Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


busójárás

Recommended Posts

On ‎2017‎.‎01‎.‎16‎. at 9:30 PM, Gab0r said:

Sziasztok!

1.9cdti 150 le 2008- as vectra c kombim van. 190000km, hidegen nehezen indult és rángatott mintha nem menne minden henger + kékes füst pár másodperc után szépen járt: Izzítógyertya csere füstölés megszűnt de ugyanúgy dadog reggelente pár másodpercig utánna megint rendesen ketyeg.

Tudna valaki segíteni

üdv

 

Szerintem a szívósor lesz gatya nálad is. Mármint a rudazat.

Tölts fel egy videót az indításról. A fordulatszámmérő látszódjon, illetve a motorhang hallható legyen.

Módosítva : Adam1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Van egy 2.2 dti vectrám és 1250-2000-es fordulat között kegyetlenül rángat.2000 ford. felett semmi baja.(Hibakódot néha bedobál).Sajnos igy nem lehet vele közlekedni.Valaki tapasztalt már ilyet vagy mi lehet a hiba,egyáltalán merre keressem a megoldást.Válaszokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok!  

Az 1.9 Cdti (150 Le) Opel C Vectrának van sok gyengesége? 220 ezer kilóméterrel szeretnék venni egyet. Vagy inkább válasszam a megbízhatóbb 1.8as benzinest (120 Le) 185 ezer kilóméterrel? 

Nem szeretnék esetlegesen állandóan szervízbe járkálni... 

Köszi a segítséget előre is! 

 

Üdv. Tamás

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok. Érdekelne a tasztalotok,mert eltérő véleményekkel találkozok. Járó motornál,ha leveszem az olajbetöltő kupakját kifröcsköli az olajat. Valaki szerint ez tök normális, mások azt mondják baj lehet a motorral. Néztem másik 2 autónal,és ott nem volt semmi fröcskölés,igaz más motortipus volt(Peugeot 2.0hdi,Opel 1.7cdti). A fröcskölést egy Z19DTL csinálja.Konkrétan ez a motortius érdekel, lehet a motor kialakítás miatt ez tök normális. Másik kérdésem.dpf és egr kiiktatás történt még korábban, lehet csak furcsa egybeesés,de kb azóta hidegindításnál kék füstöt köp,de csak akkor, lehet összefüggés? Olajfogyasztás abszolút 0,tehát nem gondolnám,hogy motorkopás mitatt lenne.

Valakinek ötlet/tapasztalat?

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 01. 20. at 17:45, Bugyi89 írta:

Sziasztok!  

Az 1.9 Cdti (150 Le) Opel C Vectrának van sok gyengesége? 220 ezer kilóméterrel szeretnék venni egyet. Vagy inkább válasszam a megbízhatóbb 1.8as benzinest (120 Le) 185 ezer kilóméterrel? 

Nem szeretnék esetlegesen állandóan szervízbe járkálni... 

Köszi a segítséget előre is! 

 

Üdv. Tamás

Szerintem attól függ,hogy mennyit mész,az 1.9cdti tud költséges lenni. A váltoja ki van centive 320nm miatt, lendkerék 220-nal lassan cserés lehet,és akkor már nyilván kuplungot  is és kinyomócsapágyat is illilk, ha már szét van szedve,dpf is probléma,egr szintén,de ha jó áron van és ezeket rendbeteszed akkor nagyon jó autó. A fogyasztás 5-6l. A benzinest nem ismerem.

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Nekem csak eg ybajom van hogy városban 11 litert fogyaszt de ha kimegyek a városbol 6l és 8.54 között eszzik amugy semmi baja

1.8 16v 2008 140le a legjobb csak a fogyasztást nem tudom elfogadni az astrám után 1.6 16 twinport város 8.5 osrszágut 5.5 

autopálya 6.5-7 liter hiányzik bár fapados a vectrához képest

Módosítva : hacsinzon
Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Sziasztok!

 

Lenne egy kérdésem, hátha valaki találkozott hasonló hibával, és tanáccsal szolgál.

Vettem egy 1.7 DTI 2001-es Astra G-t (Isuzu Y17DT). Valós 200ezer km. Motorhibásan, olcsón.

 

Azt hittem tipikus adagoló vezérlő, ezért vittem egyet magammal. Az enyém 1 éves, 100%, hogy jó.

P251 hibakód, meg izzítás, de gondolom az tárolt lehet. Hibakód törlés, vezérlő csere. Beindul 2-3 tekerés után, de nagyon egyenetlenül jár. Olyan, mintha 1 (vagy 2) henger nem menne. A motor is nagyon rázkódik, de van alapjárat, nem áll le. Nagyobb gázadáskor, váltáskor leáll. Mivel nem mertem így menni vele, ezért trélerrel jön majd haza (Ausztria). Hibakód nincs a járatás után. Motorvezérlő száraz, nincs benne gázolaj.

 

Biztos, hogy nem adagoló vezérlős – az eredetiét hazahoztam, és az én autómmal kipróbálva is tökéletes.

Volt a családban eddig kb 6-7 db DTI Opel, eddig ilyesmiről még nem is hallottam. A szokásos típushibákat végigjártuk, de erre egyelőre nincs ötletem.

Van valakinek esetleg valami ötlete, tapasztalata hasonló esetben?

Nem szeretnék feleslegesen százezreket költeni rá, aztán kiderülne, hogy csak egy „apróság” volt a baj.

 

A válaszokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
  • 9 months later...

Sziasztok

Nemrégiben vásároltam egy Opel Signum 2004-es 3.0 V6-os Automata váltós autót. Az elején nem is volt semmi gond vele, kb egy hétig, aztán egyszer csak elkezdett rosszalkodni.

Amikor gyorsítok, elérem a 2500-as fordulatot (kb, nem fixen mindig ott), akkor elkezd rángatni az autó és visszaejti a fordulatot 1700 köré. Előzni esélytelen, az Automata váltó nem jut el addig, hogy vissza kelljen váltani, mert addigra visszaesik a teljesítény, és a fordulat, erőtlen az autó és rángat, illetve , hogy pontosabb legyek, remeg. Hibakód nincs bent, szervizben nézték, viszont a műszerfalon van egy autó, előtte egy kulcs, ez sárga háttérvilágítással. Egyszer volt bent egy hibakód, az 5-ős hengerben nyomás kicsi volt, de "tök okosan" töröltem, azóta nem jött elő.

Volt szervizben is, ott rail nyomásszabályzó, vagy szelep (kb 40k huf volt) cseréltek, utána jó volt, majd, hogy megnézzem, okés-e minden, meleg motorral hajtottam egészen 180-ig, aztán berázott ismét, azóta is megvan ez a gond. Ilyenkor a váltás sem olyan észrevehetetlen, ránt egyet, és nehezebben kapcsol fel 5-be. Meleg motorral jobban működik.

Telefonáltam, azt mondták, hogy valszeg a tankban valami szutyi van, és az eltömítette azt a valamit amit cseréltek, meg mondták azt is, hogy hengerfejpakolás, mert forralja a vizet termosztát csere után is. A tágulásiból eltűnik, aztán egyszer csak visszakerül.

Szerintem 2 gond is van ezzel most, De szeretném kikérni a véleményeteket, hátha valaki találkozott már ilyen gondokkal. Most hengerfej pakolás előtt áll az autó, de ha valakinek van konkrét tapasztalata, megtenné, hogy segít nekem ebben? Kényelmes kis dög, tele jó dolgokkal, hamar a szívemhez nőtt, csak betegeskedik picit, és szeretném a lehető leg költséghatékonyabban megoldani.

Ha rossz helyre írtam, akkor bocsi, első posztom mindenféle fórumon, és csak érdeklődnék, hogy járt-e már hasonló cipőben valaki.

3.0 V6; 2004-es automata 177 LE,.

 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
On 2009. 10. 28. at 21:59, LGNET írta:

Sziasztok.

 

Nekem egy 2.2 DTi Vectram van és BudaPestre utazva félúton az autópályán a műszerfal kijelzőn előjött egy pittogramma (egy autó és benne egy villáskulcs). Az autó a következő féleképpen kezdett el viselkedni: Nem volt tempomat, nem volt turbó, nem pörgött a motor 3000 nél többet. max 120-al mendtem 5.-ben a pályán. Azért írtam múltidőben, mert miután leállítottam a kocsit az uticélom végén majd újra beindítottam elmult a hiba. De nem olyan rég újra előjött és azóta folyamatosan csinálja. Most már tudom, hogy gyakorlatilag vészüzemmódba helyezte magát az autó, hogy megvédje magát a további károsodástól. A legközelebbi servizben rátettük comparáterre és az valami ilyesmit írt ki hibakódként: Nem megfelelő a levegő nyomás, vagy a levegő keringése, vagy valami ilyesmi. Egyből elmendtem vettem új levegőszűrőt a kocsiba, mert arra gondoltam hogy elkoszolódott és az lehet a hiba oka. Hát persze a levegőszűrőre valóban ráfért már a csere, de a hiba még mindíg él. Jó ötlet volt szerintem, de nem jött be. :D

 

A kérdésem az, hogy tudja-e valaki, hogy mi lehet a kocsi baja, találkozott-e már valaki hasonló szituációval?

Nekem ugyan ez volt Németországból hazafelé. Elszállt az egyik nagynyomasú cső, letiltott a rendszer. Menetközben hazáig kb 30x indítottam újra. De hazahozott! :)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
On 2008. 05. 02. at 12:33, busójárás írta:

Sziasztok.

 

Most veszek egy 2003as évjáratú 2.0 DTI Vectrát amit olaszországból hoztak be. Az lenne a kérdésem, hogy ezek vezérműláncosak vagy szíjasak. Mert ha szíjas akkor gondolom nem ártana kicserélnem. Ha valaki tud infoval szolgálni, annak nagyon köszönöm.

SZia Vezérmű láncos is biztosan több Km van benne mint amennyit az óra mutat..

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 06. 04. at 16:31, Takács Viktor írta:

Nekem ugyan ez volt Németországból hazafelé. Elszállt az egyik nagynyomasú cső, letiltott a rendszer. Menetközben hazáig kb 30x indítottam újra. De hazahozott! :)

Nekem is csinál hasonlókat kb 110-120 nál lejtmenetben be jelez, da ha azonnal leveszem gázt elhadja, és megy tovább mintha mi sem történt volna, később végleg be akadt, hiba kód szerint volt EGR vissza csatolás hiba és és légtömeg mért adat hiba hiba is. Kiszedtem kitakaritottam az EGR-t hideg zsiroldóval és szóvöcsöveket és és szivósori szelepeket is. Azóta sokkal simábban csendesebben megy a motor, hiba lejt menetben 100-120 5. ben előfordul, de csak EGR hiba, sajnos az EGR elektronikát javiutani nem lehet benne mérő rész vagy induktiv rendszerű és az van szét kopva nagy hézagja megzavarja vezérlést. Menetkozben ha alapjáraton megy a motor akkor kb 2-3 perc után be zárja az EGR-t mikor folyamatos volt a hiba akkor jelzet be, kitakaritás utan már nem jelzet be, igy az a valószinű hogy be rakódott EGR szelep bezáráskor nem tud menni ütközésig és ezért jelez be mintha nem tudna bezárni rendesen..

 

 

Link to comment
Megosztás:

  • 6 months later...

Sziasztok !

Egyelore nem talaltam valaszt a kerdesemre. Ha valaki tudna segiteni akkor nagyon szepen koszonom elore is !

Opel Zafira 1.7CDTI 2010 es evjarat.

A problema: Egyenletlen alapjarat, ingadozo. Egyenletlen futas, neha egeszen erosen rangat menetkozben. Tempomaton vagy sem, gyorsitas egyenletes. A hiba neha jelentkezik. Nem igazan latok benne logikat, hogy mikor. Egy ovatos becsles, hogy nagyobb gyorsitas utan szinte mindig jelentkezik a problema. Van hogy hallom a motor egyenletlen jarasat, de szinte eszrevehetetlen a fordulatszamon es nem is igazan rangat, de hallani lehet... :blink:

A legmennyiseg mero cserelve, Bosch, a EGR cserelve utangyartott, legszuro, uzemanyag szuro, olaj, olajszuro cserelve. Pillangoszelepet tisztitottam. Hibajel nincs ! :excl:

Elore is nagyon koszonom a segitseget !

 

Udv.: Peti

Link to comment
Megosztás:

  • 9 months later...
  • 2 months later...
On 2019. 03. 11. at 15:34, Kaltorito írta:

Sziasztok

Nemrégiben vásároltam egy Opel Signum 2004-es 3.0 V6-os Automata váltós autót. Az elején nem is volt semmi gond vele, kb egy hétig, aztán egyszer csak elkezdett rosszalkodni.

Amikor gyorsítok, elérem a 2500-as fordulatot (kb, nem fixen mindig ott), akkor elkezd rángatni az autó és visszaejti a fordulatot 1700 köré. Előzni esélytelen, az Automata váltó nem jut el addig, hogy vissza kelljen váltani, mert addigra visszaesik a teljesítény, és a fordulat, erőtlen az autó és rángat, illetve , hogy pontosabb legyek, remeg. Hibakód nincs bent, szervizben nézték, viszont a műszerfalon van egy autó, előtte egy kulcs, ez sárga háttérvilágítással. Egyszer volt bent egy hibakód, az 5-ős hengerben nyomás kicsi volt, de "tök okosan" töröltem, azóta nem jött elő.

Volt szervizben is, ott rail nyomásszabályzó, vagy szelep (kb 40k huf volt) cseréltek, utána jó volt, majd, hogy megnézzem, okés-e minden, meleg motorral hajtottam egészen 180-ig, aztán berázott ismét, azóta is megvan ez a gond. Ilyenkor a váltás sem olyan észrevehetetlen, ránt egyet, és nehezebben kapcsol fel 5-be. Meleg motorral jobban működik.

Telefonáltam, azt mondták, hogy valszeg a tankban valami szutyi van, és az eltömítette azt a valamit amit cseréltek, meg mondták azt is, hogy hengerfejpakolás, mert forralja a vizet termosztát csere után is. A tágulásiból eltűnik, aztán egyszer csak visszakerül.

Szerintem 2 gond is van ezzel most, De szeretném kikérni a véleményeteket, hátha valaki találkozott már ilyen gondokkal. Most hengerfej pakolás előtt áll az autó, de ha valakinek van konkrét tapasztalata, megtenné, hogy segít nekem ebben? Kényelmes kis dög, tele jó dolgokkal, hamar a szívemhez nőtt, csak betegeskedik picit, és szeretném a lehető leg költséghatékonyabban megoldani.

Ha rossz helyre írtam, akkor bocsi, első posztom mindenféle fórumon, és csak érdeklődnék, hogy járt-e már hasonló cipőben valaki.

3.0 V6; 2004-es automata 177 LE,.

 

Szia. Ugyanígy jártam én is... Látom, már rég írtad ezt... Hogy áll most a "dolog"? 

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Olvasgattam a témát, láttam hogy sokan küzdenek hasonló gondokkal, de leírok minden előzményt végső elkeseredésemben, bízva hogy az én esetemben valami konkrétat tudtok rá mondani.

 Adott egy 1.9 cdti 120 lovas vectra. Az autó megmakacsolta magát és hangulatfüggően vagy beindul, vagy nem... Leírom a pontos előzményeket. Amióta megvettem van vele egy olyan gond, hogy amíg a motor teljesen be nem melegszik, az autó nem húz.. vészüzemmódba rakja magát 120 km/h a plafon. Amint bemelegedett, leállítom, újraindítom, az égvilágon semmi baja... vásároltam hozzá OP-Com készüléket.. A fojtószelepet hozza hibának.. egyelőre még nem álltam ugy anyagilag, hogy ezt kicseréljem. Volt neki sajnos kettős tömegű problémája is, amit orvosoltam és itt kezdődik a magic... amint ki lett cserélve, az autó nem akart beindulni... Majdnem lemerült a zsír új akksi, utolsó szusszanással beindult.. Azóta is, mikor milyen kedve van, hol beindul, hol nem...van hogy minusz fokokban is pöccre indul, van hogy meleg időben sem indul be csak tolással.. Mivel a fojtószelep eddig is rosszalkodott, így feltételezem hogy nem ő lesz a hibás azért hogy nem indul az autó... De különös, hogy addig mindig beindult, mielőtt a kettőstömegűt kicseréltük volna... Hol lehet a hiba?? Opcom egyedül a fojtószelepet hozza.. Ha már meleg az motor, akkor mindig pöccre indul... Olyan is előfordul, hogy pl hidegen pöccre indul, leállítom, próbálom indítani, de nem indul... bánatomban eltolok egy cigit, ujrapróbálom, beindul... leállítom,ujrapróbálás, megint nem indul... van hogy egy hétig minden nap minden időben hidegen,melegen indul... van hogy egy ideig kizárólag a tolás működik hideg motornál... Ez hogyan lehetséges??? Ja, ami szintén érdekes, hogy ha már meleg a motor, akkor az autó mindig húz rendesen, tehát nem vészüzemmódozik... BÁRKINEK BÁRMI ÖTLETE VAN, KÉREM SEGÍTSEN!!!!

Link to comment
Megosztás:

18 órája, ricsi592 írta:

Sziasztok!

Olvasgattam a témát, láttam hogy sokan küzdenek...

Szia!

Bár én nagyon laikus vagyok hozzá de írtad, hogy bármilyen ötletre fogékony lennél. Én ezek alapján első körben a motorvezérlőre gyanakodnék, illetve valamilyen elektromos problémára. De ismétlem, én nagyon nem vagyok hozzáértő és nekem a régebbi 2.2 DTI motorral szerelt verzió van.

Üdv, Gábor.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Turul írta:

Szia!

Bár én nagyon laikus vagyok hozzá de írtad, hogy bármilyen ötletre fogékony lennél. Én ezek alapján első körben a motorvezérlőre gyanakodnék, illetve valamilyen elektromos problémára. De ismétlem, én nagyon nem vagyok hozzáértő és nekem a régebbi 2.2 DTI motorral szerelt verzió van.

Üdv, Gábor.

Szia! Köszi a tanácsot, nekünk is az ami elég gyanus.. Csak az a nagyon nagyon különös hogy épp amikor a kettőstömegűt kicseréltük kezdett volna sz...rakodni? Arra is gondoltam, hogy netán valami érzékelőre vagy valamire nem dugtuk vissza a drótokat (elektromos hiba keletkezik így). Szóval köszönöm még egyszer a tanácsot!! :)

Link to comment
Megosztás:

  • 8 months later...
On 2009. 01. 19. at 16:13, olasz írta:

Üdvözlet!

 

Nekem lenne egy problémám és szeretném ebben a segítségeteket kérni.

Van egy 2.2dti c vectrám,ami hidegben tökéletesen izzít és pöcre indul.

De ha megállok vele és egy kis idő múlva beszállok az autóba,akkor nagyon nehezen akar beindulni.

Tudnátok nekem segíteni,mi lehet a baj?

Előre is köszönöm.

B)

Szia holtponti jeladó a hiba. Egyszerű cserélni, nem nagy összeg ha után gyártott, csináld meg minél előbb mert menetközben is leállhat

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Üdv!

2020 augusztus közepén vettem egy Vectra C-t, gondoltam megosztom az eddigi tapasztalataimat, hátha van még valaki aki eme remek kocsi vételén gondolkodik és tanácstalan a választást illetően. Az általam 298000Km-el vett és használatban lévő verzió Y22DTR motorkódú, 2.2 DTI Automata váltós, Cosmo felszereltségű Vectra. Második gazdája vagyok, szerencsére az előző is GAZDÁJA volt a kocsinak, ezért igazából valódi problémák, amik hanyagságból, nemtörődömségből fakadnának, nincsenek. Amik "hibaként" előjönnek az az EGR szelep, MAP szenzor és légtömegmérők időszakos tisztításának szükségessége. Komolyabb hibaként (?) talán csak az automata váltóhoz tartozó Solenoid hidraulikus szeleptömb elhasználódását tudom említeni, de a hozzá való csere alkatrészt az Ebay-ről 110000Ft-ért be tudtam szerezni. Motorikusan nagyon kellemes, igazi hosszútávfutó. Szűrőkből gázolajhoz és motorhoz Hengst márkájút veszek, motorolajat pedig Mannol Elite 5W40-et, kabiszűrőt pedig csak aktív szenest. Ezeket minden 15000Km-nél vagy kicsivel előtte cserélem. Természetesen a váltóban is megtörtént a teljes olajcsere, így teljesen rendben szuperál. Nekem ez a láncos hajtású motor jobban fekszik, megbízhatónak tartom. Eddig nem volt automata váltós kocsim de most már nem cserélném le, nagyon kényelmes megoldás, főleg pl. Pesten autózva. Ha megbízható, gondos tulajtól vennél ilyen régebbi dízelmotorral és automatával szerelt példányt, nem kell félni tőle.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.