nyikorgott.

Előtte sokat olvastam, mert valami jobbat akartam, mint a gyári, de sok negítv dolgot hallottam ismertebb márkákról is, így maradt a gyári.

  • Like 1
Elküldve

A Cromax oldalán találtam most első gyári tárcsákat és betétet készletben 34 ezerért. Most már csak az a kérdés,hogy nem fog e nyikorogni!!?? Van valakinek gyári gm betét és tárcsával tapasztalata?

Szia, nem értem a kérdést, a te autódban nem gyári van? Így neked is van tapasztalatod... Én is ilyen szettet vásároltam, ugyan az mint volt, nem csalódtam... 165ezret mentem el a gyári szerelésűvel, 90 ezernél volt egy betétcsere, nem nyikorgott, fékhatás jó, kedvező ár, nem vennék mást... :)

Elküldve

Típushiba. A szívóoldalon az alu gyűjtőcsőben (erre van felfogatva a folytószelep, de nem a folytószelep a hibás) van egy lemez, ami 2 csavarral van lefogatva. Ezek a csavarok engednek el és remeg be a lemez az áramló levegő hatására. Ez adja a traktor hangot.

A márkaszervíz egyben cseréli 70-100eFt-ért, de szétszedhető, a 2 csavar meghúzható, majd újra össze lehet rakni tömítőanyaggal.

Köszönöm a segítségeteket !!!

Valakinek van erről a hibáról valamilyen videója vagy fénykép, pontosan mit kell leszedni és meghúzni??

Köszi

Elküldve (edited)

Szia, nem értem a kérdést, a te autódban nem gyári van? Így neked is van tapasztalatod... Én is ilyen szettet vásároltam, ugyan az mint volt, nem csalódtam... 165ezret mentem el a gyári szerelésűvel, 90 ezernél volt egy betétcsere, nem nyikorgott, fékhatás jó, kedvező ár, nem vennék mást... :)

Szia! Tavaly decemberben vettem az autót és azóta mentem vele 14ezer km-t. A tárcsák már akkor is kopottak voltak de használhatóak és mostanra megérett a csere.Ezért kérdezem,hogy mik a tapasztalatok és ki mit ajánlana ;)

Módosítva : Bat83
Elküldve

sziasztok! mar egyszer azt hiszem probaltam erdeklodni, de nem nagyon tudtam elmagyarazni. szoval a problema akkor adodik amikor az autot nem hasznaltam egy hosszabb ideig...hosszabb ideig nem heteket hanem nagyobb pihi utan...nehany ora...vagy hideginditasnal. szoval amikor inditom akkor par masodperccel kesobb kattan egyet...de most azt is eszrevettem, hogy ha uresben adok gazt, akkor gaz elvetele utan par masodperc es megint kattan...eleg rossz minosegben itt van rola egy hangfelvetel, elso 15 masodperc nem erdekes :)

itt az hanganyag

szerintetek mi lehet...a motor egy 2 eves benzines z16xer.

elore is koszonom a tippeket otleteket,

udv

b.

Elküldve

Sziasztok! Adott egy 1.4-es H Astra (90 lovas - ugyanaz a motor mint a G Astraban). ÉS lenne egy olyan gondom, hogy hideg motornál nagyon egyenletlen a fordulatszám, és mintha 1 henger nem menne. Meleg motornál, ez a gond enyhül alapjáraton. Ha pörgetem a motort akkor meg egyáltalán nincs. Valaki tudja mi lehet a gond?

Elküldve

Sziasztok! Adott egy 1.4-es H Astra (90 lovas - ugyanaz a motor mint a G Astraban). ÉS lenne egy olyan gondom, hogy hideg motornál nagyon egyenletlen a fordulatszám, és mintha 1 henger nem menne. Meleg motornál, ez a gond enyhül alapjáraton. Ha pörgetem a motort akkor meg egyáltalán nincs. Valaki tudja mi lehet a gond?

Olvasd ki a hibakódokat pedál teszttel vagy villogtatással és írd meg.

Pedál teszthez nyomd le a gáz és fékpedált, majd add rá a gyújtást, a km számlálónál megjelenik az ECN felirat, alatta a hibakódok, azokat írd meg.

Elküldve

Olvasd ki a hibakódokat pedál teszttel vagy villogtatással és írd meg.

Pedál teszthez nyomd le a gáz és fékpedált, majd add rá a gyújtást, a km számlálónál megjelenik az ECN felirat, alatta a hibakódok, azokat írd meg.

Nem ír ki hibakódot, ez a baj. De, most változott az ügy, hidegen ugye emelkedett az alapjárat, akkor jól jár, majd ha bemelegszik dadog az egész. Lambda szondát cseréltünk, és az segített egy keveset, de nem sokat..

Elküldve

sziasztok! mar egyszer azt hiszem probaltam erdeklodni, de nem nagyon tudtam elmagyarazni. szoval a problema akkor adodik amikor az autot nem hasznaltam egy hosszabb ideig...hosszabb ideig nem heteket hanem nagyobb pihi utan...nehany ora...vagy hideginditasnal. szoval amikor inditom akkor par masodperccel kesobb kattan egyet...de most azt is eszrevettem, hogy ha uresben adok gazt, akkor gaz elvetele utan par masodperc es megint kattan...eleg rossz minosegben itt van rola egy hangfelvetel, elso 15 masodperc nem erdekes :)

itt az hanganyag

szerintetek mi lehet...a motor egy 2 eves benzines z16xer.

elore is koszonom a tippeket otleteket,

udv

b.

valaki erre tunda valamit?

Elküldve

Z18XER motornál egyszerre kell cserélni a vezérlést és a laposszíjat/vízpumpát vagy a vízpumpa cserét később külön is el lehet végezni a vezérlés ismételt lebontása nélkül? 60.000 km lesz a héten a kocsiban és kilenc évesek a szíjak, elkezdtem foglalkozni a gondolattal, hogy lecseréltetem, nem várom meg a 10. évet (szervízkönyv szerint a vezérlés 10 év vagy 150.000 km, a laposszíjra viszont nem találtam semmit).

A laposszíj cserével egyidejűleg érdemes a generátor tartó gumibakot is cserélni? Az alkatrész olcsó, kérdés mennyi rezsióra lenne levenni a generátort.

Elküldve

Z18XER motornál egyszerre kell cserélni a vezérlést és a laposszíjat/vízpumpát vagy a vízpumpa cserét később külön is el lehet végezni a vezérlés ismételt lebontása nélkül? 60.000 km lesz a héten a kocsiban és kilenc évesek a szíjak, elkezdtem foglalkozni a gondolattal, hogy lecseréltetem, nem várom meg a 10. évet (szervízkönyv szerint a vezérlés 10 év vagy 150.000 km, a laposszíjra viszont nem találtam semmit).

A laposszíj cserével egyidejűleg érdemes a generátor tartó gumibakot is cserélni? Az alkatrész olcsó, kérdés mennyi rezsióra lenne levenni a generátort.

Ha a vezérléskörön van a vízpumpa, akkor mindenképpen cserélni kell. Ha a hosszbordás hajtja, akkor úgy írják, hogy csak panasz esetén. Ha nem vág földhöz a dolog, én a helyedben egyszerre túlesnék rajta.A hosszbordásszíjat is érdemes cserélni, mert szerintem ahhoz le kell emelni a motort a bakról és úgy kell átfűzni. Ez nem olyan mint a Kispók, vagy a Bogár, hogy járó motornál is ki tudod cserélni. :D

Gumibak cseréről nem hallottam még, szerintem elég csak, ha megadta magát. Attól függ, hol a generátor, mennyire macerás hozzáférni. Nekem anno a ki- és beszerelés a javítással együtt kb. 3 óra alatt meg volt. Ráadásul a szaki csak villamossági szerelő volt, így kicsit lassabban is ment neki.

Elküldve

Sziasztok! Adott egy 1.4-es H Astra (90 lovas - ugyanaz a motor mint a G Astraban). ÉS lenne egy olyan gondom, hogy hideg motornál nagyon egyenletlen a fordulatszám, és mintha 1 henger nem menne. Meleg motornál, ez a gond enyhül alapjáraton. Ha pörgetem a motort akkor meg egyáltalán nincs. Valaki tudja mi lehet a gond?

Nekem is ilyen (Z16XEP), állítólag ez szelepfedél típushiba.

http://topel.hupont.hu/11/tipushibak

Elküldve

Ha a vezérléskörön van a vízpumpa, akkor mindenképpen cserélni kell. Ha a hosszbordás hajtja, akkor úgy írják, hogy csak panasz esetén. Ha nem vág földhöz a dolog, én a helyedben egyszerre túlesnék rajta.A hosszbordásszíjat is érdemes cserélni, mert szerintem ahhoz le kell emelni a motort a bakról és úgy kell átfűzni. Ez nem olyan mint a Kispók, vagy a Bogár, hogy járó motornál is ki tudod cserélni. :D

Gumibak cseréről nem hallottam még, szerintem elég csak, ha megadta magát. Attól függ, hol a generátor, mennyire macerás hozzáférni. Nekem anno a ki- és beszerelés a javítással együtt kb. 3 óra alatt meg volt. Ráadásul a szaki csak villamossági szerelő volt, így kicsit lassabban is ment neki.

A vízpumpát a segédberendezések hosszbordás szíjja hajtja, nem a vezérlés fogasszíja.

A generátor gumibakot azért cserélném, hogy kevesebb rezonancia legyen, a TwinTopban a hiányzó tetőmerevítés miatt jobban érezhetők a rezonanciák.

Elküldve

A vízpumpát a segédberendezések hosszbordás szíjja hajtja, nem a vezérlés fogasszíja.

A generátor gumibakot azért cserélném, hogy kevesebb rezonancia legyen, a TwinTopban a hiányzó tetőmerevítés miatt jobban érezhetők a rezonanciák.

Ha úgy érzed csere érett, akkor cseréld le. Inkább most, amikor megbontják a motort, mint 3 ezer km múlva.

  • 2 weeks later...
Elküldve (edited)

Sziasztok!

Vezérműlánc csere előtt állok és segítségeteket kérem abban, hogy tulajdonképpen miket kell cserélni pontosabban. Én szeretném megvenni a hozzávalókat, mert gondolom olcsóbban ki lehet jönni. Ahogy olvasom itt, hogy a vízpumpát is érdemes meg a hosszbordás szíjat is? Melyik gyártótól ajánlatos venni, mert van többféle. Opel Astra h 2006 z14xep.

Módosítva : bartalix
Elküldve

Üdv,

Senkinek semmi ötlete?

Sziasztok,

Ma mondom megnézem már, hogy milyen klassz, mert nincs hibakódom, erre ezt kaptam:

ECN 36504

Tudjátok esetleg mit jelent?

Előre is köszönet,

Üdv.

E.

Elküldve

Sziasztok! A kérdésem 1.6 xep astrám alapjárata ingadozik 800-1000 között mozog a lapjáraton hideg és meleg motornál egyaránt.Mi lehet a baj?Másik kérdés gáz adáskor sipolo hang hallatszik a fojtoszelep felül ez mi lehet?

Lehet hogy a két probléma összefügg egymással.Köszönöm a válaszokat.

Üdv hacsinzon

Elküldve

Sziasztok! A kérdésem 1.6 xep astrám alapjárata ingadozik 800-1000 között mozog a lapjáraton hideg és meleg motornál egyaránt.Mi lehet a baj?Másik kérdés gáz adáskor sipolo hang hallatszik a fojtoszelep felül ez mi lehet?

Lehet hogy a két probléma összefügg egymással.Köszönöm a válaszokat.

Üdv hacsinzon

Nézd meg, hogy a kartergáz visszavezető cső nem szív-e falsot.. Nekem ez volt és ugyanezeket a hibajelenségeket produkálta..

  • Like 1
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.