voszi Elküldve Július29, 2013 Megoszt Elküldve Július29, 2013 Köszi. Ez jó. Ez a xer motor egyre jobb. Nem lehet, hogy pl. azért van másik cikkszàmon, mert mondjuk ki van jobban egyensúlyozva, akàr ugyanaz az alkatrész? Az élettartam ilyen relatíve kicsi terheléseken főképp a kiegyensúlyozàstól függ. Apropó és balansztengelyek vannak az x20xer-ben? A xev motor a g asztràban tartalmazza. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Július29, 2013 Megoszt Elküldve Július29, 2013 Apropó és balansztengelyek vannak az x20xer-ben? A xev motor a g asztràban tartalmazza.Hát ezzel majdnem megfogtál, ugyanis külön sehol nem találni ilyen balansztengelyeket még X20XEV-hez sem. Aztán kiderült hogy csak olajteknővel együtt van, és csak a késői X20XEV motoroknál, azoknál amik alu olajteknősek. X20XER-ben nincsen balansztengely, és az olajteknője sem alumínium. De hogy ne legyen olyan egyszerű az élet, azért ez az X20XER olajteknő nem egyezik meg a régebbi X20XEV acél olajteknőjével sem, legalábbis cikkszám szerint ez is más. Viszont az is érdekes hogy ezeket a kiegyenlítő tengelyeket meg ha minden igaz fogaskerék hajtja a főtengelyről, és hiába van kétféle X20XEV balansztengellyel és anélkül, más-más olajteknővel, de a főtengelyük mégis megegyezik, tehát elvileg a régebbibe is be lehet rakni a kiegyenlítőtengelyt.Egyébként nemcsak az X20XER-ből, de a turbókból is kivették a balansztengelyt (Z20LEH-ból biztosan), talán ettől tud magasabb fordulatszámon forogni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Július29, 2013 Megoszt Elküldve Július29, 2013 A balansztengelyes mókát a Z20LET sztorimnál végignyomtam. Az X20XEV-ben [Astra G] van, a Z20LET-ben van. A Z20LEH-ben nincs. Ezt a LEH keretet kellett a helyére tenni a Z20LET-nek. Egyébként semmit se hozott, még 1 lóerőt se tudtam kimérni, noha 3-5 LE-t írtak a gyári 200 LE-höz. (De ekkor már 280 LE felett voltam.) A balansztengely lényegében egy kényelmi eszköz, a sor 4 henger zötyögését egyenlíti ki (úgy, ahogy). A fő gond vele, hogy kétszeres főtengely fordulaton forgó (két) tengely, azaz mondjuk 6000-nél 12000-rel forog, s.í.t. Nyilván a magas fordulatok emiatt kissé korlátozottabbak lehetnek (amennyire ez a balansztengely bírja a magas fordulatokat, mert ugye mondjuk 8000-en forgó főtengelynél már 16000-et forog a két balansz - az meg ugye elég sok). Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Július29, 2013 Megoszt Elküldve Július29, 2013 Akkor szedjük össze, amit tudunk (meg amit nem): X20XEV X20XER ======================================================================================== Motorblokk ? ? (azonos?) Szívósor Azonos Azonos Pillangószelep ? (átmérője?) ? (átmérője?) Hengerfej Azonos Azonos Vezérműtengely Emelés Eltérő, 9,2mm Eltérő, 10,6mm Duráció Eltérő, 256/256 Eltérő, 260/266 (csekkolni kell még!) Vezérműtengely csapágyazás ? ? Vezérműtengely leszorító csavarok ? ? Szívószelepek ? ? Kipufogó szelepek ? ? Gyújtás ? ? Főtengely Balanszt. fogaskerékkel Balanszt. fogaskerék nélkül (tömege?) Főtengely csapágyazás ? ? Főtengely leszorító csavarok ? ? Hajtókar Eltérő (tömege?) Eltérő (azonos C20XE-vel) Hajtókarcsapágy Eltérő Eltérő (erősebb?) Hajtókar csavarok ? ? (azonos C20XE-vel?) Dugattyú Eltérő Eltérő (azonos C20XE-vel) Dugattyútengely Eltérő Eltérő (azonos C20XE-vel) Balansztengely Eltérő, van Eltérő, nincs Olajteknő Eltérő, alumínium Eltérő, acél (acél? C20XE?) Leömlő Eltérő (anyaga, tömege?) Eltérő (anyaga, tömege, kialakítása?) Olajpumpa ? ? Ojahűtő Eltérő, nincs Eltérő, van Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Július29, 2013 Megoszt Elküldve Július29, 2013 Van még mit összeszedni.... Na túrjunk! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Július29, 2013 Megoszt Elküldve Július29, 2013 Na javítottam ezt, azt. Valaki a C20XE-t is mellé szerkeszthetné..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Július29, 2013 Megoszt Elküldve Július29, 2013 itt látszanak a MAHLE X20XER dugók: http://www.mk3oc.com/forum/showthread.php?52213-ecowreck-X20XER-Cams-and-matching-pistons-FS Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Július29, 2013 Megoszt Elküldve Július29, 2013 Akkor szedjük össze, amit tudunk (meg amit nem): X20XEV X20XER ======================================================================================== Motorblokk ? ? (azonos?) Ez szvsz sose fog kiderülni, külön motorblokk már nem kapható EPC szerint csak fűzött motor, az meg ugye nem egyezik. Szívósor Azonos Azonos Pillangószelep ? (átmérője?) ? (átmérője?) A pillangószelep-ház megegyezik, így gondolom a pillangószelep is. Az átmérőjét nem sikerült kiderítenem. Hengerfej Azonos Azonos Vezérműtengely Emelés Eltérő, 9,2mm Eltérő, 10,6mm Duráció Eltérő, 256/256 Eltérő, 260/266 (csekkolni kell még!) Ezt én másképp tudom, X20XER-nél 265/265 Vezérműtengely csapágyazás ? ? Vezérműtengely leszorító csavarok ? ? A csavarok megegyeznek, M6x40 torx csavar kell mindkét motorhoz. Szívószelepek ? ? Kipufogó szelepek ? ? Az összes szelep (szívó- és kipufogó is) megegyezik. Gyújtás ? ? Főtengely Balanszt. fogaskerékkel Balanszt. fogaskerék nélkül (tömege?) Főtengely csapágyazás ? ? Főtengely leszorító csavarok ? ? Ez is megegyezik, M10x64 torx. Hajtókar Eltérő (tömege?) Eltérő (azonos C20XE-vel) Hajtókarcsapágy Eltérő Eltérő (erősebb?) Hajtókar csavarok ? ? (azonos C20XE-vel?) Megegyezik, de jó hozzá az összes hosszú löketű OHC motoré a C20NE-től az X22XE-n át a 16D-ig. A C20XE-é is természetesen. Dugattyú Eltérő Eltérő (azonos C20XE-vel) X20XER-nél a dugattyú alapvetően valóban azonos a C20XE-vel, de a szelepeknek kialakított mélyedés 3.7mm-re van növelve a nagyobb szelepnyitás miatt. Dugattyútengely Eltérő Eltérő (azonos C20XE-vel) Balansztengely Eltérő, van Eltérő, nincs Olajteknő Eltérő, alumínium Eltérő, acél (acél? C20XE?) Leömlő Eltérő (anyaga, tömege?) Eltérő (anyaga, tömege, kialakítása?) Olajpumpa ? ? Különbözik, az X20XER olajpumpája a Z20LEL és Z20LER motorokéval egyezik meg. Olajhűtő Eltérő, nincs Eltérő, van Egyelőre ennyivel tudtam kiegészíteni, ha sikerül még valamit kiderítenem akkor beírom. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Július29, 2013 Megoszt Elküldve Július29, 2013 A kartert majd megnézem milyen az xer-en. A leömlője 4-2-1, de nem olyan mint a c20xeé. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Július29, 2013 Megoszt Elküldve Július29, 2013 A 160 paci 99%-át hozhatod: tengely+leömlő+program. Nekem központi injektoros 1.6-ból sikerült csinálni 72.6kw-ot padon mérve. Sokan rongáltak szívócső formákkal,átmérőkkel,meg port formákkal és sűrítési viszonyokkal,ami különbözik egy c16se-nél,de ezek szerint szinte semmit nem jelent. Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Július30, 2013 Megoszt Elküldve Július30, 2013 A 160 paci 99%-át hozhatod: tengely+leömlő+program. Nekem központi injektoros 1.6-ból sikerült csinálni 72.6kw-ot padon mérve. Sokan rongáltak szívócső formákkal,átmérőkkel,meg port formákkal és sűrítési viszonyokkal,ami különbözik egy c16se-nél,de ezek szerint szinte semmit nem jelent. azért jó tudni, miben mi van.... még ha egyes elemek alap esetben nem tűnnek fontosnak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Július30, 2013 Megoszt Elküldve Július30, 2013 Egész jól állunk: X20XEV X20XER ========================================================================================================== Motorblokk ? ? (azonos? sose tudjuk meg... :D) Szívósor Azonos Azonos Pillangószelep Azonos (átmérője?) Azonos Hengerfej Azonos Azonos Vezérműtengely Emelés Eltérő, 9,2mm Eltérő, 10,6mm Duráció Eltérő, 256/256 Eltérő, 265/265 Vezérműtengely csapágyazás ? ? Vezérműtengely leszorító csavarok Azonos, M6x40 torx Azonos Szívószelepek Azonos Azonos Kipufogó szelepek Azonos Azonos Gyújtás ? ? Főtengely Eltérő, balanszt.fog.k. Eltérő, balanszt. fogaskerék nélkül (tömege?) Főtengely csapágyazás ? ? Főtengely leszorító csavarok Azonos, M10x64, torx Azonos Hajtókar Eltérő (tömege?) Eltérő (azonos C20XE-vel) Hajtókarcsapágy Eltérő Eltérő (erősebb?) Hajtókar csavarok Azonos (méret?) Azonos Dugattyú Eltérő Eltérő (C20XE dugó, 3,7mm-es zsebekkel) Dugattyútengely Eltérő Eltérő (azonos C20XE-vel) Balansztengely Eltérő, van Eltérő, nincs Olajteknő Eltérő, alumínium Eltérő, acél (acél? C20XE?) Leömlő Eltérő (anyaga, tömege?) Eltérő (anyaga, tömege, kialakítása?) Olajpumpa Eltérő, normál Eltérő, erősített (Z20LET-tel azonos) Olajhűtő Eltérő, nincs Eltérő, van Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Július30, 2013 Megoszt Elküldve Július30, 2013 Injektor is ugyan az a piros mindkettőben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Július30, 2013 Megoszt Elküldve Július30, 2013 Na még: a főtengely mindegyiknél 5 helyen csapágyazott, de a végén levő szíjtárcsa nem azonos: az XER-nek 2.5mm-rel nagyobb a belső átmérője. Olajteknő acél ugyan, de nem egyezik meg a C20XE-ével (sőt semelyik másikkal sem. Nem egészen világos de állítólag de vannak benne valami hegesztett áramlásterelők hogy gyors terhelésváltásnál se szívjon levegőt az olajpumpa). Motorvezérlés viszont megegyezik, mindkettőben ugyanaz a Siemens Simtec 70 van, sőt jó hozzá az X18XE1-é is. Gyújtógyertya ugyanaz az FLR8LDCU kell mindkettőbe, ahogy a Z20LET-be is, gyújtás oldalon ezek szerint nincs sok különbség. Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Július30, 2013 Megoszt Elküldve Július30, 2013 Vezérlés szettről mit tudsz? Asszem más cikkszámon vannak..? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Július31, 2013 Megoszt Elküldve Július31, 2013 Igen, cikkszám szerint különböznek, de sajna nem sikerült kiderítenem hogy mi a tényleges különbség. :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Augusztus3, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus3, 2013 Igen, cikkszám szerint különböznek, de sajna nem sikerült kiderítenem hogy mi a tényleges különbség. :( A feszítőgörgő kicsit szélesebb az xer-nél. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Augusztus3, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus3, 2013 Egész jól állunk: X20XEV X20XER ========================================================================================================== Azonos Azonos Vezérműtengely Emelés Eltérő, 9,2mm Eltérő, 10,6mm Duráció Eltérő, 256/256 Eltérő, 265/265 Biztosak vagytok abban, hogy az xev 256-ban nyit? Csak mert arra tippelek, hogy a c18xe tengely 256-258fokos a 10,2-es emeléshez... Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Augusztus3, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus3, 2013 Hát én láttam olyan forrást is ami szerint 252, de csak egy ilyen volt, a legtöbb helyen 256-ot írnak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
forumadmin Elküldve Október10, 2013 Szerző Megoszt Elküldve Október10, 2013 http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_2.0_16v_opc_sport-7294506 Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Október12, 2013 Megoszt Elküldve Október12, 2013 ez is van: http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra/opel_astra_2.0_16v_opc-7298506 erről egy rakat dolog hiányzik: http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_opc_2.0_16v_opc_160le_vezetett-7112495 erről is: http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_2.0_16v_opc-7251773 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gelko Elküldve Október13, 2013 Megoszt Elküldve Október13, 2013 micsoda ritka típus :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
forumadmin Elküldve Október16, 2013 Szerző Megoszt Elküldve Október16, 2013 A feketéről nem sok kép van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gelko Elküldve Október16, 2013 Megoszt Elküldve Október16, 2013 Tetszik http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_opc_limited-7279312 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lanti Elküldve Október16, 2013 Megoszt Elküldve Október16, 2013 szíp szíp.. én is egy ardenra hajazok :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts