Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Hybrid / Elektromos meghajtás


forumadmin

Recommended Posts

gallery_457_227_98870.jpg

AZ AMPERA.
Elegáns, egyszerű, felvillanyozó. Az Opel Ampera a tiszta, környezetbarát autózás fogalmát honosítja meg az utakon. Az akkumulátorok szokásos korlátaitól mentes gépkocsi lendületes elektromos teljesítményt és több mint 500 kilométeres hatótávolságot kínál.
 
 
Az elektromos hajtás újrafogalmazása
 
Az Opel Ampera szíve az E-REV hajtásrendszer, a világ első plug-in típusú, elektromosan hajtott, megnövelt hatótávú rendszere szériagyártású gépkocsiban, amellyel az Ampera több mint 500 kilométeres1 távolság megtételére képes.
 
Az Opel Ampera hosszú élettartamú, 16 kWh-s lítiumion-akkumulátora látja el energiával a fejlett, 111 kW (150 LE) teljesítményű elektromos hajtóegységet, amely a gépkocsi mozgatását végzi. Kizárólag az akkumulátorban tárolt energiát használva az Opel Ampera 40–80 kilométert tud megtenni tüzelőanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás nélkül.
 
Az első elektromos autók mintegy száz évvel ezelőtt jelentek meg, ezek azonban még a rövid hatótávolság és az alacsony teljesítmény kihívásaival küszködtek. Az Opel Ampera modern akkumulátora, vezérlése és motortechnológiája azonban sikeresen változtatott ezen.
 
Opel Ampera - Extended Range Electric Vehicles
 
gallery_457_227_76636.jpg
 
 
 
Az elektromos autózás új módja
 
Ismerjük az elektromos gépkocsik előnyeit, de tisztában vagyunk a hátrányaikkal is.
 
A kizárólag elektromos meghajtású autók esetében, amelyeket 100%-ban az akkumulátor táplál, nem tekinthetünk el az akkumulátorban tárolható energia végességétől. Az ebből adódó korlátozott távolság az autó használatának korlátozottságát is eredményezi. Legtöbbünk számára ez nem kínál kielégítő megoldást.
 
És mi a helyzet a tipikus hibrid autóval? A hibrid autó még hagyományos belső égésű motort alkalmaz elsődleges erőforrásként, amelyet időszakosan kiegészít a kevésbé hatékony villanymotor teljesítménye. Valamekkora táv nagyon lassan megtehető kizárólag elektromos energiával, ez azonban nagyon limitált.
 
Ezzel ellentétben az Opel Ampera elsődleges erőforrása a szuperhatékony, akkumulátorról táplált elektromos motor, amely csak szükség esetén használja a fedélzeti motorgenerátort. Ezzel sikeresen túllép az egyszerű akkumulátoros autók távolságkorlátján, ám a tipikus hibrid autók esetében elkerülhetetlen kompromisszumokat mégsem kell megkötni.
 
Opel Ampera - E-REV technológia
 
Az Opel Ampera megnövelt hatótávolságú elektromos jármű (E-REV). Bármely 230 V-os csatlakozóaljzatból tölthető. Az energiát a 16 kWh-s, T-formájú akkumulátoregységben elhelyezett lítiumion-cellák tárolják. Az akkumulátor látja el energiával az elektromos hajtóegységet, amely 40–80 km-es távolságig képes a jármű csúcssebességét és maximális teljesítményét nyújtani.
 
Hosszabb utazásoknál az Ampera beépített hatótávnövelő benzinmotorja hajtja az elektromos generátort, amely további 500 km-re2 biztosítja a gépkocsi mozgatásához szükséges elektromosságot.
 
Opel Ampera - Electric Drive Unit , Elektromos egész úton
 
Az Opel Ampera kerekeit mindig a 111 kW (150 LE) teljesítményű elektromos hajtóegység mozgatja. A motortérben, a benzinmotor mellett elhelyezkedő egység az elsődleges elektromos motort, a másodlagos elektromos motort/generátort és a bolygóművet foglalja magában. A hagyományos erőforrásoktól eltérően az egységben nincsenek váltófokozatok, és nincs közvetlen mechanikus összeköttetés a benzinmotorból a hajtóegységen keresztül a kerekekig.
 

gallery_457_227_225712.jpg

 

 
Opel Ampera - Lithium-Ion Battery Pack - Ezzel az akkumulátorral érezhető a különbség
 
Míg a legtöbb hagyományos hibridautó (hibrid elektromos) manapság nikkel-metál-hidrid (NiMH) akkumulátortechnológiát alkalmaz, az Opel Amperát egy több mint 200 lítiumion-cellát tartalmazó 16 kWh-s akkumulátoregység látja el energiával. A sokkal kisebb méretű lítiumion-akkumulátorok kb. kétszer-háromszor annyi energiát biztosítanak, mint a NiMH-akkumulátorok. Továbbá nagyobb az energia/tömeg arányuk, ami fontos szempont az autóipari alkalmazásokban, mivel a túl nagy tömeg befolyásolja a hatékonyságot. A lítiumion-akkumulátorokat nagyon kevéssé vagy egyáltalán nem érinti az emlékezőhatás, és keveset veszítenek a töltésükből, ha nincsenek használatban; megtartják a töltésüket akkor is, amikor az iroda előtt a parkolóban állnak.
 
forrás: www.opel.hu
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.