Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

forumadmin

Recommended Posts

4 hours ago, atis c14se said:

Most néztem a Cromax honlapját, és ott a gyári Opel gyertya 3893Ft, gyári Opel gyertya 3990Ft, az NGK 4144Ft. Ezekből az árakból még talán lehet is alkudni egy picit.

Hogy lehet alkudni? Amugy erdekes,hogy ennyivel olcsobb az iridiumos ngk,mint mashol.

Ha ez is ugyanaz,mint  a 60 ezrenkent cserelendo,akkor kiralysag.

Link to comment
Megosztás:

10 órája, george2 írta:

Hogy lehet alkudni? Amugy erdekes,hogy ennyivel olcsobb az iridiumos ngk,mint mashol.

Ha ez is ugyanaz,mint  a 60 ezrenkent cserelendo,akkor kiralysag.

Én annak idején amikor elkezdtem a Cromaxba járni, jeleztem az eladónak, hogy még pár forinttal faragjuk már le az árat picit. És még valamennyit engedett. 

A Cromaxba mindig jobb árak vannak, mint pl. Bárdinál, vagy Unixnál. Én mindig a Cromaxba vásárolok.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

sziasztok!

a következő kérdéssel fordulok hozzátok.Nektek mik a tapasztalatotok 1,4 140Le fogyasztás téren.
Nekem van egy ilyen autóm lassan két éve,de a fogysztása kicsit szerintem sok neki.7 alá nem nagyon akar lemenni.
Autópályan 130-150 között tudtam vele 6,7 autózni eddig ez volt a legjobb.
Nem nehéz a lábam,de szerintem nem is megy.mint egy 140 LE-nek kellene mennie.
Nem tudom mi lehet a probléma.
előre is köszönöm az értelmes hozzászólásokat.
 

Link to comment
Megosztás:

17 órája, csabela írta:

sziasztok!

a következő kérdéssel fordulok hozzátok.Nektek mik a tapasztalatotok 1,4 140Le fogyasztás téren.
Nekem van egy ilyen autóm lassan két éve,de a fogysztása kicsit szerintem sok neki.7 alá nem nagyon akar lemenni.
Autópályan 130-150 között tudtam vele 6,7 autózni eddig ez volt a legjobb.
Nem nehéz a lábam,de szerintem nem is megy.mint egy 140 LE-nek kellene mennie.
Nem tudom mi lehet a probléma.
előre is köszönöm az értelmes hozzászólásokat.
 

Más fórumon is olvastam, hogy sokat fogyaszt (9 liter városba) az 1.4 t 140le Astra. Kérdés hogy mihez képest fogyaszt sokat? Nekem az a véleményem, hogy itt egy 1.8-as szívóhoz kell hasonlítani, mert teljesítménybe ahhoz áll közel. Ahhoz viszonyítva már nem fogyaszt sokat. 140 le-t etetni kell. És ugye azért 1400kg közeli súlyt kell cipelni, ami szintén plusz üzemanyagot igényel. Ez csak az én saját véleményem. Nekem egy offos autóm van, 1.6-os szívó, 1165kg, és az fogyaszt 9 litert városba. Se lóerő nincs benne annyi, se nyomaték, se a súlya nincs akkora.

Link to comment
Megosztás:

"Mihez képes fogyaszt sokat" azokhoz az autókhoz,akiknek ugyanezzel a motorral szerelt tulajdonosai írják,hogy 6 liter és 6 alatti fogyasztás.Azért kérdeztem,hogy mi lehet a probléma,mert akár milyen óvatosan is közlekedek vele,sehogy sem tudtam a 6 liter közeli fogyasztást elérni.
Mikor megvettem gondoltam,hogy turbó+140 paripa ez egy jó fogyasztással párosul,de mikor kijön 8,3 as fogyasztás akkor kicsit elgondolkodom,hogy hol a hiba ;)

 

Ezzel mind tisztában vagyok,hogy az össztömege nagy,de nem is vagyok attól a 140 Le-től elragadtatva.

Link to comment
Megosztás:

9 órája, atis c14se írta:

Más fórumon is olvastam, hogy sokat fogyaszt (9 liter városba) az 1.4 t 140le Astra. Kérdés hogy mihez képest fogyaszt sokat? Nekem az a véleményem, hogy itt egy 1.8-as szívóhoz kell hasonlítani, mert teljesítménybe ahhoz áll közel. Ahhoz viszonyítva már nem fogyaszt sokat. 140 le-t etetni kell. És ugye azért 1400kg közeli súlyt kell cipelni, ami szintén plusz üzemanyagot igényel. Ez csak az én saját véleményem. Nekem egy offos autóm van, 1.6-os szívó, 1165kg, és az fogyaszt 9 litert városba. Se lóerő nincs benne annyi, se nyomaték, se a súlya nincs akkora.

"Mihez képes fogyaszt sokat" azokhoz az autókhoz,akiknek ugyanezzel a motorral szerelt tulajdonosai írják,hogy 6 liter és 6 alatti fogyasztás.Azért kérdeztem,hogy mi lehet a probléma,mert akár milyen óvatosan is közlekedek vele,sehogy sem tudtam a 6 liter közeli fogyasztást elérni.
Mikor megvettem gondoltam,hogy turbó+140 paripa ez egy jó fogyasztással párosul,de mikor kijön 8,3 as fogyasztás akkor kicsit elgondolkodom,hogy hol a hiba ;)

 

Ezzel mind tisztában vagyok,hogy az össztömege nagy,de nem is vagyok attól a 140 Le-től elragadtatva.

Link to comment
Megosztás:

9 órája, csabela írta:

"Mihez képes fogyaszt sokat" azokhoz az autókhoz,akiknek ugyanezzel a motorral szerelt tulajdonosai írják,hogy 6 liter és 6 alatti fogyasztás.Azért kérdeztem,hogy mi lehet a probléma,mert akár milyen óvatosan is közlekedek vele,sehogy sem tudtam a 6 liter közeli fogyasztást elérni.
Mikor megvettem gondoltam,hogy turbó+140 paripa ez egy jó fogyasztással párosul,de mikor kijön 8,3 as fogyasztás akkor kicsit elgondolkodom,hogy hol a hiba ;)

 

Ezzel mind tisztában vagyok,hogy az össztömege nagy,de nem is vagyok attól a 140 Le-től elragadtatva.

A kérdés, hogy a 6 liter alatti fogyasztás milyen körülmények között jön ki. És persze hogy neked milyen körülmények között jön ki a 8.3?  6 liter alatti átlag az egy dizelnek a fogyasztása. De szerintem te is el tudsz érni 6 alatti fogyasztást pl. városon kívül 90-es tempóval. A fogyasztás nagyon sok mindentől függ, mennyi a városi járkálás, mennyi rövid táv van, városi járkálás milyen városba van (pl. más lesz egy Budapestinek a városi fogyi, és más egy pl. Tiszaújvárosinak), mennyi városon kívüli, mennyi autópályás km van. Meg persze az átlagfogyasztás is kinek mit takar, hogy 20% város és 80% városon kívül, vagy pedig 80% város és 20% városon kívül. Mert it is más adatok jönnek ki. De mindettől függetlenül nem kizárt, hogy az autóval van valami hiba.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 02. 28. at 19:32, csabela írta:

sziasztok!

a következő kérdéssel fordulok hozzátok.Nektek mik a tapasztalatotok 1,4 140Le fogyasztás téren.
Nekem van egy ilyen autóm lassan két éve,de a fogysztása kicsit szerintem sok neki.7 alá nem nagyon akar lemenni.
Autópályan 130-150 között tudtam vele 6,7 autózni eddig ez volt a legjobb.
Nem nehéz a lábam,de szerintem nem is megy.mint egy 140 LE-nek kellene mennie.
Nem tudom mi lehet a probléma.
előre is köszönöm az értelmes hozzászólásokat.
 

Az nem sok, mert a diesellel is átlagban 6l-el járok. Rövid utakon a 7-8l is lemegy a torkán... Benzines +1l teljesen jó.

Amúgy én is mentem a 140Le-s turbóssal. Nem ragadtatott el...

Link to comment
Megosztás:

5 hours ago, imy said:

Az nem sok, mert a diesellel is átlagban 6l-el járok. Rövid utakon a 7-8l is lemegy a torkán... Benzines +1l teljesen jó.

Amúgy én is mentem a 140Le-s turbóssal. Nem ragadtatott el...

7-8 litert eszik as 1.7 dizli?Ritka kellemetlen motor,ami a zaj es menetkulturat illeti,de hogy ennyit nyel azt nem gondoltam.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 03. 05. at 21:55, george2 írta:

7-8 litert eszik as 1.7 dizli?Ritka kellemetlen motor,ami a zaj es menetkulturat illeti,de hogy ennyit nyel azt nem gondoltam.

Hidegben és rövid utakon az sok a majdnem 2T-s kocsit húzva? Nem hiszem. De írtam, hogy átlagban 6l, de ott van az aláírásomban is a link a fogyasztásról. ;) Amúgy van hogy hosszú távon 5-5.5l-el el van.

Mi a gond a motorral? Hangos? Én nem hallom hangosnak, és mi a gond a menetkulturával?

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
11 órája, amargo írta:

Hali, A16LET-ben vezérlés csere mennyi időnként kell?

Szerintem a szokásos 150e km vagy 6 év. (azt hiszem a dieselnél ennyi)

Amikor megvettem én akkor cseréltettem, de én szerintem 100e km-enként ledobom róla, az úgyis 4-5 év nálam.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok!

Adott egy A16XER motorkódú Astra. A problémám, hogy gázadásnál van, hogy becsörög a motor. Annyit már kibogarásztam külföldi fórumokon, hogy a kopogás szenzőr/jeladó lehet a ludas. Olyan kérdésem lenne, hogy ezt a jeladó hol lehet a blokkon? Otthon lehet cserélni, vagy inkább csak a szerviz tudja kicserélni? néztem képen, nem egy nagy dolog ez a jeladó, azért gondoltam, hogy hátha otthon is cserélhető :)

 

Előre is köszönöm a segítséget! :)

Link to comment
Megosztás:

2 órája, martinj55 írta:

Sziasztok!

Adott egy A16XER motorkódú Astra. A problémám, hogy gázadásnál van, hogy becsörög a motor. Annyit már kibogarásztam külföldi fórumokon, hogy a kopogás szenzőr/jeladó lehet a ludas. Olyan kérdésem lenne, hogy ezt a jeladó hol lehet a blokkon? Otthon lehet cserélni, vagy inkább csak a szerviz tudja kicserélni? néztem képen, nem egy nagy dolog ez a jeladó, azért gondoltam, hogy hátha otthon is cserélhető :)

 

Előre is köszönöm a segítséget! :)

A blokk hátsó részén található az utastér felől kábé középen az önindítótól jobbra ( az utastér felől nézve) kissé feljebb két fagydugó között. Mielőtt kicseréled szedd le a régit, rendesen takarítsd meg a felfekvő felületét, és normálisan meghúzva a csavart tedd vissza. Van hogy csak lelazul és rosszul hall. Inkább lentről férni hozzá. Nagyobb képet sajna nem találtam:

2537842-20170507-HZNJU5.jpg

Link to comment
Megosztás:

7 órája, zotya975 írta:

A blokk hátsó részén található az utastér felől kábé középen az önindítótól jobbra ( az utastér felől nézve) kissé feljebb két fagydugó között. Mielőtt kicseréled szedd le a régit, rendesen takarítsd meg a felfekvő felületét, és normálisan meghúzva a csavart tedd vissza. Van hogy csak lelazul és rosszul hall. Inkább lentről férni hozzá. Nagyobb képet sajna nem találtam:

2537842-20170507-HZNJU5.jpg

Találtam egy képet, talán ugyan az a rész látszik mint amit te is bekarikáztál, ez lenne az? Holnap ráállok az aknára  ránézek :) 

$_1.JPG

 

 

Módosítva : martinj55
Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

Rendelés alatt áll egy A14NET - 1364 cm3 103 kW (140 LE)  J Astra. Mivel nem volt még turbós autóm, ezért gondoltam mielőtt megjön beszerzek pár infót, üzemeltetési tanácsot erről a típusról. Azt tudom, hogy inditás után és leállítás előtt a turbót vissza kell hűteni és 1 percig érdemes járatni, ehhez hasonló praktikus tanácsok érdekelnének . Ezt is 2000 fordulat körül érdemes bemelegíteni, mint a régi H astrámat? Mikor kapcsol be a tudbó? Bemelegítésnél bekapcsoljon stb? Láncos ez a típus?

 

Válaszokat, tanácsokat előre is köszönöm: Hanis

Link to comment
Megosztás:

2 órája, hanis írta:

sziasztok!

Rendelés alatt áll egy A14NET - 1364 cm3 103 kW (140 LE)  J Astra. Mivel nem volt még turbós autóm, ezért gondoltam mielőtt megjön beszerzek pár infót, üzemeltetési tanácsot erről a típusról. Azt tudom, hogy inditás után és leállítás előtt a turbót vissza kell hűteni és 1 percig érdemes járatni, ehhez hasonló praktikus tanácsok érdekelnének . Ezt is 2000 fordulat körül érdemes bemelegíteni, mint a régi H astrámat? Mikor kapcsol be a tudbó? Bemelegítésnél bekapcsoljon stb? Láncos ez a típus?

 

Válaszokat, tanácsokat előre is köszönöm: Hanis

Autópálya után, vagy huzamosabb nagy tempó után érdemes egy kicsit járatni. Ha pályán megállok (nekem diesel van) visszalassítok 110-re amikor meglátom a pihenő táblát, majd motorfékkel begurulok, és ott 10-30s-ot járatom. 

Máskor erre nem figyelek, mert nem megyek akkora fordulaton.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, imy írta:

Autópálya után, vagy huzamosabb nagy tempó után érdemes egy kicsit járatni. Ha pályán megállok (nekem diesel van) visszalassítok 110-re amikor meglátom a pihenő táblát, majd motorfékkel begurulok, és ott 10-30s-ot járatom. 

Máskor erre nem figyelek, mert nem megyek akkora fordulaton.

Szia!

Alapvetően egyszerre 30-40 km megyek kb 120 km/h tempóval az M0-on.

Valami egyéb karbantartást(amit én, mint felhasználó eltudok végezni) igényel a turbó?

 

köszi

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.