Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Calibra problémák


Galambos Gábor

Recommended Posts

De akkor ott át is megy az a benya...amit számol...

Ha nem akkor gáz van mert szegény lesz a keverék...mondjam tovább az mivel jár??? :rolleyes:

Ezért gondolom én úgy hogy a folytott visszafolyó ágon kell elmennie a naftának...

De arról fogalma sincs, hogy ténylegesen mennyi megy át.

Azt csak számolja a nyitvatartási idő és az injektor (előzetesen megadott) ccm3 teljesítményének függvényében.

Ha a benzinhídhoz vezető úton elfolyik a benya egy része (de a ~3baros (nemtom NE esetén mennyi a rendszernyomás) nyomáshoz még marad elég), akkor is ekkora lesz a fogyi a comp. szerint.

Link to comment
Megosztás:

De arról fogalma sincs, hogy ténylegesen mennyi megy át.

Azt csak számolja a nyitvatartási idő és az injektor (előzetesen megadott) ccm3 teljesítményének függvényében.

Ha a benzinhídhoz vezető úton elfolyik a benya egy része (de a ~3baros (nemtom NE esetén mennyi a rendszernyomás) nyomáshoz még marad elég), akkor is ekkora lesz a fogyi a comp. szerint.

Hát de szerintem akkor már szegény lesz a keverék...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok vettem egy calit c20ne-t 91 -es !

A problémám az, hogy mikor indítom a motort és beindul nem alszik ki egyből az olaj lámpa (kb 3 mp) és ez idő alatt elég erőteljes a hangja a motornak. Továbbá ha hosszab útra megyek vele és eléggé bemelegszik a motor akkor is elég erélyes lesz a hangja és alapjáraton villog az olalj lámpa (halványan). A szerelő kb 150.000 ft -os felújítást javasol de gondoltam szét nézek még előtte nem e volt hasonló tapasztalatja valakinek. A válaszokat előre is köszönöm üdv kisb.

Ui:Keresek továbbá egy bal tökröt komplett és egy bal hátsó lámpabúrát. <_<

Köszönöm a válaszaitokat akkor szerintetek attól morcos melegen a hangja a mocinak mert nem jut el az olaj mindenhova, vagy csak nagyon kevés? Kicsit a diesel motoré - hoz hasonlítanám a hangot pont olyan mint mikor indítok és nem alszik ki egyből a lámpa melegen kb 2500-3000-től jelentkezik a hang. Egyébként hidegen nincs olyan rossz hangja némi szelep vagy hidrotőke hang halható (ciripel).

Mindenképp meg fogom méretni az olajnyomást mielőt belevágnánk a sürűjébe :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

De arról fogalma sincs, hogy ténylegesen mennyi megy át.

Azt csak számolja a nyitvatartási idő és az injektor (előzetesen megadott) ccm3 teljesítményének függvényében.

Jól mondod. :rolleyes:

Egy gatya AC pumpával vagy benzinnyomásszabályzóval (kisebb nyomás -> kevesebb benya) is ugyanannyit fog mutatni a BC.

Mivel egyiken sincs érzékelő, innentől kezdve marad a gyári adatok alapján "kikövetkeztetett" átlagfogyi becslés a BC részéről.

Egy dolog léphet közbe, a lambda értéke. Ez alapján még tud dúsítani, ha túl szegény a keverék, de arra kíváncsi lennék, hogy

csak dúsítással mekkora benzinnyomás kiesést tud áthidalni... <_<

Link to comment
Megosztás:

van és többet fogyaszt joval a BC értéknél...

Sziasztok! Köszi a válaszokat! Elvileg, azaz a chkengine lámpa szerint a lambda jó! Bár hallottam már olyat is, hogy a lámpa nem jelez, viszont xar a szonda! Nem tudom, a techműszeres vizsgálat nem mutatott hibát! <_<

A szuszogót kifújattam a múltkor, tiszta volt, az aktív szénszűrőig lehetett hallani a szuszogást és a másik ág is rendben volt! Az meg ugye megy a tankba!?

A visszafolyó ágat csak a motortérből tudom tisztítani? Lehúzom a benyahídról a két csövet, majd magasnyomásúval tisztítom? Ha esetleg valaki tud segíteni ez ügyben és van egy kis ideje rám, légyszi írjon a vassgabor@chello.hu-ra!

Az a baj, hogy se aknám, se helyem nincs csinálgatni az autómat, pedig lenne mit! Pl az egész első futóművet! Minden ott van hozzá, csak cserélni kéne, de akna nélkül elég nehéz! És a tankot sem tudom levenni! Pedig tuti szakadt a cső, mert ha 20 lityi van benne, akkor is szürcsög!;)

Köszi még egyszer! És bocsi az offért! :rolleyes:

Üdv,

Link to comment
Megosztás:

A Motronic akkor tárol el hibakódot, ha a Lambda-szonda feszültségértéke legalább 50 másodpercig az előírt értékeken kívül (alatt vagy fölötte) marad, tehát a kezdődő végelgyengülés nem fog hibakódot produkálni. Azt észreveszed a megnövekedett fogyasztásból, meg a sikertelen zöldkártyából. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok mint már említettem vettem egy calibrát és a következő kérdéssel zavarnálak titeket.

Elvittem karosszériáshoz mivel előjöttek a betegségek hátul és a hátsó sárvédő doblemez is erősen rozsdás de viszont nem lehet csak javító ívet kapni hozzá.

Tudom, hogy a Calibra és az A-Vectra testvérek kasztniailag de nem tudom, hogy a doblemez ugyan olyan.

Ti mivel oldottátok meg ezt a problémát ha volt ilyenetek vagy tudtatok rola?

Link to comment
Megosztás:

Passzolom a kérdést. Hálistennek még soha nem kellett a doblemezhez nyúlni, mitőbb még nem is láttam olyan Calit aminél ez lett volna a baj. Általában előbb elporlad az egész minthogy a doblemezek átlyukadnának...

Esetleg bontott jó állapotú doblemez mint megoldás? Sztem amúgy a Vectráé nem csereszabatos.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok mint már említettem vettem egy calibrát és a következő kérdéssel zavarnálak titeket.

Elvittem karosszériáshoz mivel előjöttek a betegségek hátul és a hátsó sárvédő doblemez is erősen rozsdás de viszont nem lehet csak javító ívet kapni hozzá.

Tudom, hogy a Calibra és az A-Vectra testvérek kasztniailag de nem tudom, hogy a doblemez ugyan olyan.

Ti mivel oldottátok meg ezt a problémát ha volt ilyenetek vagy tudtatok rola?

Örömmel jelentem, hogy az A vectrá-jé kisebb átalakítással passzol.

Tehát ha valakinek ilyen gondja támad akkor itt a megoldás :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Örömmel jelentem, hogy az A vectrá-jé kisebb átalakítással passzol.

Tehát ha valakinek ilyen gondja támad akkor itt a megoldás ;)

Köszi az infót! :rolleyes:

Reméljük soha nem lesz rá szükség, de ha mégis, akkor legalább nem elszünk tanácstalanok. <_<

Link to comment
Megosztás:

sziasztok. elég gagyi problémával küzdök. nem tudom hova kell beleönteni az olajat a váltóba. van egy leeresztő csavar, meg két beöntő.

melyik az igazi. az alsó vagy a felső?!

Én eddig kétféleképpen öntötten váltóba olajat.

Vagy lecsavarod a váltó tetején a váltóharangról a csavart, vagy lecsavarod az egész váltóharangot.

4 csavar fogja csak, de ha így csinálod arra figyelj, hogy csak üresben szedd szét, különben kemény szívás lesz vele. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Calibra rejtélyek I.:

Ma ahogy jövök hazafelé a pályán, olyan 3000-as fordulatnál (@130km/h) 5.-ben fura ciripelő hangot hallottam gyorsításnál a műszerfal mögül (de lehet hogy a motorból jött, nemtom). Ha tartom a tempót akkor nem hallatszik, tovább gyorsítva erősödik. Mivel nemtom mi okozhatta, ezért kipróbáltam a többi fokozatot is ugyanennél a fordulatszámnál, de semmi. Akkor visszaraktam megint ötödikbe, és láss csodát, megint néma maradt egy darabig, aztán pár kilóméter után újrakezdte ugyanabban a fordulatszámtartományban. Ötlet valakinek hogy ez mi lehet? Azonkívül hogy beépített tücsköm van és az ciripel...

Hozzátartozik hogy nem sokkal előtte még a pesti dugókban eléggé felment a hűtővizem hőfoka, olyannyira hogy megállás után ki is nyomta a tartályból. Én már gondoltam mindenre, még az is eszembe jutott hogy esetleg hengerfejes lett és összefolyt az olaj a vízzel, és emiatt esetleg nincs kenés és mondjuk a főtengelycsapágy ad ilyen hangot, de teljesen tanácstalan vagyok...

Sajna mivel mindez este sötétben történt, az esetleges hengerfejességi teóriámat nem tudtam ellenőrizni mert nem láttam semmit, de erő ugyanúgy van az autóban, nem füstöl, és a műszerfali óra szerint olajnyomás is van rendesen, úgyhogy passzolnám a dolgot, de rohadtul idegesít hogy mi lehet ez a ciripelés. :x

Jah motor=C20NE

Link to comment
Megosztás:

  • 5 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.