Astra555 Elküldve Szeptember9, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember9, 2014 Ebben nem vagyok teljesen biztos, hogy a BC1 vagy a BC2 jelzett átlagából számolja a range-t. Én inkább tippelnék egy utolsó x km átlagára, amit nem is látunk. Én a BC1 et szoktam tankolásonként nullázni a BC2 pedig a hosszú átlag. Tankolások alkalmával láttam már 700 és 1100km között mindenféle range-t. (benzines!) Ha pl. teletank után mész 150 km-t a városban, majd utána rámész az autópályára, akkor többet kell menned, hogy csökkenjen az átlagfogyasztás, mintha egyből a pályán indultál volna el. Én tegnap tankoltam tele. Lenulláztam, akkor még 862 km-t mutatott, mivel 15 literes átlagfogyasztásom volt, míg hazaértem kb. 1 km-re. Utána pályázva 60 km után már 1038 km-t mutatott. De ugyanígy működik fordítva is. bia! A BC=BoardComputer=fedélzeti számítógép. A kijelzőn mutatja az átlagfogyasztást, az átlagsebességet, az elfogyasztott üzemanyagmennyiséget, és a megtett távolságot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bia Elküldve Szeptember9, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember9, 2014 Ha pl. teletank után mész 150 km-t a városban, majd utána rámész az autópályára, akkor többet kell menned, hogy csökkenjen az átlagfogyasztás, mintha egyből a pályán indultál volna el. Én tegnap tankoltam tele. Lenulláztam, akkor még 862 km-t mutatott, mivel 15 literes átlagfogyasztásom volt, míg hazaértem kb. 1 km-re. Utána pályázva 60 km után már 1038 km-t mutatott. De ugyanígy működik fordítva is. bia! A BC=BoardComputer=fedélzeti számítógép. A kijelzőn mutatja az átlagfogyasztást, az átlagsebességet, az elfogyasztott üzemanyagmennyiséget, és a megtett távolságot. értem és koszonom szepen mindenkinek a sok valaszt de meg csak egy annyit nem értek h ha nekkem a range0km ir ki h szerinte nem mehetek tobbet mert elfogyott az üzemanyag akkor hogy van az h a benzin mutató meg bár nem is gyult ki a sarga feny es meg a min szintett sem erte el inkabb ez az amivel nem vagyok tisztaba nem akkarok éertettlenek tünni csak ez az amiat aggodom h valami nincs rendben Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra555 Elküldve Szeptember9, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember9, 2014 értem és koszonom szepen mindenkinek a sok valaszt de meg csak egy annyit nem értek h ha nekkem a range0km ir ki h szerinte nem mehetek tobbet mert elfogyott az üzemanyag akkor hogy van az h a benzin mutató meg bár nem is gyult ki a sarga feny es meg a min szintett sem erte el inkabb ez az amivel nem vagyok tisztaba nem akkarok éertettlenek tünni csak ez az amiat aggodom h valami nincs rendben Mert ha pl. csak keveset tankolsz (5-8 litert), akkor nem észleli a változást. Aztán később vagy észleli és korrigál, vagy nem és így lesz 0. Link to comment Megosztás: More sharing options...
barna.laszlo88 Elküldve Szeptember9, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember9, 2014 Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni! Tanksapkám állandóan lecsavarodik magától, főleg ilyen melegebb időben. Olyan büdös benziszag van a kocsibain mint egy igazi régi UAZ-ban. Öteletem nincs hol a hiba, rátekerem, megállok vele a napon erre letekeredik. Nem vagyok szerelő, de sejtem hogy valami dugulás lehet.. Merről essünk neki? Volt már ilyen baja valakinek? Köszönöm a segítséget előre is! üdv Laci Link to comment Megosztás: More sharing options...
oriat Elküldve Szeptember11, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2014 Azért a 300km -es hatótáv hamar az ember agyára tud, pláne ilyen kúthálózat mellett. Na de nem akarlak lebeszélni, nézzük a kérdéses témát. Ilyen esetben mindenekelőtt meg kell győződni egy harmadik műszerrel élő adatok összevetésével arról, hogy rosszat mérnek a kocsi szondái, vagy tényleg az jön ki a motorból amire nyivákolnak. Ez utóbbi esélyesebb és jön a feladat: feltárni a valódi okot. Az igazi gond az , hogy nem tudok olyan szakemberről aki a gázos dolgokhoz és az autószereléshez/diagnosztikához egyszerre értene magas szinten. Ha pedig benéznek valamit, indul az egymásra mutogatás te meg pattogsz, mint a gumilabda miközben a tizesek huszasok hetente esnek ki a zsebedből felesleges alkatrészekre. Saját tapasztalat: volt ilyen esetem a gázos omegámmal. Vetettek velem gyertyákat, trafót, lambdaszondákat 2x, mondván hogy csak a gyári jó, gázvezérlő újraprogramozás ezerszer ... stb. Aztán egy hétvégén beleugrottam én otthon és megtaláltam az elrepedt vákuumcsövet amin keresztül fallsot szívott. 800Ft volt a cső, ~50 ezer a felesleges mellékes kiadás. Nem kívánom neked ezt a keresztet. Hát nagyon köszönöm a segítségedet! Alap esetben is igyekszem alapos lenni, de örülök, hogy konkrét dolgokra is felhivtad a figyelmem. Átgondoltam, körbejártam a témát, vizsgahelyen érdeklődtem a költségvonzatokról is. Hát gyanús volt, hogy túl jó vételnek TŰNIK. Ha cserélek is autót, akkor az is LPG-s lesz :-) Link to comment Megosztás: More sharing options...
White07 Elküldve Szeptember11, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2014 Sziasztok! Meg szeretném kérdezni, hogy a 2008-as evjartu Z16XER eseteben a valtoolaj cserenek mi a menete, van leeresztoje? Köszi előre is! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bandesz Elküldve Szeptember12, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember12, 2014 Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni! Tanksapkám állandóan lecsavarodik magától, főleg ilyen melegebb időben. Olyan büdös benziszag van a kocsibain mint egy igazi régi UAZ-ban. Öteletem nincs hol a hiba, rátekerem, megállok vele a napon erre letekeredik. Nem vagyok szerelő, de sejtem hogy valami dugulás lehet.. Merről essünk neki? Volt már ilyen baja valakinek? Köszönöm a segítséget előre is! üdv Laci Szia! Én vettem kulcsal zárható tanksapkát 3000 Ft-ért. András Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabesz76 Elküldve Szeptember15, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember15, 2014 Sziasztok! Régen jártam felétek. Alábbi kérdésem lenne: mi okozhtaja azt a jelenséget, hogy főleg hidegindításnál, de egyre gyakrabban melegen is, alapjáraton a kipufogó olyan durrogó hangot ad ki, mintha kimaradna a gyújtás. Fordulatszám emelésénél nincs ilyen jelenség. Szépen gyorsul az autó, menet közben nem rángat. Gyertya? Gyújtótrafó? Kipufogó? Z14XEP 234eKm Link to comment Megosztás: More sharing options...
jszabi Elküldve Szeptember15, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember15, 2014 Sziasztok. Abban szeretném a segítségeteket kérni,hogyha nem szervizben szeretném kicseréltetni 2008-as 1.6 16V Z16XER Opel Astra H Sedanomban az olajat,akkor mit tudtok ajánlani hozzá,ami igazán belevaló lenne? Legutóbb Castrol Edge 5W-30-at ajánlották bele. Illetve ezeknél a long life 30.000 km-es olajoknál (ugyebár a gyári GM is ilyen) mennyit mehet vele nyugodtan az ember? Köszönöm szépen megtisztelő válaszotokat. Üdv.:Szabi 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Szeptember15, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember15, 2014 T gabesz76!"... Gyertya? Gyújtótrafó? Kipufogó? ..." Meg benzinpumpa, benzinszűrő, befecskendező. T jszabi! Az említett motorolaj semmilyen GM (Opel) követelményt nem teljesít, ezért GM (Opel) motorba nem való. Aktuális GM (Opel) követelményt (GM dexos2) teljesítő motorolajok: Mobil 1 ESP 0W-40 olajwebshop.hu Mobil Super 3000 XE 5W-30 olajdokk.hu Castrol Edge Titanium Fst 0W-30 olajshop.hu Castrol Edge Titanium Fst 5W-40 olajshop.hu Castrol Edge Titanium Fst Turbo Diesel 5W-40 the-filtershop.com Castrol Magnatec 5W-40 C3 olaj24.hu Total Quartz Ineo Mc3 5W-30 totalolaj.hu Eni i-Sint Ms 5W-30 olajshop.hu Shell Helix Ultra AG 5W-30 shellshop.hu Fuchs Titan Gt1 Pro Flex 5W-30 olajborze.hu Statoil LazerWay G 5W-30 webautoshop.hu Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30 kicsikocsiautosbolt.hu Mol Dynamic Gold 5W-30 kenoanyagfutar.hu Motul Specific dexos2 5W-30 motul-bolt.hu Omv Bixxol special C3 5W-30 premiumolaj.hu Q8 Formula Special G Long Life 5W-30 formula3000.hu Eneos Premium Hyper 5W-40 szilkerauto.hu Eneos Premium Hyper 5W-30 szilkerauto.hu Gulf Formula Gmd 5W-30 gulf.hu Mannol O.e.m. Opel 5W.30 the-filtershop.com Megol Motorenoel Efficiency 5W-30 goldolaj.hu Ravenol Longlife LSG SAE 5W-30 sct-hungary.hu Rowe Hightec Synt Rs 5W-30 Hc-Fe west-autoteka.hu Midland Axxept 5W-30 midland.hu Valvoline SynPower Mst 5W-30 sgconsult.hu Genuine GM Motor Oil dexos2 5W-30 autoteka2000.hu 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
brzoli Elküldve Szeptember15, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember15, 2014 Sziasztok! Régen jártam felétek. Alábbi kérdésem lenne: mi okozhtaja azt a jelenséget, hogy főleg hidegindításnál, de egyre gyakrabban melegen is, alapjáraton a kipufogó olyan durrogó hangot ad ki, mintha kimaradna a gyújtás. Fordulatszám emelésénél nincs ilyen jelenség. Szépen gyorsul az autó, menet közben nem rángat. Gyertya? Gyújtótrafó? Kipufogó? Z14XEP 234eKm Szia! Hibakód van? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tandori Elküldve Szeptember17, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember17, 2014 Sziasztok! Júniusban a topicban feltettem a következő kérésemet: " Sziasztok! A segítségeteket kérem. Van egy 1.4 ZXEP H Astrám, a hibajelenség a mit produkál: általában a második indítózásra indul be a motor. Először teker az indítómotor, de nem hajlandó indulni, leveszem a gyújtást, újra ráadom, akkor már "pöccre" indul. Olvastam a fórum hozzászólásait, ezek alapján talán CIM modul probléma lehet, az indexem balra nehezen marad kint, de van amikor tökéletesen működik. Az indítási gond pedig "véletlenszerű" , van amikor egyből beindul, de olyan is hogy tekerhetne estig az indítómotor, csak másodikra hajlandó röffenni. Ha valakinek volt már hasonló gondja kérem pár sorban ossza meg velem." Azóta jártam egy villamossági szerelőnél aki egy Opel szalonban dolgozik, ő Tech 2-vel megnézte az autót, de hibakódot nem talált. Kitisztította a fojtószelepet, de változás az indításnál nem hozott. Felmerült mint lehetőség, hogy a benzinszivattyú által termelt benzinnyomás hosszabb állás közben leesik, így levegős lehet a rendszer, emiatt lehet a nehéz indítás. Ennek okaként eshetőlegesen a benzin szivattyú tankon belüli csövének a hajszálrepedése vagy a visszacsapó szelep meghibásodása került előtérbe. Azt szeretném kérdeni, hogy ilyen jellegű hibával találkoztatok-e már, illetőleg van-e erre költségkímélőbb megoldás mint egy szivattyú csere. Válaszotokat köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sanyi49 Elküldve Szeptember18, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2014 (edited) Sziasztok. Az Opelemben 131ezer km-t futott Z14XEP twinport motor van . Amikor hidegen beindítom a motort, az alap járat rendszertelen, 1-2 percig kopog, csattog. A szívótorkot kitakarítottam, az EGR szelepet megtisztitottam, de a hiba meg maradt.Kérlek benneteket, segítsetek a hiba kijavításában. Módosítva Szeptember20, 2014 : Sanyi49 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabesz76 Elküldve Szeptember19, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2014 (edited) Szia! Hibakód van? Nincs semmi, ez az. Nem akarom elhinni, hogy ennyi km alatt nincs. Gázpedálos kivillogtatás és semmi hibakód, de lehet nem jól csinálom :-) Módosítva Szeptember19, 2014 : gabesz76 Link to comment Megosztás: More sharing options...
brzoli Elküldve Szeptember20, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2014 Nincs semmi, ez az. Nem akarom elhinni, hogy ennyi km alatt nincs. Gázpedálos kivillogtatás és semmi hibakód, de lehet nem jól csinálom :-) Szia nekem hasonló jelenség volt, az egyik gyertya kinyírta a trafót. Gyakorlatilag 3 hengerrel ment az autó. Ha tudod, vedd ki a gyertyákat és nézd meg a hézagot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Daniel01 Elküldve Szeptember25, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember25, 2014 Sziasztok, Lehetőleg Budapesten keresek egy nagyon jó, rendes autószerelőt, aki kifejezetten ért Opel Astra H-hoz. Már másfél éve szívok egy problémával, millió helyen jártam, de senki nem tudja megmondani, mi a kocsi baj. Tudnátok ajánlani valakit? Előre is köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Szeptember25, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember25, 2014 T Daniel01! csergo.hu, opelinterat.hu Link to comment Megosztás: More sharing options...
Jómagam Elküldve Szeptember25, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember25, 2014 Sziasztok, Lehetőleg Budapesten keresek egy nagyon jó, rendes autószerelőt, aki kifejezetten ért Opel Astra H-hoz. Már másfél éve szívok egy problémával, millió helyen jártam, de senki nem tudja megmondani, mi a kocsi baj. Tudnátok ajánlani valakit? Előre is köszi. Szia, http://www.novothauto.hu/ http://www.kwikfit.hu/ http://www.opeldm.hu/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bobi Elküldve Szeptember27, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2014 Sziasztok! Segitségeteket szeretném kérni! H astra Z16XEP motorkódú autómnál lambdaszonda hibakódot jelzett az autó.Először az 1-est,ami ki is lett cserélve.Utána megint kigyuladt az ellenőrző lámpa,és a 2-es lambdaszondát mutatta ki, ez is ki lett cserélve(mind a kettő Bosch).A probléma az,hogy nem lehet kitörölni a hibakodókat,még mindig jelez,világít a lámpa a műszerfalon.A szondák működnek,az autó teljesitményén nem vettem észre változást.Akkor miért adja vissza törlés után egyből a 1-es 2-es lammdaszonda hibát?Miért nem engedi törölni? üdv:Gábor Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bandesz Elküldve Szeptember27, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2014 Sziasztok! Z16XER motor felső részén van egy szűrke műanyag fedél -ami nem tudom hogy mi- és hirtelen gázadáskor ott szusszan, olyan mintha fals levegőt szívna. Okozhat ez problémát? Van a fedél alatt tömítés? András Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Szeptember28, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2014 Sziasztok! Z16XER motor felső részén van egy szűrke műanyag fedél -ami nem tudom hogy mi- és hirtelen gázadáskor ott szusszan, olyan mintha fals levegőt szívna. Okozhat ez problémát? Van a fedél alatt tömítés? András Milyen fedélre gondolsz? Esetleg tudnál fotót mutatni róla? Ha arra gondolsz, hogy hirtelen gázadáskor olyan hangot hallasz mintha direkt szűrő lenne rajta, akkor az természetes, nálam is csinálja, gyárilag van így, azért, hogy ne tudd terhelni a katalizátort és a motort. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabesz76 Elküldve Október1, 2014 Megoszt Elküldve Október1, 2014 T gabesz76!"... Gyertya? Gyújtótrafó? Kipufogó? ..." Meg benzinpumpa, benzinszűrő, befecskendező. T jszabi! Az említett motorolaj semmilyen GM (Opel) követelményt nem teljesít, ezért GM (Opel) motorba nem való. Aktuális GM (Opel) követelményt (GM dexos2) teljesítő motorolajok: Mobil 1 ESP 0W-40 olajwebshop.hu Mobil Super 3000 XE 5W-30 olajdokk.hu Castrol Edge Titanium Fst 0W-30 olajshop.hu Castrol Edge Titanium Fst 5W-40 olajshop.hu Castrol Edge Titanium Fst Turbo Diesel 5W-40 the-filtershop.com Castrol Magnatec 5W-40 C3 olaj24.hu Total Quartz Ineo Mc3 5W-30 totalolaj.hu Eni i-Sint Ms 5W-30 olajshop.hu Shell Helix Ultra AG 5W-30 shellshop.hu Fuchs Titan Gt1 Pro Flex 5W-30 olajborze.hu Statoil LazerWay G 5W-30 webautoshop.hu Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30 kicsikocsiautosbolt.hu Mol Dynamic Gold 5W-30 kenoanyagfutar.hu Motul Specific dexos2 5W-30 motul-bolt.hu Omv Bixxol special C3 5W-30 premiumolaj.hu Q8 Formula Special G Long Life 5W-30 formula3000.hu Eneos Premium Hyper 5W-40 szilkerauto.hu Eneos Premium Hyper 5W-30 szilkerauto.hu Gulf Formula Gmd 5W-30 gulf.hu Mannol O.e.m. Opel 5W.30 the-filtershop.com Megol Motorenoel Efficiency 5W-30 goldolaj.hu Ravenol Longlife LSG SAE 5W-30 sct-hungary.hu Rowe Hightec Synt Rs 5W-30 Hc-Fe west-autoteka.hu Midland Axxept 5W-30 midland.hu Valvoline SynPower Mst 5W-30 sgconsult.hu Genuine GM Motor Oil dexos2 5W-30 autoteka2000.hu Szia! Tegnap ránéztünk TEch 2-vel. Beszívott hideg levegőt 48fokosnak látja. Más hiba , rendellenesség nincs műszer szerint. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Október1, 2014 Megoszt Elküldve Október1, 2014 T gabesz76! "... más hiba ... nincs ..." Ne általánosíts! Olyan hiba nincs, melyet érzékelni képes. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Rygesz Elküldve Október7, 2014 Megoszt Elküldve Október7, 2014 Sziasztok! Opel Astra 1,6 benzin Z16XEP Hűtővízzel kapcsolatos kérdéseim lennének. A hűtővíz hőmérsékletét hogy tudom meg nézni járó motornál? Mennyi időnként kell utána tölteni a hűtőfolyadékot? Mennyi a megengedett fogyás? Az hogy levegős e a rendszer vagy a motor beledolgozik e a hűtőrendszerbe hogy lehet megállapítani? Ha hengerfejes akkor csepegés vagy folyás jelentkezik, és hol? Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra555 Elküldve Október7, 2014 Megoszt Elküldve Október7, 2014 Sziasztok! Opel Astra 1,6 benzin Z16XEP Hűtővízzel kapcsolatos kérdéseim lennének. A hűtővíz hőmérsékletét hogy tudom meg nézni járó motornál? Mennyi időnként kell utána tölteni a hűtőfolyadékot? Mennyi a megengedett fogyás? Az hogy levegős e a rendszer vagy a motor beledolgozik e a hűtőrendszerbe hogy lehet megállapítani? Ha hengerfejes akkor csepegés vagy folyás jelentkezik, és hol? Köszi! Szia! Vízhőmérsékletet a teszt menüben tudod megnézni. Utántölteni csak akkor kell, ha a szint alatt, vagy a közelében jár álló motornál, hidegen, vízszintes talajon. Fogyni nagyon nem kellene neki, mert zárt rendszerről van szó, de ha rövid időn belül jelentősebb mennyiség hiányzik, akkor ott valami műszaki probléma van (hengerfejes, vagy valahol elfolyik a víz). Levegős elméletileg nem lehet. Ha pl. nulláról feltöltöd a rendszert, akkor levett kupaknál meg kell várni, hogy kinyisson a termosztát, majd utána kell tölteni. Ilyenkor légteleníti magát a rendszer. Hengerfej problémánál olajat fogsz találni a vízben, esetleg vizet az olajban(habos lesz tőle), mert a kettő összefolyik. Ilyenkor a víz gőz formájában távozik a motorból, vagyis fehér füstöt fogsz látni a kipufogóból. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts