FBalazs Elküldve Február5, 2004 Megoszt Elküldve Február5, 2004 Tigra határozottan üde színfoltja lesz a cica-roadster osztálynak :lol: Egy cikk az új Tigráról: Alig több mint egy hónap van hátra az Opel kétüléses, keménytetős kabriójának genfi bemutójáig, addig is képeket és az eddigieknél kicsivel bővebb műszaki adatokat vetettek a kiéhezett érdeklődők elé. Amit már eddig is tudtunk, hogy az Opel feltámasztja a Tigrát, mégpedig a roppant népszerűségnek örvendő kupé-kabrió kategóriában. A Tigra Twin Top tetejét elektrohidraulikus motor mozgatja gombnyomásra, és ez még nem lenne igazán érdekes, viszont az összecsukott tető az utas- és a csomagtér között függőlegesen helyezkedik el, így még nyitott állapotban is 250 liter marad a poggyásznak. Zárt karosszériával a kapacitás 440 liter, ami az ülések mögötti 70 literrel együtt még a középkategóriában is figyelemre méltó befogadóképesség lenne. A szerkezet kialakításáért a modell sorozatgyártását is végző, különleges modellek építésében meglehetős jártassággal bíró francia Heuliez-csoportot illeti az elismerés. A Tigra orrába 90 lóerős 1,4-es vagy 125 lóerős 1,8-as motort építenek, mindkettő az Euro-4-et teljesítő ECOTEC családból származik, és ötsebességes kéziváltóhoz kapcsolódik, de a kisebbikhez rendelhető lesz Easytronic félautomata is. Szögeletes, sportos orr-résszel kezdődik, lapos szélvédővel és magas övvonallal folytatódik, és csapott, a csomagtérajtóra felhúzott lámpákkal ér véget a kasztni. A méretek folytán az arányok ismerősnek tűnnek, de a Tigra határozottan üde színfoltja lesz a cica-roadster osztálynak. Odabent is mindent megtettek a szemek kápráztatása érdekében: krómkeretes műszerek, lyuggatott pedálok, kagylóülések és gazdagon polírozott alufelületek teszik sportossá a Tigra Twin Topot, de azért a hagyományos opeles kezelőszervek és felületek sem fognak hiányozni senkinek. A hátsó ablak fűtött és karcmentes üvegből készül. Az autó bemutatását az elnök-vezérigazgató Carl-Peter Forster így kommentálta: "Vonzó autó fiatalok és lélekben fiatalok számára, akik sportos és izgalmas külsejű autót keresnek. Fontos a szerepe a modelloffenzívánk szempontjából is, mivel szeretnénk elérni, hogy forgalmunk egyötödét az ilyen és hasonló különleges modelljeink adják a közeljövőben." A Tigra Twin Top értékesítése előreláthatólag a nyáron kezdődik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Addamsky Elküldve Július20, 2004 Megoszt Elküldve Július20, 2004 Tigra teszt: http://totalcar.hu/teszt/tigrattbem Link to comment Megosztás: More sharing options...
Senátor-Admirális Elküldve December23, 2004 Megoszt Elküldve December23, 2004 Ezt találtam az origon..... A mini Calibráról szóló hírek először 1993-ban röppentek fel. Izgatott Opel-rajongók ezrei várták, miként fest majd az óriási népszerűségnek örvendő sportkocsi kistestvére. A Tigra végül 1994-ben, a Frankfurti Autószalonon debütált a nagyközönség előtt, természetesen hatalmas sikerrel. Bár sokan erősebb motorokkal felszerelt méregzsákra számítottak, a tüneményes kisautó formája mindenért kárpótolt. A jól eltalált design az évek során időtállónak bizonyult, pályafutása során mindössze egyszer, 1998-ban frissítették, azóta minden Tigrában alapfelszereltség volt az ABS és a légkondicionáló. Szerviztapasztalatok Gaál József tulajdonos, Opel Gaál: - A "B" Corsa padlólemezére épülő Tigra az alapmodellre jellemző konstrukciós hibákat örökölte. A benzines motoroknál leginkább a kipufogógáz visszavezetéséért felelős AGR-szelep okozhat üzemzavart, előfordulhat, hogy az autó hidegen nehezen indul, melegen pedig rángat, erőtlen. Ez elsősorban a hazai benzinek magas kéntartalmára vezethető vissza - az elkoszolódott szelep leragad, így a keverékképzés sem megfelelő. Sokkal komolyabb gond az 1996 előtt gyártott, tizenhat szelepes modellek vezérműszíjfeszítő-görgőjének anyaghibája. Ha a görgő eltörik, a vezérműtengely leáll, a nyitott állapotban maradt szelepeket pedig felütik a dugattyúk, több százezer forintos kárt okozva. Sok tulajdonos panaszkodik az öntörvényű elakadásjelző gombra, az 50-60 ezer kilométerenként "elfáradó" irányjelző kapcsolóra és a rendszeresen kiégő műszerfali izzókra, az elektromos rendszer legveszélyesebb pontja mégis a hűtőfolyadék hőmérsékletmérője. Tömítése elöregszik, a hűtőfolyadék pedig elszivárog, amit csak tetéz, hogy maga a hőmérsékletmérő is gyakran felmondja a szolgálatot, így a vezető észre sem veszi, hogy baj van.Ilyenkor általában "megfő" a motor, komoly költségeket róva az ártatlan tulajdonosra. E rendellenességektől eltekintve nem sok panasz lehet a Tigrákra. Sajnos azonban az itthon futó példányok túlnyomó többsége szürkeimporttal, erősen törötten, vagy igencsak leharcolt állapotban került az országba. Ez nemcsak a fődarabok működésén érződhet, hanem az autó egyenesfutásán és stabilitásán is. A rendkívül érzékeny, első segédkerethez kapcsolódó futómű a legkisebb ütközés hatására is eldeformálódhat, javítása pedig szakértelmet és tapasztalatot igényel. Ha használt Tigra vásárlása mellett döntünk, mindenképpen tájékozódjunk az autó előéletéről, esetleges korábbi sérüléseiről és az aktuális állapotáról. Mivel a sportos kisautó a mai napig rendkívül népszerű, jól tartja értékét, karambol után - a sérülés mértékétől függetlenül - igyekszenek újra talpra állítani, háttérbe szorítva a biztonsági és technikai szempontokat. A későbbi nehézségek elkerülése végett vásárlás előtt érdemes szakszervizben átvizsgáltatni az autót. A tulajdonos véleménye Mezei Ildikó, eladó-pénztáros: - Mint sokan mások, én sem tudtam ellenállni a Tigra formájának. Még meg sem volt a jogosítványom, már tudtam, hogy ilyen autót szeretnék, s nem sokkal a vezetői engedély megszerzését követően vásároltam is egy 80 ezer kilométert futott, 1,4-est. Azóta négy év telt el, közel 60 ezer kilométert tettünk meg közösen, s csak egyszer hagyott cserben. A szerelők elmondása szerint a hőgomba tömítése eleresztette a hűtővizet, a motor túlmelegedett, a meghibásodott visszajelző műszer pedig nem mutatta, hogy gond van. Ennek köszönhetően majdnem egy hónapig állt szervizben a kocsi, a hengerfej síkolása és a járulékos költségek 190 ezer forintomat emésztették fel. Mint utólag kiderült, az előző tulajdonos csúnyán összetörte az autó elejét, s ennek hatásai a mai napig érződnek. A torzult futóművet gyakorlatilag lehetetlen a gyári értékekre beállítani, s ha sikerül is, a budapesti utak egy hónap alatt újra tönkreteszik. Nehezen bírják a terhelést a lengéscsillapítók is, hamarosan a második garnitúrát kell lecserélni. Ettől függetlenül nem szívesen válnék meg az autótól. Kilencven lóerős motorja nagyon jól húz, mégsem fogyaszt többet 6-8 liternél, ráadásul könnyedén tartható vele a 160-170 km/órás utazósebesség. Az utastér helykínálata nézőpont kérdése. Ha ketten használjuk, fejedelmi a kényelem, de ha a hátsó - jelképes - ülésen is ül valaki, már igencsak szűkös az autó. Egyelőre nem készülök lecserélni, de ha autót kéne választanom, biztos újra a Tigra mellett döntenék. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve December23, 2004 Megoszt Elküldve December23, 2004 Már én is olvastam :) De miért a B tigra rovatba raktad? :twisted: :twisted: :twisted: Link to comment Megosztás: More sharing options...
hemi Elküldve December23, 2004 Megoszt Elküldve December23, 2004 Azért, mert nemért csak a nagy autókhoz:))) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Senátor-Admirális Elküldve December24, 2004 Megoszt Elküldve December24, 2004 Ilyet hordok a csomiban tartaléknak !!!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Március21, 2007 Megoszt Elküldve Március21, 2007 felkerültek a Tigire az új görgők bibebőő :blush:: na hogy tecccik? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve Március21, 2007 Megoszt Elküldve Március21, 2007 Mondtam én, hogy szépek ezek a felni... Már csak egy turbó kéne bele, és egész pofás kis autó lenne... :D :blush: ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Március21, 2007 Megoszt Elküldve Március21, 2007 ....felkerültek a Tigire az új görgők bibebőő ;).... Pont most spórolsz a képekkel ? :blush: :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Március21, 2007 Megoszt Elküldve Március21, 2007 :D vágod te gyerek, mi a dürgés! :lol: :blush: kéne rá egy turbó, dBilas-os papa mondta, vegyem meg rá a turbó szettet (170LE) és ráprogramoztatja a 200LE-s változatot, ami csak a feleségének van. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Március21, 2007 Megoszt Elküldve Március21, 2007 Pont most spórolsz a képekkel ? :blush: :D nincs több még, mindig sz@r volt az idő azóta... Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Március21, 2007 Megoszt Elküldve Március21, 2007 nincs több még, mindig sz@r volt az idő azóta... Tessék pótolni az elmaradást :blush: Szép ámmmm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Március21, 2007 Megoszt Elküldve Március21, 2007 köszi! csütörtökön elhozzuk a gépet Lurdyba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Március21, 2007 Megoszt Elküldve Március21, 2007 még ez van, sztannyi: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Loboka Elküldve Március21, 2007 Megoszt Elküldve Március21, 2007 felkerültek a Tigire az új görgők bibebőő :lol:: http://www.adeptnet.hu/images/misc/cars/ti...i-070320-01.JPG na hogy tecccik? :lol: vágod te gyerek, mi a dürgés! :P ;) kéne rá egy turbó, dBilas-os papa mondta, vegyem meg rá a turbó szettet (170LE) és ráprogramoztatja a 200LE-s változatot, ami csak a feleségének van. :P Nagyon szép :blush: 200Le :D szar lesz amikor nem éred utol az opcvel :lol: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Március21, 2007 Megoszt Elküldve Március21, 2007 :D vágod te gyerek, mi a dürgés! :lol: :blush: kéne rá egy turbó, dBilas-os papa mondta, vegyem meg rá a turbó szettet (170LE) és ráprogramoztatja a 200LE-s változatot, ami csak a feleségének van. ;) S, mindez mekkora meló?Mi marad az eredeti a motorban? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tom Elküldve Március21, 2007 Megoszt Elküldve Március21, 2007 Kegyetlen jó ez a felni!!!! Nagyon jó választás volt. :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve Március21, 2007 Megoszt Elküldve Március21, 2007 Szééépppp... ha majd megunnátok a felnit, olcsópízért lehet átvenném. :D ha most nem úgy állnék, ahogy, akkor tuti beruháztam volna egy szettre ebből. :blush: szóval szépótó!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
adorjant Elküldve Március21, 2007 Megoszt Elküldve Március21, 2007 voszi mennyibe jönne egy ilyen turbószett? mer vhol már láttam,de árra nem emlékszem :blush: jó lenne ha ócsóér sziszegne az enyém is :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sörös Sanyi Elküldve Március21, 2007 Megoszt Elküldve Március21, 2007 Turbót éppen tudok. Az SzK-5 ös Niva kombájnunkról leszedtük. Ha kell, odaadom. Igaz, DT-75 motorra tervezték, de talán jó Tigrára, meg Astrára is. :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Március22, 2007 Megoszt Elküldve Március22, 2007 DT-75 motorra való turbó asszem nem lenne megfelelő... :blush: ;) :lol: köszönjük szépen mindenkinek a dicséretet! a turbó szettesdi kérdésekhez: - kompletten 1,4 milka, tehát drága mint a dög. - motorba nem nyúlnak bele, csak szívósor, szűrőrendszer, kipuff rendszer, dBilas turbó, sportkatalizátor, chip program, injektorok, intercooler amit adnak ennyiért. meg még apróságok, valamint a szerelés, ami kint 1 nap, az Incontrolnál (Turcsán Laci) kb. 1-2 hét. - 170LE-sen a kocsi 15,9-et menne 1/4 mérföldön (7,9-et 0-100-on) - 200LE-sen 14,9-et (6,9-et). Utóbbi nem is hangzik rosszul... :D :lol: ja, és a Tigra 1250 kg-os, (kabrió, ne feledd), szóval hiába a nagy erő, azért nem lenne olyan gyors, mert nehéz lenne... de azért egy 7mp-en belül zúzó Tigra Twintopon milyet néznének a népek? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
adorjant Elküldve Március22, 2007 Megoszt Elküldve Március22, 2007 1.4 milla szereléssel együtt? gyári garancia marad,vagy ugrik? na meg ez elég fura,hogy minden gyárin marad a motorban,mert azért kétszereződik a teljesítmény,a 200 lovas verzióról meg már nem is beszélek... az adatok neeeeemmm rosszakkk ;) tekintve,h az astra könnyebb a tigrátoknál...hmmmmm-hmmmmmmmm :D ami még hirtelen eszembe jut,az a kuplung-váltó dolog,ami felkapott téma itt errefelé,nem alaptalanul...gondolom ott is erősíteni kéne nem kicsit :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
redline Elküldve Március22, 2007 Megoszt Elküldve Március22, 2007 de azért egy 7mp-en belül zúzó Tigra Twintopon milyet néznének a népek? :lol: a visszapillantóban minden autó egyforma ;) :lol: :blush: :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Március22, 2007 Megoszt Elküldve Március22, 2007 1.4 milla szereléssel együtt? gyári garancia marad,vagy ugrik? drága bezony, de 2 év teljes körű garit adnak + gyári gari is megmarad. na meg ez elég fura,hogy minden gyárin marad a motorban,mert azért kétszereződik a teljesítmény,a 200 lovas verzióról meg már nem is beszélek... igen, elég fura, de így van... nem értem én se az okát. de pl. 0.5 bar csak a turbó nyomás, tehát nem adnak rá akkora túlnyomást. de azért nekem se világos miért lehet ez így. a gari azonban gari. nyilván nem véletlenül vállalja. az adatok neeeeemmm rosszakkk :lol: tekintve,h az astra könnyebb a tigrátoknál...hmmmmm-hmmmmmmmm ;) ami még hirtelen eszembe jut,az a kuplung-váltó dolog,ami felkapott téma itt errefelé,nem alaptalanul...gondolom ott is erősíteni kéne nem kicsit :blush: hát itt a nyomaték 125Nm-ről 220Nm-re emelkedik... :D az is elég soknak tűnik... nem tudom meddig bírná az F13WR váltó... Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Március22, 2007 Megoszt Elküldve Március22, 2007 a visszapillantóban minden autó egyforma :lol: :lol: :blush: :D neked nincs is visszapillantód... minek az, úgyse előzöl le senkit... :lol: ;) :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts