forumadmin Elküldve Február7, 2014 Megoszt Elküldve Február7, 2014 A messze legelterjedtebb C20NE (2.0i 115LE) motor esetében nem lehet jellemzõ meghibásodásról beszélni. Ezek a motorok nagy futásteljesítmény (200-300e km) után sem produkálnak különösebb hibajelenséget, ha a minimális karabantartást (olajcsere, szûrõk cseréje, stb.) elvégezték rajtuk és ha nem kínozták, hajtották õket különösebben. Ezekre a motorokra nem jellemzõ az olajfogyasztás, a füstölés, általában 10-15 év után is hozni tudják a közel gyári teljesítmény- és emissziós adataikat. Elõfordulhat azonban kisebb olajfolyás (tömítések mentén) vagy hengerfej-probléma is, mely utóbbi a meghibásodott vízpumpa vagy a kilyukadt hûtõ miatt következhet be. Az egyenetlen alapjárat a nem tökéletes gyertyakábelek miatt fordulhat elõ. A hidegindítási problémát általában a motortérben elhelyezett relé beázása okozza (ez házilag is könnyedén javítható). Nem annyira jellemzõ, de esetenként elõfodulhat az ékszíj elszakadása is, ez a motor azonban nem érzékeny erre a problémára konstrukciójából fakadóan. A (fõként hazánkban) sokkal ritkábban fellehetõ egyéb motorokkal (1.8 karburátoros, 1.8i, 2.4i, 2.6i, 3 literesek) hasonló hibákat produkálhat az A Omega, igaz, a 2.4-es négyhengeres illetve a 6 hengeres (2.6i, 3.0i, 3.0 24V) motorok láncosak, és nem jellemzõ rájuk a láncszakadás. Az motor elektronikája sajnos több kellemetlen meglepetést is okozhat gazdájának. A (korrózió vagy szakadás miatt) kontakthibás akkumulátor-sarutól a trafón át a reléken és kábelkötegeken keresztül a motorvezérlõ elektronikáig sokminden hibát produkálhat, amelyek motorleálláshoz vezetnek (szinte az elektronika az egyetlen, ami megállásra késztethet egy Omegát!), igaz, általában könnyen és olcsón javíthatóak. 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts