voszi Elküldve Július29, 2013 Elküldve Július29, 2013 Köszi. Ez jó. Ez a xer motor egyre jobb. Nem lehet, hogy pl. azért van másik cikkszàmon, mert mondjuk ki van jobban egyensúlyozva, akàr ugyanaz az alkatrész? Az élettartam ilyen relatíve kicsi terheléseken főképp a kiegyensúlyozàstól függ. Apropó és balansztengelyek vannak az x20xer-ben? A xev motor a g asztràban tartalmazza.
tgabika76 Elküldve Július29, 2013 Elküldve Július29, 2013 Apropó és balansztengelyek vannak az x20xer-ben? A xev motor a g asztràban tartalmazza.Hát ezzel majdnem megfogtál, ugyanis külön sehol nem találni ilyen balansztengelyeket még X20XEV-hez sem. Aztán kiderült hogy csak olajteknővel együtt van, és csak a késői X20XEV motoroknál, azoknál amik alu olajteknősek. X20XER-ben nincsen balansztengely, és az olajteknője sem alumínium. De hogy ne legyen olyan egyszerű az élet, azért ez az X20XER olajteknő nem egyezik meg a régebbi X20XEV acél olajteknőjével sem, legalábbis cikkszám szerint ez is más. Viszont az is érdekes hogy ezeket a kiegyenlítő tengelyeket meg ha minden igaz fogaskerék hajtja a főtengelyről, és hiába van kétféle X20XEV balansztengellyel és anélkül, más-más olajteknővel, de a főtengelyük mégis megegyezik, tehát elvileg a régebbibe is be lehet rakni a kiegyenlítőtengelyt.Egyébként nemcsak az X20XER-ből, de a turbókból is kivették a balansztengelyt (Z20LEH-ból biztosan), talán ettől tud magasabb fordulatszámon forogni?
voszi Elküldve Július29, 2013 Elküldve Július29, 2013 A balansztengelyes mókát a Z20LET sztorimnál végignyomtam. Az X20XEV-ben [Astra G] van, a Z20LET-ben van. A Z20LEH-ben nincs. Ezt a LEH keretet kellett a helyére tenni a Z20LET-nek. Egyébként semmit se hozott, még 1 lóerőt se tudtam kimérni, noha 3-5 LE-t írtak a gyári 200 LE-höz. (De ekkor már 280 LE felett voltam.) A balansztengely lényegében egy kényelmi eszköz, a sor 4 henger zötyögését egyenlíti ki (úgy, ahogy). A fő gond vele, hogy kétszeres főtengely fordulaton forgó (két) tengely, azaz mondjuk 6000-nél 12000-rel forog, s.í.t. Nyilván a magas fordulatok emiatt kissé korlátozottabbak lehetnek (amennyire ez a balansztengely bírja a magas fordulatokat, mert ugye mondjuk 8000-en forgó főtengelynél már 16000-et forog a két balansz - az meg ugye elég sok).
voszi Elküldve Július29, 2013 Elküldve Július29, 2013 Akkor szedjük össze, amit tudunk (meg amit nem): X20XEV X20XER ======================================================================================== Motorblokk ? ? (azonos?) Szívósor Azonos Azonos Pillangószelep ? (átmérője?) ? (átmérője?) Hengerfej Azonos Azonos Vezérműtengely Emelés Eltérő, 9,2mm Eltérő, 10,6mm Duráció Eltérő, 256/256 Eltérő, 260/266 (csekkolni kell még!) Vezérműtengely csapágyazás ? ? Vezérműtengely leszorító csavarok ? ? Szívószelepek ? ? Kipufogó szelepek ? ? Gyújtás ? ? Főtengely Balanszt. fogaskerékkel Balanszt. fogaskerék nélkül (tömege?) Főtengely csapágyazás ? ? Főtengely leszorító csavarok ? ? Hajtókar Eltérő (tömege?) Eltérő (azonos C20XE-vel) Hajtókarcsapágy Eltérő Eltérő (erősebb?) Hajtókar csavarok ? ? (azonos C20XE-vel?) Dugattyú Eltérő Eltérő (azonos C20XE-vel) Dugattyútengely Eltérő Eltérő (azonos C20XE-vel) Balansztengely Eltérő, van Eltérő, nincs Olajteknő Eltérő, alumínium Eltérő, acél (acél? C20XE?) Leömlő Eltérő (anyaga, tömege?) Eltérő (anyaga, tömege, kialakítása?) Olajpumpa ? ? Ojahűtő Eltérő, nincs Eltérő, van
voszi Elküldve Július29, 2013 Elküldve Július29, 2013 Na javítottam ezt, azt. Valaki a C20XE-t is mellé szerkeszthetné.....
voszi Elküldve Július29, 2013 Elküldve Július29, 2013 itt látszanak a MAHLE X20XER dugók: http://www.mk3oc.com/forum/showthread.php?52213-ecowreck-X20XER-Cams-and-matching-pistons-FS
tgabika76 Elküldve Július29, 2013 Elküldve Július29, 2013 Akkor szedjük össze, amit tudunk (meg amit nem): X20XEV X20XER ======================================================================================== Motorblokk ? ? (azonos?) Ez szvsz sose fog kiderülni, külön motorblokk már nem kapható EPC szerint csak fűzött motor, az meg ugye nem egyezik. Szívósor Azonos Azonos Pillangószelep ? (átmérője?) ? (átmérője?) A pillangószelep-ház megegyezik, így gondolom a pillangószelep is. Az átmérőjét nem sikerült kiderítenem. Hengerfej Azonos Azonos Vezérműtengely Emelés Eltérő, 9,2mm Eltérő, 10,6mm Duráció Eltérő, 256/256 Eltérő, 260/266 (csekkolni kell még!) Ezt én másképp tudom, X20XER-nél 265/265 Vezérműtengely csapágyazás ? ? Vezérműtengely leszorító csavarok ? ? A csavarok megegyeznek, M6x40 torx csavar kell mindkét motorhoz. Szívószelepek ? ? Kipufogó szelepek ? ? Az összes szelep (szívó- és kipufogó is) megegyezik. Gyújtás ? ? Főtengely Balanszt. fogaskerékkel Balanszt. fogaskerék nélkül (tömege?) Főtengely csapágyazás ? ? Főtengely leszorító csavarok ? ? Ez is megegyezik, M10x64 torx. Hajtókar Eltérő (tömege?) Eltérő (azonos C20XE-vel) Hajtókarcsapágy Eltérő Eltérő (erősebb?) Hajtókar csavarok ? ? (azonos C20XE-vel?) Megegyezik, de jó hozzá az összes hosszú löketű OHC motoré a C20NE-től az X22XE-n át a 16D-ig. A C20XE-é is természetesen. Dugattyú Eltérő Eltérő (azonos C20XE-vel) X20XER-nél a dugattyú alapvetően valóban azonos a C20XE-vel, de a szelepeknek kialakított mélyedés 3.7mm-re van növelve a nagyobb szelepnyitás miatt. Dugattyútengely Eltérő Eltérő (azonos C20XE-vel) Balansztengely Eltérő, van Eltérő, nincs Olajteknő Eltérő, alumínium Eltérő, acél (acél? C20XE?) Leömlő Eltérő (anyaga, tömege?) Eltérő (anyaga, tömege, kialakítása?) Olajpumpa ? ? Különbözik, az X20XER olajpumpája a Z20LEL és Z20LER motorokéval egyezik meg. Olajhűtő Eltérő, nincs Eltérő, van Egyelőre ennyivel tudtam kiegészíteni, ha sikerül még valamit kiderítenem akkor beírom. 1
spzoli Elküldve Július29, 2013 Elküldve Július29, 2013 A kartert majd megnézem milyen az xer-en. A leömlője 4-2-1, de nem olyan mint a c20xeé.
hakapeszimaki Elküldve Július29, 2013 Elküldve Július29, 2013 A 160 paci 99%-át hozhatod: tengely+leömlő+program. Nekem központi injektoros 1.6-ból sikerült csinálni 72.6kw-ot padon mérve. Sokan rongáltak szívócső formákkal,átmérőkkel,meg port formákkal és sűrítési viszonyokkal,ami különbözik egy c16se-nél,de ezek szerint szinte semmit nem jelent.
voszi Elküldve Július30, 2013 Elküldve Július30, 2013 A 160 paci 99%-át hozhatod: tengely+leömlő+program. Nekem központi injektoros 1.6-ból sikerült csinálni 72.6kw-ot padon mérve. Sokan rongáltak szívócső formákkal,átmérőkkel,meg port formákkal és sűrítési viszonyokkal,ami különbözik egy c16se-nél,de ezek szerint szinte semmit nem jelent. azért jó tudni, miben mi van.... még ha egyes elemek alap esetben nem tűnnek fontosnak.
voszi Elküldve Július30, 2013 Elküldve Július30, 2013 Egész jól állunk: X20XEV X20XER ========================================================================================================== Motorblokk ? ? (azonos? sose tudjuk meg... :D) Szívósor Azonos Azonos Pillangószelep Azonos (átmérője?) Azonos Hengerfej Azonos Azonos Vezérműtengely Emelés Eltérő, 9,2mm Eltérő, 10,6mm Duráció Eltérő, 256/256 Eltérő, 265/265 Vezérműtengely csapágyazás ? ? Vezérműtengely leszorító csavarok Azonos, M6x40 torx Azonos Szívószelepek Azonos Azonos Kipufogó szelepek Azonos Azonos Gyújtás ? ? Főtengely Eltérő, balanszt.fog.k. Eltérő, balanszt. fogaskerék nélkül (tömege?) Főtengely csapágyazás ? ? Főtengely leszorító csavarok Azonos, M10x64, torx Azonos Hajtókar Eltérő (tömege?) Eltérő (azonos C20XE-vel) Hajtókarcsapágy Eltérő Eltérő (erősebb?) Hajtókar csavarok Azonos (méret?) Azonos Dugattyú Eltérő Eltérő (C20XE dugó, 3,7mm-es zsebekkel) Dugattyútengely Eltérő Eltérő (azonos C20XE-vel) Balansztengely Eltérő, van Eltérő, nincs Olajteknő Eltérő, alumínium Eltérő, acél (acél? C20XE?) Leömlő Eltérő (anyaga, tömege?) Eltérő (anyaga, tömege, kialakítása?) Olajpumpa Eltérő, normál Eltérő, erősített (Z20LET-tel azonos) Olajhűtő Eltérő, nincs Eltérő, van
tgabika76 Elküldve Július30, 2013 Elküldve Július30, 2013 Na még: a főtengely mindegyiknél 5 helyen csapágyazott, de a végén levő szíjtárcsa nem azonos: az XER-nek 2.5mm-rel nagyobb a belső átmérője. Olajteknő acél ugyan, de nem egyezik meg a C20XE-ével (sőt semelyik másikkal sem. Nem egészen világos de állítólag de vannak benne valami hegesztett áramlásterelők hogy gyors terhelésváltásnál se szívjon levegőt az olajpumpa). Motorvezérlés viszont megegyezik, mindkettőben ugyanaz a Siemens Simtec 70 van, sőt jó hozzá az X18XE1-é is. Gyújtógyertya ugyanaz az FLR8LDCU kell mindkettőbe, ahogy a Z20LET-be is, gyújtás oldalon ezek szerint nincs sok különbség.
spzoli Elküldve Július30, 2013 Elküldve Július30, 2013 Vezérlés szettről mit tudsz? Asszem más cikkszámon vannak..?
tgabika76 Elküldve Július31, 2013 Elküldve Július31, 2013 Igen, cikkszám szerint különböznek, de sajna nem sikerült kiderítenem hogy mi a tényleges különbség. :(
Alex75 Elküldve Augusztus3, 2013 Elküldve Augusztus3, 2013 Igen, cikkszám szerint különböznek, de sajna nem sikerült kiderítenem hogy mi a tényleges különbség. :( A feszítőgörgő kicsit szélesebb az xer-nél.
Alex75 Elküldve Augusztus3, 2013 Elküldve Augusztus3, 2013 Egész jól állunk: X20XEV X20XER ========================================================================================================== Azonos Azonos Vezérműtengely Emelés Eltérő, 9,2mm Eltérő, 10,6mm Duráció Eltérő, 256/256 Eltérő, 265/265 Biztosak vagytok abban, hogy az xev 256-ban nyit? Csak mert arra tippelek, hogy a c18xe tengely 256-258fokos a 10,2-es emeléshez...
tgabika76 Elküldve Augusztus3, 2013 Elküldve Augusztus3, 2013 Hát én láttam olyan forrást is ami szerint 252, de csak egy ilyen volt, a legtöbb helyen 256-ot írnak.
forumadmin Elküldve Október10, 2013 Szerző Elküldve Október10, 2013 http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_2.0_16v_opc_sport-7294506
voszi Elküldve Október12, 2013 Elküldve Október12, 2013 ez is van: http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra/opel_astra_2.0_16v_opc-7298506 erről egy rakat dolog hiányzik: http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_opc_2.0_16v_opc_160le_vezetett-7112495 erről is: http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_2.0_16v_opc-7251773
Gelko Elküldve Október16, 2013 Elküldve Október16, 2013 Tetszik http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_opc_limited-7279312
Recommended Posts