Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motor - dízel


forumadmin

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Sziasztok! 
Opel astra sports tourer p j sw 1686 ccm dízel 81kw (A17DTR) ma első indításkor ezt a hibakódot produkálta:
http://www.kepfeltoltes.hu/161008/20161008_152513_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 
A gyújtást sem engedi ráadni. Se kép, se hang. Szerintetek létezhet, hogy csak biztosíték? Volt már valakinek, tapasztalata ezzel a hibaüzenettel? 

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Kecmec írta:

Sziasztok! 
Opel astra sports tourer p j sw 1686 ccm dízel 81kw (A17DTR) ma első indításkor ezt a hibakódot produkálta:
http://www.kepfeltoltes.hu/161008/20161008_152513_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 
A gyújtást sem engedi ráadni. Se kép, se hang. Szerintetek létezhet, hogy csak biztosíték? Volt már valakinek, tapasztalata ezzel a hibaüzenettel? 

Biztosíték volt?

Érdekes, mert kormányra panaszkodik. Nem értem, hogy azért miért nem engedi beindítani.. 

Link to comment
Megosztás:

Sajnos az csak egy remenykedő kérdés volt. ( Feleségem előző cliojánál volt vmi hasonló hibaüzenet.  Talán "Nem zár be a kormányzár"  és akkor elég sokba került a probléma elhárítása)

Jelen pillanatban,  ha indítani akarom az autót, akkor lezárja az ajtókat és "kialszanak a fények" minden próbalkozásnál. A hiba megoldásával még nem volt időm foglalkozni, de reméltem,  itt hátha találkozott már valaki ehhez hasonlóval és az tudja mondani nekem: "Ugyan már! Ez csak balról a második bizti." :-)

Módosítva : Kecmec
Link to comment
Megosztás:

T farkasistvan567!

"... milyen olajat ..."

Az aktuális gyártóművi követelmény GM dexos2.

dexos2-t teljesítő és Mo-on kapható motorolajok:

 

Mobil 1 ESP 0W-40 olajwebshop.hu
Mobil Super 3000 XE 5W-30 olajdokk.hu
Castrol Edge Titanium Fst 0W-40 castrolmintabolt.hu
Castrol Edge Titanium Fst 0W-30 olajshop.hu
Castrol Edge Titanium Fst 5W-30 C3 olaj-partner.hu
Castrol Edge Titanium Fst 5W-40 olajshop.hu
Castrol Edge Titanium Fst Turbo Diesel 5W-40 the-filtershop.com
Castrol Magnatec 5W-40 C3 olaj24.hu
Total Quartz Ineo Mc3 5W-30 totalolaj.hu
Elf Evolution Fulltech Msx 5W-30 olajborze.hu
Eni i-Sint Ms 5W-30 olajshop.hu
Shell Helix Ultra AG 5W-30 shellshop.hu
Statoil LazerWay G 5W-30 statoil-motorolaj.hu
Mol Dynamic Gold 5W-30 kenoanyagfutar.hu
Motul Specific dexos2 5W-30 motul-bolt.hu
Omv Bixxol special C3 5W-30 premiumolaj.hu
Q8 Formula Special G Long Life 5W-30 formula3000.hu
Eneos Premium Hyper 5W-30 szilkerauto.hu
Gulf Formula Gmd 5W-30 gulf.hu
Fuchs Titan Gt1 Pro Flex 5W-30 olajborze.hu
Comma Syner-Z 5W-30 gepex.hu
Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30 kicsikocsiautosbolt.hu
Genuine GM Motor Oil dexos2 5W-30 autoteka2000.hu
Valvoline SynPower Mst 5W-30 sgconsult.hu

 

Mannol O.e.m. Opel 5W.30 the-filtershop.com
Megol Motorenoel Efficiency 5W-30 goldolaj.hu
Ravenol Longlife LSG SAE 5W-30 sct-hungary.hu
Rowe Hightec Synt Rs 5W-30 Hc-Fe west-autoteka.hu
Midland Axxept 5W-30 midland.hu
Vat Oil SynGold 5W-30 olaj24.hu

Módosítva : marton.csaba2
Link to comment
Megosztás:

3 órája, farkasistvan567 írta:

Kedves Csaba!

Nagyon köszönöm a választ!

Van esetleg általatok preferált típus ezek közül? GM korábban rossz hírrel rendelkezett például, ez ma már jó féle olaj? 

Én korábban Total-t használtam, a fentebb említett Total típust ajánljátok? 8600 Ft az 5 liter. (5,4 liter kell a kocsiba)

Nekem a G astra ette a GM olajat. Elötte a 0W-30 Castrol-t nem, majd utána az Eneos Hyper Premium 5W-30-at sem.... Én GM olajat nem rakok a J-be. (szerviz is azt mondta, ha tehetem ne GM olajat tegyek bele...)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat!

Pénteken veszem át az Opel Astra J SportTourer 1,7 CDTI kocsit, 125Le változatot. Az olajcserét 15 ezer km-enként tervezem elvégeztetni majd szűrőkkel együtt. A fogyasztásáról sok mindent olvasni, van aki 6 literrel eljár átlagban, egy újságíró például azt írta, hogy bármennyire óvatosan vezetett 7,7 alatt nem jött ki átlagra. Mi az igazság? Lehet autópályán és közúton kényelmes tempóban közlekedve 6 körüli átlagfogyasztást elérni? Ezek a motorok mennyire megbízhatóak? 1,9 CDTI Vectra  helyett választottam ezt az astrát, mert sokkal jobbakat hallottam róla. 

Módosítva : farkasistvan567
Link to comment
Megosztás:

1 óra, farkasistvan567 írta:

Köszönöm a válaszokat!

Pénteken veszem át az Opel Astra J SportTourer 1,7 CDTI kocsit, 125Le változatot. Az olajcserét 15 ezer km-enként tervezem elvégeztetni majd szűrőkkel együtt. A fogyasztásáról sok mindent olvasni, van aki 6 literrel eljár átlagban, egy újságíró például azt írta, hogy bármennyire óvatosan vezetett 7,7 alatt nem jött ki átlagra. Mi az igazság? Lehet autópályán és közúton kényelmes tempóban közlekedve 6 körüli átlagfogyasztást elérni? Ezek a motorok mennyire megbízhatóak? 1,9 CDTI Vectra  helyett választottam ezt az astrát, mert sokkal jobbakat hallottam róla. 

Aláírásomban a fogyasztás, nézd meg.

 

Olajcserét megmondja a BC, nagyon ideális esetben 30e km, de én 12-14e km-enként cserélem. Akkor még hátra szokott lenni 30-35% az olaj életartamából a BC szerint. Én tehát akkor cserélem, ha km-t elérem, vagy ha 30% alá esne...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

15 órája, imy írta:

Olajcserét megmondja a BC, nagyon ideális esetben 30e km, de én 12-14e km-enként cserélem. Akkor még hátra szokott lenni 30-35% az olaj életartamából a BC szerint. Én tehát akkor cserélem, ha km-t elérem, vagy ha 30% alá esne...

Olajcserénként szükséges valami diagnosztikás nullázás, vagy van valami műszerfalas megoldás is? Tehát márkaszerviz kell-e olajcseréhez, vagy egy normál szerelő is elboldogul mindennel?

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 10. 12. at 8:44, farkasistvan567 írta:

Olajcserénként szükséges valami diagnosztikás nullázás, vagy van valami műszerfalas megoldás is? Tehát márkaszerviz kell-e olajcseréhez, vagy egy normál szerelő is elboldogul mindennel?

A RESET gombot a bal oldali bajuszkapcsolón nyomva tartod amikor nézed az olaj életartamát, akkor kinullázódik. Tehát otthon is elvégezhető.

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Kecmec!

Ma olvastam a gondodat hogy kormányra ad hibakódot az autód és nem indítható. Mivel írtad hogy lezár is kialszanak a fenyek is ,én egy akksi ellenőrzést ajánlanák mert lehet nincsen elég villany és a EPC a kocsiban a 3. Legnagyobb állandó fogyasztó. Ami ha nem kap elég "powert" letilt.Mivel ez az autó már nagyon agyon NCAP zott nem tartanám kizártnak ha az EPC nem elindulni vagy súlyos hibája van nem vezérli ki az öninditót. Mérd meg az akksit hogy az indítási kisérlet közben a feszültség mennyire törik le.Ha jól 10V alatt van akkor kuka az akksi!!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

A17DTR-nél ha sokallom a fogyasztást, akkor milyen egységeknél érdemes tisztítást vagy ellenőrzést végezni? vettem egy injektor tisztítót, azt beleöntöttem a tankba, kicsit meghajtom majd autópályán, ezen kívül olvastam még a MAP szenzort, amit érdemes tisztítani. Mit ajánlotok még? 

Vegyesben 7 körüli az átlag, pedig előrelátóan vezetek.

 

Link to comment
Megosztás:

12 órája, Gyu1978 írta:

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni EGR le dugózásában.Ki hogyan oldaná meg?Illetve ki lehet kapcsolni benne,hogy ne keresse az egr-t a vezérlő?

Köszönöm a válszokat.

A EGR és a hf közé egy lemezt szoktak berakni, a legtöbb chip tuning műhelyben ki tudják írni a vezérlőből, és ki is kell!

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 10. 25. at 13:24, farkasistvan567 írta:

Sziasztok!

A17DTR-nél ha sokallom a fogyasztást, akkor milyen egységeknél érdemes tisztítást vagy ellenőrzést végezni? vettem egy injektor tisztítót, azt beleöntöttem a tankba, kicsit meghajtom majd autópályán, ezen kívül olvastam még a MAP szenzort, amit érdemes tisztítani. Mit ajánlotok még? 

Vegyesben 7 körüli az átlag, pedig előrelátóan vezetek.

 

Hát, lehet hogy köze volt a fogyasztáshoz annak, hogy a MAP szenzor teljesen kokszos volt, valamint az abroncsokban 2 bar volt csak. Most 2,7bar  ECO-ra felfújtam. Egyből kevesebbet eszik, most mérem az átlagot.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 11. 04. at 19:47, karesz1978 írta:

Sziasztok!

Kacsingatok erre az autóra:

http://new.hasznaltauto.hu/szemelyauto/opel/astra_j/opel_astra_j_sports_tourer_1_7_cdti_cosmo_130le_navi_bor_t_radar_v_horog-10778960

 

Szerintetek? Motorról vélemény?

Nagyon hálás lennék, mert azért nem kevésbe kerül..

Köszi

FB-on is Te kérdezted? :) Ott éppen az előbb írtam meg.

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2011-es 125 Le-s 1,7 CDTI A17DTR kocsimnál az ingadozó alapjárat mellé az alábbiak társultak: az autó hideg indítás után 2 perccel erőtlen volt, még üresben sem pörgött fel a motor 2000 fordulat fölé, odáig is csak szakaszosan, ingadozva. Az autó megtorpant, erőtlen lett. Mintha kevés anyagot kapna. 4-5 perccel később leállítottam az autót, de amikor elfordítottam a kulcsot, utána még 2-3 másodpercig járt a motor, és dadogva leállt. Mintha még kapott volna üzemanyagot a kulcs elfordítása után. Mi lehet a probléma? Nyomásszabályzó szelep hiba tudja ezt produkálni? (az alapjáratot tudom hogy igen, de a többit?). Mi lehet még a hiba forrása, részecskeszűrő, befecskendező, magasnyomású szivattyú?

Van egy rövid videóm az ingadozásról:

https://drive.google.com/open?id=0B1G1UKF7SNvGWnlmQy12WVdNaFE

Kérnék segítséget, tanácsot! Üdv

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 11. 13. at 15:40, farkasistvan567 írta:

Sziasztok!

2011-es 125 Le-s 1,7 CDTI A17DTR kocsimnál az ingadozó alapjárat mellé az alábbiak társultak: az autó hideg indítás után 2 perccel erőtlen volt, még üresben sem pörgött fel a motor 2000 fordulat fölé, odáig is csak szakaszosan, ingadozva. Az autó megtorpant, erőtlen lett. Mintha kevés anyagot kapna. 4-5 perccel később leállítottam az autót, de amikor elfordítottam a kulcsot, utána még 2-3 másodpercig járt a motor, és dadogva leállt. Mintha még kapott volna üzemanyagot a kulcs elfordítása után. Mi lehet a probléma? Nyomásszabályzó szelep hiba tudja ezt produkálni? (az alapjáratot tudom hogy igen, de a többit?). Mi lehet még a hiba forrása, részecskeszűrő, befecskendező, magasnyomású szivattyú?

Van egy rövid videóm az ingadozásról:

https://drive.google.com/open?id=0B1G1UKF7SNvGWnlmQy12WVdNaFE

Kérnék segítséget, tanácsot! Üdv

Vagy átégett a hengerfej tömítésed... Nincs hibaüzenet? Ha sárga lámpázik, akkor necces... Élő adatokat kellene nézni.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Urak!

Segítséget szeretnék kérni az alábbi problémával kapcsolatban.

Tegnap első indítás után kiírta a fedélzeti, hogy alacsony az olajnyomás. Az autót azonnal leállítottam, majd ismét indítás, és tökéletesen működik. Olaj, és szűrők cseréje 1000 km-el ezelőtt, az autó nem fűtött garázsban áll, és most van benne 196 e km. Okozhatja ezt a hideg olaj, vagy esetlegesen kezdjek el aggódni az olajszivattyú miatt?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv.

Gábor 

 

 

 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.