Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések


akzo

Recommended Posts

T oriat!

Ki találta ki a teljes vezérlés helyett a lánc cserét?

Szerinte miért árulják készletben a vezérlést?

Így van T Mantec, jól gondolod ???? Azért árulják egyben, mivel együtt kell cserélni a láncot a feszítőkkel. Aztán ha már ott jár az ember, akkor a vízpumpát is illik cserélni.

Nem tudom ki találta ki a vezérlés helyett a lánc cserét. Ne is hallgass olyanra, aki esetleg ezt ajánlja Neked ilyen esetben.

Link to comment
Megosztás:

Ide is beírom, tanulságos!

Elöljáróban annyit, hogy az autóm szívóbenzines 1796ccm-es Z18XE motoros, és meg volt tuningolva 125@175LE-re szívóbenyás létére!

"Rövid" történetem mostanában:

4-5 hónapja enyhe remegést éreztem az autón folyamatosan. Kicseréltünk vagy 100000Ft-nyi alkatrészt ( + munkadíj ), de hiába. Aztán megjelent a probléma forrása.

Mint ahogy várható volt a mostani váltóm kezdett el recsegni ropogni. Ez benne van a pakiban, elvégre a 125@175-180LE-nek ára van. Így is kihúzott 80ekm-t.

"Barát"-szerelőim kicserélték egy péntek éjszaka (+extra munkadíjért, mert majdnem hétvége stb.).

Tuning motor-cuccok ki, gyári cumók be.

Elhozták hajnalban. Akkor be is pattantam egy próbakör erejére:

- 300 méter után irgalmatlan csattogás. Eltört a főtengely. Egy már tuningmentes autóban. Szerelő állította, hogy ők nem hibázhattak!

OK. benyeltem a békát, elvégre a barátom. Másik motor be természetesen plusz munkadíjért.

- 30-40km után megint enyhe remegés, valami nem stimmel. "Barát"-szerelőimet kérdeztem: Most mi van? Válasz: ÁÁÁ, ez megint munkadíj, mivel szét kell bontani az autót, stb.

Ekkor elégeltem meg a dolgot, és vittem át az autót egy másik szerelőhöz. K*rva lassan dolgozik, de ismerős elmondása szerint nagyon precízen, és GARANCIÁVAL.

4 napja hívott: Nem voltak meghúzva a generátort tartó csavarok!

Újabb döntés: Nem akarok toldozgatott-foltozgatott autót.

Hatalmas mázlival sikerült egy full-full ápolt megkímél garázsban tartott 80ekm-es autóból megszereznem a motor+váltó+Lendkerék+kuplung+féltengelyeket. Szóval a kocsi 70%-át ;) . Ez megy most be. Természetesen vezérlés + olajcsere után.

Remélem 3 hónap szopás után végre kapok egy használható hibamentes autót.

Szóval most van egy összetört motorom + két használható, két összetört váltóm + két jó. A többiről már nem is beszélek. Lassan nyithatok egy Opel Z18XE bontót!

A szomorú az egészben, hogy elköltöttem egy G Astra árát 3 hónap alatt.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Egy érdekesség. Már korábban észrevettem csak eddig nem volt érkezésem foglalkozni a dologgal, de most leírom hátha többen okosabbak leszünk.

Z16XEP, jelenség:

Nem padlógázon gyorsul a legjobban, hanem egy picit visszaengedve a pedált előkerül pár paci.

Hibakód nincs, nem is volt.

(az én tippem hogy vagy nem kap levegőt vagy a katalizátorom talán eldugulhatott? (8év, 170e km))

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Egy érdekesség. Már korábban észrevettem csak eddig nem volt érkezésem foglalkozni a dologgal, de most leírom hátha többen okosabbak leszünk.

Z16XEP, jelenség:

Nem padlógázon gyorsul a legjobban, hanem egy picit visszaengedve a pedált előkerül pár paci.

Hibakód nincs, nem is volt.

(az én tippem hogy vagy nem kap levegőt vagy a katalizátorom talán eldugulhatott? (8év, 170e km))

Köszi!

Szia. Ez ilyen......nekem detto Z16XEP. De ha van tempomatod, ott nincs ez így, ott érezhető a kraft. Szerintem az elektromos pedál miatt van ez így. A pedállal való gyorsításnál jobban "elsimítja" a dinamikusságát, a tempomattal gyorsítva azonnal reagálva adja azt a kevéske 106 lovacskát.....

Link to comment
Megosztás:

Szia. Ez ilyen......nekem detto Z16XEP. De ha van tempomatod, ott nincs ez így, ott érezhető a kraft. Szerintem az elektromos pedál miatt van ez így. A pedállal való gyorsításnál jobban "elsimítja" a dinamikusságát, a tempomattal gyorsítva azonnal reagálva adja azt a kevéske 106 lovacskát.....

Nekem Z14XEP ezt már én is észrevettem hogy taposom aztán semmi, majd visszaveszek és mintha jobban huzna. De igaz a tempomatnál jobban érezni. Bár itt csak 90 ló nyerít :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék a közeljövőben autót cserélni. F-ről G-re. Sokféle motorral nézegettem,de három motor tipusra sikerült szűkítenem kört. 1.2 1,4 x14xe 1.6 x16szr

Sajnos az 1.2 motorkódját nem tudom. Szeretnék véleményeket kérni ,hogy ti mit gondoltok?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Nagyon köszönöm hogy felvilágosítasz a szavak jelentésével kapcsolatban. Astra H-t valóban "szeretnék" .De nekem a G tetszik ezért is írtam ide.

Valamit elnéztél szerintem, mert ez ahova írtál, egy H Astrás téma:

OPEL FÓRUM

→ Technika

→ Astra

Astra H

→ Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések

Link to comment
Megosztás:

Ide is beírom, tanulságos!

Elöljáróban annyit, hogy az autóm szívóbenzines 1796ccm-es Z18XE motoros, és meg volt tuningolva 125@175LE-re szívóbenyás létére!

"Rövid" történetem mostanában:

4-5 hónapja enyhe remegést éreztem az autón folyamatosan. Kicseréltünk vagy 100000Ft-nyi alkatrészt ( + munkadíj ), de hiába. Aztán megjelent a probléma forrása.

Mint ahogy várható volt a mostani váltóm kezdett el recsegni ropogni. Ez benne van a pakiban, elvégre a 125@175-180LE-nek ára van. Így is kihúzott 80ekm-t.

"Barát"-szerelőim kicserélték egy péntek éjszaka (+extra munkadíjért, mert majdnem hétvége stb.).

Tuning motor-cuccok ki, gyári cumók be.

Elhozták hajnalban. Akkor be is pattantam egy próbakör erejére:

- 300 méter után irgalmatlan csattogás. Eltört a főtengely. Egy már tuningmentes autóban. Szerelő állította, hogy ők nem hibázhattak!

OK. benyeltem a békát, elvégre a barátom. Másik motor be természetesen plusz munkadíjért.

- 30-40km után megint enyhe remegés, valami nem stimmel. "Barát"-szerelőimet kérdeztem: Most mi van? Válasz: ÁÁÁ, ez megint munkadíj, mivel szét kell bontani az autót, stb.

Ekkor elégeltem meg a dolgot, és vittem át az autót egy másik szerelőhöz. K*rva lassan dolgozik, de ismerős elmondása szerint nagyon precízen, és GARANCIÁVAL.

4 napja hívott: Nem voltak meghúzva a generátort tartó csavarok!

Újabb döntés: Nem akarok toldozgatott-foltozgatott autót.

Hatalmas mázlival sikerült egy full-full ápolt megkímél garázsban tartott 80ekm-es autóból megszereznem a motor+váltó+Lendkerék+kuplung+féltengelyeket. Szóval a kocsi 70%-át ;) . Ez megy most be. Természetesen vezérlés + olajcsere után.

Remélem 3 hónap szopás után végre kapok egy használható hibamentes autót.

Szóval most van egy összetört motorom + két használható, két összetört váltóm + két jó. A többiről már nem is beszélek. Lassan nyithatok egy Opel Z18XE bontót!

A szomorú az egészben, hogy elköltöttem egy G Astra árát 3 hónap alatt.

Szia! Megkérdezhetném,hogy mit miket módósitattok a motoron,hogy ekkora teljesitményt leadjon?Köszi

Link to comment
Megosztás:

Szia! Megkérdezhetném,hogy mit miket módósitattok a motoron,hogy ekkora teljesitményt leadjon?Köszi

Szia!

Dbilas szívócső, dbilas 272 fokos sport-race (utcai használatra a legnagyobb) vezérműtengely, módosított hengerfej, 4.1 Lexmaul leömlő sprtkatalizátorral.

És persze chip: EDS motorsort Phase3-asa.

Ennek "köszönhetően" a váltóm (szuper finnyás F17CR) 80ekm-nél megadta magát, majd most is 164000-nél. De ezt bele kell kalkulálni abba, hogy 40%-al megnöveltem a teljesítményt. A sok pacinak ára van. A motorral most jelentkeztek problémák, de ez is inkább szerelési hibának tudom be, mint hogy a tuning miatt ment volna tönkre.

Pályán egy kamion előzés, vagy egy seggben lógó racing-huszár megviccelése soha nem okozott gondot. 110-ről 140-re kb 4 másodper alatt volt az autó. Imádtam.

https://www.youtube.com/watch?v=AZg_LvrRYFo

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Dbilas szívócső, dbilas 272 fokos sport-race (utcai használatra a legnagyobb) vezérműtengely, módosított hengerfej, 4.1 Lexmaul leömlő sprtkatalizátorral.

És persze chip: EDS motorsort Phase3-asa.

Ennek "köszönhetően" a váltóm (szuper finnyás F17CR) 80ekm-nél megadta magát, majd most is 164000-nél. De ezt bele kell kalkulálni abba, hogy 40%-al megnöveltem a teljesítményt. A sok pacinak ára van. A motorral most jelentkeztek problémák, de ez is inkább szerelési hibának tudom be, mint hogy a tuning miatt ment volna tönkre.

Pályán egy kamion előzés, vagy egy seggben lógó racing-huszár megviccelése soha nem okozott gondot. 110-ről 140-re kb 4 másodper alatt volt az autó. Imádtam.

https://www.youtube.com/watch?v=AZg_LvrRYFo

Értem..Nekem úgy rémlik mintha mi beszéltünk volna Facebokon?!Nem gyengén megy :evilgrin: Azt megkérdezhetem,hogy ki csinálta a chip tuningot?Szted lenne értelme egy sima tuningmentes Z18XE-t megcsippelni?Mert nagyon megoszlik a vélemény...

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Dbilas szívócső, dbilas 272 fokos sport-race (utcai használatra a legnagyobb) vezérműtengely, módosított hengerfej, 4.1 Lexmaul leömlő sprtkatalizátorral.

És persze chip: EDS motorsort Phase3-asa.

Ennek "köszönhetően" a váltóm (szuper finnyás F17CR) 80ekm-nél megadta magát, majd most is 164000-nél. De ezt bele kell kalkulálni abba, hogy 40%-al megnöveltem a teljesítményt. A sok pacinak ára van. A motorral most jelentkeztek problémák, de ez is inkább szerelési hibának tudom be, mint hogy a tuning miatt ment volna tönkre.

Pályán egy kamion előzés, vagy egy seggben lógó racing-huszár megviccelése soha nem okozott gondot. 110-ről 140-re kb 4 másodper alatt volt az autó. Imádtam.

https://www.youtube.com/watch?v=AZg_LvrRYFo

Vásárlás után jött az ötlet a tuningra, vagy már előtte is megvolt?

Más váltó nem bírta volna jobban?

Link to comment
Megosztás:

Értem..Nekem úgy rémlik mintha mi beszéltünk volna Facebokon?!Nem gyengén megy :evilgrin: Azt megkérdezhetem,hogy ki csinálta a chip tuningot?Szted lenne értelme egy sima tuningmentes Z18XE-t megcsippelni?Mert nagyon megoszlik a vélemény...

10LE/10Nm-t nyernél vele. Küldök privátot a tapasztalatokkal.

Ami a legtöbbet hozta nálam az a tengely+CHIP (kb 25-30LE) volt. Ezek után a szívócső dobott még rendesen (15-20LE), és a legkevesebbet a leömlő hozta (6-8LE).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Vásárlás után jött az ötlet a tuningra, vagy már előtte is megvolt?

Más váltó nem bírta volna jobban?

Megvétel után 4-5 hónappal versenyeztem egy 1-5 vagy 1-6VVTI Suzukival, aki egy "kicsit megvert". Ez 5 éve volt. Ekkor fogalmazódott meg a tuning.

Az autót pár ezer kilométerrel vettem a bolti ár feléért (még bejáratós volt), ekkor a használt turbós Astra H-k több millióval kerültek többe. Nem érte volna meg eladni vagy becserélni. Ezért döntöttem a jelenlegi autó tuningolása mellett.

Link to comment
Megosztás:

Kérdésem lenne: Tankoltam a az Astra H-ba MOL EVO NEO benzint és azóta világít a motor piktogram a műszerfalon, vajon miért nem érzékeli a benzinben lévó bio etanolt, alkoholt és ezért ég a lámpa folyamatosan mert más a károsanyag kibocsájtás? Inkább jobb lehet mont rossz. egy ilyan szuper benzinnel és mehetek azért tovább? ha valaki tudná, kérem írja meg, köszönettel Pál

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma reggel ezt dobta a gép: ECN 036504

Ezt találtam: P0365 Vezérműtengely helyzet érzékelő 'B' áramkör (1.hengersor)

Hogyan tudom megjavítani? Cserélhető házilag?

Cserélhető házilag, egy csavar tartja, most hirtelen nem találtam jobb képet, de az alábbin láthatod a furatokat a hengerfej jobb oldalán és csavar helyét, látszik, hogy a vmtengely végére néz, neked ott lesz 1-1 jeladó. (Kép alsó részén)

1409103433_qwerty3.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Cserélhető házilag, egy csavar tartja, most hirtelen nem találtam jobb képet, de az alábbin láthatod a furatokat a hengerfej jobb oldalán és csavar helyét, látszik, hogy a vmtengely végére néz, neked ott lesz 1-1 jeladó. (Kép alsó részén)

1409103433_qwerty3.jpg

Köszönöm!

A kábel is lehet hibás?

Vagy a jeladó szokott inkább tönkremenni?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.