Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


busójárás

Recommended Posts

Szerviz nem vállal garanciát a munkájára?

Jelenleg nem volt még szervizben, csak "szakemberek" laptoppal stb. vizslatták. Holnapután szakszerviz: Opel szuna 12e / óra plusz a műszerre tétel 9e, utána jöhet a problémamegoldás stb.

Félek lehúznak, nem igazán bízom bennük, de remélem kellemesen csalódok!

Nos, a hiba megoldódott! B)

Bár több szerelő látta és a szervizbe is vissza kellett mennem kétszer de megérte! Mindenki mondott kígyót-békát de a "szaki" rákeresett a saját belső hálójukon (mint kiderült ez a 1.9 DTH motoroknál előfordul 2-3 fokozatban 1500-2000 fordulat között rángat az autó) és szoftverfrissítéssel megoldotta a dolgot! :D Minden tiszteletem az övé!!!

Sajnos a rossz hír, hogy nagyon zajos valószínűleg a turbóm! :) Ez még jó indulattal is fájni fog!

Olyan hangos mintha egy Subaru Impreza-ba ülnék, csak nincs annyi kraft! :(

Szóval ha tud valaki valami jó tippet, tisztítható-e stb, szívesen venném!

Link to comment
Megosztás:

Jelenleg nem volt még szervizben, csak "szakemberek" laptoppal stb. vizslatták. Holnapután szakszervíz: Opel szuna 12e / óra plusz a műszerre tétel 9e, utána jöhet a problémamegoldás stb.

Félek lehúznak, nem igazán bízom bennük, de remélem kellemesen csalódok!

Próbáld meg ITT.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Nekem olyan gondom lenne a 2.2 DTI Vectra-mmal, hogy olykor elmegy a turbó. Inkább többször nincs, mint van.

A turbónyomás szabályozó szelepem meg van esztergálva. Az egyik műanyag kis cső helyére esztergáltattam egy vas pöcköt. Elvileg nem engedi a vákuumot.

Bár nekem azt mondták, hogy azzal lesz a baj. Csak nem tudok sehonnan szerezni legalább kipróbálni, hogy az újjal működik-e.

Olyat is mondtak, hogy vegyek egy 1.9 Cdti turbónyomás szabályozót, és átforrasztják a csatlakozóját, hogy passzoljon bele az elektromos csatlakozó.

A másik lehetőség, hogy a változó geometriájú turbó kis lapátjai megszorulnak, mert le vannak kokszolódva. Legalábbis azt mondták. 30Huf-ért kitakarítják a turbómat. Ha pedig nem a turbó a hiba forrása, akkor adtam a sz*rnak egy pofont, és kidobtam 30 rugót az ablakon.

Nem tudom melyik lehet, mert van, hogy megy a kocsi mintha muszáj lenne, van, hogy rosszabb, mint a szívó.

Azt is javasolták, hogy tegyek a gázolajba turbó tisztító adalékot. Majd az kipucolja.

A segítségeteket kérném, hogy nem tud-e valaki bontott szabályzó szelepet ( Bosch: 0928400536 ), vagy, hogy egyáltalán mit csináljak vele mielőtt felgyújtom.

Előre is köszönöm a segítséget!

Nem vastag a pénztárcám, ezért érdekelne a furmányos ám hosszú életű megoldás!

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem olyan gondom lenne a 2.2 DTI Vectra-mmal, hogy olykor elmegy a turbó. Inkább többször nincs, mint van.

A turbónyomás szabályozó szelepem meg van esztergálva. Az egyik műanyag kis cső helyére esztergáltattam egy vas pöcköt. Elvileg nem engedi a vákuumot.

Bár nekem azt mondták, hogy azzal lesz a baj. Csak nem tudok sehonnan szerezni legalább kipróbálni, hogy az újjal működik-e.

Olyat is mondtak, hogy vegyek egy 1.9 Cdti turbónyomás szabályozót, és átforrasztják a csatlakozóját, hogy passzoljon bele az elektromos csatlakozó.

A másik lehetőség, hogy a változó geometriájú turbó kis lapátjai megszorulnak, mert le vannak kokszolódva. Legalábbis azt mondták. 30Huf-ért kitakarítják a turbómat. Ha pedig nem a turbó a hiba forrása, akkor adtam a sz*rnak egy pofont, és kidobtam 30 rugót az ablakon.

Nem tudom melyik lehet, mert van, hogy megy a kocsi mintha muszáj lenne, van, hogy rosszabb, mint a szívó.

Azt is javasolták, hogy tegyek a gázolajba turbó tisztító adalékot. Majd az kipucolja.

A segítségeteket kérném, hogy nem tud-e valaki bontott szabályzó szelepet ( Bosch: 0928400536 ), vagy, hogy egyáltalán mit csináljak vele mielőtt felgyújtom.

Előre is köszönöm a segítséget!

Nem vastag a pénztárcám, ezért érdekelne a furmányos ám hosszú életű megoldás!

Köszi!

Hello!

Nekem egy 2.2DTI astrám van és ugyanez a problémája, csak nekem ki is villan a szerviz piktogram. Magasabb fordulatnál bekapcsol a turbo alacsonyabbnál rosszabb mint egy szívó, de magasabb fordulatnál kivillan a piktogram és alig akar vánszorogni.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Nekem egy 2.2DTI astrám van és ugyanez a problémája, csak nekem ki is villan a szerviz piktogram. Magasabb fordulatnál bekapcsol a turbo alacsonyabbnál rosszabb mint egy szívó, de magasabb fordulatnál kivillan a piktogram és alig akar vánszorogni.

Nekem is kivillant a kulcs a kocsi alakban középen. Legutóbbi időben már nem villan ki, hanem folyamatosan ég a motorlámpám.

Az indításnál még jó a turbó pár 100 méteren, aztán leáll és rosszabb, mint egy szívó.

Először vmi vákuum hibát olvastunk ki a gépből. Úgyhogy remélem, hogy csak a szelep a hiba.

Neked is Bosch 0928400536 szelep van benne?

Nem tudtam még szerezni bontott autóból. Nem tudtok vkit, akinek ilyen cikkszámú szelepe eladó?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Nekem egy 2.2DTI astrám van és ugyanez a problémája, csak nekem ki is villan a szerviz piktogram. Magasabb fordulatnál bekapcsol a turbo alacsonyabbnál rosszabb mint egy szívó, de magasabb fordulatnál kivillan a piktogram és alig akar vánszorogni.

Nekem volt hasonló gondom, a turbócső volt kilyukadva (az a nagyon vastag gumicső a turbónál).

Link to comment
Megosztás:

Valaki segítene abban, hogy 1.9 cdti motoron hol keressem az olajszűrőt? Tudom, hülyén hangzik, de így körbe járva a motort, nem láttam feltünni sehol. Eddig b vecim volt benzines, azt ismerem az utolsó csavarig. De ez most egy kicsit más és jó lenne gyorsan végezni az olajcserével :D

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Segitsegre volna szükségem,már összejártam akörnyék szervizeit,de nincs orvoslat.

Opel Signum Z19dth motor hosszabb idejü gyorsitásnál kb. 3500/ford-nál hibakód,megszünik a turbó a tempomat és lesz belöle egy 1,7-es szivó Astra.

Most cseréltettem szivosort,de nem ez volt a gond.A szervizesek olyanokat mondtak,hogy "nem megfelelö a nyomás",de hol és miért nincs tovább.

Remélem nekem is tud Valaki segiteni.

Kösz

Szia!

Ez volt nálam is, turbónyomás szabályzó szelepnél a vákuumcső elöregedett, és falsot szívott (vagy fújt, mit tudom én) de alig vettem észre a hibát a csövön.

Ja, bocs, most látom, 2 hónapja kérdezted, én meg most kezdem a fórumot :D

Link to comment
Megosztás:

Valaki segítene abban, hogy 1.9 cdti motoron hol keressem az olajszűrőt? Tudom, hülyén hangzik, de így körbe járva a motort, nem láttam feltünni sehol. Eddig b vecim volt benzines, azt ismerem az utolsó csavarig. De ez most egy kicsit más és jó lenne gyorsan végezni az olajcserével :D

Hátul kotorássz, jó mélyen majdnem a gázolajszűrővel egyvonalban. Aknából is jó, de meghúzni csak felülről tudtam, úgy fértem hozzá kulccsal. :D

Link to comment
Megosztás:

Találtam neten egy olyat, hogy szoftveresen kitörölnek minden részecskeszűrővel kapcsolatos dolgot, és ki is lehet szerelni utána. Van ezzel kapcsolatban vkinek tapasztalata? Igazából nincs bajom vele, csak 90%ban akkor kezd el regenerálni, mikor majdnem odaérek valahova, aztán autókázhatok még negyed órát...

Link to comment
Megosztás:

Van itt Valakinek olyan Vecije, amiben van sport gomb? Csak magyar nyelvű szerelési híján érdekelne, hogy mi változik, ha be van kapcsolva? :D

Hello!

Ha bekapcsolod és müködik is akkor a következö változások vannak:

érzékenyebb gázpedál

változik a kormány érzékenysége

változik a rugózás

az auto nem lesz erösebb csak úgy érzed

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Ha bekapcsolod és müködik is akkor a következö változások vannak:

érzékenyebb gázpedál

változik a kormány érzékenysége

változik a rugózás

az auto nem lesz erösebb csak úgy érzed

Köszi, pont a futómű érdekelt, akkor jól éreztem, hogy keményebb lett :D

Közben találtam magyar nyelvű kezelésit is :D

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok!

Van egy 2004.-es évjáratú Vectra C-m 2.2 DTI.

Néha bejelez a kulcs és az autó a kijelzőn, és beáll szervíz üzemmódba.

Már kicseréltem a turbónyomás szabályozó szelepet.Ki lett tisztítva vmi szívó szenzor érzékelő is.

Ezeket már nem is írja vissza a Tech2.

Most vmi légtömeget ír ki hibának. Pedig a légtömegmérőm is jó. Minden érték amit a Tech 2 kiírt az mind a határértéken belüli és normális érték.

Mi lehet a baja?

Köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 2004.-es évjáratú Vectra C-m 2.2 DTI.

Néha bejelez a kulcs és az autó a kijelzőn, és beáll szervíz üzemmódba.

Már kicseréltem a turbónyomás szabályozó szelepet.Ki lett tisztítva vmi szívó szenzor érzékelő is.

Ezeket már nem is írja vissza a Tech2.

Most vmi légtömeget ír ki hibának. Pedig a légtömegmérőm is jó. Minden érték amit a Tech 2 kiírt az mind a határértéken belüli és normális érték.

Mi lehet a baja?

Köszi a segítséget!

Egy pontos OBD hibakóddal több esélyed lenne a megoldásra,mint a valami légtömeggel.... :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 2004.-es évjáratú Vectra C-m 2.2 DTI.

Néha bejelez a kulcs és az autó a kijelzőn, és beáll szervíz üzemmódba.

Már kicseréltem a turbónyomás szabályozó szelepet.Ki lett tisztítva vmi szívó szenzor érzékelő is.

Ezeket már nem is írja vissza a Tech2.

Most vmi légtömeget ír ki hibának. Pedig a légtömegmérőm is jó. Minden érték amit a Tech 2 kiírt az mind a határértéken belüli és normális érték.

Mi lehet a baja?

Köszi a segítséget!

Hasonló hibám volt nemrég! 1.9cdti-vel! Cseréld ki a vákuum érzékelőnél a csöveket is, nekem ezzel megoldódott. Illetve egy dpf regenerálás...ha van dpf szűrőd! Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Köszi a tanácsot.

Ez már a 3. hiba. először vennem kellett egy turbónyomás szabályozót, aztán ki kellett takaríttatni vmi szívó szenzor érzékelőt. most meg ez. mindegyiknél beállt szervíz üzemmódba és mindegyiknél nem ment a turbó.

mekkora tétel ez a csőcsere?

Üdv!

Hasonló hibám volt nemrég! 1.9cdti-vel! Cseréld ki a vákuum érzékelőnél a csöveket is, nekem ezzel megoldódott. Illetve egy dpf regenerálás...ha van dpf szűrőd! Üdv!
Link to comment
Megosztás:

Pontosabban azt dobta ki a TECH2, hogy a légtömegmérő KÍVÁNT értéke

65 kg/ "nemtommi".

A KAPOTT érték viszont 120 kg/ nemtommi!

Akkor csak a légtömegmérő a hibás,gondolom????????????????

Más érték full jó!

1 hónap múlva megyek Bulgáriába ezzel a gépállattal, és addig szeretném, vagyis kell megcsináltatni!!!

Nem szeretném, ha a román szerpentineken besz*rna.

Gyári vagy utángyártott? Bosch vagy más?

Köszi a segítséget!

( a gép: 2004., Vectra C 2.2 dti., új turbónyomás szabályozó szeleppel, szívó szenzor kipucolva, a csövek épek)

Link to comment
Megosztás:

Továbbá, a turbót meg vákuum pisztolyozták, nem enged, hibátlan, EGR szelepet sem dobott ki hibának.

Remélem tud vki segíteni!

A csőcsere nem drága! Kb 70cm hosszú darab kell, csak néz egy pontos átmérőt! Ha mégis légtömegmérő, akkor mindenképp megérné elmenned a monorierdei opel bontóba, vagy bárhova ahol annyira segítőkészek hogy helyszínen cseréled, teszteled, ha jó megveszed, ha nem akkor otthagyod! Küldd el a mail címed, és küldök fképet a vákuumcsőcseréről!

Link to comment
Megosztás:

E-mail cím: miki.3@citromail.hu

Azt mondta a szerelő, hogy egyik cső sem enged, nem szív fals levegőt.

Jövő héten viszem egy másik légtömegmérővel tesztelni.

Nem tudom, hogy, ha légtömegmérő sz*r, akkor még működhet olykor a turbó?

Csak néha áll be szervíz üzemmódba.

Köszi a segítséget!

A csőcsere nem drága! Kb 70cm hosszú darab kell, csak néz egy pontos átmérőt! Ha mégis légtömegmérő, akkor mindenképp megérné elmenned a monorierdei opel bontóba, vagy bárhova ahol annyira segítőkészek hogy helyszínen cseréled, teszteled, ha jó megveszed, ha nem akkor otthagyod! Küldd el a mail címed, és küldök fképet a vákuumcsőcseréről!
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.