Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Mire figyeljünk Astra F vásárláskor?


forumadmin

Szavazzon! Astra F  

83 szavazat

  1. 1. Ezek közül te melyikkel értesz egyet?

    • Elégedett vagyok / voltam vele
      53
    • Sajnos erősen rozsdásodik a karosszéria
      31
    • Kényelmes ülések, kultúrált beltér
      37
    • Hatalmas és széles választék
      26
    • Megfizethető alkatrészárak / fenntartási költségek
      64
    • Kösz, nem jött be.
      1


Recommended Posts

  • 1 year later...

Üdvözöllek Benneteket!

A feleségem számára szükséges lett egy munkába járó autót vásárolnunk. B Corsa, vagy F Astra jön leginkább szóba. Ezzel kapcsolatban lenne kérdésem: -Astráknál a 60, vagy a 84 lovas SI motor a megbízhatóbb? (Tudom, hogy más szempontból a 84 lovas a favorit.) A gyári "tuning" nem csökkenti az élettartamot, ill. a hengerenkénti befecskendezés nem növeli meg a fenntartási költségeket? (Arra gondolok, hogy modern autóknál letilt az elektronika. ha kiesik egy henger, így a 4 befecskendező nem a megbízhatóságot növeli, hanem csak a hibalehetőséget, nem?)

Köszönettel:
p
(Bocsi, ha esetleg rossz helyre írom a kérdést, de olyan szerteágazó ez az oldal, hogy idő kell a feltérképezéshez!)
Link to comment
Megosztás:

Üdvözöllek Benneteket!

A feleségem számára szükséges lett egy munkába járó autót vásárolnunk. B Corsa, vagy F Astra jön leginkább szóba. Ezzel kapcsolatban lenne kérdésem: -Astráknál a 60, vagy a 84 lovas SI motor a megbízhatóbb? (Tudom, hogy más szempontból a 84 lovas a favorit.) A gyári "tuning" nem csökkenti az élettartamot, ill. a hengerenkénti befecskendezés nem növeli meg a fenntartási költségeket? (Arra gondolok, hogy modern autóknál letilt az elektronika. ha kiesik egy henger, így a 4 befecskendező nem a megbízhatóságot növeli, hanem csak a hibalehetőséget, nem?)

Köszönettel:
p
(Bocsi, ha esetleg rossz helyre írom a kérdést, de olyan szerteágazó ez az oldal, hogy idő kell a feltérképezéshez!)

Üdv..igazából ez nem gyári tuning, hanem az 1.4-es alapmotort szerelték központi injektorral is és hengerenkéntivel is, ugye 60 és 82 ló. Nyilván több alkatrész több hibalehetőséget takar, de nem jellemző hogy gyakrabban hibásodik meg, fogyasztása meg nem több, sőt inkább kevesebb, erősebb motor mozgat ugyanakkora bódét. Tudtommal itt még nincs ilyen elektronika, ha elromlik egy injektor akkor az a henger nem fog működni de a többi igen. ( amúgy még nem találkoztam ilyen hibával). Javaslom fáradj át az egyén csevegő topicba, ez inkább odavaló téma.

Link to comment
Megosztás:

-Még mindig gondolkozok (1-2 más tipus vonzó egyede mellett) a Corsa és F Astra között. Viszont most, hogy jobban odafigyelek, az Astra sokkal masszívabb autó benyomását kelti. Nyilván valamit valamiért: annak a plusz 100 kilónak, amivel többet kell felgyorsítani, valahol meg kell nyilvánulni. Viszont a gyakorlatban megnyilvánul ez a masszívság? Tartósabb az F Astra? (A törésteszt eredményét láttam: nyilván egyáltalán nem kell szégyenkeznie a Corsának a kortársaihoz képest, de az Astra biztonságosabb.)

Link to comment
Megosztás:

Műszakilag nem túl nagy különbség lehet a két autó közt (már ha B Corsára gondolsz), az Astrába viszont van hely ;)

-Még mindig gondolkozok (1-2 más tipus vonzó egyede mellett) a Corsa és F Astra között. Viszont most, hogy jobban odafigyelek, az Astra sokkal masszívabb autó benyomását kelti. Nyilván valamit valamiért: annak a plusz 100 kilónak, amivel többet kell felgyorsítani, valahol meg kell nyilvánulni. Viszont a gyakorlatban megnyilvánul ez a masszívság? Tartósabb az F Astra? (A törésteszt eredményét láttam: nyilván egyáltalán nem kell szégyenkeznie a Corsának a kortársaihoz képest, de az Astra biztonságosabb.)

Link to comment
Megosztás:

Üdvözöllek Benneteket!

A feleségem számára szükséges lett egy munkába járó autót vásárolnunk. B Corsa, vagy F Astra jön leginkább szóba. Ezzel kapcsolatban lenne kérdésem: -Astráknál a 60, vagy a 84 lovas SI motor a megbízhatóbb? (Tudom, hogy más szempontból a 84 lovas a favorit.) A gyári "tuning" nem csökkenti az élettartamot, ill. a hengerenkénti befecskendezés nem növeli meg a fenntartási költségeket? (Arra gondolok, hogy modern autóknál letilt az elektronika. ha kiesik egy henger, így a 4 befecskendező nem a megbízhatóságot növeli, hanem csak a hibalehetőséget, nem?)

Köszönettel:
p
(Bocsi, ha esetleg rossz helyre írom a kérdést, de olyan szerteágazó ez az oldal, hogy idő kell a feltérképezéshez!)

Van a családban mindkettő. Szerintem fenntartási költségekben nincs különbség. 82 lovas 1.4 Astra: DIS gyújtásos ami korszerűbbnek számít a 60 lovasénál (pl. nem kell gyújtási időpontot állítani), és nagyon megbízható szerkezet, szerintem a hibalehetőség is kisebb mert kevesebb részegységből áll. A 19 éve alatt és a több mint 200.000 km alatt egyszer sem hibásodott még meg! Az viszont igaz, ha egyszer majd valaha meghibásodik a javítása drágább lesz mint a 60 lovas esetében. A motor jellemzője, hogy kicsit kattogósabb a hangja mint a 60 lovasnak, de ez egyáltalán nem zavaró és legfőképpen nem hiba. Aki nem vár különösebb vezetési élményt az autótól és nyugodt vezetési stílusa van azoknak a 82 ló a legtöbb közlekedési helyzetre elég. Az autópálya tempót és az emelkedőket is elég jól bírja, bár az előzést itt már azért át kell gondolni. Tehát összességében nagyon jó, talán a lehető legjobb választás ez a motor átlagos családi igényekre. A 60 lovas is megbízható, de sokak számára az ma már gyengének számít az Astrában. A mai közlekedési ritmust nehezebb vele tartani. A Corsában viszont jobb ez a motor, az könnyebb. Ha a feleségednek veszitek akkor lehet a Corsa szimpatikusabb lenne neki, az kisebb ezért könnyebb vele parkolni, formailag is nőiesebb egyébként meg attól függjön a választás, hogy mekkora hely kell.

Link to comment
Megosztás:

Van a családban mindkettő. Szerintem fenntartási költségekben nincs különbség. 82 lovas 1.4 Astra: DIS gyújtásos ami korszerűbbnek számít a 60 lovasénál (pl. nem kell gyújtási időpontot állítani), és nagyon megbízható szerkezet, szerintem a hibalehetőség is kisebb mert kevesebb részegységből áll. A 19 éve alatt és a több mint 200.000 km alatt egyszer sem hibásodott még meg! Az viszont igaz, ha egyszer majd valaha meghibásodik a javítása drágább lesz mint a 60 lovas esetében. A motor jellemzője, hogy kicsit kattogósabb a hangja mint a 60 lovasnak, de ez egyáltalán nem zavaró és legfőképpen nem hiba. Aki nem vár különösebb vezetési élményt az autótól és nyugodt vezetési stílusa van azoknak a 82 ló a legtöbb közlekedési helyzetre elég. Az autópálya tempót és az emelkedőket is elég jól bírja, bár az előzést itt már azért át kell gondolni. Tehát összességében nagyon jó, talán a lehető legjobb választás ez a motor átlagos családi igényekre. A 60 lovas is megbízható, de sokak számára az ma már gyengének számít az Astrában. A mai közlekedési ritmust nehezebb vele tartani. A Corsában viszont jobb ez a motor, az könnyebb. Ha a feleségednek veszitek akkor lehet a Corsa szimpatikusabb lenne neki, az kisebb ezért könnyebb vele parkolni, formailag is nőiesebb egyébként meg attól függjön a választás, hogy mekkora hely kell.

Si motorból létezett elosztós is.

Link to comment
Megosztás:

  • 5 months later...

Tisztelt Mindenki ! 

Lenne egy F Astram eladóba nagyon jó állapotban 

1.4  benzines 44kw 

160300 km futott 

gyártási éve: 2002 utolsó széria amit kiadtak 

tavalyi évben lett Kompletten felújítva

további információk kapcsolat felvétel után. 

Akit érdekelne esetleg a válaszát előre is köszönöm. 

 

 

Link to comment
Megosztás:

  • 1 year later...

Sziasztok.

Nem vagyok benne biztos hogy jó helyen vagyok és nézzétek el nekem.

Hamarosan autó vásárlás tervezek. 

Mindig tetszettek az F Asztrák viszont ami számomra fontos lenne hogy mire figyeljek oda vásárláskor.

Fontos lenne hogy kombi legyen (sok a cucc) és hogy strapabíró motorral.

Lassan 40 évesen nem az számít hogy repüljön.. (autópálya 90 100 110) 

találtam egyet és pontosan tudom hogy sajnos 200 300 környékén csak vacakot veszek 

de ez mondjuk tetszik 

https://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_caravan_1.4_classic_start_gl_szervo-11321775

Vélemény????

 

Link to comment
Megosztás:

4 órája, R.Gabor írta:

Sziasztok.

Nem vagyok benne biztos hogy jó helyen vagyok és nézzétek el nekem.

Hamarosan autó vásárlás tervezek. 

Mindig tetszettek az F Asztrák viszont ami számomra fontos lenne hogy mire figyeljek oda vásárláskor.

Fontos lenne hogy kombi legyen (sok a cucc) és hogy strapabíró motorral.

Lassan 40 évesen nem az számít hogy repüljön.. (autópálya 90 100 110) 

találtam egyet és pontosan tudom hogy sajnos 200 300 környékén csak vacakot veszek 

de ez mondjuk tetszik 

https://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_caravan_1.4_classic_start_gl_szervo-11321775

Vélemény????

 

A kép alapján jól néz ki, de elég gyenge ez a motor kombiba, főleg ha sokat pakolsz. Elvisz A-ból B-be de erő nincs benne, előzés, hegymenet..stb. Nagyon kell pörgetni hogy valamennyire menjen.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 04. 04. at 18:01, R.Gabor írta:

Sziasztok.

Nem vagyok benne biztos hogy jó helyen vagyok és nézzétek el nekem.

Hamarosan autó vásárlás tervezek. 

Mindig tetszettek az F Asztrák viszont ami számomra fontos lenne hogy mire figyeljek oda vásárláskor.

Fontos lenne hogy kombi legyen (sok a cucc) és hogy strapabíró motorral.

Lassan 40 évesen nem az számít hogy repüljön.. (autópálya 90 100 110) 

találtam egyet és pontosan tudom hogy sajnos 200 300 környékén csak vacakot veszek 

de ez mondjuk tetszik 

https://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_caravan_1.4_classic_start_gl_szervo-11321775

Vélemény????

 

Picit erős eladási  ár(160.000 km  nem tudom - jó lenne látni ), mivel látszik a rendszám  ha megér neked kb 1000 Ftot  akkor az okmányirodában  kapsz az előéletéről  információt,  hogy az előző vizsgáknál mennyi  km volt benne, stb.Azért írtam 1000 Ft- ot mert egy frsz lekérdezésért nem fizetsz ennyit-ill egy db ért nem  éri meg bemenni- a 1818as  kormányzati ügyfélvonal több információt ad a    részletekről(időpontfoglalásl, de magát a rendszámot csak személyesen tudod lekérdezni, díjfizetés mellett, ha csak a frsz és hogy min van rajta ill

van e biztosítás fizetve, forgalomban van -e , akkor ügyfélkapu-s fiókkal havonta tud bárki kutakodni max 15 alkalommal . ) 

Módosítva : webshark
Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...
  • 2 years later...

Opel Astra F-et szeretnék vásárolni 2020-ban. Benzines, manuális váltós, csapott hátút.

Megpróbálnék olyat választani, aminek a gyártási éve a legkorábbi.

A Wikipédia azt írja: https://hu.wikipedia.org/wiki/Opel_Astra_F

"... megjelentek az EcoTec 16 szelpes motorok. (Ezen motortípus kezdetekben jóval alulmúlta a korábbi 8 szelepes motorokat hiszen azok ekkor már kiforrott stabil koncepciót és megbízhatóságot jelentettek pl. C16NZ. Sajnos, csak a G Astra szériában sikerült az EcoTec motorokat kiforrott, üzembiztos motorrá tenni. Korai EcoTec motorok jellemző hibája az igen magas olajfogyasztás és relatív kis gyorsulási értékhez párosuló nagy fogyasztás). "

Ez tényleg igaz, hogy a 1993 után gyártott EcoTec motorok az F-szériában problémásak? Mi a helyzet az Astra Classic 2-vel (1999-2002), ott maradt minden a régi?

Ha látok egy hírdetést, hogyan tudom meghatározni, hogy milyen motor van az Astrában?

 

Módosítva : JohnVonAstra
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, JohnVonAstra írta:

Opel Astra F-et szeretnék vásárolni 2020-ban. Benzines, manuális váltós, csapott hátút.

Megpróbálnék olyat választani, aminek a gyártási éve a legkorábbi.

A Wikipédia azt írja: https://hu.wikipedia.org/wiki/Opel_Astra_F

"... megjelentek az EcoTec 16 szelpes motorok. (Ezen motortípus kezdetekben jóval alulmúlta a korábbi 8 szelepes motorokat hiszen azok ekkor már kiforrott stabil koncepciót és megbízhatóságot jelentettek pl. C16NZ. Sajnos, csak a G Astra szériában sikerült az EcoTec motorokat kiforrott, üzembiztos motorrá tenni. Korai EcoTec motorok jellemző hibája az igen magas olajfogyasztás és relatív kis gyorsulási értékhez párosuló nagy fogyasztás). "

Ez tényleg igaz, hogy a 1993 után gyártott EcoTec motorok az F-szériában problémásak? Mi a helyzet az Astra Classic 2-vel (1999-2002), ott maradt minden a régi?

Ha látok egy hírdetést, hogyan tudom meghatározni, hogy milyen motor van az Astrában?

 

Nem tudok nyilatkozni az Ecotec motorokkal kapcsolatban, mert nekem 8 szelepes volt. A hirdetésekben a motort a köbcenti-lóerőból/kilowattból tudod kikeresni például ebben a leírásban szereplő listából:https://hu.wikipedia.org/wiki/Opel_Astra_F  Például ez : https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/opel/astra_f/opel_astra_f_1_4_16v_gl-15622801 1.4-es és 66KWatt, ami ugye a listából kikeresve: X14XE.

 

Link to comment
Megosztás:

Igazából a nagyobb olajfogyasztás az X16XEL motorra jellemző leginkább, a többinél nem jelentkezik annyira ez a probléma. Az Ecotec motoroknál (x-el kezdődő motorkód) jelent meg viszont először a kipufogógáz visszavezető szelep (EGR vagy AGR), ami újfajta, addig nem ismert problémát jelentett (szívósor elkokszolódása)

Link to comment
Megosztás:

Idézet Tgabika76-tól:

"Igazából a nagyobb olajfogyasztás az X16XEL motorra jellemző leginkább, a többinél nem jelentkezik annyira ez a probléma."

 

Nekem ez a mondat úgy jön le, hogy a 1,4-es ugyanilyen motor (X14XE / juni 1996- dec 1998) nem olajfogyasztás problémás. Jól értem?

Láttam a neten, hogy létezik EGR kiiktató kit, amivel a visszavezetést lehet deaktiválni, hogy a motor élettartamát megnövelje az ember (gondolom, hogy ezzel megelőzze e kokszosodást). Hazánkban is csináltak ilyet a tulajdonosok?

Link to comment
Megosztás:

3 órája, JohnVonAstra írta:

Idézet Tgabika76-tól:

"Igazából a nagyobb olajfogyasztás az X16XEL motorra jellemző leginkább, a többinél nem jelentkezik annyira ez a probléma."

 

Nekem ez a mondat úgy jön le, hogy a 1,4-es ugyanilyen motor (X14XE / juni 1996- dec 1998) nem olajfogyasztás problémás. Jól értem?

Láttam a neten, hogy létezik EGR kiiktató kit, amivel a visszavezetést lehet deaktiválni, hogy a motor élettartamát megnövelje az ember (gondolom, hogy ezzel megelőzze e kokszosodást). Hazánkban is csináltak ilyet a tulajdonosok?

Igen, akinek problémája van az Egr szeleppel, az ki szokta iktatni, ami egy "lefalazás" zárt lemez-tömítés kerül oda, ahol eddig átjárható volt a csatorna. Mivel motortípusonként változó, de előfordul hogy ezt a mutatványt a motorvezérlő hibalámpával jutalmazza létezik egy "EGR emulátor" nevű elektronika, ami a motorvezérlőt becsapja a hibakódok generálását megszünteti. De alapesetben ha nem okoz problémát az EGR-szelep nem iktatják ki, mert minek.  A probléma általában az hogy a kokszosodás miatt a szelepnyitott állapotban megragad, és részterheléskor is túl sok kipufogó gázt enged vissza a motorba ami ettől rángat.  

Link to comment
Megosztás:

Kezdek a mélyére kerülni a F-Astra motortípusainak erdejében.

Azt írja a német wikipédia a nem EcoTec 1,6 l-es X16SZ kódnevű  8 szelepes motor szócikkében, hogy

"Im Oktober 2000 wurde der Z16SE eingeführt, der immer noch denselben Motorblock hatte. Dieser Motor ist mit einer Mehrpunkteinspritzung ausgestattet, die eine Abgasnorm von D4 ermöglichte. Die Leistung wurde auf 62 kW (84 PS) angehoben. Dieser Motor wurde im Astra G, Meriva und Combo eingesetzt. "

Szabadfordításban: 2000 októberében vezették be az Z16SE kódnevű motort a gyártásba, amely még mindig a X16SZ motorblokkot használ, de már egy többpont-benzinbefecskendezővel van felszerelve, amivel a D4-es környezetvédelmi normát tudja tartani. A teljesítmégy 62KW-ra nőtt. Ez a motor az Astra G, Meriva és Combo-kba lett beépítve.

A kérdésem az, hogy ha ugyanaz a vas, akkor elvileg be lehet szerelni egy régebbi X16SZ motoros F-Astrába ezt a befecskendező rendszert, hogy egészségesebb levegőt fújjon ki és kicsit több lőerő legyen?

Módosítva : JohnVonAstra
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, JohnVonAstra írta:

Kezdek a mélyére kerülni a F-Astra motortípusainak erdejében.

Azt írja a német wikipédia a nem EcoTec 1,6 l-es X16SZ kódnevű  8 szelepes motor szócikkében, hogy

"Im Oktober 2000 wurde der Z16SE eingeführt, der immer noch denselben Motorblock hatte. Dieser Motor ist mit einer Mehrpunkteinspritzung ausgestattet, die eine Abgasnorm von D4 ermöglichte. Die Leistung wurde auf 62 kW (84 PS) angehoben. Dieser Motor wurde im Astra G, Meriva und Combo eingesetzt. "

Szabadfordításban: 2000 októberében vezették be az Z16SE kódnevű motort a gyártásba, amely még mindig a X16SZ motorblokkot használ, de már egy többpont-benzinbefecskendezővel van felszerelve, amivel a D4-es környezetvédelmi normát tudja tartani. A teljesítmégy 62KW-ra nőtt. Ez a motor az Astra G, Meriva és Combo-kba lett beépítve.

A kérdésem az, hogy ha ugyanaz a vas, akkor elvileg be lehet szerelni egy régebbi X16SZ motoros F-Astrába ezt a befecskendező rendszert, hogy egészségesebb levegőt fújjon ki és kicsit több lőerő legyen?

Z16SE Merivában és Comboban, meg G Astrában volt. Igen, alapjaiban ez egy X16SZ hengerenkénti befecskendezővel, alu kartrerrel, módosított szívócsonkkal, elektromos folytószeleppel és leömlővel egybeépített katalizátorral. Nem lenne egyszerű F Astrába adaptálni, pedig itt még nem volt CanBus.

Valamit még biztosan változtattak, mert nagyjából 200k km körül elkezdenek leragadni az olajlehúzó gyűrűk, meg bebólogatni a dugattyúk. Véletlenül pont egy X16SZ-s Astránk meg egy Z16SE-s Merivánk van.

Jó az SE, mert fürge de többet eszik. Ha megbízható, strapabíró motor kell, akkor X16SZ vagy SZR. Ha fürge Astra kell, akkor meg C16SE, ha már egyhat. Az majdnem mindenre elég.

Link to comment
Megosztás:

Mostmár akkor egy picit átlógok az Astra G-be (de a blokk még Astra F...). Szóval az X16SZ olajlehúzó gyűrűs problémát és a bólogató dugattyúkat hogyan lehet megelőzni? Ha vennék egy 316E km-es ilyen motorral szerelt Astrát, aminek bizonytalan az előélete, akkor a vezérműszíj után az általad említett hibákat is javítsam (javíttassam) ki?

Link to comment
Megosztás:

6 órája, JohnVonAstra írta:

Mostmár akkor egy picit átlógok az Astra G-be (de a blokk még Astra F...). Szóval az X16SZ olajlehúzó gyűrűs problémát és a bólogató dugattyúkat hogyan lehet megelőzni? Ha vennék egy 316E km-es ilyen motorral szerelt Astrát, aminek bizonytalan az előélete, akkor a vezérműszíj után az általad említett hibákat is javítsam (javíttassam) ki?

Ezek szerint nem pontosan fogalmaztam, a gyűrűgond a Z16SE motornál jön elő. Az SZ motoroknál erről nem tudok, a 127xxxkm-es SZ az Astrában, nemrég levettem a szelepfedelet más miatt, na az ugyanúgy néz ki, mint 2,5 évvel ezelőtt 75xxxkm-nél.

Erősen megbontásos a történet, motor ki->állvány->miszlikbe. Utána mérés/szemrevételezés. Ha elöl-hátul széles húzásnyom van a dugattyú falán, akkor jó eséllyel mehet a henger felfúrni, a gazda meg rendelhet dugattyúszettet (is), míg elkészül.

Nem adtam össze konkrétan mert nagy a szórás árakban és gépműhelyben is, de valahol 200 ezer HUF magasságában lesz a vége.

Link to comment
Megosztás:

Én kavarodtam össze a kódnevekben. Tehát a lényeg, hogy ha veszek egy G Astrát az F-es Blokkal, ami már multispricc de erősebb, akkor várható az olajlehúzós dolog.

Viszont egy nagyon jó dolog van, hogy nincsen a hengerfalon kis zsebecskék gravírozva, tehát, egy gépműhely "csak" felfúrja/hónolja és már meg is van a dolog.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, JohnVonAstra írta:

ha veszek egy G Astrát az F-es Blokkal, ami már multispricc de erősebb, akkor várható az olajlehúzós dolog.

Igen, sajnos. Habár erről G Astra tulajdonosokat kellene megkérdezned, én a facse csoportban többször is olvastam a közelmúltban, hogy így jártak.

 G Astrában kétféle 1.6 8V motor volt, a jó öreg X16SZ/R, azzal nincs gond, de legalább nem erős. A másik a Z16SE. Azonnal látszik ránézésre, hogy melyik melyik.

Arra már gondoltam, hogy mi lenne, ha egy keveset futott X16SZ-re felszórnám a Z16SE szettet, igazából minden adott hozzá. A fontos jeladók már meglévő technikai furatokat használnak. Ja de, tudom: a vízhőfokjeladó ennél is (meg a régebbi SE-kben is) a DIS kocka alatt van a hengerfejben, és nem a  szívócsonkban mint a régebbiekben.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.