Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

  • 1 month later...
Elküldve

az ezüstöt nagyon régen árulják... nincs már rajta a nagy szárny.. kis recaro ülések vannak benne, pedig az opc1-be a nagy recaro az nagyon szimpatikus ülés...

svájc, nem annyira egyszerű forgalomba helyezni...

feketét 1.3rol hirdették.. szép, de csak szivó, sacc 12körül fogyaszt

Elküldve

Na, ez meg egy szénné húzott szívó OPC, ha lehet még nagyobb fogyasztással és a turbóhoz képest kisebb nyomatékkal (ráadásul érdekes színben). Igazából aki teljesítményt akar Astrából annak a Z20LET-nél nemigen van jobb választás, csak az a baj hogy 90%-uk agyon van hajtva és turbócseréért kiáltanak (és ha már lúd akkor LEH turbó H Astrából), szóval nem olcsóak ami a karbantartást illeti...

Elküldve

Pl a szívó nem lehet jó csak "autókázni" ? Mennyivel lehet jobb egy X20XEV-es Astra G-nél, ha jobb egyáltalán? Kb olyan mint a Z22SE?

Vagy azt sem szabad venni, mert erre elég egy Z18XE ?

Astra G-vel nem sok tapasztalatom van (ezért kérdezem), csak az alap motorokkal.

Elküldve

Valamennyivel biztos jobb, ha már egyszer X20XEV-t elég gyakran szokták felfejleszteni X20XER-re... (csak egy C18XE tengely, chip meg leömlő kell hozzá, és kész is az X20XER, ezzel a tengellyel csak a szelepemelés mértéke marad el kicsit a gyári X20XER-től) Sztem autókázni teljesen jó, de mivel a motor ily módon viszonylag könnyen felfejleszthető, külsőleg meg a szívó OPC gyakorlatilag nem tartalmaz semmi különlegeset (a lökhárítók és a tükrök is a sima G Astráé, nem úgy mint a Turbo OPC-nál), ha nem ragaszkodsz a sportos belsőhöz, akkor lehet jobban megéri egy X20XEV Astrát venni... azokból nagyobb a választék és nagyobb eséllyel találni nem széthajtott példányt.

Elküldve

Valamennyivel biztos jobb, ha már egyszer X20XEV-t elég gyakran szokták felfejleszteni X20XER-re... (csak egy C18XE tengely, chip meg leömlő kell hozzá, és kész is az X20XER, ezzel a tengellyel csak a szelepemelés mértéke marad el kicsit a gyári X20XER-től) Sztem autókázni teljesen jó, de mivel a motor ily módon viszonylag könnyen felfejleszthető, külsőleg meg a szívó OPC gyakorlatilag nem tartalmaz semmi különlegeset (a lökhárítók és a tükrök is a sima G Astráé, nem úgy mint a Turbo OPC-nál), ha nem ragaszkodsz a sportos belsőhöz, akkor lehet jobban megéri egy X20XEV Astrát venni... azokból nagyobb a választék és nagyobb eséllyel találni nem széthajtott példányt.

Szivon is opc tukor van. Elso lokoson a koptato is csak erre a modellre jellemzo. Rajta van a szarny is.
  • Like 1
Elküldve

Opsz, a szárnyat kifelejtettem, de szvsz nem nagy dolog pótolni, másolat kb. minden sarkon van belőle... A tükör és a koptató viszont nekem is új infó, eddig nem tudtam. Köszi.

Elküldve

Valamennyivel biztos jobb, ha már egyszer X20XEV-t elég gyakran szokták felfejleszteni X20XER-re... (csak egy C18XE tengely, chip meg leömlő kell hozzá, és kész is az X20XER, ezzel a tengellyel csak a szelepemelés mértéke marad el kicsit a gyári X20XER-től) Sztem autókázni teljesen jó, de mivel a motor ily módon viszonylag könnyen felfejleszthető, külsőleg meg a szívó OPC gyakorlatilag nem tartalmaz semmi különlegeset (a lökhárítók és a tükrök is a sima G Astráé, nem úgy mint a Turbo OPC-nál), ha nem ragaszkodsz a sportos belsőhöz, akkor lehet jobban megéri egy X20XEV Astrát venni... azokból nagyobb a választék és nagyobb eséllyel találni nem széthajtott példányt.

Azért az átlag autókhoz képest nem rossz... ;) Igaza van Gábornak, inkább egy megkímélt x20xev, viszonylag kis költségvetéssel közel x20xer szintre lehet hozni...

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Elküldve

Valamennyivel biztos jobb, ha már egyszer X20XEV-t elég gyakran szokták felfejleszteni X20XER-re... (csak egy C18XE tengely, chip meg leömlő kell hozzá, és kész is az X20XER, ezzel a tengellyel csak a szelepemelés mértéke marad el kicsit a gyári X20XER-től) Sztem autókázni teljesen jó, de mivel a motor ily módon viszonylag könnyen felfejleszthető, külsőleg meg a szívó OPC gyakorlatilag nem tartalmaz semmi különlegeset (a lökhárítók és a tükrök is a sima G Astráé, nem úgy mint a Turbo OPC-nál), ha nem ragaszkodsz a sportos belsőhöz, akkor lehet jobban megéri egy X20XEV Astrát venni... azokból nagyobb a választék és nagyobb eséllyel találni nem széthajtott példányt.

mennyi pontosan a C18XE szelepemelése? az X20XER mintha 10,6 mm-re emlékeznék. csak a tengely a különbség a hengerfejben az X20XEV-hez képest?

Elküldve

X20XEV tengely szelepemelése 9.2mm, a C18XE-é meg 10.2.
Még mindig nem X20XER szint, de közelebb áll hozzá. Viszont állítólag fehér holló ritkaságú a C18XE tengely. Külön senki nem akarja eladni.

Elküldve

szia Gabi!

köszi az infót! az XER-nek a szívósora, meg mindene azonos? mindössze a tengely tehet arról, hogy van plusz 24 paci? oké, 7000-ig forog, de a csúcsteljesítmény valamivel biztos lejjebb van.

azon agyalok, hogy XEV-t vagy XER motorost kéne venni pályanaphoz, ha nem akarok komoly motortuningot. futómű, minden azonos, semmi értelme az XER-nek?

Elküldve

szia Gabi!

köszi az infót! az XER-nek a szívósora, meg mindene azonos? mindössze a tengely tehet arról, hogy van plusz 24 paci? oké, 7000-ig forog, de a csúcsteljesítmény valamivel biztos lejjebb van.

azon agyalok, hogy XEV-t vagy XER motorost kéne venni pályanaphoz, ha nem akarok komoly motortuningot. futómű, minden azonos, semmi értelme az XER-nek?

Úgy tűnik igen. A hengerfej és a szívósor azonos (cikkszám szerint is), a leömlő viszont különbözik, ráadásul az egyedi a szívó OPC-nél, semelyik másik motoré nem jó hozzá, csak az X20XER-é. Érdekes viszont hogy a dugattyúk és a főtengely cikkszám szerint különböznek, pedig a sűrítés a két motornak ugyanakkora, ahogy a furat és a lökethossz is. Talán a dugattyúk kialakításában lehet a különbség (a nagyobb szelepnyitás miatt?), lehet hogy ez kompenzálható a jól megírt chippel.

Elküldve

Ááá...nem. Az is más cikkszámon van, de itt sem értem mi indokolja a különbséget, ahogy a főtengelynél sem, ha egyszer azonos a két motor lökethossza és a sűrítési viszony is. Dugattyúnál még elfogadtam hogy esetleg a dugattyútető kialakítása miatt, de itt? Hacsak az nem hogy más (fordulatszámtűrőbb) anyagból van, mert az XER motor pörgősebb, mind a maximális teljesítményét, mind pedig a nyomatékát magasabb fordulaton adja le mint az XEV. Ja igen: a hajtókarcsapágy is más, gondolom ugyanezért.

De sztem hétköznapi használatra elmegy ez az épített motor az XEV dugattyújával, hajtókarával és főtengelyével is, az ember úgysem pörgeti mindig 6500-on (itt adja le az XER a legnagyobb teljesítményét).

×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.