Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Mire figyeljünk Astra F vásárláskor?


forumadmin

Szavazzon! Astra F  

83 szavazat

  1. 1. Ezek közül te melyikkel értesz egyet?

    • Elégedett vagyok / voltam vele
      53
    • Sajnos erősen rozsdásodik a karosszéria
      31
    • Kényelmes ülések, kultúrált beltér
      37
    • Hatalmas és széles választék
      26
    • Megfizethető alkatrészárak / fenntartási költségek
      64
    • Kösz, nem jött be.
      1


Recommended Posts

2 órája, JohnVonAstra írta:

Az F-Caravan-nal kapcsolatban azt szeretném kérdezni, hogy az a két fekete "korlát" a tetőn az mire jó? Hogy lehet abból tetőcsomagtartót csinálni hosszú dolgok vagy lapok szállítására?

Pölö rá kell dobni két lidülös keresztlécet, mikor árulják asszióba', azt mehet fel a tetőbox vagy a kettes létra. :-)

Link to comment
Megosztás:

4 órája, JohnVonAstra írta:

Az F-Caravan-nal kapcsolatban azt szeretném kérdezni, hogy az a két fekete "korlát" a tetőn az mire jó? Hogy lehet abból tetőcsomagtartót csinálni hosszú dolgok vagy lapok szállítására?

Kell rá venni Caravan-ra való keresztrudat, ami direkt tetőkorlátos autókra való. Valami ilyesmit: tetocsomagtarto-opel-astra-f-g-kombi-tetokorlatos-4803-4803-153-vafig.jpg

Link to comment
Megosztás:

59 perce, JohnVonAstra írta:

És mennyi a gyári tartónak a "korlátnak" a teherbírása? Ezt le lehet venni, és komplett másikat, erősebbet felszerelni helyette?

Sztem szükségtelen. A gyári könyvekben 50kg-ot szoktak írni a tetőcsomagtartó teherbírására, de igazából sztem ez inkább egy biztonsági határ, ennél többet is elbír, bár azzal egyetértek hogy egy átlagos nyaralás cucca (tetőbox-al együtt) biztosan nincs ennyi, ha ennél több súlyt akarsz vinni, akkor már érdemes meggondolni az utánfutót.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, Róóóbi írta:

Arra már gondoltam, hogy mi lenne, ha egy keveset futott X16SZ-re felszórnám a Z16SE szettet, igazából minden adott hozzá. A fontos jeladók már meglévő technikai furatokat használnak. Ja de, tudom: a vízhőfokjeladó ennél is (meg a régebbi SE-kben is) a DIS kocka alatt van a hengerfejben, és nem a  szívócsonkban mint a régebbiekben.

De hengerfejet amúgyis kéne cserélni a Z16SE-sítéshez, nem?

Én nemrég lettem túl egy hasonló projekten, ott a Calibra X20XEV motorjából lett X20XER. Nekem viszonylag egyszerű dolgom volt, mert csak hengerfejet és leömlőt kellett cserélnem, a szívósor, a karter és a teljes befecskendezőrendszer is megegyezik a két motoron (utolsó évjáratos XEV-ről van szó, már a dupla karteres). Mondjuk a teljes költség az így is 310e Ft lett, de ebben a hengerfej és a leömlő árán meg a munkadíjon kívül benne van a vezérléscsere, a hengerfejfelújítás, kipufogó hegesztése és apróságok (tömítések, stb) cseréje, plusz akkor már olaj- és szűrőcsere, meg 4 új gyertya is.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, tgabika76 írta:

De hengerfejet amúgyis kéne cserélni a Z16SE-sítéshez, nem?

Na ennek bővebben utánajártam. A helyzet az, hogy cikkszámra ugyanazt a vezérműtengelyt használja mindkét motor. A szelepeket sajnos most meg nem mondom, de véleményem szerint ugyanazok, habár megnézem a Haynes könyvekben...

Na beszart nálam az into.hu... szóval a szelepek átmérői megegyeznek, (inlet 38mm exhaust 31mm, ezek ugyanazok C14SE motornál) viszont a hosszak:

Astra F 1.6

101,5mm inlet/exhaust

 

Meriva A/G Astra 1.6 

Inlet 93,35mm

Exhaust 99,65mm

Tehát ezek szerint eltérőek.

 És akkor módosítanám korábbi kijelentésemet, miszerint ugyanaz minden, mert nem ugyanaz. Még a hőfokjeladó lenne a legkevesebb, mert a régi fagydugót kivenni és a jeladósat betenni nem egy csillagászat.

Továbbgondolva, X16SZ/R blokkra Z16SE fej+sallangok az működhet.

Ha valakit tévedésbe ejtettem, akkor elnézést kérek.

Link to comment
Megosztás:

2 perce, Róóóbi írta:

Na ennek bővebben utánajártam. A helyzet az, hogy cikkszámra ugyanazt a vezérműtengelyt használja mindkét motor. A szelepeket sajnos most meg nem mondom, de véleményem szerint ugyanazok, habár megnézem a Haynes könyvekben...

Na beszart nálam az into.hu... szóval a szelepek átmérői megegyeznek, (inlet 38mm exhaust 31mm, ezek ugyanazok C14SE motornál) viszont a hosszak:

Astra F 1.6

101,5mm inlet/exhaust

 

Meriva A/G Astra 1.6 

Inlet 93,35mm

Exhaust 99,65mm

Tehát ezek szerint eltérőek.

 És akkor módosítanám korábbi kijelentésemet, miszerint ugyanaz minden, mert nem ugyanaz. Még a hőfokjeladó lenne a legkevesebb, mert a régi fagydugót kivenni és a jeladósat betenni nem egy csillagászat.

Továbbgondolva, X16SZ/R blokkra Z16SE fej+sallangok az működhet.

Ha valakit tévedésbe ejtettem, akkor elnézést kérek.

Annyit még hozzátennék, hogy az F Astra adatok egy 2003-as kiadású Haynes manualból vannak, ami ugyan '98-ig bezárólag taglalja a benzinmotorokat, és a borítón facelift előtti autó van, viszont feltűnt hogy külön nem tér ki az SZ/R X-es motorokra, csak a 16 szelepes változatoknál.

A maradék kérdőjeleket egy G Astra maual vonatkozó része tudná eloszlatni, ahhoz sajnos nem férek hozzá.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, tgabika76 írta:

Én nemrég lettem túl egy hasonló projekten, ott a Calibra X20XEV motorjából lett X20XER. Nekem viszonylag egyszerű dolgom volt, mert csak hengerfejet és leömlőt kellett cserélnem, a szívósor, a karter és a teljes befecskendezőrendszer is megegyezik a két motoron (utolsó évjáratos XEV-ről van szó, már a dupla karteres).

Nem hangzik vészesnek.

Ezért is ódzkodok az SE-sítéstől, az autó '96-os, X16SZ, pikkpakk lehetne SE, de visszafelé nem papírozható. Ekkorát nem akarok kummantani... fososabb vagyok annál.

Link to comment
Megosztás:

11 órája, tgabika76 írta:

Sztem szükségtelen. A gyári könyvekben 50kg-ot szoktak írni a tetőcsomagtartó teherbírására, de igazából sztem ez inkább egy biztonsági határ, ennél többet is elbír, bár azzal egyetértek hogy egy átlagos nyaralás cucca (tetőbox-al együtt) biztosan nincs ennyi, ha ennél több súlyt akarsz vinni, akkor már érdemes meggondolni az utánfutót.

http://8591243152_52052990470030.jpg

:-)

10 órája, Róóóbi írta:

Nem hangzik vészesnek.

Ezért is ódzkodok az SE-sítéstől, az autó '96-os, X16SZ, pikkpakk lehetne SE, de visszafelé nem papírozható. Ekkorát nem akarok kummantani... fososabb vagyok annál.

Azért F-nél már hatalmas bukta az ilyen átépítés, tényleg csak akkor kell belevágni ha pénzt nem nézel csak magadnak csinálod. AZ SE-sítés anyagárban volt olyan 80-100 ezer forint mire mindent összeszedtem hozzá, és csak a síkolást csináltattam céggel. Aztán elvitték a kocsit 130 ezer forintért. Műszakira már ugye nem került sor az most járt le 5-én, majd megnézem hogy mi lett a sorsa elvitték-e műszakiztatni, bár most a járvány miatt lehet csúsztatták. 

Link to comment
Megosztás:

10 perce, zotya975 írta:

Azért F-nél már hatalmas bukta az ilyen átépítés, tényleg csak akkor kell belevágni ha pénzt nem nézel csak magadnak csinálod.

Ez lenne a cél, továbbszolgálat.

10 perce, zotya975 írta:

AZ SE-sítés anyagárban volt olyan 80-100 ezer forint mire mindent összeszedtem hozzá, és csak a síkolást csináltattam céggel.

Szerencsére relatíve olcsón tudok gépmunkát (síkolás+becsiszolás+anyámkínja 8 szelepesnél 15 ezer). A többi meg akad szétszórva.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Róóóbi írta:

Ez lenne a cél, továbbszolgálat.

Szerencsére relatíve olcsón tudok gépmunkát (síkolás+becsiszolás+anyámkínja 8 szelepesnél 15 ezer). A többi meg akad szétszórva.

Ha jól emlékszem 8 ezer volt a síkolás a szelepek becsiszolása elmaradt, mert felöntöttem vizel és nem szivárgott szóval úgy gondoltam hogy jóazúgy. 

http://740PA230508.jpg

Igazából nem vagyok benne biztos hogy a víz jó megoldás volt, mert szerintem nagyobb neki a felületi feszültsége mint a benzinnek, és lehetséges hogy ott nem szivárog át ahol a benzin viszont igen. De most már mindegy. 

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 04. 09. at 21:48, Róóóbi írta:

Na ennek bővebben utánajártam. A helyzet az, hogy cikkszámra ugyanazt a vezérműtengelyt használja mindkét motor. A szelepeket sajnos most meg nem mondom, de véleményem szerint ugyanazok, habár megnézem a Haynes könyvekben...

Na beszart nálam az into.hu... szóval a szelepek átmérői megegyeznek, (inlet 38mm exhaust 31mm, ezek ugyanazok C14SE motornál) viszont a hosszak:

Astra F 1.6

101,5mm inlet/exhaust

 

Meriva A/G Astra 1.6 

Inlet 93,35mm

Exhaust 99,65mm

Tehát ezek szerint eltérőek.

 És akkor módosítanám korábbi kijelentésemet, miszerint ugyanaz minden, mert nem ugyanaz. Még a hőfokjeladó lenne a legkevesebb, mert a régi fagydugót kivenni és a jeladósat betenni nem egy csillagászat.

Továbbgondolva, X16SZ/R blokkra Z16SE fej+sallangok az működhet.

Ha valakit tévedésbe ejtettem, akkor elnézést kérek.

 

On 2020. 04. 09. at 21:54, Róóóbi írta:

Annyit még hozzátennék, hogy az F Astra adatok egy 2003-as kiadású Haynes manualból vannak, ami ugyan '98-ig bezárólag taglalja a benzinmotorokat, és a borítón facelift előtti autó van, viszont feltűnt hogy külön nem tér ki az SZ/R X-es motorokra, csak a 16 szelepes változatoknál.

A maradék kérdőjeleket egy G Astra maual vonatkozó része tudná eloszlatni, ahhoz sajnos nem férek hozzá.

A vezérműtengely nem ugyanaz, a z16se-n van a szelepházon egy vezérműtengely helyzetérzékelő ugyanott, ahol régen a kadetten a benzinpumpa volt. Tuning vez.tengelynél jobb helyeken írják is, hogy z16se-hez nem jó.

A szelepek ugyanazok, az 1,6 8 szelepes motoroké egyforma. Az 1,4-nél azért hosszabbak a szelepek, mert az égéstér annyival alacsonyabb.

Hengerfej kell, mert az x16sz-n szögletesek a szívócső bemenő furatai, az se pedig kerek. Persze más a kipufogógáz visszavezetés elve is.

Amúgy attól függ mi a cél, ha a fókák megmentése, akkor z16se, ha teljesítmény, akkor c16se. Ha nekem kellene választani, a c16se-t választanám, a 87 vs 100 LE-n kívül a kipufogógáz visszavezetés kihagyása miatt is.

A z16se-nél leginkább a környezetvédelmi besorolásra koncentráltak, mert ez a hengerfejben inkább gödör, mint égéstér:

https://www.opelforum.hu/gallery/image/12243-wp_20151027_002jpg/

Teljesítményre, ill. a benzin-levegő keverék minél jobb örvénylését inkább az se hengerfej célozza:

https://www.opelforum.hu/gallery/image/3143-hengerfej-01/

Link to comment
Megosztás:

54 perce, Tiu írta:

A vezérműtengely nem ugyanaz, a z16se-n van a szelepházon egy vezérműtengely helyzetérzékelő ugyanott, ahol régen a kadetten a benzinpumpa volt. Tuning vez.tengelynél jobb helyeken írják is, hogy z16se-hez nem jó.

Akkor nekem is hazudtak, ahonnan vettem ott azt írták hogy minkettőhöz jó. Pedig az érzékelőről is tudok, ott parkol lent az autóban a kérdéses motor.

56 perce, Tiu írta:

A szelepek ugyanazok, az 1,6 8 szelepes motoroké egyforma. Az 1,4-nél azért hosszabbak a szelepek, mert az égéstér annyival alacsonyabb.

Akkor rossz sort olvastam, jó ez a könyv, csak tudni kellene használni.

57 perce, Tiu írta:

Hengerfej kell, mert az x16sz-n szögletesek a szívócső bemenő furatai, az se pedig kerek.

Ezt meg mindig elfelejtem, pedig többször felhívták már rá a figyelmemet, és volt is a kezemben már mindkettő.

Jó sok ökörséget írtam, remélem senki nem indult el bevásárolni.. 

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 04. 09. at 22:03, Róóóbi írta:

Nem hangzik vészesnek.

Ezért is ódzkodok az SE-sítéstől, az autó '96-os, X16SZ, pikkpakk lehetne SE, de visszafelé nem papírozható. Ekkorát nem akarok kummantani... fososabb vagyok annál.

Utólag belegondolva tényleg nem nagy macera. Én egyszerre csináltam sok minden mással, így gyakorlatilag tök egyedül volt vagy 1,5 hét az összeszerelés. Persze nem 0-24-ben. Nekem SZR-ből lett SE. Úgy vagyok vele, hogy mivel a motorszám nem változott, külsőre van azért külömbség szépen, de mégiscsak maradt 8 szelep, 1 vez. tengely. Közeli képet teljes motortérről nem csinálnak műszakin, ahol egyben látszik minden, így szerintem vállalható. Szerelő ismerősöm mondta, nagyon ne aggódjak, sz...k rá. 

On 2020. 04. 13. at 21:34, Tiu írta:

 

A vezérműtengely nem ugyanaz, a z16se-n van a szelepházon egy vezérműtengely helyzetérzékelő ugyanott, ahol régen a kadetten a benzinpumpa volt. Tuning vez.tengelynél jobb helyeken írják is, hogy z16se-hez nem jó.

A szelepek ugyanazok, az 1,6 8 szelepes motoroké egyforma. Az 1,4-nél azért hosszabbak a szelepek, mert az égéstér annyival alacsonyabb.

Hengerfej kell, mert az x16sz-n szögletesek a szívócső bemenő furatai, az se pedig kerek. Persze más a kipufogógáz visszavezetés elve is.

Amúgy attól függ mi a cél, ha a fókák megmentése, akkor z16se, ha teljesítmény, akkor c16se. Ha nekem kellene választani, a c16se-t választanám, a 87 vs 100 LE-n kívül a kipufogógáz visszavezetés kihagyása miatt is.

A z16se-nél leginkább a környezetvédelmi besorolásra koncentráltak, mert ez a hengerfejben inkább gödör, mint égéstér:

https://www.opelforum.hu/gallery/image/12243-wp_20151027_002jpg/

Teljesítményre, ill. a benzin-levegő keverék minél jobb örvénylését inkább az se hengerfej célozza:

https://www.opelforum.hu/gallery/image/3143-hengerfej-01/

Érdekes ez a téma... Most felmerült pont egy olyan kérdés, hogy vajon az 1,4 NZ blokkra felmegy-e az 1,6 SE fej, minden sallangjával, és persze csapágysorral, alapos előkészülettel? Van aki szerint igen. Ebben kicsit tanácstalan vagyok, max utánaolvasok. 

Link to comment
Megosztás:

4 perce, tuskes írta:

Utólag belegondolva tényleg nem nagy macera. Én egyszerre csináltam sok minden mással, így gyakorlatilag tök egyedül volt vagy 1,5 hét az összeszerelés. Persze nem 0-24-ben. Nekem SZR-ből lett SE. Úgy vagyok vele, hogy mivel a motorszám nem változott, külsőre van azért külömbség szépen, de mégiscsak maradt 8 szelep, 1 vez. tengely. Közeli képet teljes motortérről nem csinálnak műszakin, ahol egyben látszik minden, így szerintem vállalható. Szerelő ismerősöm mondta, nagyon ne aggódjak, sz...k rá. 

Érdekes ez a téma... Most felmerült pont egy olyan kérdés, hogy vajon az 1,4 NZ blokkra felmegy-e az 1,6 SE fej, minden sallangjával, és persze csapágysorral, alapos előkészülettel? Van aki szerint igen. Ebben kicsit tanácstalan vagyok, max utánaolvasok. 

A szelepek hossza az biztosan más, de a hengerfej magassága már nem, a minimális magasságnál egységesen 95,9-et írnak 8 szelepesre köbcenti megkötés nélkül. Így szerintem a vezérlés szempontjából nem gond a csere, nem mászik el a tengelytávolságok miatt a jel. 

Link to comment
Megosztás:

12 perce, zotya975 írta:

A szelepek hossza az biztosan más, de a hengerfej magassága már nem, a minimális magasságnál egységesen 95,9-et írnak 8 szelepesre köbcenti megkötés nélkül. Így szerintem a vezérlés szempontjából nem gond a csere, nem mászik el a tengelytávolságok miatt a jel. 

Igen, olvasatom szerint is a szelephossz ami kérdéses leginkább. Továbbá nem tudom még, hogy az égéstérnél milyen különbség lehet. Többi talán nem probléma.

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 04. 20. at 10:41, tuskes írta:

Utólag belegondolva tényleg nem nagy macera. Én egyszerre csináltam sok minden mással, így gyakorlatilag tök egyedül volt vagy 1,5 hét az összeszerelés. Persze nem 0-24-ben. Nekem SZR-ből lett SE. Úgy vagyok vele, hogy mivel a motorszám nem változott, külsőre van azért külömbség szépen, de mégiscsak maradt 8 szelep, 1 vez. tengely. Közeli képet teljes motortérről nem csinálnak műszakin, ahol egyben látszik minden, így szerintem vállalható. Szerelő ismerősöm mondta, nagyon ne aggódjak, sz...k rá. 

Érdekes ez a téma... Most felmerült pont egy olyan kérdés, hogy vajon az 1,4 NZ blokkra felmegy-e az 1,6 SE fej, minden sallangjával, és persze csapágysorral, alapos előkészülettel? Van aki szerint igen. Ebben kicsit tanácstalan vagyok, max utánaolvasok. 

 

On 2020. 04. 20. at 11:19, tuskes írta:

Igen, olvasatom szerint is a szelephossz ami kérdéses leginkább. Továbbá nem tudom még, hogy az égéstérnél milyen különbség lehet. Többi talán nem probléma.

Felmegy mert egyforma a blokk, csak a hengerfurat más méretű. Az 1,6 nagyobb égéstere miatt viszont alacsony lesz a sűrítési arány, vagyis a hatékonyság is. Menni fog, de nem lesz egy 1,4se. Ki lehetne számolni, talán még jó alap is lehetne turbós motorhoz ahol kisebb sűrítési arány kell, de a turbóhoz meg sok minden kell még...

Itt a két égéstér képe, az 1,6-é annyival mélyebb, amennyivel rövidebbek a szelepek: 104,6 - 101,0

gallery_5473_225_813668.jpggallery_5473_225_26790.jpg

 

Link to comment
Megosztás:

18 órája, Tiu írta:

 

Felmegy mert egyforma a blokk, csak a hengerfurat más méretű. Az 1,6 nagyobb égéstere miatt viszont alacsony lesz a sűrítési arány, vagyis a hatékonyság is. Menni fog, de nem lesz egy 1,4se. Ki lehetne számolni, talán még jó alap is lehetne turbós motorhoz ahol kisebb sűrítési arány kell, de a turbóhoz meg sok minden kell még...

Itt a két égéstér képe, az 1,6-é annyival mélyebb, amennyivel rövidebbek a szelepek: 104,6 - 101,0

gallery_5473_225_813668.jpggallery_5473_225_26790.jpg

 

Köszönöm Tiu! Valószínű sokáig kerestem volna ezt az infót. Az égéstér különbségét nem lehet koorigálni a hengerfej köszörülésével? Úgy pl. mint nekem volt az SZR-SE-sítéskor. Jó, ott 1,6 volt mindkettő, itt más a helyzet.

 

Link to comment
Megosztás:

7 órája, tuskes írta:

Köszönöm Tiu! Valószínű sokáig kerestem volna ezt az infót. Az égéstér különbségét nem lehet koorigálni a hengerfej köszörülésével? Úgy pl. mint nekem volt az SZR-SE-sítéskor. Jó, ott 1,6 volt mindkettő, itt más a helyzet.

 

Ahogy látod a szelepek méretéből, kb. 3-3,5mm-t kellene levenni, hogy jó legyen a sűrítési arány. Így a vezérlés is elállítódna és pl. eltűnne középen az olaj járat is, az az érdekes alakú horony, nem lenne elég mély a furat az illesztőhüvelyeknek, a gyertya helyét is érintené, stb.. Szerintem nem éri meg a macera, jó sem lesz és annyiból lehet venni 1,4se hengerfejet.

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 04. 22. at 23:47, Tiu írta:

Ahogy látod a szelepek méretéből, kb. 3-3,5mm-t kellene levenni, hogy jó legyen a sűrítési arány. Így a vezérlés is elállítódna és pl. eltűnne középen az olaj járat is, az az érdekes alakú horony, nem lenne elég mély a furat az illesztőhüvelyeknek, a gyertya helyét is érintené, stb.. Szerintem nem éri meg a macera, jó sem lesz és annyiból lehet venni 1,4se hengerfejet.

Igen, igazad van. Nem érdemes tovább gondolni. Most láttam is egy 1,4 SE-t 25 000-ért. Jeleztem is ismerősnek. Jobb mint mókolni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.