Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
29 perce, Papplan írta:

Persze. De nehéz eldönteni a kérdésből, ki milyen kvalitással bír. Egy kerékcsere is megoldhatatlan problémát támaszt a járművezetők igen nagy százalékának. Arról nem beszélve, hogy autószerelő tevékenység! Ki hogyan írja le a jelenséget, azt külön tudomány elemezni.

Oké, én alapból abból indulok ki, hogy aki autós fórumokra jár tanácsot kérni az nem szerelőhöz viszi az autót, mert ugye akkor miért itt kérdezné mi lehet a baja? Valami furcsa van az autóval ami szokatlan elviszem a szerelő bácsihoz és megcsinálja. Ezért ha kérdeznek én úgy szoktam válaszolni hogy ezt nézd meg vagy azt szedd ki. :)

Elküldve

Sajnos nem gumi, Azt a kormányon érezném első sorban nem a padlólemezen. Gurulnom sem kell alapjáraton is simán remeg kicsit  az autó, de 1500-1600 körül rendesen beremeg a karosszéria...

Elküldve
13 perce, GKM írta:

Sajnos nem gumi, Azt a kormányon érezném első sorban nem a padlólemezen. Gurulnom sem kell alapjáraton is simán remeg kicsit  az autó, de 1500-1600 körül rendesen beremeg a karosszéria...

A következő tipp a motor vagy váltótartó bak. 

Elküldve

Sziasztok!

Van egy 130lovas cdti motor a kocsinkban. Nincs vele semmi bajunk, tök jól működik. Mit kell cserélni, és milyen gyakran?
Gondolok itt pl az ilyen-olyan szűrőkre. Azért kérdezem, mert most a márkaszerviz egész olcsónak tűnik, de nem tudom tényleg szükség van e, amit az éves karbantartásnál javasolnak árajánlatban.

Tehát lesz e baja a kocsinak, ha a "Pollenszűrő, Csere Kettős működtetésű Pollen- / Légszűrő", a "Légszűrő, Kiszerelés és csere" nem történik meg?

Ezeket mikor kell cserélni, és milyen gyakran?

A válaszokat előre is köszönöm!

Elküldve
On 2017. 02. 11. at 19:30, zotya975 írta:

Oké, én alapból abból indulok ki, hogy aki autós fórumokra jár tanácsot kérni az nem szerelőhöz viszi az autót, mert ugye akkor miért itt kérdezné mi lehet a baja? Valami furcsa van az autóval ami szokatlan elviszem a szerelő bácsihoz és megcsinálja. Ezért ha kérdeznek én úgy szoktam válaszolni hogy ezt nézd meg vagy azt szedd ki. :)

...És hogy már beszélünk a témáról, lám előjön újabb információ a jelenségről.

Elküldve
19 perce, Papplan írta:

...És hogy már beszélünk a témáról, lám előjön újabb információ a jelenségről.

Hát a távgyógyítás-diagnosztika  nehéz szakma, van hogy olyan infót kapsz ami éppen nem fontos, aztán van hogy olyan marad el ami meg szűkíti a hibák körét. :)

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok! 2011-es évjáraú 1.7 cdti 110 LE Astra Sportstourerhez keresnék résolaj visszavezető T elágazót, ami az injektor tetejébe belemegy. Valakinek esetleg elfekvőben?

  • 3 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Kinéztem egy J Astrát. Érdekelne van e valakinek tapasztalata A17DTS motorral? Mennyire megbízható, mennyire jó?

Köszi

  • 4 months later...
Elküldve
On 2016. 09. 12. at 20:03, imy írta:

Tudja, csak nincs neki engedélyezve a felszereltségi szint miatt...

Akkor ezt megtudjàk oldani az opelesek hogy kijelezze ezeket az adatokat?

  • 1 month later...
Elküldve

Sziszatok!

Jeleneg egy J Asztrát szeretnék szeretni, de nem nagyon engedi. Viccet félretéve, komoly gondom van, a márkaszervíz is csak néz mint borjú az új kaput.

Vázolnám is:

- az autó 1esben, hideg motorral (nem egyből indulok, 1-2 percet várok indulás előtt, nyáron is) 1700- 2200 rpm között berángat, megtorpan

- random ez előfordul egyenletes gázadásnál is, torpan egyet, kettőt, hármat, aztán mintha mi sen törtétn volna megy tovább

- ahogy észleltem, ha a motor be van melegedve a hiba megszűnik

- nincs lámpa, és a szervíz szerint hibakód sincs...jujjdejóóó

Márkeszervíz eddigi tevékenysége:

- EGR szelep csere

- üzemanyag szűrő cserebre 

- firmware upgrade, most már Opeltimus Prime szinten van

- olaj és szűrő csere

Semmi sem segített, szintúgy rángat, megtorpan Ha így folytatja veszem a fejszét és összevágom a kocsit vagy felgyújtom...

 

Bármi ötlet?:blink:

Elküldve
6 órája, Smó írta:

Sziszatok!

Jeleneg egy J Asztrát szeretnék szeretni, de nem nagyon engedi. Viccet félretéve, komoly gondom van, a márkaszervíz is csak néz mint borjú az új kaput.

Vázolnám is:

- az autó 1esben, hideg motorral (nem egyből indulok, 1-2 percet várok indulás előtt, nyáron is) 1700- 2200 rpm között berángat, megtorpan

- random ez előfordul egyenletes gázadásnál is, torpan egyet, kettőt, hármat, aztán mintha mi sen törtétn volna megy tovább

- ahogy észleltem, ha a motor be van melegedve a hiba megszűnik

- nincs lámpa, és a szervíz szerint hibakód sincs...jujjdejóóó

Márkeszervíz eddigi tevékenysége:

- EGR szelep csere

- üzemanyag szűrő cserebre 

- firmware upgrade, most már Opeltimus Prime szinten van

- olaj és szűrő csere

Semmi sem segített, szintúgy rángat, megtorpan Ha így folytatja veszem a fejszét és összevágom a kocsit vagy felgyújtom...

 

Bármi ötlet?:blink:

Azt megkérdezhetem, hogy a márkaszervízes mutatvány mennyibe került?

Elküldve
2 hours ago, atis c14se said:

Azt megkérdezhetem, hogy a márkaszervízes mutatvány mennyibe került?

Nem sokkal 100.000 alatti volt a művelet.

EGR: ~60.000

Üzemanyagszűrő: ~ 13.000

Olaj meg légszűrő: ~ 20.000

Elküldve
1 óra, Smó írta:

Nem sokkal 100.000 alatti volt a művelet.

EGR: ~60.000

Üzemanyagszűrő: ~ 13.000

Olaj meg légszűrő: ~ 20.000

Erre én most nem igazán találok szavakat.

Elküldve
2 órája, Smó írta:

Nem sokkal 100.000 alatti volt a művelet.

EGR: ~60.000

Üzemanyagszűrő: ~ 13.000

Olaj meg légszűrő: ~ 20.000

Olaj és olajszűrő nem segíthet ezen a problémán, az biztos.

Néztek élő adatot? Biztosan lehet majd valamit látni... 

Motorkód, évjárat? 

Elküldve
4 hours ago, imy said:

Olaj és olajszűrő nem segíthet ezen a problémán, az biztos.

Néztek élő adatot? Biztosan lehet majd valamit látni... 

Motorkód, évjárat? 

A17DTR 2009/2010, 125 lovas.

Elküldve

Üdv mindenkinek!

Szeretnék tanácsot kérni az alábbi témában:

Adott az autóm, Astra J A17DTR motorral.

Mai napon azt tapasztaltam, hogy levettem a lábam a gázról és motorfékkel közlekedtem (volna) de a fordulat megállt kicsivel 1000 rpm fölött és az autó ment mintha a tempomat be lenne kapcsolva. Sebesség valahol 50-60 km/h körül volt mert lakott területen belül volt. Lehet, hogy még szép lassan gyorsult is mintha gázt adtam volna. Ezt produkálta 5-6 fokozatban. Fogyasztás valahol 7-8 liter környékén.

Visszakapcsoltam 4-es fokozatba, a fogyasztás rögtön visszaesett nullára és az autó ott már lassult is.

Létezhet hogy ez a regenerálás folyamata? Nem régóta van meg nekem ez az autóm és mellette ez az első dízel szekerem is.

Még tanulom a dízel rejtelmeit

Azt már tapasztaltam, hogy az alapjárat néha ingadozik (úgy tudom ez ennél a motornál majdnem normális és a nyomásszabályozó cseréjével orvosolható), de az utóbbi időben ezt annyira nem tapasztaltam, igaz sokat nem is szoktam állni üresben járatva a motort, hogy előjöjjön, mert nem rögtön indulás után szokott előjönni, hanem egy kis járatás után.

Minden esetre a nyomásszabályozót már megrendeltem hozzá és ki fogom cserélni.

Előfordulhat, hogy ezt a tapasztalt "önműködést", hogy magától nekiindul, ezt is a nyomásszabályozó hibája okozza?

Ha ez a regenerálás lenne, akkor azt milyen időközönként végzi az autó, mert az elmúlt időszakban ezt már tapasztaltam, és akkor kicsit sűrűnek tűnik a regenerálás, vagy inkább rövidnek tűnik a regenerálások közötti idő (vagy megtett távolság).

Elvileg az autónak szép hangja van megy is rendesen. Németországi behozatal első és egyetlen tulajdonostól, teljesen leinformálható km állással. 140 000 km van benne (5 éves)

Szervizkönyve meg van, végig ugyan ott ugyan annál az Opel márkakereskedődél volt szervizelve

Előre is köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat

Elküldve
On 2017. 09. 08. at 19:35, visityu írta:

Üdv mindenkinek!

Szeretnék tanácsot kérni az alábbi témában:

Adott az autóm, Astra J A17DTR motorral.

Mai napon azt tapasztaltam, hogy levettem a lábam a gázról és motorfékkel közlekedtem (volna) de a fordulat megállt kicsivel 1000 rpm fölött és az autó ment mintha a tempomat be lenne kapcsolva. Sebesség valahol 50-60 km/h körül volt mert lakott területen belül volt. Lehet, hogy még szép lassan gyorsult is mintha gázt adtam volna. Ezt produkálta 5-6 fokozatban. Fogyasztás valahol 7-8 liter környékén.

Visszakapcsoltam 4-es fokozatba, a fogyasztás rögtön visszaesett nullára és az autó ott már lassult is.

Létezhet hogy ez a regenerálás folyamata? Nem régóta van meg nekem ez az autóm és mellette ez az első dízel szekerem is.

Még tanulom a dízel rejtelmeit

Azt már tapasztaltam, hogy az alapjárat néha ingadozik (úgy tudom ez ennél a motornál majdnem normális és a nyomásszabályozó cseréjével orvosolható), de az utóbbi időben ezt annyira nem tapasztaltam, igaz sokat nem is szoktam állni üresben járatva a motort, hogy előjöjjön, mert nem rögtön indulás után szokott előjönni, hanem egy kis járatás után.

Minden esetre a nyomásszabályozót már megrendeltem hozzá és ki fogom cserélni.

Előfordulhat, hogy ezt a tapasztalt "önműködést", hogy magától nekiindul, ezt is a nyomásszabályozó hibája okozza?

Ha ez a regenerálás lenne, akkor azt milyen időközönként végzi az autó, mert az elmúlt időszakban ezt már tapasztaltam, és akkor kicsit sűrűnek tűnik a regenerálás, vagy inkább rövidnek tűnik a regenerálások közötti idő (vagy megtett távolság).

Elvileg az autónak szép hangja van megy is rendesen. Németországi behozatal első és egyetlen tulajdonostól, teljesen leinformálható km állással. 140 000 km van benne (5 éves)

Szervizkönyve meg van, végig ugyan ott ugyan annál az Opel márkakereskedődél volt szervizelve

Előre is köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat

Ha regenerál, akkor motorféken a fogyasztás nem 0l hanem magasabb. Alapjáraton pedig légkondi nélkül 2-3l között van. (normál alapjárati fogyasztás: 0.3-0.5l)

  • 2 weeks later...
Elküldve
On 9/7/2017 at 11:08 PM, Smó said:

Sziszatok!

Jeleneg egy J Asztrát szeretnék szeretni, de nem nagyon engedi. Viccet félretéve, komoly gondom van, a márkaszervíz is csak néz mint borjú az új kaput.

Vázolnám is:

- az autó 1esben, hideg motorral (nem egyből indulok, 1-2 percet várok indulás előtt, nyáron is) 1700- 2200 rpm között berángat, megtorpan

- random ez előfordul egyenletes gázadásnál is, torpan egyet, kettőt, hármat, aztán mintha mi sen törtétn volna megy tovább

- ahogy észleltem, ha a motor be van melegedve a hiba megszűnik

- nincs lámpa, és a szervíz szerint hibakód sincs...jujjdejóóó

Márkeszervíz eddigi tevékenysége:

- EGR szelep csere

- üzemanyag szűrő cserebre 

- firmware upgrade, most már Opeltimus Prime szinten van

- olaj és szűrő csere

Semmi sem segített, szintúgy rángat, megtorpan Ha így folytatja veszem a fejszét és összevágom a kocsit vagy felgyújtom...

 

Bármi ötlet?:blink:

Gyertya, trafó csere nem volt? Nálam hasonló jelenség volt és trafó csere oldotta meg.

Elküldve
On 9/21/2017 at 5:08 PM, amargo said:

Gyertya, trafó csere nem volt? Nálam hasonló jelenség volt és trafó csere oldotta meg.

Elfelejtettem említeni, 1.7 dízel motor van benne. 

Elküldve
On 2017. 09. 26. at 19:25, Smó írta:

Elfelejtettem említeni, 1.7 dízel motor van benne. 

Diesel topicba nem is értem, hogy miért benzines dolgokat akar cseréltetni. :d

  • 1 month later...
Elküldve
On 2017. 09. 07. at 23:08, Smó írta:

Sziszatok!

Jeleneg egy J Asztrát szeretnék szeretni, de nem nagyon engedi. Viccet félretéve, komoly gondom van, a márkaszervíz is csak néz mint borjú az új kaput.

Vázolnám is:

- az autó 1esben, hideg motorral (nem egyből indulok, 1-2 percet várok indulás előtt, nyáron is) 1700- 2200 rpm között berángat, megtorpan

- random ez előfordul egyenletes gázadásnál is, torpan egyet, kettőt, hármat, aztán mintha mi sen törtétn volna megy tovább

- ahogy észleltem, ha a motor be van melegedve a hiba megszűnik

- nincs lámpa, és a szervíz szerint hibakód sincs...jujjdejóóó

Márkeszervíz eddigi tevékenysége:

- EGR szelep csere

- üzemanyag szűrő cserebre 

- firmware upgrade, most már Opeltimus Prime szinten van

- olaj és szűrő csere

Semmi sem segített, szintúgy rángat, megtorpan Ha így folytatja veszem a fejszét és összevágom a kocsit vagy felgyújtom...

 

Bármi ötlet?:blink:

Hello!

Nekem is 1.7cdti van hasonló jelenséggel.Nekem van egy nagyon ügyes es jó haverom aki villamossági szerelö.Ő bogarászta hogy mi lehet ez.Arra jutott hogy a magasnyomású szivattyúban a szabályzó szelep hidegen kicsit ragad.Azt mondta hogy a cseréjével valszeg megoldható lenne,de mivel hidegen is max 0.5-1km ig csinálja, melegen meg sehogy ezert egyenlőre maradt. En is EGR re gondoltam de ő kategorikusan kijelentette hogy az nem ilyen,aztan a laptopos próbakör bebizonyitotta hogy egy pillanatra berogyik a nyomás, másik oldalon meg hirtelen elkezdi kivezérelni az ECU a szabalyzó szelepet. Ha van lehetőség vidd el egy olyanhoz aki ert a modern diesel világahoz hogy még egyszer nehogy 100 ezrekbe kerüljön a melléfogás. Remélem tudtam segíteni.

  • 1 month later...
Elküldve (edited)

Sziasztok!

Van egy 2012-es  Astra Sport Tourerem, 1.7 CDTi . Idén télen elkezdte naponta kiírni a Csökkentett motor teljesítményt és el is tűnt az erő az autóból. Plusssz eddig 1700-as fordulaton simán ugrott az autó, most 2500-on adja le ugyan azt a lendületet. Tudja valaki, hogy mi lehet a probléma?

Módosítva : David1983
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.