Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ZAFIRA TOURER (C)


forumadmin

Recommended Posts

Formás, fényűző és innovatív.

A nagy sebességű szupervonatok csúcstechnológiája által inspirált Opel Zafira Tourer újraértelmezi a motorizált rugalmasság fogalmát. Pazar kényelem akár hét fő számára prémium kategóriás vezetési minőséggel, stílusosan.

Egy kiváló praktikus prémium autót keres? Nézze meg az egyedülálló Opel Zafira Tourert!

  • Lenyűgöző prémium formatervezés
  • Könnyed életstílus sokoldalúan
  • Prémium kategóriás luxus
  • Fejlett biztonsági rendszerek
  • Dinamikus vezetés

zafira_c.jpg

Link to comment
Megosztás:

  • 2 years later...
  • 8 months later...

Sziasztok!

Nekem egy olyan problémám van, hogy vettünk Németországban egy 2015 06. havi gyártású Opel Zafira Tourer Innovationt 1.6 136 LE Dieselt. Szóval a gond az, hogy a navigáció (Navi650) a magyarországi cím beállításakor csak BP, Szeged és Kecskemétet engedélyezi illetve ha valami címet írok be és elindítom a navigációt akkor nem mond semmit, hogy forduljon jobbra vagy balra szóval egy szót sem csak csipog egyet kettőt. Letöltöttem magyar használati utasítás de az által leírtak alapján nem tudom beállítani pl. azt írja, hogy nyomjam meg a CONFIG gombot majd a Navigációs beállításokat azon belül pedig ami nálam nincs a Forgalmi bejelentéseket válasszam illetve a Beszéd felismerés is angolul beszél és így nem érti az utasításaimat! Mit lehet szerintetek ez ügyben csinálni? Frissítés segítene rajta(m) és az , hogy működik? Remélem tudtok segíteni nekem.

Link to comment
Megosztás:

Bár a Tourer naviját nem ismerem, de talán a térképpel lehet a gond. Pontosabban azzal, hogy nincs rajta Magyarország. A főútvonalakat minden térkép tartalmazza, de részletes nincs, csak az adott térképlemezen/kártyán jelöltekre. Először friss és Magyarországot is részletesen tartalmazó térképet kell beszerezni szerintem. Forgalmi  jelentés nálunk nem elérhető (ez a TMC), mert nagyon magas összegben határozták meg a jogdíjakat, kicsi ország vagyunk, így sok autógyártó nem vette meg a magyarországi jogokat. Ausztriában, és általában tőlünk nyugatra működni fog. Egyelőre az utasításokat nem hanggal, hanem a rádió kezelőszerveivel kellene kiadni, ha már az ember kisujjában van a menü felépítése/rendszere akkor lehet próbálkozni a hangvezérléssel. Én eddig csak tesztelgettem, de annyira nem szerette a kiejtésemet... :)

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Közben sikerült megoldanom a fix traffipax pontokat.
A fájlnév határozza meg a poi típusát (mozi, otthon, sport..., ha nem ismeri fel a fájlnevet általános lesz), a szélességnek/hosszúságnak 8 értékes jegynek kell lennie (plusz még a .) következő kettő a cím és a leírás az " "-között, és az utolsó a telefonszám.
Ez alapján csináltam meg a fájlt: http://www.police.hu/sites/default/files/fix_telepitesu_kkep_helyszinlista.pdf

letöltés: https://drive.google.com/file/d/0B8YhhYqEjr5HX3NIa2tKTl91QWc/view?usp=sharing

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok!

Segítséget kérnék, véleményetekre lennék kíváncsi.

Autó csere előtt állok és két típus maradt a listámon, Zafira Tourer és az Insignia. MIndkettőt használtan venném kb. 3 évesen. Zafirából csak dieselt lehet találni, Insigniából van benzines is. Az éves km adagom (kb. 15e km) nem indokolja a dieselt. Szóval amire kíváncsi lennék: amennyi rosszat lehet hallani mindenhol a mai dieselekről szabad-e megvenni egy 120e-t futott cdti-t (már ha valós), tapasztalatok alapján mikor és milyen problémák jöhetnek elő? Az Insigniákban levő 1.4 Turbo motorról milyen tapasztalatotok van (fogyasztás, hibák)? Papíron jól hangzik a 140 Le, a valóságban is az? Nyilván nem sportkocsi, nem is az kell, de a nagyobb súlyt is elbírja? Egy 90 lovas Astrából ülnék át, legtöbbször családdal megyek, szóval legtöbbször nyugisan vezetek 100-as tempóval, csak kb. ha havonta 1x élvezkednék vele, mikor egyedül megyek.

Köszönök minden hozzászólást!

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 05. 27. at 17:17, lengyi írta:

Sziasztok!

Segítséget kérnék, véleményetekre lennék kíváncsi.

Autó csere előtt állok és két típus maradt a listámon, Zafira Tourer és az Insignia. MIndkettőt használtan venném kb. 3 évesen. Zafirából csak dieselt lehet találni, Insigniából van benzines is. Az éves km adagom (kb. 15e km) nem indokolja a dieselt. Szóval amire kíváncsi lennék: amennyi rosszat lehet hallani mindenhol a mai dieselekről szabad-e megvenni egy 120e-t futott cdti-t (már ha valós), tapasztalatok alapján mikor és milyen problémák jöhetnek elő? Az Insigniákban levő 1.4 Turbo motorról milyen tapasztalatotok van (fogyasztás, hibák)? Papíron jól hangzik a 140 Le, a valóságban is az? Nyilván nem sportkocsi, nem is az kell, de a nagyobb súlyt is elbírja? Egy 90 lovas Astrából ülnék át, legtöbbször családdal megyek, szóval legtöbbször nyugisan vezetek 100-as tempóval, csak kb. ha havonta 1x élvezkednék vele, mikor egyedül megyek.

Köszönök minden hozzászólást!

Szia!

Nekünk a zafira 2000-es cdti 130 lovas változat van. Mi családon belül vettük, 3,5évesen 150ezer autópályás km-rel. Eddig márkaszervizbe hordták, mi már nem. Mivel az autópályás km miatt van a nagy futás nem baj, a város nagyobb probléma lenne. Az a baj, a dízellel, hogy mi is városban használjuk, rövidebb utakra, sportos vezetési stílusban, szóval a motornak nincs ideje bemelegedni sem. De ez dízel ártalom. Elvileg havonta egyszer ki kell vinni autópályázni, hogy kikormolja magát a részecskeszűrő, illetve figyelni kell a turbóra, hogy mikor állítom le a motort (ha nemrég volt a turbó használva, akkor még kicsit járatni kell a motort, hogy kimenjen a turbóból a gázolaj, de ez a turbó benzinesél is így van). Én az 1.4-es turbóbenzinestől félnék. Az túl kis motor egy ekkora autóhoz, ott a motorélettartam rövid idő lehet. Mint a forma1-nél: ha túl hatékony a motor, rövid az élettartam (futamonkénti motorcsere). Egyébként az autó nagy, jól el lehet férni benne. Az összeszerelési minőség az opelnél itt még nem a legjobb, recsegnek kicsit a műanyag elemek, ha az ember nyomkodja (de ez az insigniánál is így van).
Ezzel a motorral és súllyal is lehet vele sportosan menni, így is elég ugrós szeretintem, bár mindig van följebb, de a 90lovas astra után ez nagy ugrás.

Az insigniához már jobb a benzines motor választék, de én ott is 1.8-tól fölfelé nézegetnék (nekem a 2000-es benzines a legszimpatikusabb).

Az insignia egyébként kicsit bunkerszerűbb, főleg hátsó ülésen nem nagyon lehet benne kilátni és a fejtér sem olyan jó (ez a szedán változatra igaz, a kombira nem).

A zafira viszont elég nagy. Extra listától függ, hogy mennyire tudsz az első szélvédőn kilátni (van olyan, amin föl lehet húzni a középső visszapillantó tükör fölé.http://frame.pilkingtonagr.hu/showpic.php?table=db__photos&field=Photo&keyfield=ID&key=1849&forcesize=590x0

Eddig nekünk nem volt az autóval problémánk, csak kisebbek: rendszámtábla világítás foglalat csere, beragadt a szélvédőmosó motor (kiszerelés, tiszítás), az első parkradar néha meghülyül.
Féléve van nálunk az autó, sokat használjuk, eddig szerencsére még nincs vele probléma, reméljük nem is lesz.

Módosítva : logger
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Sziasztok!

 

Van egy 2014-es Zafira "C" Tourer-em.

Benzin 1,6 SIDI turbó 200 LE

 

A következő hibákat produkálja.

- "ellenőriztesse az ESP-t" hibaüzenet

- ABS ikon

ujrainditas után megszűnik

kesobb a fenti kettő plusz

- motor ikon

- csökkentett motorteljesitmeny

majd kicsivel később a fentiek mellé

- kormány szervo ikon 

- szervo működése leállt...

 

A szervizt felhivtam, ott azt mondtak,h valószínűleg generátor ment tönkre...

Hetfon elviszem addig meg járunk gyalog.

 

Viszont én gondoltam az ABS kábel - első kerék csati elkoszolódására. (A szervon kívül mindent megmagyarázna)

Illetve megtörték egy hete a hátulját és be van törve a ködlámpa, esik bele az eső esetleg az is bebolondíthatja a rendszert...?

Vagy tényleg generátor...

 

valakinek van ilyen tapasztalata, ötlete?

 

koszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok!

2018-as új Zafira C-t vettem pár napja. Android Auto-val használom a Waze navigációt. Az a bajom, hogy ha felkapcsolom a fényszórókat, akkor a kijelző átvált éjszakai módra, így a térkép nehezen látható. Ki lehet kapcsolni valahogyan ezt az automatikus váltást valahol az autóban, vagy az Android Auto-ban? Az okostelefonon lévő Waze-ban ki tudom kapcsolni, de az Android Auto nem ezt a Waze-t használja, hanem a "sajátját", így az nincs hatással az autóval történő használatra.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 months later...

Sziasztok

2014-es  Zafira Tourer Motor hibakód. A kiolvasás nitrogén oxid szűrőcserét ír. A csere után a kód visszajön. Egy hasonló problémával küzdenek a Schiller szervizben, egy hónapja.

A gyár engedélyezte a motorvezérlő modul cserét is , de a probléma megmaradt.

Tudna valaki segíteni?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

 

2015-ös 1.6cdti 136LE  Zafira Tourer Motor hibakód jelez sárgán, időnként nagyon büdös maró ammónia szag jön a kipufogóból, de nem midig.

 Diagnosztika után a márka szerviz komplett Adblue rendszer cserét javasolt potom 309.000.-Ft összegben.

Kicsit soknak tartom ezt a költséget egy szimpla környezetvédelmi egységért. Nem lehet hogy csak valamilyen szenzor problémája van esetleg ?

Ha valakinek valamilyen tanácsa, vagy tapasztalata  a problémával kapcsolatban kérem ossza meg velem.

Köszönöm! 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 10 months later...

Sziasztok! 

 

Zafiránkban Navi 600-as fejegység van, sajnos kihangosító nélkül. Elég fontos lenne bele a kihangosító, sokat telefonálok autóban. 

Próbáltam BT kihangosítót, olcsóbbat - drágábbat, de egyik sem hozta a várt minőséget. 

Két lehetőséget látok: 

  1. Kérdésem, hogy a gyári kihangosítót be lehet-e utólag szerelni, lenne-e rá vaállalkozó, és hogy kb mennyibe kerülne? Ha nem túl bonyolult a beépítés, akár még egyedül is vállalkoznék rá, ha kapok némi instrukciót... 
  2. Másik lehetőség, hogy veszek bele egy Androidos fejegységet. Viszont kérdés, hogy a nagy kijelző a műszerfal tetején, hogyan működik tovább? Mi lesz vele? Ha e mellett döntök, nyilván itt is fontos lenne a kihangosító. Illetve ami nagyon jó lenne, hogy a telefon képét át lehhessen küldeni rá (navi pl).

 

És még egy kérdés: Sokszor előfordul, hogy minden ok nélkül indításnál ekezd hrangozni (figyelmeztető hangjelzés) és nem hagyja abba. Motor leállít, kulcs kihúz, ajtó bezár, még mindig harangozik. Ha bekapcsol a parkoló radar és csipogni kezd, akkor a parkoló radar csipogása után abbahagyja. Ötlet? 

 

Segítséget előre is köszönöm! 

  

Link to comment
Megosztás:

  • 10 months later...
On 2018. 10. 22. at 20:21, fodicsaba írta:

Sziasztok!

Ugyan az a híbajelenség mint  fodicsabának.

Az autó 2014-es 1.6cdti 136LE  Zafira Tourer Motor hibakód jelez sárgán,

időnként nagyon büdös maró ammónia szag jön a kipufogóból, de nem midig.

Ez az adblue rendszer hibájára utal.

Ha leveszem az akku sarut ,áramtalanitom az autot,elfelejti a kodot,

de miután felmelegszik 90 fokra vissza dobja a hibakodot.

Ha valakinek valamilyen tanácsa, vagy tapasztalata  a problémával kapcsolatban kérem ossza meg velem.

Előre is Köszönöm a segtségeteket! 

 

Link to comment
Megosztás:

  • 10 months later...
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Üdv!

 

rég nem jártam itt.
Segítséget kérnék, hogy kinek volt hasonló (hiba és javítás) tapasztalata, mivel több márkakereskedést felkerestem és azt mondják hát zafira C-nél ilyennel nem találkoztak.

 

a kuplungpedál nagy melegben ropogó hangot ad és néha néha akadozottan mozog? 
 

az ablaktörlő az 1x szeri törlésnél középen tehát nem a lapát hanem a lapát felfüggesztő szemeknél összeér összecsap koppanó hangot ad, de csak 1x törlésnél nincs bekapcsolva szakaszos vagy folyamatos üzemmódra.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.