iparivaddiszno Elküldve Január25, 2016 Megoszt Elküldve Január25, 2016 1 hour ago, garajo írta: Vezérműszíjnál a vezérműtengelyt hajtó fogazott kerék alatt. Köszönöm, megnézzük! Link to comment Megosztás: More sharing options...
iparivaddiszno Elküldve Január26, 2016 Megoszt Elküldve Január26, 2016 On 2016. 01. 25. at 13:08, iparivaddiszno írta: Sziasztok! Írom a jelenséget: 2007-es vectra c 3.0 v6 cdti z30dt, meleg motornál enyhén ingadozó alapjárat + istentelenül dől be az utastérbe a gázolaj dús szúrós kipufogógáz szag, meg lehet fulladni... - -12 fokban pöccre indul hidegen szepen egyenletesen ketyeg - kipufogónál nincs durva füst/korom, parketta gázra sem - hibakód nincs - menetteljesítménye megfelelő - fogyasztása átlag 9L, alapjáraton álló helyzetben 0.9L/óra, de néha csinál olyat hogy felmegy az alapjárati fogyasztás 4-5L/órára, ilyenkor semmilyen elektromos fogyasztó nincs bekapcsolva. - hangos sivító hang hallatszik szíjjak kornyékéről - sokat állt az autó Ötlet? Esetleg a brutális szúrós torokkaparó kipufogószagra nincs ötlet? Kipufogó rendszer tömítés vagy olyat is olvastam valahol hogy SCV szelep gondot jelezhet....? Link to comment Megosztás: More sharing options...
iparivaddiszno Elküldve Január29, 2016 Megoszt Elküldve Január29, 2016 On 2016. 01. 26. at 20:52, iparivaddiszno írta: Esetleg a brutális szúrós torokkaparó kipufogószagra nincs ötlet? Kipufogó rendszer tömítés vagy olyat is olvastam valahol hogy SCV szelep gondot jelezhet....? UPDATE: A sivító hang ami a fordulatszam függvényében jelentkezik, majd leállítás után még szalad egy kicsit, megvan.....generátorcsapágy. Link to comment Megosztás: More sharing options...
fghun Elküldve Január30, 2016 Megoszt Elküldve Január30, 2016 Iparivaddiszno: szerintem Garajo "Vezérműszíjnál a vezérműtengelyt hajtó fogazott kerék alatt. " nem neked szólt, hanem nekem, Köszi érte Garajo :D Szóval a vezérlést ne szedd szét emiatt. A gázolajszag egy kilukadt flexicső miatt szinte biztos,hogy jelentkezni fog az utastérben! Valószínűleg átégett "az a fémharisnya" a kipufogórendszeredben és távozik ott (is) a füst. Ha felemelik a kocsit, gyorsan kiderül. Link to comment Megosztás: More sharing options...
iparivaddiszno Elküldve Január31, 2016 Megoszt Elküldve Január31, 2016 22 órája, fghun írta: Iparivaddiszno: szerintem Garajo "Vezérműszíjnál a vezérműtengelyt hajtó fogazott kerék alatt. " nem neked szólt, hanem nekem, Köszi érte Garajo :D Szóval a vezérlést ne szedd szét emiatt. A gázolajszag egy kilukadt flexicső miatt szinte biztos,hogy jelentkezni fog az utastérben! Valószínűleg átégett "az a fémharisnya" a kipufogórendszeredben és távozik ott (is) a füst. Ha felemelik a kocsit, gyorsan kiderül. Oke köszönöm a tippet! Link to comment Megosztás: More sharing options...
iparivaddiszno Elküldve Február19, 2016 Megoszt Elküldve Február19, 2016 Üdv, újra én... motor Z30DT V6, 2500-as fordulat felett rendszeresen letilt ill. erőtlenné válik, P1190 ( Rail leak or low pressure ) ill. P1896 ( Engine torque ) hibakódokat dobál. Ez a klasszikus SCV szelep probléma lesz? Találkozott már valaki ilyen hibával ennél a motortípusnál ill. lett rá megoldás? Link to comment Megosztás: More sharing options...
fghun Elküldve Február20, 2016 Megoszt Elküldve Február20, 2016 Sziasztok. Vectra C mk2 1.9 cdti Z19DT, légszűrőház alá megy egy gumicső, légszűrőház alatt nem csatlakozik sehova, másik végén van felfele egy leágazó nyílás ami nyitott, de ott sincs a helyén, ez normális. Ez mi ez?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
garajo Elküldve Február20, 2016 Megoszt Elküldve Február20, 2016 A levegőszűrőház alján van egy furat, abba megy be. A másik végére nem emlékszem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
fghun Elküldve Február27, 2016 Megoszt Elküldve Február27, 2016 On 2016. 01. 13. at 11:26, totha6 írta: Sziasztok! Probáltam visszaolvasni a forumot de sajnos nem találtam irást a problémára, ezért kérném a segitségeteket! van egy 2005ös G Astrám Z17DTL első tulaj vagyok 270000ezek km-el. Hibakod P1125. Az Autot pályán használom 95% ban Hibajelenség: 1, Az Auto füstöl gyorsitáskor. 2,Amint bemelegszik az Auto megtorpan vagyis 3100fordulat fölé nem megy illetve 130-140km/h nál megragad, gázadásra nem reagál,a Motor erő kisé elmegy minha nem adná rá a Turbo nyomást, természetesem a CHEK lámpa villágit. Egy idő után megindul a kocsi megy rendessen azt megint beragad................ azt ez megy 200km-enkeresztül. Opel elektromos szaki kiolvasta gyári laptoppal, annyit mondot nem elektromos hiba! de cserélt vákom szab. szelepet. Hiba megmaradt. Most megpróálom kicserélni a Turbo nyomás szabályzószelepet "Wesget" hátha. Valaki találkozott ilyen hibával? 3, Víhőfokora nem magy normál közlekedésnél 80C fölé, pályán ok! már minden évben cserélem a termosztátott, jelenleg FEBI van benne 93C-os. Köszönöm a segitséget. Üdv:Atti. Bocs ha kétszer van!!! Mi volt a probléma? Esetleg fojtószelepház? Link to comment Megosztás: More sharing options...
fghun Elküldve Március6, 2016 Megoszt Elküldve Március6, 2016 EGR csere után, hogyan lehet letesztelni, hogy kipucolás után jó-e a régi vagy tönkrement? EGR cserélve lett, a régit elhoztam, de lehet, hogy csak egy pucolás kéne neki?? Ugyanez a kérdésem a fojtószelepházzal kapcsolatban is. Esetleg tudtok Bp. vagy környékén olyan műhelyt vagy elektromos szakit, aki ezt megmondja? (Z19DT motor). Link to comment Megosztás: More sharing options...
dmolnar87 Elküldve Március18, 2016 Megoszt Elküldve Március18, 2016 Sziasztok! A Vectrám (1.9 CDTI 150 Le) egy éve szíjfeszítő cserén esett át. Kapott új szíjat is. A csere után hidegen sziszegő hangot ad a kocsi, bemelegedve ez elmúlik. Kiderült, hogy nem gyári szíjat kaptam, én ennek tulajdonítottam a problémát. Tegnap kicseréltettem gyárira a szíjat de ez is sziszeg, csak kevésbé. Létezik, hogy a gyári szíjnak ilyen hangja van? Más nem találkozott még ilyennel? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gyurikab Elküldve Április1, 2016 Megoszt Elküldve Április1, 2016 Sziasztok! Több dologban szeretném a Tanácsotokat kérni. Van egy Z19DTH Vectrám (2004.08.). Mostanában több probléma is felütötte a fejét amire sajnos nem találok megoldást. Az első: Néha kicsit gyengének tűnik olyan mintha elfogyna a nyomaték, a motor pörög szépen, de erő az érezhetően kevesebb. (sajnos a hiba nem állandó, mert van amikor megy mint az őrült és szépen megindul alacsony fordulatról, de van hogy úgy érzem csak bőg a motor viszont gyengébb - EGR már volt cserélve) A második: alapjáratom kis mértékben ingadozik (olyan 750 körül van), klíma kikapcsolva és úgy is lehet látni, hogy a mutató 2-3mm-ert le-fel járkál - Ez eddig nem nagyon volt rá jellemző Illetve egy olyan kérdésem lenne, hogy klíma használata nélkül meddig kéne, hogy felmenjen a vízhőfok egy átlagos városi közlekedésnél, mert nekem előfordul, hogy bekacsint a 90-be is (onnan szépen lassan azért vissza hűti magát - mennyire normális ez a jelenség?) A harmadik: A tempomat-ot eldobálgatja (nagyobb sebességnél és fordulatnál is) - bajuszkapcsolót ill kuplung jeladót cseréltem, de a hiba az továbbra is előfordul. A negyedik: és egyben az utolsó problémám az automatikus központi zár 20-30km óra felett. Az utóbb időben ez is beadta kulcsot és hol működik - hol nem.(de többnyire inkább nem) -Próbáltam a rátanítást az sikerült is, de javulás sajnos az után sem volt. Az autó volt már márkaszervizben is ott javasolták a bajuszkapcsoló cseréjét meg a kuplung jeladót (ezzel kicsit javult a tempomat hiba bár közel sem olyan mint réggen) de utána már mást ők se mondtak. Az ajtó hibára sem tudtak érdemlegeset mondani -gépre dugták, állítgattak rajta, de változás nem volt Bízok benne, hogy Ti tudtok nekem ezekben a problémákban tanácsot adni. Segítségetek és Tanácsotokat Előre is Nagyon Szépen Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tomi627 Elküldve Május22, 2016 Megoszt Elküldve Május22, 2016 Hello! Szeretnék némi tanácsot, segítséget kérni autóvásárlással kapcsolatban. Jelenleg C Vectra 1.9cdti 150 le és 2.2 155le benzin között válogatok mind a kettő egy formán 2007 évjárat 160-170.000 km vezetett szervizkönyv tehát normál állapot a koruknak megfelelő (vonatkoztassunk el tőle ,hogy ez akár kamu is lehet) .Kérdésem a következő lenne : mely típust érdemesebb választani egy ilyen korú modellnél ha a megbízhatóság relatív olcsó alkatrészárak és kisebb hibaszázalék a fő szempont. Szívesen várom a tapasztalatokat véleményeket, előre is köszönöm! üdv Tamás Link to comment Megosztás: More sharing options...
mayergyuszi Elküldve Május30, 2016 Megoszt Elküldve Május30, 2016 (edited) Valaki nem tudja mik ezek a motor kódok: 007002 ill. 023403. Szerelőhőz kellet vinnem,mert 120nál kivillant az autoban villáskulcs ikon a műszerfalon.Nem megy,füstöl mint az állat,és sokat fogyaszt Y20DTH (2.0 DTI) Zafira 2002 évjárat.EGR-re gondolunk,vagy esetleg turbó hibára.valkinek 5lete?Előre is köszönöm,üdv mayergyuszi Módosítva Május30, 2016 : mayergyuszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Saci Elküldve Június5, 2016 Megoszt Elküldve Június5, 2016 Szevasztok Két kérdésem is lenne. Vectra 1.9 CDTI Az egyik az, hogy 2200 és 2800 fordulat között bizonyos erősségű gázadás közben rángat a motor. Ha kicsit nagyobb gázt adok elmúlik, ha kevesebbet akkor sincs gond. Ezt csak akkor műveli amikor már üzemi hőmérsékleten van a motor. Nézettem, de nem jelez hibakódot. Mi lehet ez? A másik kérdésem, hogy hogyan tudnám a sebességváltó gombon kicserélni a bőrt, mert lekopott a fele. Nem a köpenyre gondolok hanem arra ami a bumszlin van. Köszi a válaszokat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Saci Elküldve Június5, 2016 Megoszt Elküldve Június5, 2016 On 2016. 05. 22. at 9:59, Tomi627 írta: Hello! Szeretnék némi tanácsot, segítséget kérni autóvásárlással kapcsolatban. Jelenleg C Vectra 1.9cdti 150 le és 2.2 155le benzin között válogatok mind a kettő egy formán 2007 évjárat 160-170.000 km vezetett szervizkönyv tehát normál állapot a koruknak megfelelő (vonatkoztassunk el tőle ,hogy ez akár kamu is lehet) .Kérdésem a következő lenne : mely típust érdemesebb választani egy ilyen korú modellnél ha a megbízhatóság relatív olcsó alkatrészárak és kisebb hibaszázalék a fő szempont. Szívesen várom a tapasztalatokat véleményeket, előre is köszönöm! üdv Tamás Attól függ mennyit szeretnél járni vele. Ha hosszabb távolságokat teszel meg akkor a CDTI ha inkább rövid távon, városban használod, akkor benzines. Nekem CDTI van és meg vagyok elégedve vele, minden téren. Link to comment Megosztás: More sharing options...
comeonyouirons Elküldve Június7, 2016 Megoszt Elküldve Június7, 2016 On 2016. 04. 02. at 1:25, Gyurikab írta: Az első: Néha kicsit gyengének tűnik olyan mintha elfogyna a nyomaték, a motor pörög szépen, de erő az érezhetően kevesebb. (sajnos a hiba nem állandó, mert van amikor megy mint az őrült és szépen megindul alacsony fordulatról, de van hogy úgy érzem csak bőg a motor viszont gyengébb - EGR már volt cserélve) Szevasz! Kollégám ugyanezzel szívott hetekig, de nála alig akart menni az autó. EGR-t 3x cseréltek neki, mire kiderült, hogy az utángyártott EGR-nek más tartomány volt beállítva. Átállították és azóta semmi gondja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Greskog Elküldve Július2, 2016 Megoszt Elküldve Július2, 2016 Sziasztok! Mi lehet az oka, a hatalmas fogyasztásnövekedésnek? 5,2-->8,6 l/100km. Ja, a jó öreg Z19DTH motorról beszélünk.több mint fél éve szenvedek vele. többször volt porlasztó garnitúra cserélve, a fogyasztás maradt ugyan az. lassan megőrülök!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
krisztián1979 Elküldve November13, 2016 Megoszt Elküldve November13, 2016 On 2009. 01. 19. at 16:13, olasz írta: Üdvözlet! Nekem lenne egy problémám és szeretném ebben a segítségeteket kérni. Van egy 2.2dti c vectrám,ami hidegben tökéletesen izzít és pöcre indul. De ha megállok vele és egy kis idő múlva beszállok az autóba,akkor nagyon nehezen akar beindulni. Tudnátok nekem segíteni,mi lehet a baj? Előre is köszönöm. B) Hello most ugyan ezzel a problémával kinlódok lett neked megoldás? Ha lett megtudhatom mi ? Köszönöm !!!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
hemi Elküldve November14, 2016 Megoszt Elküldve November14, 2016 Hello! Résolajcsövet és traverz gyűrűket mikor cseréltél a gépen? Link to comment Megosztás: More sharing options...
pjotr Elküldve November27, 2016 Megoszt Elküldve November27, 2016 Y20DTH-nál világít a motorkontroll lámpa, és P0105-FA és P01105-FA hibakódot ír az autó. Mi lehet a gond? Turbó környékén tapogatózzunk? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gab0r Elküldve Január16, 2017 Megoszt Elküldve Január16, 2017 (edited) Sziasztok! 1.9cdti 150 le 2008- as vectra c kombim van. 190000km, hidegen nehezen indult és rángatott mintha nem menne minden henger + kékes füst pár másodperc után szépen járt: Izzítógyertya csere füstölés megszűnt de ugyanúgy dadog reggelente pár másodpercig utánna megint rendesen ketyeg. Tudna valaki segíteni üdv Módosítva Január16, 2017 : Gab0r Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fetyó Elküldve Június4, 2017 Megoszt Elküldve Június4, 2017 On 2016. 11. 13. at 15:22, krisztián1979 írta: Hello most ugyan ezzel a problémával kinlódok lett neked megoldás? Ha lett megtudhatom mi ? Köszönöm !!!!! Két évig szenvedtem én is a problémával ( Zafira 2005-ös, Y20DTH ) Sokat ráköltöttem, de csak az akku csere után lett jobb, egy darabig. ( végül is már 7 éves volt az aksi, hihető hogy már tönkrement. ) Márkaszerelő ajánlotta nekem is az utólagos "kókányolást", hogy mindig hidegnek érezze a motort. Nem akartam összegányolni a gyári állapotokat, ezért tovább nyomoztam. Több emberrel beszéltem, mindenki bombázott a javaslataival mit lehetne még kicserélni. Míg végül egy öreg szaki első kérdése a probléma elmesélése után az volt, hogy "az akku saruja ki volt már cserélve?" Nem, hiszen új kora óta használom az autót nagy megelégedésemre. Akkor nézzem meg nem e melegszik, mondta. Nem meleg volt hanem forró!!! Nekem új akkusaruk szakszerűen beforrasztva végleg megszüntette a problémát. Pedig az akkumlátoros ember is azt mondta , hogy a 13,8 v-os töltés még megfelelő. DE NEM ELÉG! A TÖLTÉS LEGYEN LEGALÁBB 14 V-t! TANULSÁG: meg kell szüntetni a kontakthibákat a generátortól az akku pólusaiig, hogy legalább 14 v -al töltse az aksit. Különben mindig "éhes" lesz az akkumulátor és csak annyi energiája lesz, hogy izzítással még be tudja indítani, de izzítás nélkül csak nehezen indul. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Június13, 2017 Megoszt Elküldve Június13, 2017 (edited) Ha minden jól megy, pár nap múlva egy 2008-as Z19DTH tulaja leszek. Ebben van részecske szűrő? A tulaj szerint nincs, és piktogramja sincs a műszerfalon. Különösebb szervizre (olaj, vezérlés, stb) nem lesz szükség, mert teljesen ismert az autó elő élete. Van ezeken kívül olyan javasolt karbantartás, amit érdemes elvégezni? Pl EGR. Eszembe jutott még, hogy az izzítógyertyák egyes motorokba bele szoktak rohadni, és szakadni. Itt is fennáll ez a veszély? Módosítva Június13, 2017 : Adam1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
pjotr Elküldve Július29, 2017 Megoszt Elküldve Július29, 2017 Após Vectra-jában a pirossal bekeretezett alkatrészről nem tudjuk micsoda, illetve hol van pontosan a helye a motortérben. Annyit tudunk, hogy a turbónak valamilyen alkatrésze. Így kaptuk vissza a szerelőtől, hogy sehova nincs rőgzítve. Tudna valaki esetleg egy képet küldeni, hogy hol a "hivatalos" helye? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts