Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Belső tér


forumadmin

Recommended Posts

A B Omega belterében használt anyagok jó minőségűek, nem igazán jellemző rájuk, hogy zörögjenek. Az elektromos rendszer hibái viszont annál valószínűbben fordulnak elő. A fedélzeti számítógép meghibásodott kijelzőjétől (melyben a pixel-sorok jellemzően kialszanak, és általában csak drága cserével segíthetünk a problémán) a meghibásodott kapcsolókig számtalan apró, de annál bosszantóbb hiba felléphet.
Problémák lehetnek a klímaberendezéssel. Egyik ilyen hibajelenség az ablakok párásodása (elsősorban a digitális klímával rendelkező modelleknél), melynek oka a belső levegőkeringtetés csappantyújának meghibásodása. További jellemző lehet a gombásodása a rendszernek, melynek oka a tartós nem-használat. (Gyakran azért fordul elő, mert a kocsi sokat áll a kereskedésben, ahol állandóan mossák, és miután nem mennek vele, nincs ideje kiszáradni.)
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Igazából a két facelifttel romlott a belsőtér tartóssága, igaz új korukban minőségibbnek tűntek mint a régebbiek. A vezetőülés kikophat és kiszakadhat, az ajtóbehúzó gumibetétje elszakad, a bőrkormányon a bőr elszakadhat a kopástól, a kesztyűtartó nyitófüle eltörhet, a napellenzőn lévő világításos sminktükör ajtaja letörhet. Caravan esetén a csomagtartó roló sínje hajlamos eltörni. 97.09-től gumibevonatot kaptak a középkonzoli kapcsolók, amik lekopnak. 99.09-től változott az ajtókárpitok kialakítása, anyaga, ettől kezdve már ez is ronthatja az összképet. A kapcsolókban nem működik a megvilágítás, szétszedés és pucolás után jó lehet. Pixelhibás a központi kijelző, amit lehet javíttatni, de bontottban is van hibátlan. Nem működik a tetőablak, ez sajnos típushiba a korai példányoknál, de a gyár nem rendelt el visszahívást. Csak a komplett vezérlőelektronika cseréje a megoldás. Digitklímánál az előtétellenállás elszállhtat, esetleg a kijelző lehet pixelhibás. Az ülésfűtés hibáját fűtőbetétben szálszakadás vagy a hőkapcsoló tönkremenetele okozhatja. Bőr ülésnél sajnos nem lehet javítani. Ritkán az elakadáskapcsoló szétesik. A limuzin hátsó szélvédőjének napvédő rolója hol működik hol nem.

írta: kori

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

-Nem világít a fűtéskonzolon egy-két ábra, esetleg semmi, hogy kell égőt cserélni?

Nyissuk ki a hamutartót, vegyük ki a betétet. Középen egy csavar fogja a házat, majd ki kell húzni. Mögötte a két szélén van egy-egy csavar. A magnót is ki kell szedni. Ezután meg kell különböztetni a manuális és digit klímás autót. Manuálisnál le kell húzni mind a négy tekerőt, mert mögöttük vannak csavarok. Most már hozzá lehet férni a a T5-ös rizsszem izzókhoz. Digitnél benyúlunk a magnó helyén, és az ott található kart meghúzzuk lefelé. Kibukik az egész középkonzol a digitklíma kezelőpaneljével együtt. Így már itt is hozzáférünk az izzókhoz, de itt foglalattal együtt vannak a T5-ösök, tehát ilyet kell venni.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

-Nem működik az ülésfűtés, mi lehet a baj?

Először ellenőrizzük a biztosítékokat (első ülések 14-es, hátsó ülések 20-as biztosíték). Utána ellenőrizzük, hogy jó-e a kapcsoló: szedjük le az ülés és küszöb közti műanyag borítást. Ott keressük meg az ülésfűtés csatlakozóját. Nyomkodjuk a kapcsolót, közben mérjük, van-e áram a csatlakozóban. Ha nincs, akkor a kapcsoló a hibás. Amennyiben van áram, akkor az ülésben keresendő a baj forrása. Le kell szedni az ülőlap oldalsó borítását, majd az ülőpárna szélét lefelé nyomva kiakasztani a kárpitot. Ezután még kapcsok is fogják a szivacshoz, ezeket szét kell nyitni. A fűtőbetéten szakadásvizsgálatot kell végezni, de sokszor szemmel is látható ha szakadás van valahol, mert ott meg van égve kicsit a betét. Van hogy nincs elszakadva, ilyenkor a hőkapcsoló lehet a bűnös. Én nem kaptam boltban pont ilyen hőértéküt, ami lett volna pedig túlzottan drága volt, így kikötöttem. Ha túl meleg az ülés, ki kell kapcsolni a fűtést. A háttámlában nem szokott hiba lenni. Bőrülés esetén a fűtőbetét egye van varrva a bőr huzattal. Esetleg utólagos ülésfűtés beszerelése a megoldás, legfeljebb kicsit lassabban melegít.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Bose hangrendszeres limuzinban pár literrel növelni a csomagtartót.

11 évig úgy használtam az Omegám, hogy kis Bose hangrendszer volt benne, aminek az erősítője a bal sárvédő mögött, a kerékdobban van. 2013 nyarán beszereltem egy Bose rendszert, aminek az erősítője egy nagy műanyag tálcán van a kalaptartó alatt. Ettől kezdve nehezebb volt elrendezni a csomagokat, mert a helyet még egy gáztartály is foglalja. Megérett bennem az elhatározás, hogy más helyet kell keresnem az erősítőnek. A régebbi erősítő helyére nem tudtam berakni, mert nem ért addig a kábelkötege. A hátsó ülés hátulján nem fért el a gáztartálytól. A cd-tárhoz nem akartam berakni, mert hamar telemenne porral. Mindenképp a kalaptartó alján kellett maradni, de a műanyag tálca nélkül. A bal sarok tűnt a legalkalmasabbnak erre, a gps egység és az üléstámla közti részen.
Legelőször leengedtem a sötétítő rolót, majd levettem az akkusarut. Utána ülőlap ki, háttámla két széle ki, fejtámlák kiszedése, majd azoknak a műanyag hüvelye jön ki (a hüvelyek tövében két oldalról van egy-egy pöcök, akiket be kell nyomni). Utána a sílécalagút rögzítőjét kell lecsavarni, majd a három bolhát eltávolítani. Ki kell szedni a hangszóró-rácsokat is, és a középső biztonsági öv burkolatát. Ha van roló a kalaptartón, a csomagtér felől l kell csavarozni a három darab hatos anyát. Hogy könnyebb legyen a kalaptartót kiszedni, a kalaptartó alján, a szélvédő felőli végén a három bolhát kombinált fogóval kicsit összenyomva nyomjuk be. Ezután jöhet ki a kalaptartó: a hangszórók lyukainál megemelve húzzuk előre felé, de vigyázzunk, hogy a csavar ne szántsa végig a hangszóró membránját, de elvileg rács van rajta. Ha elérte a kalaptartó eleje az öveket, azokat türjük a kalaptartó mellé. Kinn a kalaptartó, akkor látható a tálcát tartó hat csavar. Szedjük ki őket, majd az erősítő csatlakozóját oldjuk, és szedjük le a végfokot a tálcáról. Az erősítő felfogatásához fog kelleni két L alakú lemez, amit rögzítsünk az erősítő első két csavarjához. Ezután szedjük le a jobb hátsó lemezanyát, az erősítőt fogjuk fel a helyére, és a lemezanya helyén fúrjuk át a kalaptartót hatos fúróval. Ezután az utastérből kell lyukat fúrni a másik hátsó csavarnak, az előzővel egy vonalban, attól 23 centire. Ha megvan, fogassuk fel az erősítőt a két csavarral. Tapogassuk ki, hogy hol vannak az L alakú lemezek, és ott fúrjuk meg szemből az ülés mögötti lemezt 3,5-ös fúróval. Ha eltaláltuk a tartólemezt, mindjárt azt is fúrjuk át, majd az első lemezt fúrjuk át minimum 4,5-ös fúróval, hogy a lemezcsavar, csak az erősítőt tartó lemezbe kapjon bele. Húzzuk meg az összes csavart. A csatlakozó bekötéséhez meg kell húzni a kábelköteget a kalaptartó mögötti részen.
Ezután mindent rakhatunk vissza, és örülhetünk a plusz litereknek.

post-132-0-63746000-1393874920_thumb.jpg

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Írtam, hogy régi fajta (94-95-ös) légzsákos kormányba befaragtam a távirányítót. Leírnám mi is kell hozzá. 1. távirányító, 2. a hozzá való légzsákátvezető szalag, 3. a szalagba bemenő csatlakozó, ha van rá mód, a magnóig menő vezetékekkel, és azoknak a végén lévő érintkezőkkel, ami a mgnó csatijába megy, 4. távirányítót kezelő magnó. Először le kell szedni az akkusarut, és 10 percig állni hagyni az autót. Közben le lehet bontani a kormányburkolatot, kiszedni a magnót és behúzni a távirányító vezetékét. Ezután le lehet szedni a légzsákot, lehúzni a kormányt és kicserélni az átvezetőzsalagot. Ha megvan, mehet vissza a kormány. Én megtartottam az eredeti légzsákcsatit, ami a műszerfal alól jön ki. Ezért levágtam a régi átvezetőről a csatit, jó hosszú vezetékkel. Az új átvezetőbe menő csatiból ki kell bontani a légzsék két érintkzőjét, majd szét kell nyitni, hogy a vezeték kijöjjön belőle és a régi átvezetőről levágottat bele lehessen rakni. Forrasztani TILOS, mert megváltozik a rendszer ellenállása, és hibát fog kidobni a rendszer. Ha megvagyunk, és erűsen összenyomtuk akkor mehet vissza a csatiba a két pin. Nálam sajnos az egyik eltört szétszedés közben, ezért a távirányító egyik csatiját szedtem szét, és a helyére ráforrasztottam a töröttet. Mehet rá az átvezetőre a csatlakozó. Ezután a légzsákra menő csatlakozót kell kicsit megfaragni egy szikével, hogy belemenjen a légzsákba. A végére van még egy fontos dolog. A régi átvezetőt két csavar fogta a kormányhoz, hogy azzal együtt forogjon. Az újnál a kormány van úgy kialakítva, hogy ne az átvezetőből kijövő csati forgassa az átvezetőt a kormánnyal. Sajnos ahol a régi csavarok voltak, ott az új átvezetőt lehetetlen megcsavarozni. Van azonban a kormány alsó ívén egy lyuk, amin keresztül egy csavarral megfogatható az átvezető. Ehhez meg kell fúrni a műanyag házat, de sajnos nem elég a csavar, mert túl nagy a lyuk, így én egy perselyt tettem a lyukba, ami megszüntette a csavar holtjátékát. A végén a legfontosabb és leglassab feladat: befaragni a távirányítókat. Egy jó ékles szike, és sok türelem kell hozzá. Miután megvolt, én fekete szilikonpasztával rögzítettem a helyére. Ezután lehet örülni a távvezérelt magnónak. Ja még valami. A gombok megvilágítottak, de nem a világítás felkapcsolásával, hanem a rádió bekapcsolásával fog működni.
Jó barkácsolást.

Frissítés 2015.04.19.

Közben az autóm teljesen át lett építve, egy komplett '99-es elektronika és beltér került bele. Nem szerettem volna lemondani a légzsákos ülésekről, és az Irmscher fakormányról a '96 előtti légzsákkal. Ezért próba szerencse alapon az újabb légzsákrendszerhez csatlakoztattam a régi kormányt. Egyedül a légzsák csatlakozóját kellett kicsit megfaragni. A rendszer nem jelez hibát, így valószínű, hogy baleset esetén rendesen működne a védelmi eszköz.

Azt még nem próbáltam, hogy '96 előtti rendszerhez csatlakoztassak mutikormányt az újabb fajta légzsákkal, de valószínű az is működne.

Azért ha bárkinek baja származik ebből a fajta barkácsolásból, azért én felelősséget nem vállalok!

Fontos, ha multis kormányt teszel be nem multis helyére, akkor az átvezető gyűrűt is cserélni kell, valamint esélyes, hogy a gyűrű és a magnó közötti kábeleket is utólag kell behúzni. Persze ehhez olyan felyegység kell, ami kezeli a távirányítót.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 months later...

Hogy lehet a gyújtáskapcsoló zárbetétjét, elektromos betétjét kicserélni?

Először szereljük le a kormányburkolat alsó részét. A következő lépés az elektromos csatlakozó lehúzása a gyújtáskapcsolóról. Ehhez a kulcsot I állásba kell fordítani. Ezután szedjük le az immobilizer házát a kormányoszlopról. A kulcsot forgassuk II állásba, mert csak így tudjuk a zárhenger reteszelését oldani. Ehhez szükség van egy L alakban elhajlított 40-es szögre, amit kb a felénél hajlítunk meg. Ezt a zárcilinder házába, a kormány felől, a kormányoszloptól jobbra kell belenyomni. Ha mindent jól csináltunk a zárhenger kiugrik a helyéről. Az elektromos betét leszedéséhez ki kell tekerni a kormány felől a hernyócsavart, majd kifordítani a helyéről. Visszaszerelés fordított sorrendben, azzal a kiegészítéssel, hogy mielőtt a zárhengert visszadugjuk a házába, egy csavarhúzóval le kell nyomni a ház belsejében lévő kormányzárat.

post-132-0-52808800-1408723825_thumb.jpg

post-132-0-44747400-1408723859_thumb.jpg

post-132-0-41143900-1408723881_thumb.jpg

post-132-0-30788500-1408723952_thumb.jpg

post-132-0-36651500-1408723975_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 7 months later...

Miért mutat a kijelző F betűt a külső hőmérséklet helyett?

Elsősorban meg kell próbálni az első lökhárító bal aljában lévő szenzort kicserélni. Ha nem vezet sikerre, akkor valahol vezetékszakadás lehet. Nagy esély van arra, hogy az akku alatti részen lesz, ahol a nyúlvány és dohlemez találkozásánál átmegy a vezeték. Ehhez ki kell szedni az akkut, le kell húzni a dudáról(dudákról) a csatlakozót, majd az akkutálca előtti kis részen felhúzni a külsőhőmérséklet jeladó és duda vezetékeinek kábelkorbácsát. Ezután le kell bontani a bandázsszalagot és gégecsövet, egészen addig, ahol átmegy a köteg a nyúlvány felett. Ha megvan alaposan meg kell nézni a vezetékeket, mert alig látszik rajtuk sérülés, a belseje mégis meg lehet szakadva. Ha van multiméterünk akkor az egyik érintkezőjét csatlakoztasssuk a vizsgálandó vezeték végére. Egy tűt szúrjunk bele a vezetékbe, egész addig, hogy biztos elérje a vezeték réz szálait. Ide hozzáérintjük a multiméter másik érintkezőjét, így szakaszolva meg tudjuk határozni pontosan hol van a szakadás. Nálam erre nem volt szükség, mert látszott a vezeték szigetelésén egy kis sérülés, és ott meg is volt szakadva a belseje. Ezután forrasztással kiválthatjuk a hibás szakaszt. Miután visszahúztam az újraszigetelt vezetéköteget a helyére, egy gyorskötözővel rögzítettem a mellette menő, a nyúlvány elejénél távozó kábelköteghez, hogy ne lógjon rá a nyúlványra és az ne tudja ismét elszakítani a vezeték belsejét.

Fontos tudni, a manuális klímásnál csak kicsit bosszantó, hogy nem tudjuk hány fok van kint, de a digit az nézi a külső hőfokot, és ha nem kap jelet, hibásan fog működni.

post-132-0-95437600-1429423132_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.