zotya975 Elküldve Május21, 2017 Megoszt Elküldve Május21, 2017 14 órája, hanis írta: Szia! Alapvetően egyszerre 30-40 km megyek kb 120 km/h tempóval az M0-on. Valami egyéb karbantartást(amit én, mint felhasználó eltudok végezni) igényel a turbó? köszi Csak a rendszeres "jó minőségű" olajcserét. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
hanis Elküldve Május21, 2017 Megoszt Elküldve Május21, 2017 13 órája, zotya975 írta: Csak a rendszeres "jó minőségű" olajcserét. Szia! Hááát, a Schillernél GM olajat használnak, az már most biztos, hogy nem 30000-ként fogom cserélni, ahogy ők akarják, hanem 15000-ként elviszem, inkább fizetek 1 plusz olajcserét évente. A GM olajjal is vannak fenntartásaim, de azt majd meglátjuk.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
george2 Elküldve Május21, 2017 Megoszt Elküldve Május21, 2017 On 2017. május 20. at 8:47 AM, hanis said: sziasztok! Rendelés alatt áll egy A14NET - 1364 cm3 103 kW (140 LE) J Astra. Mivel nem volt még turbós autóm, ezért gondoltam mielőtt megjön beszerzek pár infót, üzemeltetési tanácsot erről a típusról. Azt tudom, hogy inditás után és leállítás előtt a turbót vissza kell hűteni és 1 percig érdemes járatni, ehhez hasonló praktikus tanácsok érdekelnének . Ezt is 2000 fordulat körül érdemes bemelegíteni, mint a régi H astrámat? Mikor kapcsol be a tudbó? Bemelegítésnél bekapcsoljon stb? Láncos ez a típus? Válaszokat, tanácsokat előre is köszönöm: Hanis Igen,lancos. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Papplan Elküldve Május23, 2017 Megoszt Elküldve Május23, 2017 On 2017. 05. 21. at 22:23, hanis írta: A GM olajjal is vannak fenntartásaim, Ne legyenek! 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Május27, 2017 Megoszt Elküldve Május27, 2017 On 2017. 05. 21. at 22:23, hanis írta: Szia! Hááát, a Schillernél GM olajat használnak, az már most biztos, hogy nem 30000-ként fogom cserélni, ahogy ők akarják, hanem 15000-ként elviszem, inkább fizetek 1 plusz olajcserét évente. A GM olajjal is vannak fenntartásaim, de azt majd meglátjuk.. 30e km nagyon ideális esetben! A J már nézi az indítások számát, mennyit megy alapjáraton, koromszűrő tisztítást, és sok mindent. Tehát rövid távokon a csere 10ekm-t sem biztos, hogy eléri. Én 30-35%-nál cserélek olajat, km-re 10-12e km-enként. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Viktor81 Elküldve Június1, 2017 Megoszt Elküldve Június1, 2017 Tisztelt kollégák, márkatársak ! Astra J Sedan vásárlásra adom a fejemet és lenne néhány kérdésem, amire eddig nem tudtak megnyugtató választ adni. - Rendelnék bele ülésfűtést (UVD), de nem tudom, hogy a hátlap is fűtött, vagy csak az ülőpárna ? (más fórumokon sok hibát láttam az ülőpárna fűtés meghibásodására, de sehol nem említették a hátlapot) A kereskedő egy nem túl határozott "perszét" dörmögött, de csalódtam már mostanában az Opel ígéreteiben, így szeretnék biztosra menni. - Másik műszaki jellegű problémám sokkal bonyolultabb, erre senki nem tudott semmit mondani és attól félek ez itt is ritka témakör lesz, de hátha. Rendelhető bele állófűtés (hivatalosan üzemanyag tüzeléses kiegészítő fűtés - K07), ami pokolian drága (520e) de olyan körülmények között használom, hogy elméletben megéri az árát. Nos, mit tartalmazhat ez a csomag, mert azt tudom, hogy a lelke egy Webasto kályha (talán TOP EVO 4), de senki nem tudja, jár-e hozzá távirányító (az utólagosan elérhető Opel kiegészítők között a T100-as szerepel), nagyobb-e az akkumulátor és esetleg ezzel együtt a generátor ? Ez a Webasto csomag hivatalos szervízben jelentősen olcsóbban kijönne beszereléssel együtt, de félig szét kellene szedni az autót, amiről és hallani sem akarok és akkor esély sincsen egy esetleges erősebb akkura, aminek ilyen esetben van létjogosultsága. Az biztos, hogy az Opelnek még olcsóbb beszerezni a Webasto kályhát és a beszerelés költsége sem akkora a gyártósoron, mint utólag, tehát valamit illene adniuk ezért az igen komoly összegért... De mi lehet az ? Segítségeteket, válaszaitokat előre is köszönöm ! Üdvözlettel: Viktor Link to comment Megosztás: More sharing options...
amargo Elküldve Június3, 2017 Megoszt Elküldve Június3, 2017 Sziasztok, A16LET Gyakorlatilag tegnap elment a turbó. Előtte volt egy hiba kód P0304, utána még éreztem, hogy bekapcsolt a turbó, de akkor is megtorpanás előzte meg. Ma már nem is érzem, hogy bekapcsolna. Hova érdemes vinni? Ahol hamar megtudják csinálni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
amargo Elküldve Június3, 2017 Megoszt Elküldve Június3, 2017 On 6/1/2017 at 10:25 PM, Viktor81 said: Tisztelt kollégák, márkatársak ! Astra J Sedan vásárlásra adom a fejemet és lenne néhány kérdésem, amire eddig nem tudtak megnyugtató választ adni. - Rendelnék bele ülésfűtést (UVD), de nem tudom, hogy a hátlap is fűtött, vagy csak az ülőpárna ? (más fórumokon sok hibát láttam az ülőpárna fűtés meghibásodására, de sehol nem említették a hátlapot) A kereskedő egy nem túl határozott "perszét" dörmögött, de csalódtam már mostanában az Opel ígéreteiben, így szeretnék biztosra menni. - Másik műszaki jellegű problémám sokkal bonyolultabb, erre senki nem tudott semmit mondani és attól félek ez itt is ritka témakör lesz, de hátha. Rendelhető bele állófűtés (hivatalosan üzemanyag tüzeléses kiegészítő fűtés - K07), ami pokolian drága (520e) de olyan körülmények között használom, hogy elméletben megéri az árát. Nos, mit tartalmazhat ez a csomag, mert azt tudom, hogy a lelke egy Webasto kályha (talán TOP EVO 4), de senki nem tudja, jár-e hozzá távirányító (az utólagosan elérhető Opel kiegészítők között a T100-as szerepel), nagyobb-e az akkumulátor és esetleg ezzel együtt a generátor ? Ez a Webasto csomag hivatalos szervízben jelentősen olcsóbban kijönne beszereléssel együtt, de félig szét kellene szedni az autót, amiről és hallani sem akarok és akkor esély sincsen egy esetleges erősebb akkura, aminek ilyen esetben van létjogosultsága. Az biztos, hogy az Opelnek még olcsóbb beszerezni a Webasto kályhát és a beszerelés költsége sem akkora a gyártósoron, mint utólag, tehát valamit illene adniuk ezért az igen komoly összegért... De mi lehet az ? Segítségeteket, válaszaitokat előre is köszönöm ! Üdvözlettel: Viktor A derék részen biztos melegít az ülés. Link to comment Megosztás: More sharing options...
martinj55 Elküldve Június3, 2017 Megoszt Elküldve Június3, 2017 Sziasztok! Az a helyzet, hogy Opelemen olajcsere volt nem olyan régen, és szerintem a szerelő egy kicsivel több olajat töltött bele. Lényegében a MAX jelzés fölött egy 4-5 mm-el több olaj van a motorban. Az lenne a kérdésem, hogy ez okozhat valami problémát? (A16XER) Előre is köszönöm a segítséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alientwo Elküldve Június4, 2017 Megoszt Elküldve Június4, 2017 19 órája, amargo írta: Sziasztok, A16LET Gyakorlatilag tegnap elment a turbó. Előtte volt egy hiba kód P0304, utána még éreztem, hogy bekapcsolt a turbó, de akkor is megtorpanás előzte meg. Ma már nem is érzem, hogy bekapcsolna. Hova érdemes vinni? Ahol hamar megtudják csinálni? Ez a kód gyújtáskimaradásra utal valamelyik hengernél. Ez lehet gyújtótrafó sor - gyertya probléma (ez az egyszerűbb eset), de lehet akár szelepfedél probléma, amin integrálva van egy vákummembrán, ez ha kireped, akkor teljes szelepfedél csere. (nálam ugyanerre a hibakódra a vákummembrán probléma volt) A turbó nem kapcsol ki -be.. folyamatosan forog, és bizonyos fordulatszám felett produkál töltő nyomást, ami kis turbóról lévén szó, már 1200-1300-as fordulatszámtól jelentkezik. Első lépcsőben egy opel műszeres hibakód kiolvasásra vinném a gépet, az 500 Ft-s obd-s kínai hibakód olvasók közel sem olvassák ki olyan pontosan a hibát. Épp, hogy megvezetik az embert és felesleges alkatrész cserélgetésbe kezd. (pl a fenti hibakód mögött nálam a célműszerrel pontosan látszódtak a részletes szenzor adatok és az X. hengernél lépett fel nem megfelelő levegő üa. keverék problémája miatta) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alientwo Elküldve Június4, 2017 Megoszt Elküldve Június4, 2017 17 órája, martinj55 írta: Sziasztok! Az a helyzet, hogy Opelemen olajcsere volt nem olyan régen, és szerintem a szerelő egy kicsivel több olajat töltött bele. Lényegében a MAX jelzés fölött egy 4-5 mm-el több olaj van a motorban. Az lenne a kérdésem, hogy ez okozhat valami problémát? (A16XER) Előre is köszönöm a segítséget! Szia! Ennyitől nem lesz semmi gond, a gond ott kezdődne, hogy füstölne a kocsi, mert visszakerül szívóoldalra és az égéstérbe az olaj. Link to comment Megosztás: More sharing options...
martinj55 Elküldve Június5, 2017 Megoszt Elküldve Június5, 2017 On 2017. 06. 04. at 14:20, Alientwo írta: Szia! Ennyitől nem lesz semmi gond, a gond ott kezdődne, hogy füstölne a kocsi, mert visszakerül szívóoldalra és az égéstérbe az olaj. Köszönöm szépen! Szerencsére nem füstöl. Link to comment Megosztás: More sharing options...
amargo Elküldve Június5, 2017 Megoszt Elküldve Június5, 2017 On 6/4/2017 at 2:16 PM, Alientwo said: Ez a kód gyújtáskimaradásra utal valamelyik hengernél. Ez lehet gyújtótrafó sor - gyertya probléma (ez az egyszerűbb eset), de lehet akár szelepfedél probléma, amin integrálva van egy vákummembrán, ez ha kireped, akkor teljes szelepfedél csere. (nálam ugyanerre a hibakódra a vákummembrán probléma volt) A turbó nem kapcsol ki -be.. folyamatosan forog, és bizonyos fordulatszám felett produkál töltő nyomást, ami kis turbóról lévén szó, már 1200-1300-as fordulatszámtól jelentkezik. Első lépcsőben egy opel műszeres hibakód kiolvasásra vinném a gépet, az 500 Ft-s obd-s kínai hibakód olvasók közel sem olvassák ki olyan pontosan a hibát. Épp, hogy megvezetik az embert és felesleges alkatrész cserélgetésbe kezd. (pl a fenti hibakód mögött nálam a célműszerrel pontosan látszódtak a részletes szenzor adatok és az X. hengernél lépett fel nem megfelelő levegő üa. keverék problémája miatta) Köszönöm, remélem a héten rátud valaki nézni, mert mennék vele kirandulni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
amargo Elküldve Június7, 2017 Megoszt Elküldve Június7, 2017 On 6/5/2017 at 9:44 PM, amargo said: Köszönöm, remélem a héten rátud valaki nézni, mert mennék vele kirandulni. No ilyenről se tudtam, a hibakód eltűnt a henger befecskendezés jó. Ellenben a lustaság azért van, mért én nem sportosan vezetek és ezt a kocsi megszokta, kvázi atkapcsolt normál módba. Autópályán mindenhol meg van az erő csak nem az a hátba vágós mint eddig. 3 hónapja van nálam a kocsi kb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alientwo Elküldve Június8, 2017 Megoszt Elküldve Június8, 2017 12 órája, amargo írta: No ilyenről se tudtam, a hibakód eltűnt a henger befecskendezés jó. Ellenben a lustaság azért van, mért én nem sportosan vezetek és ezt a kocsi megszokta, kvázi atkapcsolt normál módba. Autópályán mindenhol meg van az erő csak nem az a hátba vágós mint eddig. 3 hónapja van nálam a kocsi kb. Egy műszeres diagnosztikát megérne bármelyik márkaszervizben és a vákumembránt is ellenőriztetném velük. A motor tetején levő műanyag borítást levéve járó motornál gázadásra látszódik és hallatszódik is ha problémás. Persze továbbra is lehet, gyújtótrafó sor probléma, ami pl egy párás időben egy hajszálrepedésnél áthúz, vagy nem működik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
amargo Elküldve Június12, 2017 Megoszt Elküldve Június12, 2017 On 6/8/2017 at 9:44 AM, Alientwo said: Egy műszeres diagnosztikát megérne bármelyik márkaszervizben és a vákumembránt is ellenőriztetném velük. A motor tetején levő műanyag borítást levéve járó motornál gázadásra látszódik és hallatszódik is ha problémás. Persze továbbra is lehet, gyújtótrafó sor probléma, ami pl egy párás időben egy hajszálrepedésnél áthúz, vagy nem működik. Köszönöm, meglépem. Műszeres diagnosztika volt most is, ezzel mondták meg, hogy jó a turbó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelos balázs Elküldve Június26, 2017 Megoszt Elküldve Június26, 2017 sziasztok remélem jó helyen keresek válasz a problémámra van egy j astra 1.4 turbo autóm a motorja melegen alap járton csipog nyüszög ha játszok a kuplunggal esik a fordulat v a klimát bekapcsolom még intenzívebben hallatszik valahogy így mi lehet a gond először hosszbordás szikra gyanakodtunk aztán lett gyertya csere és még mindég nyüszög. valami ötlet v másnak ilyen gond mi lett a megoldás ha jártatok már igy? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelos balázs Elküldve Június30, 2017 Megoszt Elküldve Június30, 2017 mi ez a hang merre keressük a hibát Link to comment Megosztás: More sharing options...
HaPetya Elküldve Június30, 2017 Megoszt Elküldve Június30, 2017 1 órával ezelőtt, opelos balázs írta: mi ez a hang merre keressük a hibát Tiszta távgyógyítás. Nem látszik a videón, hogy a generátor forgórésze hogy mozog a végén. Én levenném a hosszbordás szíjat és megsasolnám a generátor szabadonfutóját. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelos balázs Elküldve Június30, 2017 Megoszt Elküldve Június30, 2017 végig jártam mi több ha áll a meleg motor és vákuumot csinálok a nívópálca helyén akkor is van ez a hang. Link to comment Megosztás: More sharing options...
HaPetya Elküldve Június30, 2017 Megoszt Elküldve Június30, 2017 (edited) 3 órája, opelos balázs írta: végig jártam mi több ha áll a meleg motor és vákuumot csinálok a nívópálca helyén akkor is van ez a hang. Ezt nem nagyon értem. Vákuumot csinálsz a nívópálca helyén? A generátor szabadonfutóját is megvizsgáltad? Konkrétan, ami a szíjtárcsa belében van? Módosítva Június30, 2017 : HaPetya Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelos balázs Elküldve Július1, 2017 Megoszt Elküldve Július1, 2017 (edited) Szia kezdjük ott hogy levett szíjjal is van ez a hang . Miután több szerelő sem tudja mi a gond pontosan igaz nem opel szervizesek, csak meleg motornál vann álló meleg motornál szívjuk a nívó pálca helyét és ugyan ez a hang meg van . Módosítva Július1, 2017 : opelos balázs Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alientwo Elküldve Július1, 2017 Megoszt Elküldve Július1, 2017 Vízpumpa, vákum membrán, más észrevétel, hibakód, menetkozben, gyengébb, füstöl, rángat, olaj vagy víz fogyás? műszeres diag, kompresszió mérés? Ha csak meleg motornál termosztát ház, csövek? Másrészt hang alapján nehéz beazonositani a gondot, vidd szerelőhöz(!!!) , aki veszi a fáradságot, hogy megtalalja a problémát , nem csak a vállát vonogatja, mert nem akar kimozdulni a standard olaj csere, ilyen csere - olyan csere és más szakértelmet és gondolkodást nem igénylő rutin munkáiból. Nem feltétlenül markaszervizre utalok. Van több márkafüggetlen szerviz is korrektebb árszabással, és végeredményben, lehet hogy olcsóbb is ha céliranyosan javítják nem találomra cserelgetve alkatrészeket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelos balázs Elküldve Július1, 2017 Megoszt Elküldve Július1, 2017 köszönöm szegeden tudsz ilyen szerelőt? na mindegy majd keresem a megoldást semmi gond menet tulajdonságokban csak bosszant ki be állásnál pl gondoltam van itt szerelő v márka társ aki így járt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alientwo Elküldve Július2, 2017 Megoszt Elküldve Július2, 2017 Budapesten tudok többet is.. Szegeden max google által az alábbiakat próbálnám meg, kicsit utánuk olvasva véleményekről, ha van róluk az interneten: http://ka-autoszerviz.hu/ ez is Bosch szerviz, de korrektebb alacsonyabb árakkal: http://www.husztidiesel.hu/ Vagy márkaszerviz: (Szigorúan, ha az alkatrészt - hozzávalókat nem fogadjuk el Tőlük, hanem mi szerezzük be.. simán eladnának akciósnak mondva majd dupla áron alkatrészeket.. pl. szelepfedélre 1.4 turbó, vákummembrán kirepedés miatt, nagyon akciósan mondtak egy 117ezres árat, arra amit egyébként máshol 69-ért vettem meg..(és ezen még mindig van ám haszon az üzletnek.. ) de a 6-7 ezres GM olajat is bátran 10 felett számlázzák) értem én, hogy hasznot kell generálniuk, de lehetne ezt becsületesebben is, persze míg garos a gép, odaviszi az ember, de ésszel magunknak beszerzett alkatrészekkel lehet árat karcsúsítani, persze ilyenkor kapásból a ráhagyással is fél órás munkákra repülnek az 1 órás rezsiórák.) http://www.opelcmobil.com/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts