csicsó Elküldve Június11, 2018 Megoszt Elküldve Június11, 2018 On 2018. 06. 10. at 20:31, KMilán írta: Nem szeretnék turbós benzines autót, félek tőlük, ráadásul az újakban a turbó mellé már megjelent a részecskeszűrő is. Szóval csak is szívó benzines. De felvetődött már bennem a gondolat, hogy új autó lesz és nem használt. A felszereltebb tíz éves autók 2 milláért mennek, ez meg igen magas ár, vagy ha jobban tetszik, közelít az új árához. Tehát lehet hitelre lesz egy új ... astra k már csak 1,4 van szívóban, szóval az kilőve. (J még van a szalonautón, de mind sedan) Ötajtósban még találni egy-egy Ford focust 1.6 szívó benzinnel, de ritka már az is. Lett volna egy J astra 1.6 ötajtós 7 éves 2,2-ért, de az orrom előtt vitték el a hétvégén. Nem volt fent az autó 2 napig sem a használtautón. Ez már a harmadik autó, amit kinéztem, de már nem értem oda érte. Vezettél már turbó benzinest? Ha nem,próbáld ki aztán utána dönts,hogy szivó vs.turbó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
flali Elküldve Június11, 2018 Megoszt Elküldve Június11, 2018 Ha csak a vezethetőséget, vezetési élményt nézzük nem kérdés a turbó benzines sokkal sokkal jobb. De......, nem ez az egyetlen szempont ami alapján autót (motortipust) választunk. Legtöbben ezért nem veszünk pl. egy Ferrarit, pedig jó lenne. Pl. inkább rövidtávon, városban, vagy mondjuk váltott sofőrrel, vagy nem ideális" módon használjuk nem biztos hogy jobban járunk a turbóssal, melynek várhatóan így nagyobb fenntartási és szerviz költsége. Nem beszélve, hogy alapból magasabb a vételára, és a biztosítása. Úgy mint a dieselt vagy benzinest kérdése: bizonyos futásteljesítmény alatt nem szabad dieselt venni. A szívó benzines lényegesen egyszerűbb technikailag, kevesebb meghibásodási lehetőséggel, cserébe gyengébb, lassabb. Kinek mi a fontosabb, mit engedhet meg magának. Link to comment Megosztás: More sharing options...
KMilán Elküldve Június12, 2018 Megoszt Elküldve Június12, 2018 19 órája, csicsó írta: Vezettél már turbó benzinest? Ha nem,próbáld ki aztán utána dönts,hogy szivó vs.turbó. Én elhiszem, hogy jobb, de szerintem a fenntartási költségei is magasabbak. A turbócsere garantált (tervezni kell vele) és kényesebb is az egész motor. Ha rövid távra megyek, nincs kedvem melegíteni, hogy elindulhassak vele, na meg leállítás előtt is járatni, hogy visszahűljön. Viszonylag egyszerű motorral szeretnék autót, még ha az őskövület megoldása is van. Ezek még megbízhatóbbak és olcsóbban fenntarthatóak (biztosítás + szerviz költségek). Ha sokat keresnék, lesz@rnám, hadd gazdagodjanak a szerelők..... de jelenleg nem tehetem meg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Június12, 2018 Megoszt Elküldve Június12, 2018 2 órája, KMilán írta: Én elhiszem, hogy jobb, de szerintem a fenntartási költségei is magasabbak. A turbócsere garantált (tervezni kell vele) és kényesebb is az egész motor. Ha rövid távra megyek, nincs kedvem melegíteni, hogy elindulhassak vele, na meg leállítás előtt is járatni, hogy visszahűljön. Viszonylag egyszerű motorral szeretnék autót, még ha az őskövület megoldása is van. Ezek még megbízhatóbbak és olcsóbban fenntarthatóak (biztosítás + szerviz költségek). Ha sokat keresnék, lesz@rnám, hadd gazdagodjanak a szerelők..... de jelenleg nem tehetem meg. Rendben a Te döntésed,kinek mi a prioritás Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kishenceg Elküldve Június24, 2018 Megoszt Elküldve Június24, 2018 Sziasztok! Megosztanám veletek a "dilemmámat", hátha előkerül pár okos gondolat, okosabb, mint ami az én fejemben megfogalmazódott eddig. Adott egy H Astra (5, ajtó , A16XER, 2012, 50eKM). Ez van most, nagyon jól megvagyok vele, elférünk benne, nekem megfelel minden szempontból, mondhatni szeretem. De jött egy "lehetőség": lehetne cserélni egy J sedanra (B16XER, 2016, 12eKM) családon belül. Kb fél-egy misit kellene rátenni, attól függően, mennyiért sikerülne a H-t eladni. (Ha nem kérem, eladó lesz hamarosan.) A J-nek volt egy sérülése tavaly, szakszervízben (casco-ra javítva, nem spóroltak le semmit), tehát elvileg (és láthatóan) olyan, mint újkorában, semmi hiba nem látszódik rajta. Nem hagy nyugodni a gondolat, hogy érdemes lenne-e esetleg meglépni a fenti cserét? Ami a J mellett szól, hogy tetszik a belseje :), újabb, kevesebb km, valamivel talán több benne a hely (csomagtartóban biztosan). Ami ellene, hogy (bár lehet, hogy rosszul érzékelem), szerintem lomhább és a korábbi sérülése aggaszt némileg, később valszeg emiatt nehezebb lesz eladni (ugye most is nyomott áron jutnék hozzá), gondolom kicsit többet is eszik. Olyan érzésem van benne, mint egy korszerű liftben: szép-szép, de beszállsz-kiszállsz, közben hallgatod a zenét, semmi extra. Ami a H mellett szól, hogy tetszik, funkcionálisan pont ugyanazt tudja, mint a J, jobban is megy (bár ezzel biztosan lehet vitatkozni, hiszen nincs nagyon nagy különbség a tömegükben), jól érzem magam a H-ban, szeretek vele menni, autószerűbb mint a J. Ha nem lenne a fenti lehetőség, eszembe nem jutna cserélni. Szerintetek jól gondolom, hogy maradjon a H? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Július1, 2018 Megoszt Elküldve Július1, 2018 On 2018. 06. 24. at 15:46, Kishenceg írta: Sziasztok! Megosztanám veletek a "dilemmámat", hátha előkerül pár okos gondolat, okosabb, mint ami az én fejemben megfogalmazódott eddig. Adott egy H Astra (5, ajtó , A16XER, 2012, 50eKM). Ez van most, nagyon jól megvagyok vele, elférünk benne, nekem megfelel minden szempontból, mondhatni szeretem. De jött egy "lehetőség": lehetne cserélni egy J sedanra (B16XER, 2016, 12eKM) családon belül. Kb fél-egy misit kellene rátenni, attól függően, mennyiért sikerülne a H-t eladni. (Ha nem kérem, eladó lesz hamarosan.) A J-nek volt egy sérülése tavaly, szakszervízben (casco-ra javítva, nem spóroltak le semmit), tehát elvileg (és láthatóan) olyan, mint újkorában, semmi hiba nem látszódik rajta. Nem hagy nyugodni a gondolat, hogy érdemes lenne-e esetleg meglépni a fenti cserét? Ami a J mellett szól, hogy tetszik a belseje :), újabb, kevesebb km, valamivel talán több benne a hely (csomagtartóban biztosan). Ami ellene, hogy (bár lehet, hogy rosszul érzékelem), szerintem lomhább és a korábbi sérülése aggaszt némileg, később valszeg emiatt nehezebb lesz eladni (ugye most is nyomott áron jutnék hozzá), gondolom kicsit többet is eszik. Olyan érzésem van benne, mint egy korszerű liftben: szép-szép, de beszállsz-kiszállsz, közben hallgatod a zenét, semmi extra. Ami a H mellett szól, hogy tetszik, funkcionálisan pont ugyanazt tudja, mint a J, jobban is megy (bár ezzel biztosan lehet vitatkozni, hiszen nincs nagyon nagy különbség a tömegükben), jól érzem magam a H-ban, szeretek vele menni, autószerűbb mint a J. Ha nem lenne a fenti lehetőség, eszembe nem jutna cserélni. Szerintetek jól gondolom, hogy maradjon a H? A fenti paraméterek alapján ne cseréld le semmiképp szerintem. J Astra nehéz, lomhább lesz mint a H, ugyan azzal a motorral. Tágassága átverős, lehet literben nagyobb, de pakolhatoság szempontjából a H sokkal jobb. J-nél már szűkebb a nyílás, így ha nagyobb dolgot akarsz berakni ott akár bukhatod is. Az utastér szintén, ha hátulról ránézel a J-re látszik, hogy "derékvonaltól" felfelé erősen szűkül, nem igazán van fejtér. A vezetőre rá van passzítva minden és kicsit nyomott belülről. Mondom ezt úgy, hogy H Astram van és többször vezettem J-t is. Én J-re nem cserélném le, persze ez csak a szubjektív véleményem, csak iránymutatásnak szántam, ami alapján végiggondolhatod a döntésed. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kishenceg Elküldve Július1, 2018 Megoszt Elküldve Július1, 2018 6 órája, Davee írta: A fenti paraméterek alapján ne cseréld le semmiképp szerintem. J Astra nehéz, lomhább lesz mint a H, ugyan azzal a motorral. Tágassága átverős, lehet literben nagyobb, de pakolhatoság szempontjából a H sokkal jobb. J-nél már szűkebb a nyílás, így ha nagyobb dolgot akarsz berakni ott akár bukhatod is. Az utastér szintén, ha hátulról ránézel a J-re látszik, hogy "derékvonaltól" felfelé erősen szűkül, nem igazán van fejtér. A vezetőre rá van passzítva minden és kicsit nyomott belülről. Mondom ezt úgy, hogy H Astram van és többször vezettem J-t is. Én J-re nem cserélném le, persze ez csak a szubjektív véleményem, csak iránymutatásnak szántam, ami alapján végiggondolhatod a döntésed. Igen, köszi, ezekre jutottam én is, odaát a H-részben írtam is. Bármennyire is tetszik, mint forma (főleg a betér), a praktikus szempontokat mérlegelve nem győzött meg. Ezt még aláhúzták a vezetés közben tapasztaltak is. (Kellene abba az autóba egy 2 literes benzines ~150 pacival, hibátlan lehetne... ) Maradunk a H-nál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Márkó015 Elküldve Szeptember23, 2018 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2018 sziasztok! nézegetek túrbós 1.4 j astrát milyen véleményetek van róla milyen hibái szoktak lenne mert most amit nézek 170 000km van benne Köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
forumadmin Elküldve December14, 2018 Szerző Megoszt Elküldve December14, 2018 On 2018. 09. 23. at 20:30, Márkó015 írta: sziasztok! nézegetek túrbós 1.4 j astrát milyen véleményetek van róla milyen hibái szoktak lenne mert most amit nézek 170 000km van benne Köszönöm Bővebb információ kell, hátha ez alapján jobban tudnak neked segíteni a fórumozok. Melyik 1.4 motorra gondoltál? Szívó? Turbó? https://www.opel-infos.de/modelle/astra_j5t.html Link to comment Megosztás: More sharing options...
feketegyorgy Elküldve Január9, 2019 Megoszt Elküldve Január9, 2019 Sziasztok! Van egy 2011-es 1.7 CDTI Sport Tourer (J) Astrám. Külföldön (Belgiumban) vettem használtan, amikor ott dolgoztam, de nem tudom pontosan melyik felszereltség típusba tartozik (Cosmo? vagy Sport?) Van valami olyan extra ami alapján el lehet ezt dönteni? Vagy van valahol olyan forrás ahol le van írva melyik mit tartalmaz? Segítséget előre is köszönöm. Gyuri Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Január10, 2019 Megoszt Elküldve Január10, 2019 (edited) On 2019. 01. 09. at 15:40, feketegyorgy írta: Sziasztok! Van egy 2011-es 1.7 CDTI Sport Tourer (J) Astrám. Külföldön (Belgiumban) vettem használtan, amikor ott dolgoztam, de nem tudom pontosan melyik felszereltség típusba tartozik (Cosmo? vagy Sport?) Van valami olyan extra ami alapján el lehet ezt dönteni? Vagy van valahol olyan forrás ahol le van írva melyik mit tartalmaz? Segítséget előre is köszönöm. Gyuri Szia! Krómcsik van az ablakok körűl? A cosmónak félbör ülései vannak. Elvileg a szervizkönyv elejèn ott van. Módosítva Január10, 2019 : csicsó Link to comment Megosztás: More sharing options...
R2-D2 Elküldve Január12, 2019 Megoszt Elküldve Január12, 2019 (edited) Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni tőletek, van egy Astra J 2014. éj. 1.4, 120Le -öm! Ablakmosó fúvókát szeretnék cserélni rajta, mert a gyári az nekem nem jött be, nehézkes a beállítása és nagyon oda kell rá figyelni ha nincs megfelelő szerszámod, műanyag az egész! Nézegettem a G-s spricnit ami jobb és egyszerűbnek tűnik a beállítása, látszólag a befogatásuk egyforma, de az a baj, hogy nem vagyok benne biztos! Esetleg ha valaki tudna ebben nekem segíteni, hogy ez működhet-e vagy sem, nagyon megköszönném! Itt a J-s:https://cromax.hu/elso_ablakmoso_fuvoka_opel_astra_j_bal_41651 Itt pedig a G-s:https://cromax.hu/elso_ablakmoso_fuvoka_opel_astra_g_bal_36222 Ez meg a H-s:https://www.autodoc.hu/febi-bilstein/9804650 Módosítva Január12, 2019 : R2-D2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
feketegyorgy Elküldve Január16, 2019 Megoszt Elküldve Január16, 2019 On 2019. 01. 10. at 17:44, csicsó írta: Szia! Krómcsik van az ablakok körűl? A cosmónak félbör ülései vannak. Elvileg a szervizkönyv elejèn ott van. Köszönöm, megnézem a szervizkönyvet. Egyébként van kromcsík az ablakok körül, de nem félbőr ülések vannak benne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Január17, 2019 Megoszt Elküldve Január17, 2019 20 órája, feketegyorgy írta: Köszönöm, megnézem a szervizkönyvet. Egyébként van kromcsík az ablakok körül, de nem félbőr ülések vannak benne. Sport felszereltségnél mèg az elsö ajtó küszöbnèl van astra feliratú diszléc. Link to comment Megosztás: More sharing options...
toserferenc Elküldve Február7, 2019 Megoszt Elküldve Február7, 2019 Sziasztok. Milyen benzin, és olaj a legjobb az 1.6 os J Asrába (A16XER)? Link to comment Megosztás: More sharing options...
alcatalca Elküldve Február11, 2019 Megoszt Elküldve Február11, 2019 Kedves Márkatársak! Utazni készülök nagyobb csomagmennyiséggel. Tetőboxot kellene felpattintani de tetősínem nincsen, meg most hirtelen 30 ezrem se, hogy vegyek egyet. A szigetelőszalag pedig nem megoldás ugye. Szóval jó magyar szokás szerint kuncsorognék egyet valakitől március idusán pár napra (ígérem, hozok hűtőmágnest szuvenírnek). A kicsikocsim Meriva A. Ahogy néztem a Corsa D/E, Astra J, Zafira C is ugyan olyan rögzítéssel bír. Pécsi vagyok. Előre is köszönöm segítségeteket!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
hagymasipet Elküldve Február14, 2019 Megoszt Elküldve Február14, 2019 (edited) Sziasztok! 2011 évjáratú 1.4 Turbo Astra J-m van (benzin, 6 sebesség). Mostanában városi menet közben durva égett szag jön be az utastérbe. Tapasztalt már valaki ilyet? 2 hete volt az olajcsere, stb. Köszi a hozzászólásokat! Üdv Péter Módosítva Február14, 2019 : hagymasipet Link to comment Megosztás: More sharing options...
lhausel Elküldve Február24, 2019 Megoszt Elküldve Február24, 2019 On 2019. 02. 14. at 17:17, hagymasipet írta: Sziasztok! 2011 évjáratú 1.4 Turbo Astra J-m van (benzin, 6 sebesség). Mostanában városi menet közben durva égett szag jön be az utastérbe. Tapasztalt már valaki ilyet? 2 hete volt az olajcsere, stb. Köszi a hozzászólásokat! Üdv Péter Szia! Szerintem csak nem lett körültekintően letakarítva olajcsere utan az autó. Biztos vegigcsöpögött az olaj pár alkatrészen a szűrő kivételekor vagy az olajbeöntėskor. Egy féktisztitóspray és egy rongy higeden meg fogja oldani. Üdv Laci Link to comment Megosztás: More sharing options...
kukori Elküldve Március25, 2019 Megoszt Elküldve Március25, 2019 Sziasztok! Erősen gondolkodom, hogy leváltom a G Astrát (1.4 Z14XEP). 180e km van benne, 2005-ös. Igazából hibátlanul teszi a dolgát és nagyon szeretjük, de kezd eljárni felette az idő. Akár hogy is nézegetem, ár/értékben nem nagyon találok jobb autót, mint az Astra. Franciát és olaszt nem szeretnék (hogy miért, ebbe ne menjünk bele, könyörgöm), a japán vagy drága, vagy az eltartása az (pl. Mazda 3). Golfban nem bízom a TSI motor miatt, Ford nem igazán jön be. Egy J Astra nagyon is tetszene, kinézetre is, külsőre és belsőre egyaránt. Ahogy sokan előttem, tartok egy kicsit a turbótól, mert egy komoly meghibásodási tényező, ami elég drága. Persze sokat dob az autón, de legalább annyit el is vesz (fenntartás, alkatrész, ki tudja az előző tulaj hogyan bánt vele). Új autóban nem félnék tőle, mert nálam arany élete lenne. Így marad a már jó kiforrt 1.6-os, amivel meg mindenki azt írja, hogy igen lomha. XEP14-hze képest mennyire az? Mert nekem az elég. Nyilván szeretnék pörgősebbet, gyorsabbat, de mint tudjuk, annak komoly ára lehet. Dízel teljesen kizárt. Napi használatban lenne, asszonyka hajtaná többet, kb. 2 x 25km távra, de viszonylag lassú tempóban. Ezért is úgy érzem, hogy a turbónak nem tenne jót a dolog. Mit gondoltok, jó választás lehet az 1.6-os? Manuális klíma, tempomat van benne (radar sajnos nincs, ahogy digit klíma sem). 2011-es, 120e km, magyarországi. A másik 1.4 szívó (turbó nélkül), az ugye 101 LE, de digit klíma, csak 58e km! és szintén 2011-es, szintén első tulaj, hazai. Ez egy elég megbízható motor, tudtommal. Munkába járásra és évente 1 nagyobb (5-600 km) útra tengerre és 4-6 kisebb (200-300 km) útra ez nem lehet rossz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alientwo Elküldve Március25, 2019 Megoszt Elküldve Március25, 2019 (edited) Sok a tévhit a "gonosz" turbóról 2011es a kocsim es köszöni jól van a turbo, ellenben más nem csak turbora jellemző dolog már cserelve lett.. Pl szelepfedel vakummmebran miatt (hasonló ára van mint a turbonak..) viztartaly, vizcsovek feszítő rugók.. A turbora figyelve - hidegen nem taposni majd hosszabb vagy nagyobb sebesseg utan hagyni alapjaraton legalább addig mig onvedelembol magasabb alapjaraton tartja a fordulatszamot, éves vagy 10ezrenkent olajcsere - pont nem kell tőle felni. Ellenben a nagyon zöld emissziós szívómotorok, alul lomhán felül zabálva a kopogasos egesukkel es a csak 5 sebesseges valtojukkal, palyan 130-140es tempónál 4000et üvöltve.. Hát nem kéne. Módosítva Március25, 2019 : Alientwo Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Március28, 2019 Megoszt Elküldve Március28, 2019 On 2019. 03. 25. at 16:36, Alientwo írta: Sok a tévhit a "gonosz" turbóról 2011es a kocsim es köszöni jól van a turbo, ellenben más nem csak turbora jellemző dolog már cserelve lett.. Pl szelepfedel vakummmebran miatt (hasonló ára van mint a turbonak..) viztartaly, vizcsovek feszítő rugók.. A turbora figyelve - hidegen nem taposni majd hosszabb vagy nagyobb sebesseg utan hagyni alapjaraton legalább addig mig onvedelembol magasabb alapjaraton tartja a fordulatszamot, éves vagy 10ezrenkent olajcsere - pont nem kell tőle felni. Ellenben a nagyon zöld emissziós szívómotorok, alul lomhán felül zabálva a kopogasos egesukkel es a csak 5 sebesseges valtojukkal, palyan 130-140es tempónál 4000et üvöltve.. Hát nem kéne. De ugye a turbó mellett a hűtésrendszere is más ha jól rémlik a turbós motoroknak )komplex, pl kettős jeladók és termosztát), és a kuplungcsere sem 60-80k a kettőstömegű miatt mint egy szívő 1.6 esetében (hanem 250)... Jól tudom? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alientwo Elküldve Március28, 2019 Megoszt Elküldve Március28, 2019 (edited) Persze, hogy más, költségben nagyságrendben valóban max a kettőstomegu dobhatja meg, ha hagyod magad megvezetni a bevétel orientált markaszervizes "szakembereknek", valójában sokkal kisebb rezonanciat olt ki egy benzinesnel mint egy dieselesnel-kevesbe használodik, ha nem durvan rugta neki a gazdaja, ha nem vontatott rendszeresen es társai akkor közel sem indokolt egy kuplung cserenel ennek is a feltétlen csereje.. Szintén saját tapasztalat, 167ezernel nem falabbal es egetesig csusztatgatott kuplunggal semmi rendellenesség sincs. Kicsit olyan partalan vita ez a turbo rinya azoktól akiknek még sosem volt turbós autója, mint a nagyobb kategóriák ellen felhozott abban tobb minden tonkre is mehet érv. Ami egyrészt közel sincs így, másrészt a napi használatban az a plusz vezetési es kenyelmi komfort bőven kárpótol, h pl 10 évente belefér neadj isten turbo csere. (hozhatnam a premium vs. Kínai vagy kormoran es egyeb gumik példáját, mindkettő gurul es megis van köztük 50% ardifi jó esetben még el is megy a kinai annyit kmben mint a prémium, max kicsit hangosabb, esőben idealis drift auto lesz vele a gep, az elso faag kivagja az oldalat, az elso satu utan rázni fog - feltéve ha sikerült megallni az autohossznyi fektavolsag különbségek miatt cserebe olcsó, de napi szintre 3 ev tavlatra lebontva vicces az ár difi) Módosítva Március28, 2019 : Alientwo Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Március29, 2019 Megoszt Elküldve Március29, 2019 On 2019. 03. 28. at 8:29, Alientwo írta: Persze, hogy más, költségben nagyságrendben valóban max a kettőstomegu dobhatja meg, ha hagyod magad megvezetni a bevétel orientált markaszervizes "szakembereknek", valójában sokkal kisebb rezonanciat olt ki egy benzinesnel mint egy dieselesnel-kevesbe használodik, ha nem durvan rugta neki a gazdaja, ha nem vontatott rendszeresen es társai akkor közel sem indokolt egy kuplung cserenel ennek is a feltétlen csereje.. Szintén saját tapasztalat, 167ezernel nem falabbal es egetesig csusztatgatott kuplunggal semmi rendellenesség sincs. Kicsit olyan partalan vita ez a turbo rinya azoktól akiknek még sosem volt turbós autója, mint a nagyobb kategóriák ellen felhozott abban tobb minden tonkre is mehet érv. Ami egyrészt közel sincs így, másrészt a napi használatban az a plusz vezetési es kenyelmi komfort bőven kárpótol, h pl 10 évente belefér neadj isten turbo csere. (hozhatnam a premium vs. Kínai vagy kormoran es egyeb gumik példáját, mindkettő gurul es megis van köztük 50% ardifi jó esetben még el is megy a kinai annyit kmben mint a prémium, max kicsit hangosabb, esőben idealis drift auto lesz vele a gep, az elso faag kivagja az oldalat, az elso satu utan rázni fog - feltéve ha sikerült megallni az autohossznyi fektavolsag különbségek miatt cserebe olcsó, de napi szintre 3 ev tavlatra lebontva vicces az ár difi) Vita vagy nem vita, de a világhálón olvasgatva a kis turbós motorokról sok jót nem olvasni (Ecoboost, TSI...). Továbbá ugye egy átlagos magyar család esetében (akik Opel-t biztosan nem a vezetés élményéért nézegetnek) nem tudom hogy egy autóvásárlás kapcsán az autó teljesítménye hányadik helyen szerepel a biztonságosság és a minél olcsóbb fenntarthatósági szempontok mögött. A turbó motorok olyanok mint a Romet, amíg nincs vele baj tökéletesek, aztán jön a fekete leves ha egyszer hozzá kell nyúlni (bár a Romet-hez legalább olcsó volt az alkatrész és a szerelhetősége se volt egy nagy kihívás). Arra gondolok, hogy egy átlag családnak nagyon nem mindegy hogy egy esetleges turbó meghibásodás, egy mezei kuplung csere mekkorát rúg bele a szűk költségvetésbe. A parttalan rész ebből inkább csak az, amikor egységnyi összegnél próbálom lebeszélni a területemen dolgozó emberkéket, hogy az 1,2 millióért ne egy 15-16 éves 320d-t vegyen, inkább valami hétköznapi benzinest 10 év környékén, mert jöhetnek olyan költségek amik nem szükségszerűek ahhoz hogy legyen egy autója A-ból B-be eljutni, és legalább nem fogja az éves költségvetésüket bedönteni csak hogy autóba üljenek. Én így látom ezt... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alientwo Elküldve Március29, 2019 Megoszt Elküldve Március29, 2019 (edited) Természetesen mindenki olyat vegyen amire szüksége és amire pénze van. A TSI-kel és több közvetlen befecskendezésű turbó motorokkal komoly baj van természetes jelenség a koromképződés a szelepeknél - szívócsatornán, amikről karbantartás nélkül leválhatnak nagyobb darabok és azok már kárt tehetnek a hengerekben, hengerfejben. A J astra 1.4 turbómotorja nem közvetlen befecskendezésű, ezért vállalható bátran. A turbo diesel egy más kategória az egy időzített bomba szerviz szempontból és nem is kell öregnek lennie.. már egy 5 éves diesel autónál is sok városi üzemmel több százezres tétel a részecskeszűrő cseréje és akkor a többiről még nem is beszéltem. (a bmw felárakról inkább nem is beszélve) A fentiek miatt írtam, hogy a J astra 1.4turbó motorjától nem kell félni. Ki kell próbálni milyen vezetni mi a különség, aztán kalkulálni az esetlegesen (valóban) várható szerviz differenciát. (vezetésre ég és föld, közel alapjárattól már 200nm-es nyomaték jelentkezik, nagy általánosságban 3500 fölé felesleges forgatni, csendes suhan, klímát nem érzi meg és még 6. sebességben is marad nyomaték előzésre pályán) Ami becsapós.. az új szívómotorok sem "egyszerű" problémamentes motorok, mint utaltam rá.. hogy teljesítsék a szigorú emisszíiós elvárásokat, alapjáraton szegénykeverékkel kopognak és a teljesítményüket is csak nagyon forgatva adják le, ott azonban a fogyasztás már közel sem baráti és az általánosan nagyobb fordulatszám miatt akár előbb előjöhetnek olajfogyás tünetek mint a turbósnál.. A többi alkatrész pedig ugyanolyan drága már ezekhez a kocsikhoz akár szívó akár turbó. Módosítva Március29, 2019 : Alientwo Link to comment Megosztás: More sharing options...
magzoltan89 Elküldve Április28, 2019 Megoszt Elküldve Április28, 2019 Sziasztok! Egy 1.4-es 100 lovas J Astra mennyit forog 130-nál? Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts