forumadmin Elküldve Február11, 2014 Megoszt Elküldve Február11, 2014 Ha a klíma nem működik, jobb esetben valamelyik feltöltőszelep ereszt (mindkettőt cseréltessük!), rosszabb esetben a klímakompresszor engedi el a gázt. Dieseleknél előfordul, hogy a viszkókupplungos hűtőventillátor hibás, vagy a vízpumpa belsejében a lapátok törtek le és ezért túlmelegszik. A hűtők elvízkövesedhetnek, az utángyártott Nissensen letörik a felső vízcsonk. Ha gyenge a fűtés, legtöbbször a radiátor dugulása, ritkábban a fűtéscsap a hibás. Ha járó motor mellett mennek az elektromos hűtőventillátorok, majd a motor leállításával azok is leállnak, akkor a motortérben levő relétartó dobozban ment ki egy biztosíték. Írta: kori Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Február11, 2014 Megoszt Elküldve Február11, 2014 -Miért nincs fűtés az autóban? Először ellenőrizzük, hogy jó-e a termosztát: benzineseknél 90-93 fok között, dieselnél 85-90 fok között kell állnia a motorhőfok mérő műszernek. Ha nem éri el, akkor termosztát csere. Ha jó a termosztát, három lehetőség áll fenn. Első: V6-nál levegős a fűtőradiátor. Többi motorral szerelt Omegánál légteleníti magát a rendszer. Légtelenítéshez le kell ereszteni a vizet a rendszerből a hűtő bal alsó sarkán található szeleppel. Hogy jobban hozzáférjünk a radiátorra menő tömlőkhöz, vegyük ki a pollenszűrőt a házával együtt. Utána szereljük ki a kisajtót. A felső vízcsövet húzzuk le a radiátorról (a cső végén lévő pöcköt nyomjuk le és húzzuk hátra a gyűrűt, közben húzzuk le a csövet) és a csövön keresztül töltsük fel a rendszert, míg meg nem jelenik a víz a radiátor csövén. Toljuk vissza a csövet kattanásig, és a kiegyenlítőtartályon keresztül folytassuk a feltöltést. Második: klímás autóknál van egy vákuumos vezérlésű fűtéscsap a motor mögött. Állítsuk a fűtést maximumra, és fogjuk meg az utastérbe menő csövet. Ha ugyanolyan forró, mint a motor felől jövő, nagy eséllyel nem ez a hibás. Ha hidegebb, akkor először a vákuumrendszert ellenőrizzük. Minden cső a helyén van-e, nincsenek eltörve? Ha ezek rendben, akkor a vákuumkapcsolót kell átnézni, ami a fűtésbox bal oldalán van. Amennyiben ez is rendben van, szereljük ki a csapot, és így ellenőrizzük a működését: ha megszívjuk a vákuumcső csonkját, és az átenged, akkor szakadt a membránja. Harmadik: ha a fűtéscsap rendben van, akkor a fűtőradiátor lehet a hibás. Meg lehet próbálni kitisztítani, de kicsi az esély, hogy jó is legyen. Csak a csere segít. Ehhez a komplett műszerfalat ki kell szedni. Aki már csinált ilyet, annak egy napos feladat, aki nem legalább két napot szánjon rá. Ami nagyon fontos, hogy ne a legolcsóbb radiátort vegyük meg, mert nem stimmel sem a mérete és a kapilláris csövek száma sem a gyáriéval! Ha van rá lehetőség vétel előtt mérjük meg a megvásárolni kívánt darabot! Gyári: 13 darab kapilláris cső, hxszxm: 26x16,5x5,7, utángyártott: 8 darab kapilláris cső, 26x16x5cm. Gázos autónál még előfordulhat, hogy a reduktorra leágazó fűtéscsövek miatt nem légteleníti magát a fűtésradiátor. Ebben az esetben elég csak a reduktorra menő egyik vízcsövet egy patentfogóval elszorítani, majd beindítani az autót és megvárni, míg a termosztát kinyit. Közben kicsit meg lehet emelni a motor fordulatot, hogy jobban keringjen a víz a rendszerben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Február11, 2014 Megoszt Elküldve Február11, 2014 -Nem hűt a klíma, mit lehet tenni? Mindenképp kell keresni egy műhelyt, ahol van klímatöltés. Meg kell nézetni, hogy van-e elég nyomás a rendszerben, illetve működés közben a kompresszor megfelelő nyomást tart-e? Ha elszökött a gáz, akkor jelzőfestékkel kell feltölteni a rendszert, és leellenőrizni, hol enged a rendszer. Ettől függetlenül érdemes mindkét töltőszelepet kicserélni, ne a töltés után egy héttel kelljen a bennhagyott régit kicserélni, mert elengedte a gázt. Sajnos a klímakompresszor is lehet hibás: a nyomásszabályozó szelep leragad, a kompresszor tömítései elengedik a gázt, vagy a dugattyúk elkopnak, beállnak. Legtöbb esetben olcsóbb a csere, mint a régi felújítása (csak a tömítéskészlet cseréje 30e körül, az utángyártott kompresszor 65e körül van). Amíg nincs megfelelő nyomás a rendszerben, a kompresszor nem fog bekapcsolni. Kompresszor kiszerelése V6-nál: fejtessük le a gázt, amennyiben van benne. Lazítsuk le a szervópumpa tárcsájának csavarjait, Vegyük le a hosszbordás-szíjat. Szereljük le a szervó szíjtárcsáját. Szedjük le a kompresszor tetejéről a klímacsöveket (vigyázzunk, mert két tömítőgyűrű van alatta). Hátulról két csavart, elölről 3 csavart csavarjuk ki. Ezután a kompresszor előrefelé kijön a motor mellől, majd az olajteknő és a kereszt-stabilizátor közt lefelé ki tudjuk szedni. Ha megfelelő a nyomás, akkor előfordulhat elektromos hiba is. A kompresszorra menő vezeték lehet szakadt. A motortérben lévő relédobozban ellenőrizni kell a biztosítékokat. Manuális klímásnál vizsgáljuk meg a klímakapcsolót, mert az is elromolhat. Digitklímásnál vezérlőpanel hibája is okozhatja hogy nem indul el a kompresszor. Sajnos a klímarendszer nagyon összetett, ha a fentiek közül egyik sem válik be, mindenképp keressünk szakembert. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Február11, 2014 Megoszt Elküldve Február11, 2014 -Az autó forralja a vizet, mitől lehet? Nézzük át a motortéri relédobozban az összes biztosítékot. Sokszor előfordul, hogy gyújtás levétele után leállnak a ventillátorok, pedig nem szabadna. Ilyenkor is egy biztosíték a hibás a relédobozban. A motort járassuk alapjáraton, és figyeljük, hogy elindul-e az összes ventillátor. Td esetén a fő ventillátor viszkó-kuplungos. Ez azt jelenti, hogy a hosszbordás-szíj hajtja, de hideg motornál kézzel le lehet fogni, melegen viszont teljes fordulaton forog. Álló motornál forgassuk meg a ventillátort, ha simán elforog, vagy netén még lendületből tovább is forog az baj, mert alapban is ellenállást kellene kifejtenie. Ilyenkor a csere segít. De vigyázzunk, mert fordított menetes! V6-nál 3 fokozatú a ventillátorok indulása, melyet 2 hőgomba szabályoz. 1. fokozatban elindul a bal első, a jobb első lassan visszafelé forog. 2. fokozatban a hűtő mögötti venti is működésbe lép. 3. fokozatban az összes venti teljes fordulaton forog. Ha az elektromos rendszerrel minden rendben, akkor mechanikai hiba lehet. Td esetén előfordulhat, hogy eltörik a gyári vízpumpa lapátja. A termosztát is hibás lehet. Azonban nagyobb az esélye, hogy el van tömődve a hűtő a vízkőtől, esetleg az előző gazda által beleöntött hűtőtömítőtől. Egy ecetes-vízkőoldós mosás segíthet a problémán. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts