forumadmin Elküldve Február7, 2014 Megoszt Elküldve Február7, 2014 Az Omega A alapvetően jó konstrukciónak és kivitelnek tekinthető korrózióvédelmi szempontból, hiszen horganyzott lemezekből épül fel, mely eleve megnehezíti a rozsdásodást. Ennek ellenére - többek között amiatt, hogy a legfiatalabb A Omega is már 10 év felett van - gyakran láthatunk akár erősen is korrodált Omegát, aminek az az oka, hogy a lemezek ugyan horganyzottak, de csak a külső felük (!), a kasztni belsejében különböző üregekben bennrekedt víz, nedvesség pedig belülről kezdi enni a vasat. (Elsősorban a hátsó kerékívnél - mely amúgy aerodinamikai szempontból burkolt részben -, mert megreked a sár a doblemez belső felén, és lassan elkezdi "zabálni" a lemezt belülről. Ezt nem nagyon látja az ember, csak ha már előrehaladott állapotban van a korrózió.) Szintén jellemző, hogy pl. a küszöbspoiler (már amelyik Omegán van, mert csak a magasabb felszereltségűeken volt gyárilag) alatt, illetve az első sárvédő lemezek alatt kezd rohadni az autó. Az elõbbi a spoiler alatt megrekedt szennyeződés, az utóbbi az eltömődött esőelvezető csatornák bedugulása miatti beszorult nedvesség okán fordul elõ. (Az esőelvezető csatornák a szárvédőkben vannak, és a szellőző szűrőjébe - amely a motorháztető zsanérja alatt található - bekerült szennyeződés, levelektől tömődhet el.) Korrózió előfordulhat az elsõ és hátsó lámpaburákban is (inkább csak a ráncfelvarrás előtti, azaz '91-ig gyártott modelleken), illetve a fényezés sérüléseinek helyén, ha nem szakszerűen lettek javítva. Néha előfordul a gyári tank kilyukadása. Általában elmondhatjuk, hogy a nem megfelelően karbantartott illetve utólagos alváz- és üregvédelemmel nem rendelkező Omegák sajnos gyakorlatilag bárhol rozsdásodhatnak; nem ritka a lyukadásig elrozsdásodott lemez az elhanyagolt modelleken... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts