Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Calibra problémák


Galambos Gábor

Recommended Posts

  • 7 months later...

Gondolkodtam hogy a cicás autós topikba rakjam-e esetleg, de aztán mégis úgy döntötem hogy ez bizony egy komoly Calibra probléma, vagy inkább genetikai hulladék:

genscrap_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Most mér' kell roverizálni a Calit amikor az olyan gyönyörű úgy ahogy van?

Mondjuk ez se jobb sokkal, bár azt elismerem hogy munka van benne bőven... Nemtom talán G Astrából származhatnak az alkatrészek:

tachofertig1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

tachofertig2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

  • 6 months later...

Sziasztok vettem egy calit c20ne-t 91 -es !

A problémám az, hogy mikor indítom a motort és beindul nem alszik ki egyből az olaj lámpa (kb 3 mp) és ez idő alatt elég erőteljes a hangja a motornak. Továbbá ha hosszab útra megyek vele és eléggé bemelegszik a motor akkor is elég erélyes lesz a hangja és alapjáraton villog az olalj lámpa (halványan). A szerelő kb 150.000 ft -os felújítást javasol de gondoltam szét nézek még előtte nem e volt hasonló tapasztalatja valakinek. A válaszokat előre is köszönöm üdv kisb.

Ui:Keresek továbbá egy bal tökröt komplett és egy bal hátsó lámpabúrát. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok vettem egy calit c20ne-t 91 -es !

A problémám az, hogy mikor indítom a motort és beindul nem alszik ki egyből az olaj lámpa (kb 3 mp) és ez idő alatt elég erőteljes a hangja a motornak. Továbbá ha hosszab útra megyek vele és eléggé bemelegszik a motor akkor is elég erélyes lesz a hangja és alapjáraton villog az olalj lámpa (halványan). A szerelő kb 150.000 ft -os felújítást javasol de gondoltam szét nézek még előtte nem e volt hasonló tapasztalatja valakinek. A válaszokat előre is köszönöm üdv kisb.

Ui:Keresek továbbá egy bal tökröt komplett és egy bal hátsó lámpabúrát. :rolleyes:

Ha nemtévedek, akkor előjött a C20NE betegség, agyis olajpumpa kezd behalni.A 150e.ft amúgy ebben az esetben egy teljes motorgenerált jelent.....

Kérdés, hogy megéri-e, nem inkább egy C20XE-t kellene bele tenni...........

Link to comment
Megosztás:

Az olajpumpa valóban gyenge pontja a C20NE-nek, viszont azt mondják indítás után 2-3 másodperces késlekedés az olajnyomás visszajelző lámpa részéről még elfogadható, ha sokkal később alszik ki, akkor valóban gond van. Mindenekelőtt olajcsere, aztán meg valóban nem árt mérni egy olajnyomást, de ha télleg olajpumpa a gond, akkor se kell szétszedni az egész motort, elegendő "csak" a vezérlést leszedni, és a jobb első kerék felől ki lehet cserélni az olajpumpát.

Link to comment
Megosztás:

Még ötlet:

Olajnyomás szelepet (olajszivattyú mellett van, ugyanabban a házban) nem árt kipucolni mert szeret elkoszolódni, valamint az olaj szívócső szűrőjét is hasznos néha kipucolni ami a karterban van, mert akkor hiába van elég olaj a motorban, ha az olajpumpa nem tudja felszívni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bár nekem Vectrám van, de a motor C20NE!

A gondom az, hogy mikor bekapcsolom a levegő keringtetést, az utastérbe benzinszag és motorszag jön be! A benzicsöveket kicseréltem, sehol nincs szivárgás! A tankban viszont lehetséges, hogy behalt a búvárcső, mert indítás után szürcsögő hangot ad az AC felöl!

Szeretném a segítségeteket kérni! Remélem van valaki aki tud segíteni!

Mit cseréljek, vagy mi lehet a gond? Viszont az érdekes az, hogy nem mindig van jelen a jelenség!:rolleyes: <_<

A másik pedig a fogyasztás! Valamikor 10 lityi, valamikor meg 8! És nem a vezetési stílus miatt! Ha finoman megyek akkor is változik! Az útvonal mindig ugyan az!

Pls help me!

Köszi és üdv

Vaga

(Vass Gábor)

Link to comment
Megosztás:

A lambdaszondád tuti jó? Egy csere néha csodát tud tenni a fogyasztással, de tepasztalatom szerint kizárólag a Bosch 3300-as végű szonda jó bele, a többit általában sárga lámpával honorálja a computer. A Bosch viszont drága, olyan 25-30e körül van, úgyhogy feleslegesen ne cseréld.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bár nekem Vectrám van, de a motor C20NE!

A gondom az, hogy mikor bekapcsolom a levegő keringtetést, az utastérbe benzinszag és motorszag jön be! A benzicsöveket kicseréltem, sehol nincs szivárgás! A tankban viszont lehetséges, hogy behalt a búvárcső, mert indítás után szürcsögő hangot ad az AC felöl!

Szeretném a segítségeteket kérni! Remélem van valaki aki tud segíteni!

Mit cseréljek, vagy mi lehet a gond? Viszont az érdekes az, hogy nem mindig van jelen a jelenség!:rolleyes: <_<

A másik pedig a fogyasztás! Valamikor 10 lityi, valamikor meg 8! És nem a vezetési stílus miatt! Ha finoman megyek akkor is változik! Az útvonal mindig ugyan az!

Pls help me!

Köszi és üdv

Vaga

(Vass Gábor)

Nekem is volt ilyen problémám!Nekem álltalában akkor volt hallható ha már viszonylag kevés benyzin volt a tankban(kb-5-7 liter), de nekem sem mindíg.Én leszedtem a tankot és alaposan kitakarítottam.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is volt ilyen problémám!Nekem álltalában akkor volt hallható ha már viszonylag kevés benyzin volt a tankban(kb-5-7 liter), de nekem sem mindíg.Én leszedtem a tankot és alaposan kitakarítottam.

Igen, én is ezt javasolnám. Egy tanktisztitást mindenképpen be kéne iktatni.

A szürcsögés szerintem a szellőző cső eltömődése miatt van, illetve lehet hogy a visszafolyó ággal is van valami, mert az magyarázná a nagyobb fogyit és a benzinszagot is.

Link to comment
Megosztás:

elvileg nem illene sokat csalnia a bc-nek...

Jah, annak csak akkor kéne csalnia, ha más injektrokok lennének benne, mint amihez a BC lett kalibrálva, vagy emelt lenne a benzinyomás.

A másik verzió pedig az, hogy valahol elfolyik a benya... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Tényleg rátankolással mennyi lett a fogyid???

elvileg nem illene sokat csalnia a bc-nek...

nem vagyok miliomos ... nekem 560km lettt a lurdytol hazáig az út.. mig másnak csak 540km.... nem értem miért.. és elfogyott 1 tank .. 42km maradt benne.... de volt benne plussz 15km város.... BC 6.4-6.6 ot irt...

Link to comment
Megosztás:

nem vagyok miliomos ... nekem 560km lettt a lurdytol hazáig az út.. mig másnak csak 540km.... nem értem miért.. és elfogyott 1 tank .. 42km maradt benne.... de volt benne plussz 15km város.... BC 6.4-6.6 ot irt...

Annyi is lenne a reális.

Ez egyébként szerintem nem olyan rossz hír, mert akkor ezek szerint alapból jó a rendszer, ha ennyi benyát nyomat bele.

Ezek szerint nem az érzékelőkkel és egyéb keverékarány kiszámításáért felelős dolgokkal lesz a gond (pl. lambda).

Link to comment
Megosztás:

Szerintem meg bárhol.

A befecskendezett benzin mennyiségét csak az injektorok nyitva tartási idejéből méri tudtommal.

De akkor ott át is megy az a benya...amit számol...

Ha nem akkor gáz van mert szegény lesz a keverék...mondjam tovább az mivel jár??? :rolleyes:

Ezért gondolom én úgy hogy a folytott visszafolyó ágon kell elmennie a naftának...

Link to comment
Megosztás:

De akkor ott át is megy az a benya...amit számol...

Ha nem akkor gáz van mert szegény lesz a keverék...mondjam tovább az mivel jár??? :rolleyes:

Ezért gondolom én úgy hogy a folytott visszafolyó ágon kell elmennie a naftának...

OFF

tovább is van??? mondjad méégg....

ON

sry

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.