Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA J-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


forumadmin

Recommended Posts

Szia!

Köszi a választ.

A 110 lovas 1.6-os dízel (ami a konfigurátorban is ecoFLEX-esként szerepel) nálam tuti nem játszik.

Arra lennék kíváncsi, hogy két 136 lovas 1.6-os dízel között mi a különbség, mi indokolja az 50.000 Ft árkülönbözetet?

Üdv,

Gyula

Link to comment
Megosztás:

5 órája, sgyula írta:

Szia!

Köszi a választ.

A 110 lovas 1.6-os dízel (ami a konfigurátorban is ecoFLEX-esként szerepel) nálam tuti nem játszik.

Arra lennék kíváncsi, hogy két 136 lovas 1.6-os dízel között mi a különbség, mi indokolja az 50.000 Ft árkülönbözetet?

Üdv,

Gyula

Ja benéztem a kérdésed :D Különbség csak programban van valószínűleg. Mivel a motorkód is ugyan az, csak programban lehet eltérés.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

3 éve használom az 1.4 turbo-s kombi j astrát, volt pár ráköltendő. (szelepfedél csere vákummembrán gond miatt, pár tömítés gond, főtengely, turbócső, termosztátház, vízcső) Ezekből a szelepfedél volt a legdrágább téma. Ezt leszámítva nem kellett még költenem a kötelező olaj-szűrő-gyertya cseréken kívül. A futóműve nagyon jó, a beltér csendes, 160 felett sincs sok szélzaj.

Nem hasonlítanám egy KIA-hoz.. de igény kérdése.. ki kell próbálni mindkettőt és azt kell választani ami szimpatikusabb.

Alapvetően jók a koreai autók (kia-hyundai), azonban minőségben vannak bajok, mellesleg a szervizköltségek jóval magasabbak. Kollégám hyundai i40-es szervizköltségei vetekszenek a bmw szerviz árakkal.. (nem véletlen a 7 év garancia.. hisz 7 évig rákényszerítik az embert a horror árú szervizre, hogy meglegyen a 7 év gari.. csodák nincsenek, a pénz beszél)

Tehát alapvetően egy alacsony üzemeltetési költségű korrekt alkatrészárú, nagyon jó utazó autó a J astra, újból ezt (vagy insigniát :) )választanám.

Az alap szívó 1.4es motor viszont felejtős, még a szívó 1.6 is karcsú az autóhoz.

A turbós megoldástól nem kell félni, már az 1.4 turbó is kellemes nyomatékot és lóerőt biztosít egy ekkora autóhoz, kb. a szívó 1.6os fogyasztásával. (1.6 turbóról olvastam külföldi fórumokon, hogy minimum 1 literrel többet eszik azonos használattal mint az 1.4 turbó, így max akkor venném azt, ha tényleg számítana az a minimális többlet amit ad lóerőben és nyomatékban - mellesleg egy kis módosítással az 1.4 turbóból 20-30 LE és 40-60NM kihozható biztonsággal)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...
On 2018. 01. 12. at 22:14, Shigeno írta:

Sziasztok! 

Opel Astra J-t szeretnék vásárolni 6-8 éveset kb. Az lenne a kérdésem, hogy mire kéne figyelni elsősorban? Hány km-nél jönnek elő a komolyabb szervíz költségek? 

Előre is köszönöm a válaszokat, a segítséget!

Milyen motor? Ez sokat elárulna.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Üdv. cartársak!

Astra j vásárlásán töröm a fejem,ami szóba jöhetett csakis 1.4T 5 ajtóval.Sikerült is próbálnom egy ilyet 140LE motorral,de többet vártam tőle a H 1.4 után.Minden ok volt vele,de a dinamika miatt most gondolkodóba estem a vételt illetöen,1.6T nem szeretnék ha azt ajánlanátok.

Tényleg a hosszú váltóáttételezés miatt tünik"gyengének"nekem,vagy másnak is ez a véleménye?

 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Eljátszottam a gondolattal és a számokkal, ezért elkezdtem nézegetni 2010-11-es (és utáni) J Astra-kat 1.4 (101le) és az 1.6 (115le) is ill. 1.4 -es (101le) Meriva B-ket (mert gondolom az Astra 101le teljesítményű motorja pont ua mint a B Meriva-é). Lenne néhány (pontosabban rengeteg) kérdésem: ezek közül bármelyik motor láncos? Mennyire jellemző rájuk az Ecotec féle kenőanyag fogyasztás? milyen nyűgjei vannak ezeknek a típusoknak (és úgy unblock ezeknek az autóknak)? Mire kell/érdemes figyelni?

Köszi előre is! 

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Sziasztok!

A16XER motorral kapcsolatban van valakinek szervíz tapasztalata? Érdekelnének a gyengéi, mik az esetleges jellemző gondjai?  (még gondolkodom, hogy J vagy K legyen-e és nézegetem a motor variánsokat) Turbóst lehetőleg nem szeretnék, arról elég sok problémát olvasni a fórumokon. (külföldieket is néztem)

Nem érdekel, hogy a szívó gyengébb, a megbízhatóság az első. (napi ingázósnak kell vidékre)

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...
On 2018. 04. 04. at 8:44, Robz írta:

Sziasztok!

A16XER motorral kapcsolatban van valakinek szervíz tapasztalata? Érdekelnének a gyengéi, mik az esetleges jellemző gondjai?  (még gondolkodom, hogy J vagy K legyen-e és nézegetem a motor variánsokat) Turbóst lehetőleg nem szeretnék, arról elég sok problémát olvasni a fórumokon. (külföldieket is néztem)

Nem érdekel, hogy a szívó gyengébb, a megbízhatóság az első. (napi ingázósnak kell vidékre)

Szia!

Én újonan vettem ilyen motorral J Astra Sportstourert, 2013-ban. Most 61e km van benne. A motorban eddig termosztátot és trafósort kellett cserélnem, amúgy nagyon lomha motor.

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 04. 26. at 16:19, Dipa írta:

Szia!

Én újonan vettem ilyen motorral J Astra Sportstourert, 2013-ban. Most 61e km van benne. A motorban eddig termosztátot és trafósort kellett cserélnem, amúgy nagyon lomha motor.

A trafó csere hány km-nél volt? (elég elkeserítő, hogy már ennyi nyűgöd volt vele, nekem ezek az alkatrészek még eredetiek a kocsiban 245e km-nél...)

Gondolom csak gyári gyertyával volt használva.

A lomha mit jelent, mit hajtottál előtte? Nálam sima 1.4 Astra G caravan (z14xe) utódja lenne, ez sem egy versenyautó, de nekem megfelel munkába járós családi autónak vidékre. (csak a kora és a megtett km miatt cserélném)

 

Módosítva : Robz
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nézegettem a használt automata J Astra-kat és az lenne a kérdésem, hogy a 1,6-os benzines turbós vagy szívós-ból melyiket ajánlanátok (ezeket találtam olyan árban, km-rel ami megfelelő lenne)? Többnyire hosszabb távon használnánk (főút, autópálya, Alpok), városban ritkán mennénk vele. A szívós hosszabb távon megbízhatóbb talán, ellenben sokat fogyasztana főleg pályán. A turbós esetén a turbótól tartanék, használt autó lenne és nem tudni hogyan bántak vele korábban.

Köszönöm a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Ttibor írta:

Sziasztok!

Nézegettem a használt automata J Astra-kat és az lenne a kérdésem, hogy a 1,6-os benzines turbós vagy szívós-ból melyiket ajánlanátok (ezeket találtam olyan árban, km-rel ami megfelelő lenne)? Többnyire hosszabb távon használnánk (főút, autópálya, Alpok), városban ritkán mennénk vele. A szívós hosszabb távon megbízhatóbb talán, ellenben sokat fogyasztana főleg pályán. A turbós esetén a turbótól tartanék, használt autó lenne és nem tudni hogyan bántak vele korábban.

Köszönöm a válaszokat!

Szia!

igaz, nekem nem automata, de szívó 1.6 van. Én meg vagyok vele elégedve, 140 km/h-nál 3800-at forog 5-ben. Nekem a full átlagfogyasztás (~9200 km-re nézve) 7-7,2 körül alakul. Nem versenyautó, de nekem tökéletesen megfelel... Sokak szerint nagyon lomha, ez viszonyítás kérdése. Én egy 1.4 8V F Astra-ból ültem át, attól jobban megy :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
On 2014. 08. 07. at 6:54, camaron írta:

Camaron ....most szeretnék venni egy 1.4-és turbó astra sedan j-t.Szeretnék véleményt! Koszonom 

Nem tudom milyen 7 liter feletti fogyasztásról írsz turbós esetében. Én 7.2vel járok városban, hosszú távon pedig 6-6.5 az átlag.

 

 

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
On 2018. 05. 03. at 16:57, Imi (Astra) írta:

Szia!

igaz, nekem nem automata, de szívó 1.6 van. Én meg vagyok vele elégedve, 140 km/h-nál 3800-at forog 5-ben. Nekem a full átlagfogyasztás (~9200 km-re nézve) 7-7,2 körül alakul. Nem versenyautó, de nekem tökéletesen megfelel... Sokak szerint nagyon lomha, ez viszonyítás kérdése. Én egy 1.4 8V F Astra-ból ültem át, attól jobban megy :)

Engemet is érdekelne az A16XER motorral szerelt 5 ajtós változat. Néztem is ki egyet, holnap megyek megnézni. 1,4 90 LE G astrából ülnék át. 

A G astra 

Saját tömeg    1 205 kg
Össztömeg    1 650 kg

J astra

Saját tömeg    1 393 kg
Össztömeg    1 890 kg

90 Le vs. 116 Le.

Annyira azért nem lehet rossz. A G astra menetdinamizmusát szerettem, jól el volt találva a váltója. Erő nem volt benne, de megindult és fel lehetett venni a tempót vele.

Mik az A16XER motor gyengeségei? Ahogy nézem ez szíjas motor. Tehát vezérlés cserével számolni kell a láncossal ellentétben.

Link to comment
Megosztás:

14 órája, KMilán írta:

Engemet is érdekelne az A16XER motorral szerelt 5 ajtós változat. Néztem is ki egyet, holnap megyek megnézni. 1,4 90 LE G astrából ülnék át. 

A G astra 

Saját tömeg    1 205 kg
Össztömeg    1 650 kg

J astra

Saját tömeg    1 393 kg
Össztömeg    1 890 kg

90 Le vs. 116 Le.

Annyira azért nem lehet rossz. A G astra menetdinamizmusát szerettem, jól el volt találva a váltója. Erő nem volt benne, de megindult és fel lehetett venni a tempót vele.

Mik az A16XER motor gyengeségei? Ahogy nézem ez szíjas motor. Tehát vezérlés cserével számolni kell a láncossal ellentétben.

Nem a LE számit hanem a nyomaték.

Mennyivel nagyobb az 1.6 nyomatéka?25-30Nm-el,de annyival nehezebb is az autó,ezért sztem ugyanolyan menetteljesitményre lehet számitani vele,mint G 1.4-el jó esetben is...

Link to comment
Megosztás:

17 perce, csicsó írta:

Nem a LE számit hanem a nyomaték.

Mennyivel nagyobb az 1.6 nyomatéka?25-30Nm-el,de annyival nehezebb is az autó,ezért sztem ugyanolyan menetteljesitményre lehet számitani vele,mint G 1.4-el jó esetben is...

125 vs. 155 Nm, tehát jól tippelted 30 Nm a különbség. A G astrában szerettem a dinamizmusát, remélem ebben is megvan.

Módosítva : KMilán
Link to comment
Megosztás:

3 órája, KMilán írta:

125 vs. 155 Nm, tehát jól tippelted 30 Nm a különbség. A G astrában szerettem a dinamizmusát, remélem ebben is megvan.

 

3 órája, KMilán írta:

125 vs. 155 Nm, tehát jól tippelted 30 Nm a különbség. A G astrában szerettem a dinamizmusát, remélem ebben is megvan.

Nekem is  G astrám (Z14xep) volt előtte, most J (B16xer). Mindkét típus még éppen elég dinamizmussal rendelkezik (tényleg határeset), de ügyes vezetéssel nagyjából orvosolható. Nyilván nem sportautó, hegyvidéki útviszonyokhoz szinte alkalmatlan, de síkterepen megfelelő. Annak aki nem papásan" szeret haladni, az csalódni fog benne. Ez igaz volt a G-re is. Egyébként ezzel együtt is jónak mondanám. 

Link to comment
Megosztás:

14 órája, KMilán írta:

125 vs. 155 Nm, tehát jól tippelted 30 Nm a különbség. A G astrában szerettem a dinamizmusát, remélem ebben is megvan.

Ha dinamizmust is szeretnél benzines j-ben akkor min. 1.4T,ami jóval nyomatèkosabb a g-nél,már alacsonyabb fordszámon is megy a turbós mivolta miatt.

Sztem szivó1.6-ban csalódni fogsz,de próbáld ki oszt meglátod...

Link to comment
Megosztás:

20 órája, csicsó írta:

Ha dinamizmust is szeretnél benzines j-ben akkor min. 1.4T,ami jóval nyomatèkosabb a g-nél,már alacsonyabb fordszámon is megy a turbós mivolta miatt.

Sztem szivó1.6-ban csalódni fogsz,de próbáld ki oszt meglátod...

Nem szeretnék turbós benzines autót, félek tőlük, ráadásul az újakban a turbó mellé már megjelent a részecskeszűrő is. Szóval csak is szívó benzines. De felvetődött már bennem  a gondolat, hogy új autó lesz és nem használt. A felszereltebb tíz éves autók 2 milláért mennek, ez meg igen magas ár, vagy ha jobban tetszik, közelít az új árához. Tehát lehet hitelre lesz egy új ... astra k már csak 1,4 van szívóban, szóval az kilőve. (J még van a szalonautón, de mind sedan) Ötajtósban még találni egy-egy Ford focust 1.6 szívó benzinnel, de ritka már az is. 

Lett volna egy J astra 1.6 ötajtós 7 éves 2,2-ért, de az orrom előtt vitték el a hétvégén. Nem volt fent az autó 2 napig sem a használtautón. Ez már a harmadik autó, amit kinéztem, de már nem értem oda érte.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.