Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


busójárás

Recommended Posts

Sziasztok!

Pár napja vettem egy használt vectra Z19DTH motorral szerelt autót. Nagyon jó, volt állapot felmérés, nincs törve, végig szervizelt, szuper az autó. Lenne pár kérdésem, itt ti biztos tudtok válaszolni rá.

Állapotfelmérésen közölték, hogy elöl valami axiális nem tudom mi cserére szorul. Ha tekergetem a kormányt van is hangja, gondolom emiatt. Kb mennyibe kerül ezeknek a cseréje?

A másik, hogy összeszedtem nagyjából, milyen szerviz intervallumonként mit kell kicserélni bent. Beírom, esetleg ha nem jó, vagy kevés, vagy sok, javítsatok ki légyszíves.

25000 km - olaj, olajszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő, pollenszűrő

150000 km - 25000-es szerviz + Vezérműszíj (feszítő és vezető csapággyal együtt), vízpumpa, hosszant bordázott szíj

A másik kérdésem, illetve kérésem, hogy mivel Berlinbe lett vásárolva, így csak német nyelvű leírás van hozzá. Van esetleg valakinek bescannelt magyar változat? Vagy scannelne be valaki? A navigációs rádió leírása is érdekelne magyar nyelven, a német nyelvűre NCDR 2011, NCDR 2013 van ráírva. Egyszerűbb lenne magyarul. :D

Előre is köszönöm a választ mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Pár napja vettem egy használt vectra Z19DTH motorral szerelt autót. Nagyon jó, volt állapot felmérés, nincs törve, végig szervizelt, szuper az autó. Lenne pár kérdésem, itt ti biztos tudtok válaszolni rá.

Állapotfelmérésen közölték, hogy elöl valami axiális nem tudom mi cserére szorul. Ha tekergetem a kormányt van is hangja, gondolom emiatt. Kb mennyibe kerül ezeknek a cseréje?

A másik, hogy összeszedtem nagyjából, milyen szerviz intervallumonként mit kell kicserélni bent. Beírom, esetleg ha nem jó, vagy kevés, vagy sok, javítsatok ki légyszíves.

25000 km - olaj, olajszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő, pollenszűrő

150000 km - 25000-es szerviz + Vezérműszíj (feszítő és vezető csapággyal együtt), vízpumpa, hosszant bordázott szíj

A másik kérdésem, illetve kérésem, hogy mivel Berlinbe lett vásárolva, így csak német nyelvű leírás van hozzá. Van esetleg valakinek bescannelt magyar változat? Vagy scannelne be valaki? A navigációs rádió leírása is érdekelne magyar nyelven, a német nyelvűre NCDR 2011, NCDR 2013 van ráírva. Egyszerűbb lenne magyarul. :D

Előre is köszönöm a választ mindenkinek!

Ment privát üzi :D

Link to comment
Megosztás:

E-mail cím: miki.3@citromail.hu

Azt mondta a szerelő, hogy egyik cső sem enged, nem szív fals levegőt.

Jövő héten viszem egy másik légtömegmérővel tesztelni.

Nem tudom, hogy, ha légtömegmérő sz*r, akkor még működhet olykor a turbó?

Csak néha áll be szervíz üzemmódba.

Köszi a segítséget!

Azért lehet h néha van turbo, mert ha nem jó a légtömegmérőd (illetve más szenzorokra is igaz) akkor egy ideális értéket használ az ecu. De a tapasztalatom az, hogyha nem jó a légtömmérő akkor szarul indul hidegen, és hidegen rángat az előbb leírtak miatt! Üdv

Link to comment
Megosztás:

Sz*rul indul hidegen. Azt mondták, hogy az lehet a résolaj csőtől is.

Holnap viszem egy szerelőhöz, aztán behajítom az Opel szervízbe, hogy csinálják meg, de olcsón!!!

Tegnap elvittem egy Opel alkatrész kereskedőhöz, beletettünk egy típus azonos légtömegmérőt, kimértük Tech2-vel, akkor már jobb értéket mutatott, de még így is sok volt.

E-mailt még nem kaptam.

Üdv

Azért lehet h néha van turbo, mert ha nem jó a légtömegmérőd (illetve más szenzorokra is igaz) akkor egy ideális értéket használ az ecu. De a tapasztalatom az, hogyha nem jó a légtömmérő akkor szarul indul hidegen, és hidegen rángat az előbb leírtak miatt! Üdv
Link to comment
Megosztás:

Na, bevittem az Opel szervizbe, ugyanis az intercooler csövem ( vastag fekete flexibilis cső ) ki van szakadva, nem is kicsit.

Szerdára jön meg az új cső.....40.000 pénz. Mondom nekem csak a fekete cső kell. Azt mondták, hogy csak kompletten lehet rendelni.

Hogyha ezek után is kivillan a kulcs az autóban piktogramm, akkor már csak a légtömegmérő lehet. Arra meg azt mondták, hogy nem nagyon szookott elromlani.

Ha van vkinek ötlete ezzel kapcsolatban, szívesen fogadom!

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Na, bevittem az Opel szervizbe, ugyanis az intercooler csövem ( vastag fekete flexibilis cső ) ki van szakadva, nem is kicsit.

Szerdára jön meg az új cső.....40.000 pénz. Mondom nekem csak a fekete cső kell. Azt mondták, hogy csak kompletten lehet rendelni.

Hogyha ezek után is kivillan a kulcs az autóban piktogramm, akkor már csak a légtömegmérő lehet. Arra meg azt mondták, hogy nem nagyon szookott elromlani.

Ha van vkinek ötlete ezzel kapcsolatban, szívesen fogadom!

Köszi!

Na ilyet nekem is mondtak már, hogy csak egyben lehet rendelni, pl. mikor letörtek a lámpatartó füleim, meg akarták vetetni a komplett fényszórót. Netről vadásztam opel epc nevű progit, abból néztem ki az összes cikkszámot, aztán csak átnyújtottam a fecnit a cikkszámokkal. Máris 8k lett(javítókészlet) a 250k helyett. Szerintem érdemes elmatekozni kicsit a progival, hátha meg tudod faragni a költségeket.

Link to comment
Megosztás:

... 40.000 pénz. Mondom nekem csak a fekete cső kell. Azt mondták, hogy csak kompletten lehet rendelni. ...

Ez lesz az. Amúgy kompletten mivel? Egy átb@szással együtt? :D

Nekem is kilyukadt annó, ha spórolni akarsz (és nem nagy a lyuk) akkor 2 bilincs, némi gumi és ragasztó és nincs több gond. Nem szép de olcsó és működik.

update: lehet, hogy a klasszikus bicikligumi tapasz is megteszi, ki is próbálom legközelebb :D

Link to comment
Megosztás:

Ez lesz az. Amúgy kompletten mivel? Egy átb@szással együtt? :D

Nekem is kilyukadt annó, ha spórolni akarsz (és nem nagy a lyuk) akkor 2 bilincs, némi gumi és ragasztó és nincs több gond. Nem szép de olcsó és működik.

update: lehet, hogy a klasszikus bicikligumi tapasz is megteszi, ki is próbálom legközelebb :D

Holnap viszem az autót. Már megrendelték a kis sz*rháziak.

Remélem más baj nincs vele, mert nem esne jól az 1100 km közben vmi hiba megint.

A légtömegmérőm lehet még gáz, annak is megnézetem az értékeit. Ami 60 kg/h helyett 100-120 kg/h szokott lenni.

Bízom benne, hogy a cső miatt dobálta ki a hibát a gép.

Köszi a tippeket, ha tudom, hogy külön is van cső ( és nem bontott ), akkor megvettem volna azt. Így jártam.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Szerintem meg a világ legkihasználhatatlanabb autója a lépcsőshátú, de ha egyben van, és száguldozni - sőt előzni- sem nagyon akarsz, akkor lehet megfelel. Igaz én sem motor alapján kerestem annak idején, hanem hogy világos legyen a belseje ülésfűtéssel :D

Link to comment
Megosztás:

Szerintem meg a világ legkihasználhatatlanabb autója a lépcsőshátú, de ha egyben van, és száguldozni - sőt előzni- sem nagyon akarsz, akkor lehet megfelel. Igaz én sem motor alapján kerestem annak idején, hanem hogy világos legyen a belseje ülésfűtéssel :D

száguldozniii????most egy F atrám van 1.6 8V 75 póniló naaaa avvval nem lehet száguldozni!!!!!!deee igazábol ezzel sem akarok kinőttem már belőle.akkor lehet,hogy meg kukkantom igaz kicsit messze van de mindeggggyyy

Link to comment
Megosztás:

sziasztok! erről az autóról mi a véleményetek???

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/vectr...comfort-4617169

Üdv!

Első ránézésre nem rossz, viszont a 4.-k képen az első lámpa mintha nem a helyén lenne! Lehet, hogy csak nekem tűnik úgy, akkor viszont én kérek elnézést! :icon4: Mindenesetre mivel kereskedésben veszed szervizkönyvtől kezdve jól nézz át mindent, és ha van lehetőség emeltesd meg és nézz alá! Én majdnem beleugrottam anno egy 1.8-s benzines megvételébe, amit miután felemeltek azonnal ott is hagytam!

Teljesítményben nem tudom milyen, egyik ismerősömnek 2.2 DTI-e van, az szerintem elég jól megy, viszont azt mondja sok gondja volt eddig vele!De hát melyikkel nincs! :D

Remélem sikered lesz!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Első ránézésre nem rossz, viszont a 4.-k képen az első lámpa mintha nem a helyén lenne! Lehet, hogy csak nekem tűnik úgy, akkor viszont én kérek elnézést! :icon4: Mindenesetre mivel kereskedésben veszed szervizkönyvtől kezdve jól nézz át mindent, és ha van lehetőség emeltesd meg és nézz alá! Én majdnem beleugrottam anno egy 1.8-s benzines megvételébe, amit miután felemeltek azonnal ott is hagytam!

Teljesítményben nem tudom milyen, egyik ismerősömnek 2.2 DTI-e van, az szerintem elég jól megy, viszont azt mondja sok gondja volt eddig vele!De hát melyikkel nincs! :D

Remélem sikered lesz!

"szerencsére"ez opel kereskedés,van rá lehetőség felemelni ,alánézni,szétszedni,stb......ezt az autót innen a Di-fer-től vették anno és van szervizkönyve mert ott is szervizelték valameddig.most beszámították egy opel valamibe..hát ennyit tudott mondani a di-feres muki.

Link to comment
Megosztás:

"szerencsére"ez opel kereskedés,van rá lehetőség felemelni ,alánézni,szétszedni,stb......ezt az autót innen a Di-fer-től vették anno és van szervizkönyve mert ott is szervizelték valameddig.most beszámították egy opel valamibe..hát ennyit tudott mondani a di-feres muki.

És ez a duma?

"LEÍRÁS

A tévedés és az eladás joga fenntartva. A hirdetés nem minősül ajánlattételnek."

Én dilertől nem vennék autót, az tuti.

Link to comment
Megosztás:

És ez a duma?

"LEÍRÁS

A tévedés és az eladás joga fenntartva. A hirdetés nem minősül ajánlattételnek."

Én dilertől nem vennék autót, az tuti.

akoor drága barátaim ,polgártársaim,várunk a megfelelő MAGÁNKÉZBEN lévő csodára!!!!!

deeeeeee azé ezt lehet megnézem a sok közül talán ez tűnt a legjobbnak ha lehet ilyet mondanom.

A tévedés és az eladás joga fenntartva. A hirdetés nem minősül ajánlattételnek."

ezt a mondatot már láttam több hirdetésben is.

Link to comment
Megosztás:

Másfél tonnás bodé 100 lóval??Én szoktam hajtani 1 2.2dti omegát.Előzni nem kell vele,de ellenben 6-7 literből elmegy.

75 pónilovas F astrával sem jobb a helyzet az is 1160 kg.tehát 75/1160=0,064paci per kilogramm...101/1430=0,071 tehát ez szinte ugyanannyi.. :icon4:

a fogyasztásom most 6,4-7,2 liter benzin között van.gázolajból kb ugyan ennyi lenne csak nem mindegy,hogy melyik mennyibe kerül.... :D

Link to comment
Megosztás:

75 pónilovas F astrával sem jobb a helyzet az is 1160 kg.tehát 75/1160=0,064paci per kilogramm...101/1430=0,071 tehát ez szinte ugyanannyi.. :icon4:

a fogyasztásom most 6,4-7,2 liter benzin között van.gázolajból kb ugyan ennyi lenne csak nem mindegy,hogy melyik mennyibe kerül.... :D

Az önsúly/LE arány majd nem ugyanaz,de az Astra és a Vectra közti kényelem nem mindegy.Sok szerencsét hozzá!

Link to comment
Megosztás:

És ez a duma?

"LEÍRÁS

A tévedés és az eladás joga fenntartva. A hirdetés nem minősül ajánlattételnek."

Én dilertől nem vennék autót, az tuti.

Ez annyit tesz,hogy ha elmész megnézni és valami nem fedné a valóságot,le vannak védve,mert ők előre szóltak.Ha meg elindulsz valahonnan több száz kilométerről megnézni,a nepper szívbaj nélkül eladhatja közben,hiába egyeztettetek időpontot,mert hát "az eladás joga fenntartva".Egyre népszerűbb ilyen böszme szövegekkel autót hirdetni,én nagy ívben kerülném az ilyen kereskedéseket.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem vékony lesz ez a motor ebbe a kaszniba/nekem B Vectra kombiban volt/

Meglepően jól viszi az a motor,mentem már ilyennel.A B Vectrában ennek az elődje van vákuumos EGR-el,VP44-es adagolóval,ebben elektronikus,vízhűtéses EGR van(A fő hibaforrás)PSG-16-os adagolóval,de a motorkódjuk is más.

Link to comment
Megosztás:

Ez annyit tesz,hogy ha elmész megnézni és valami nem fedné a valóságot,le vannak védve,mert ők előre szóltak.Ha meg elindulsz valahonnan több száz kilométerről megnézni,a nepper szívbaj nélkül eladhatja közben,hiába egyeztettetek időpontot,mert hát "az eladás joga fenntartva".Egyre népszerűbb ilyen böszme szövegekkel autót hirdetni,én nagy ívben kerülném az ilyen kereskedéseket.

mellettük csak az az egy érv szol,hogy opel szalon vagy kereskedés ki minek nevezi.

Link to comment
Megosztás:

mellettük csak az az egy érv szol,hogy opel szalon vagy kereskedés ki minek nevezi.

Na ja.Veszel egy autót egy márkakereskedésből,utána márkaszervizbe hordod és elmondhatod utána,hogy egy bazi nagy lehúzás szenvedő alanya vagy.Fényképek alapján itt se fog senki érdemi tanácsot adni erről az autóról.Sok egyéb dolog van amit nem lehet fényképezni,lehet a szép külső alatt trágya technika.Szerintem inkább a 120lovas cdti-k után keresgélj.A dti motorok mechanikája elnyűhetetlen,de annál több elektronikus gondjuk van.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.