Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G OPC


forumadmin

Recommended Posts

Köszi. Ez jó. Ez a xer motor egyre jobb.

Nem lehet, hogy pl. azért van másik cikkszàmon, mert mondjuk ki van jobban egyensúlyozva, akàr ugyanaz az alkatrész? Az élettartam ilyen relatíve kicsi terheléseken főképp a kiegyensúlyozàstól függ. Apropó és balansztengelyek vannak az x20xer-ben? A xev motor a g asztràban tartalmazza.

Link to comment
Megosztás:

Apropó és balansztengelyek vannak az x20xer-ben? A xev motor a g asztràban tartalmazza.

Hát ezzel majdnem megfogtál, ugyanis külön sehol nem találni ilyen balansztengelyeket még X20XEV-hez sem. Aztán kiderült hogy csak olajteknővel együtt van, és csak a késői X20XEV motoroknál, azoknál amik alu olajteknősek. X20XER-ben nincsen balansztengely, és az olajteknője sem alumínium. De hogy ne legyen olyan egyszerű az élet, azért ez az X20XER olajteknő nem egyezik meg a régebbi X20XEV acél olajteknőjével sem, legalábbis cikkszám szerint ez is más. Viszont az is érdekes hogy ezeket a kiegyenlítő tengelyeket meg ha minden igaz fogaskerék hajtja a főtengelyről, és hiába van kétféle X20XEV balansztengellyel és anélkül, más-más olajteknővel, de a főtengelyük mégis megegyezik, tehát elvileg a régebbibe is be lehet rakni a kiegyenlítőtengelyt.

Egyébként nemcsak az X20XER-ből, de a turbókból is kivették a balansztengelyt (Z20LEH-ból biztosan), talán ettől tud magasabb fordulatszámon forogni?

Link to comment
Megosztás:

A balansztengelyes mókát a Z20LET sztorimnál végignyomtam. Az X20XEV-ben [Astra G] van, a Z20LET-ben van. A Z20LEH-ben nincs. Ezt a LEH keretet kellett a helyére tenni a Z20LET-nek. Egyébként semmit se hozott, még 1 lóerőt se tudtam kimérni, noha 3-5 LE-t írtak a gyári 200 LE-höz. (De ekkor már 280 LE felett voltam.)

A balansztengely lényegében egy kényelmi eszköz, a sor 4 henger zötyögését egyenlíti ki (úgy, ahogy). A fő gond vele, hogy kétszeres főtengely fordulaton forgó (két) tengely, azaz mondjuk 6000-nél 12000-rel forog, s.í.t. Nyilván a magas fordulatok emiatt kissé korlátozottabbak lehetnek (amennyire ez a balansztengely bírja a magas fordulatokat, mert ugye mondjuk 8000-en forgó főtengelynél már 16000-et forog a két balansz - az meg ugye elég sok).

Link to comment
Megosztás:

Akkor szedjük össze, amit tudunk (meg amit nem):

X20XEV X20XER
========================================================================================

Motorblokk ? ? (azonos?)

Szívósor Azonos Azonos
Pillangószelep ? (átmérője?) ? (átmérője?)
Hengerfej Azonos Azonos
Vezérműtengely

Emelés Eltérő, 9,2mm Eltérő, 10,6mm

Duráció Eltérő, 256/256 Eltérő, 260/266 (csekkolni kell még!)
Vezérműtengely csapágyazás ? ?
Vezérműtengely leszorító csavarok ? ?
Szívószelepek ? ?
Kipufogó szelepek ? ?
Gyújtás ? ?
Főtengely Balanszt. fogaskerékkel Balanszt. fogaskerék nélkül (tömege?)
Főtengely csapágyazás ? ?
Főtengely leszorító csavarok ? ?
Hajtókar Eltérő (tömege?) Eltérő (azonos C20XE-vel)
Hajtókarcsapágy Eltérő Eltérő (erősebb?)
Hajtókar csavarok ? ? (azonos C20XE-vel?)
Dugattyú Eltérő Eltérő (azonos C20XE-vel)

Dugattyútengely Eltérő Eltérő (azonos C20XE-vel)

Balansztengely Eltérő, van Eltérő, nincs
Olajteknő Eltérő, alumínium Eltérő, acél (acél? C20XE?)
Leömlő Eltérő (anyaga, tömege?) Eltérő (anyaga, tömege, kialakítása?)
Olajpumpa ? ?

Ojahűtő Eltérő, nincs Eltérő, van

Link to comment
Megosztás:

Akkor szedjük össze, amit tudunk (meg amit nem):

X20XEV X20XER
========================================================================================

Motorblokk ? ? (azonos?)

Ez szvsz sose fog kiderülni, külön motorblokk már nem kapható EPC szerint csak fűzött motor, az meg ugye nem egyezik.

Szívósor Azonos Azonos
Pillangószelep ? (átmérője?) ? (átmérője?)

A pillangószelep-ház megegyezik, így gondolom a pillangószelep is. Az átmérőjét nem sikerült kiderítenem.

Hengerfej Azonos Azonos
Vezérműtengely

Emelés Eltérő, 9,2mm Eltérő, 10,6mm

Duráció Eltérő, 256/256 Eltérő, 260/266 (csekkolni kell még!)
Ezt én másképp tudom, X20XER-nél 265/265

Vezérműtengely csapágyazás ? ?
Vezérműtengely leszorító csavarok ? ?

A csavarok megegyeznek, M6x40 torx csavar kell mindkét motorhoz.

Szívószelepek ? ?
Kipufogó szelepek ? ?

Az összes szelep (szívó- és kipufogó is) megegyezik.

Gyújtás ? ?
Főtengely Balanszt. fogaskerékkel Balanszt. fogaskerék nélkül (tömege?)
Főtengely csapágyazás ? ?
Főtengely leszorító csavarok ? ?

Ez is megegyezik, M10x64 torx.

Hajtókar Eltérő (tömege?) Eltérő (azonos C20XE-vel)
Hajtókarcsapágy Eltérő Eltérő (erősebb?)
Hajtókar csavarok ? ? (azonos C20XE-vel?)

Megegyezik, de jó hozzá az összes hosszú löketű OHC motoré a C20NE-től az X22XE-n át a 16D-ig. A C20XE-é is természetesen.

Dugattyú Eltérő Eltérő (azonos C20XE-vel)

X20XER-nél a dugattyú alapvetően valóban azonos a C20XE-vel, de a szelepeknek kialakított mélyedés 3.7mm-re van növelve a nagyobb szelepnyitás miatt.

Dugattyútengely Eltérő Eltérő (azonos C20XE-vel)

Balansztengely Eltérő, van Eltérő, nincs
Olajteknő Eltérő, alumínium Eltérő, acél (acél? C20XE?)
Leömlő Eltérő (anyaga, tömege?) Eltérő (anyaga, tömege, kialakítása?)
Olajpumpa ? ?

Különbözik, az X20XER olajpumpája a Z20LEL és Z20LER motorokéval egyezik meg.

Olajhűtő Eltérő, nincs Eltérő, van

Egyelőre ennyivel tudtam kiegészíteni, ha sikerül még valamit kiderítenem akkor beírom.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A 160 paci 99%-át hozhatod: tengely+leömlő+program.

Nekem központi injektoros 1.6-ból sikerült csinálni 72.6kw-ot padon mérve. Sokan rongáltak szívócső formákkal,átmérőkkel,meg port formákkal és sűrítési viszonyokkal,ami különbözik egy c16se-nél,de ezek szerint szinte semmit nem jelent.

azért jó tudni, miben mi van.... még ha egyes elemek alap esetben nem tűnnek fontosnak.

Link to comment
Megosztás:

Egész jól állunk:

X20XEV X20XER
==========================================================================================================

Motorblokk ? ? (azonos? sose tudjuk meg... :D)

Szívósor Azonos Azonos
Pillangószelep Azonos (átmérője?) Azonos

Hengerfej Azonos Azonos
Vezérműtengely

Emelés Eltérő, 9,2mm Eltérő, 10,6mm

Duráció Eltérő, 256/256 Eltérő, 265/265

Vezérműtengely csapágyazás ? ?
Vezérműtengely leszorító csavarok Azonos, M6x40 torx Azonos

Szívószelepek Azonos Azonos
Kipufogó szelepek Azonos Azonos

Gyújtás ? ?
Főtengely Eltérő, balanszt.fog.k. Eltérő, balanszt. fogaskerék nélkül (tömege?)
Főtengely csapágyazás ? ?
Főtengely leszorító csavarok Azonos, M10x64, torx Azonos

Hajtókar Eltérő (tömege?) Eltérő (azonos C20XE-vel)
Hajtókarcsapágy Eltérő Eltérő (erősebb?)
Hajtókar csavarok Azonos (méret?) Azonos

Dugattyú Eltérő Eltérő (C20XE dugó, 3,7mm-es zsebekkel)

Dugattyútengely Eltérő Eltérő (azonos C20XE-vel)

Balansztengely Eltérő, van Eltérő, nincs
Olajteknő Eltérő, alumínium Eltérő, acél (acél? C20XE?)
Leömlő Eltérő (anyaga, tömege?) Eltérő (anyaga, tömege, kialakítása?)
Olajpumpa Eltérő, normál Eltérő, erősített (Z20LET-tel azonos)

Olajhűtő Eltérő, nincs Eltérő, van

Link to comment
Megosztás:

Na még: a főtengely mindegyiknél 5 helyen csapágyazott, de a végén levő szíjtárcsa nem azonos: az XER-nek 2.5mm-rel nagyobb a belső átmérője. Olajteknő acél ugyan, de nem egyezik meg a C20XE-ével (sőt semelyik másikkal sem. Nem egészen világos de állítólag de vannak benne valami hegesztett áramlásterelők hogy gyors terhelésváltásnál se szívjon levegőt az olajpumpa). Motorvezérlés viszont megegyezik, mindkettőben ugyanaz a Siemens Simtec 70 van, sőt jó hozzá az X18XE1-é is. Gyújtógyertya ugyanaz az FLR8LDCU kell mindkettőbe, ahogy a Z20LET-be is, gyújtás oldalon ezek szerint nincs sok különbség.

Link to comment
Megosztás:

Egész jól állunk:

X20XEV X20XER

==========================================================================================================

Azonos Azonos

Vezérműtengely

Emelés Eltérő, 9,2mm Eltérő, 10,6mm

Duráció Eltérő, 256/256 Eltérő, 265/265

Biztosak vagytok abban, hogy az xev 256-ban nyit? Csak mert arra tippelek, hogy a c18xe tengely 256-258fokos a 10,2-es emeléshez...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.