Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Vivaro


forumadmin

Recommended Posts

Végre túl vagyok a Vivaro nagyszervizén. Mivel 280e km van benne, mindenképp rá akartam nézni a generátorra, önindítóra, az olaj is erősen csöpögött az olajszűrő házából, ami szintén a motor elején van, ezért kézenfekvő volt, hogy lekapjam az egész elejét. Kb 45 perc alatt lenn is volt minden. Utána könnyen hozzá férhető lett a motor, váltó. Generátort levettem, hogy majd én szétszedem. Sajnos hidegforrasztással van a diódahíd az állórészhez erősítve, ezért a csapágycsere házilagos módszerekkel kizárt. Ráadásul a kommutátor egyik csúszógyűrűje is csúnyán elkopott, így inkább szakemberre bíztam a felújítást. Szerencsémre szabadonfutó nincs a generátoron. Az önindító lehetett már felújítva, így azt csak ki kellett takarítani, és bezsírozni. A generátor csupa olaj volt, amit a szervopumpa tömítetlensége okozhatott, ezért az is újra lett cserélve. A szervo még a látszólag új hosszbordás szíjat is teleszórta olajjal, ezért egy fordítógörgővel együtt azt us cseréltem. Vezérléscserét megelőzően rá akartam nézni a vezérlés fogaskerekes részére, szerencsére semmi hibát nem találtam. De ha már úgyis le lett szedve a fogaskerekeket takaró fedél, a vízpumpát és a motor elején levő két szimmeringet is kicseréltem. Ezután mehetett fel az új vezérlésszett. A motoroloj folyása miatt lekaptam az olajszűrőházat, amiben van egy hőcserélő a hűtővíznek. Sajnos ennek a két csöve körül engedte az olajat. Szétkaptam a házat, kiszedtem belőle a hőcserélőt, de sajnos a csöveinél nem egy-egy gumigyűrű tömít, hanem egy nagy lemez tömítés van mindkét oldalán fekete festékkel bevonva. Ez a festék jött le a csöveknél, így ott szivárogni tudott az olaj. Tüzetesebben megvizsgálva a két víz csonkot, kiderült, hogy a gumi és a sós víz annyira megette őket, hogy bármikor kilyukadhattak volna. Sajnos sem tömítést, sem hőcserélőt nem lehet külön kapni, ezért a komplett olajszűrő házat cseréltem. Legnagyobb meglepetésemre az új házban még olajszűrő is volt. Ezután következhetett a váltóolaj csere. Ide szigorúan a gyári Elf olajat vettem. Elvileg 2,7 liter olaj kell a váltóba, de több helyről hallván, hogy kevés bele ez a mennyiség, 3 litert tettem bele. Azonban sajnos nem lett sokkal jobb a váltó, néha alig lehet fokozatba tenni. Lassan kinéz egy váltó felújítás :( A turbóra is ránéztem, mert elég sok olajat hordott fel az Egr szelephez, de csöppet sem lóg a tengelye. Az összerkás után 50-60 kilométerrel a motor elejénél valami elkezdett nagyon kattogni. Hosszas kutatás során kiderült, hogy a szervopumpa ékszíjtárcsája lelazult, pedig mindig mindent a gyári nyomatékkal húztam le. A három csavar kapott menetrögzítő pasztát, remélem nem lazul le többet. 

P_20160428_140451.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Syaztok!

 

Nekem egy op. viv. 1.9 DTI 2002-esem van.

Kb már egy újat tudtam venni a javítások árából. Kérdésem az lenne, hogy egy teljes totál motorfelújításon esett át a motor (motor kis és be), kb 40 km-t mentem vele és jött egy tiltás.

3.000 -es fordulatnál ledadog max 40-50 km/h sebesség.

Egy közeli autószerelő ismerősömhöz vittem el a verdát, h olvassa ki miért és mi tilt.

P0201, P0202, P0203, P0204 (4 befecskendező szakadás)

P1180 Hőm. érzékelő magas áram bemenet - szakadt

P0400 EGR bemenet gyenge - szakadt

Üzemanyag Nyomás Szabályzó vez. áramkör alacsony - szakadt

 

Ennyit dobott ki a hibaolvasó. Enyhe sokk után gondolkoztam el, h ha mindez valós hiba az autó még szervizmódban sem üzemelne. 

Itt kérném a segítséget, hogy mi a búbánat lehet ez? Volt e már vkinek hasonló problémája?

Most ha visszaviszem aki szervizelte tuti meg akarja magyarázni, hogy ez nem garis meló lesz.

 

Előre is köszönöm a válaszotok, esetleges tanácsotok.

Üdv H. Csabi

Link to comment
Megosztás:

16 órája, Revitox írta:

Syaztok!

 

Nekem egy op. viv. 1.9 DTI 2002-esem van.

Kb már egy újat tudtam venni a javítások árából. Kérdésem az lenne, hogy egy teljes totál motorfelújításon esett át a motor (motor kis és be), kb 40 km-t mentem vele és jött egy tiltás.

3.000 -es fordulatnál ledadog max 40-50 km/h sebesség.

Egy közeli autószerelő ismerősömhöz vittem el a verdát, h olvassa ki miért és mi tilt.

P0201, P0202, P0203, P0204 (4 befecskendező szakadás)

P1180 Hőm. érzékelő magas áram bemenet - szakadt

P0400 EGR bemenet gyenge - szakadt

Üzemanyag Nyomás Szabályzó vez. áramkör alacsony - szakadt

 

Ennyit dobott ki a hibaolvasó. Enyhe sokk után gondolkoztam el, h ha mindez valós hiba az autó még szervizmódban sem üzemelne. 

Itt kérném a segítséget, hogy mi a búbánat lehet ez? Volt e már vkinek hasonló problémája?

Most ha visszaviszem aki szervizelte tuti meg akarja magyarázni, hogy ez nem garis meló lesz.

 

Előre is köszönöm a válaszotok, esetleges tanácsotok.

Üdv H. Csabi

Szua

Link to comment
Megosztás:

Azt, hogy a forummotor alkamatlan az androidos felhasználásra. Másik böngészőben válaszoltam is, de az meg sem jelenik.

 

A lényeg, ha Pest környéki vagy, tudok jó szerelőt, aki már sok furcsaságnak utána járt, amit más szerelők nem tudtak megoldani.

Link to comment
Megosztás:

13 órája, kori írta:

Azt, hogy a forummotor alkamatlan az androidos felhasználásra. Másik böngészőben válaszoltam is, de az meg sem jelenik.

 

A lényeg, ha Pest környéki vagy, tudok jó szerelőt, aki már sok furcsaságnak utána járt, amit más szerelők nem tudtak megoldani.

Köszönöm megtisztelsz segítségeddel, de szerencsére magamtól beletrafáltam hogy mi volt az oka.

Fentebb írtam, a hibát, nos a hiba forrása egy turbó feltöltő vezérlő volt. Újabb hibaolvasás még nem volt, de azóta a jelenség megszűnt és húz az autó mint akit kergetnek. Renault bontóban 5e Ft, Opel bontóban 15-20e Ft (hozzátegyen ugyanaz). Remélem hasonló tulajdonosoknak sikerül ezzel segíteni, mert szinte sehol nincs konkrét válasz erre a jelenségre, csak kérdések tömkelege. :)

Szép napot!

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Örülök, hogy jó lett.

 

A múlt héten megállt az ablaktörlőm. Kiolvastam a hibát, kormánykapcsoló hibakódot tárolt a vezérlő. Lehúztam a csatlakozót a motorról, kimértem, és rendben megkapta az áramot a motor a kapcsolótól. Ezután leszedtem a komplett ablaktörlő mechanikát. A motornak direktben adtam áramot, az is működött. Ezután leszedtem az áttételről a fedelet és kiderült, hogy a végállás kapcsoló 3 érintkezőjéből az egyik vége le volt törve, és nem érte el a fogaskereken kialakított réz lapot. Kicsit hajlítottam az érintkezőn, és bibátlanul működik az ablaktörlő.

Update: Ezzel a megoldással 2017 októberig lehetett elodázni a cserét. Addigra megint megállt a motor, és hiába variáltam az érintkezőkkel, nem lett jó. Kapott egy gyári, új motort. 

 

Nagy szerelésben feltűnt, hogy a szellőzés belsőkeringtetőjének ajtaja zárva van. Most már legalább tudom, miért párásodott az autó menet közben. A kapcsolóját hiába nyomogattam, nem történt semmi. Így kinyitni sem tudtam, ezért mindenképp le kellett szednem az állítómotort. Szétszedtem az állítómechanika dobozát. Meglepődve láttam, hogy valamikor beázott, és berohadt a motor. Szétszedtem a motort is, kipucoltam, bezsíroztam, de tartós működésre nem sikerült rábírnom. Sajnos csere lesz a vége.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Mivel a 19-es alufelnik mögött nagyon bután néztek ki a rozsdás féknyergek, nekiálltam megpucolni, és lefesteni őket. Sajnos közben kiderült, hogy elöl a két belső betétnél elkezdett elvállni a vas és a ferrodol. De ami nagyobb szívás volt, hogy a bal hátulján a fékvédő lemez szitává rohadt. Ennek cseréjéhez le kellett venni a tárcsát az aggyal. Utána a lemezt tartó 3 csavarból az egyik beleszakadt. Szedhettem le a hídról a tengelycsonkot. Kifúrtam, majd át szerettem volna hajtani rajta a menetfúrót, de mielőtt átért volna, az is beletörött. Gondoltam, fúrok mellé egy másikat, de nem 6-osat, hanem 5-öset. Na abba is beletört a menetfúró. Utolsó lehetőségnek a 8-as csavart láttam megoldásnak. Szerencsére ez már nem törött bele :) Szerelés közben feltűnt, hogy a rugótányér alatt rozsdás volt a nyúlvány. Gondoltam gyorsan kicsavarom a tányért tartó 4 csavart. Ez sem jött össze, mert 2 beleszakadt :( az egyiket ki lehetett fúrni, de a másik a híd felett volt, nem fért oda a fúró. Nem maradt más, anyát kellett hegesztenem a csavar csonkjára. Kb a 6. anya felhegesztése és majd egy órás szívás után kijött. Azonban nem csak a nyúlvány, hanem a rugótányér is rozsdás volt, így azt is lekezeltem. Következő a hátsó lengéscsillapítók rozsdátalanítása lesz.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Hogy ne legyen felhőtlen a francia autózás, a következő történt. Rendeltem új, gyári betéteket. Tegnap végre volt időm, gondoltam kicserélem. Behúztam a kéziféket, amit rendszeresen használok, erre elszakadt a középső bowden. Még örültem is, hogy nem nyaraláson történt, mert utálom, ha nem jó a kézifék. Ezután nekiálltam és kicseréltem a betéteket. Semmi komplikáció nem akadt, pláne, hogy festéskor meg ltt puolva az összes felfekvő felület. Rézpasztát is kentem a felfekvési pontokhoz. Próbaút alkamával, elmentem és megrendeltem az új bowdent. Út közben szembesültem vele, hogy miközben nyomom a féket, a pedál szép lassan esik be. Rápumpálok, akkor felkeményedik, de nyomva tartva,megint beesik. Gondoltam, hogy a visszanyomott dugattyúk valamelyike elengedi az olajat. Hazamentem, sokszor benyomtam padlóig a pedált, hogy minél több olajat kinyomjon magából a rendszer, és látható legyen a szivárgás. Persze nem látszott sehol, semmi. Ezután keszedtem mindkét első nyerget, elhúztam a potédő gumikat, de száraz volt alattuk. Gondoltam, biztos a főfékhenger engedi az olajat a fékrásegítőbe. Kiszedtem azt is, de itt is por száraz volt minden. Ezután csak az volt a tippem naívan, hogy ha kicserélem a szakadt bowdent, és jó lesz a kézifék, biztos megjavul az üzemi fék is. Természetesen nem így lett. Most így használom pár napig, hátha valahol mégis megjelenik az olaj. Ha megvan a bűnös, megírom.

Ja mondtam már, hogy egyre jobban utálom a francia autókat?

Link to comment
Megosztás:

  • 5 months later...

Sziasztok!

2001-es dobozos Vivaro tdi1,9-esemben a belső világítás elment, a raktérben is és az utasfülkében is. Annyit már tudok, hogy a Vivaróban a belső világítás nem sima mezei hanem komputer által van vezérelve amit BCM-nek hívnak röviden, és ez a modul a kormányszerkezet vagy a műszerfal alatt van valahol.

 Valaki megtudná mondani nekem, hogy hogyan férhetek ehhez a BCM modulhoz, vagy pedig ahhoz az állítólag kék színű csokihoz ami ez a modul és a belsővilágítás kábelei között van valahol? Szét akarom húzni vagy a csokit vagy pedig a modulnál a dugót hogy megnézzem, hogyha a BCM-et megkerülve direktbe adok 12V-ot a belső világításnak akkor működik-e.

Olvastam valahol a neten pár napja egy Hella műszaki bulletinben, hogy ez a BCM modul "hajlamos" a meghibásodásra és érdmes kicserélni egy újjabb verzióra. Köszönöm szépen, ha a belső világításom nem működik akkor mindjárt rohanok és veszek egy új komputert a kocsiba. Inkább direktbe akarom kötni egy lengőbiztosítékkal és akkor az elhalványodást kivéve kell, hogy működjön csak úgy mint egy mezei Ladában.

Link to comment
Megosztás:

  • 10 months later...

Régóta szenvedtem a P1125 Töltőnyomás szabályozó, túlzott áramlás detektált és a P0191 Üzemanyag elosztócső nyomásérzékelő áramkör tartomány/működés hibakódokkal. Sajnos velejárója volt, hogy az autó azonnal megállt. Kicseréltük a nyomászsabályozó szelepet. Utána már nem állt le, csak erőtlen volt az autó, majd jött a sárga lámpa, de csodával határos módon megindult az autó. A hibakód a P1125 és P1122 Gázpedál 1-2  helyzetérzékelő kolleráció hibakódok jöttek ki. Arra gyanakodtunk, hogy a légtömegmérő lesz a  ludas, ezért cserélve lett, de szigorúan jó minőségűre (VDO). Sajnos a P1125 megmaradt. Átnéztem az egész feltöltőrendszert, de nem találtam lyukat. Ezután a vákumrendszerre terelődött a gyanú. Ez be is talált. A szabályozószelepre nem ment vákum, de a fékrásegítőre igen. Kibányásztam a vákumpumpából a T elágazót. Persze, hogy egy gombostűfejnyi lyuk engedi át a vákumot, ami el volt dugulva. Ki lett pucolva, azóta mintha megtáltosodott volna a gép. Ha lesz időm leszedem még a pumpát és azt is kitakarítom.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Látom nem írtam meg a fékbeesés befejezését.

Nagyon nem hagyott nyugodni a dolog. Mivel volt olyan szerelő, aki azt állított, hogy a munkahengerek visszanyomásától átfordulhattak a karmantyúk a főfékmunkahengerben,  kicseréltem azt. Meglepetésemre ezután is ugyanaz maradt a jelenség. Mivel a fékkel amúgy nincs gond, maradt így. Utána beszélgettem másik szerelőkkel is, akik szerint ez ilyen.

 

De azért volt még kaland nyár vegére is. Parkolóból való kitolatás közben leült az autó bal eleje. Kiszállás után megrémülve láttam, hogy a talpasból szakadt ki a gömbcsukló. Mondanim sem kell, hogy elötte semmi hangja nem volt. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy otthonomtól négy kilométerre történt és nem egy héttel korábban, trélerezés közben Németországban. Mivel nem tudtam a futómű többi alkatrésze milyen állapotban van, mennie kellett a két szilentnek is. Persze a jobb oldal is mint a kukába. Hab a tortán, hogy a balos kormányösszekötő gumija is kiszakadt, azt is cserélni kellett. Késöbb kiderült, hiba volt a szilenteket bezsírozva helyükre nyomni. Rossz minőségű úton forgolódva kiurott az egyik szilent a lengőkarból. Most két pöttyel odahegesztettem. Legközelebb szilikont használok.

 

Most, hogy megjöttek az esők, kiderült, megint szarakodik az ablaktörlő. Egy éve már szét kellett szednem. Hajlítani kellett a szakaszos törlésért felelős érintkezőkön. Eddig bírta, hiába szedtem szét megint, 5 törlés után mindig megállt, és nem indult el többé. Szerencsémre a csergőben volt egy utolsó gyári motor, gyorsan lecsaptam rá. Meg kaptam a recsegő tetőhangszóró helyett is, utolsó elfekvő darabot.

 

A következő megoldandó probléma a világításkapcsoló kontakthibája.

 

Link to comment
Megosztás:

  • 3 months later...

Újabb autószerelés. Mint feljebb írtam, rosszalkodott a világításkapcsolóm: nem kapcsolt tompítottat, de ha kicsit feszegettem a kart, vagy refire húztam, utána világított. Mivel egyre nehezebben kapcsolt fel, ki kellett találnom valamit. Hiába kontaktspréztem, nem lett jó. Első körben nem mertem szétszedni. Azonban az ablaktörlő kapcsolója is szarakodott, bekapcsolás után kicsit előre kellett nyomni, csak utána törölt. Ezt már bátrabban szedtem szét. Csak benyomható fülek fogják össze, utána egy kis feszegetés hatására szétjött. Tele volt kosszal és zöldes lerakódással. Csavarhúzóval és féktisztító sprével megpucoltam az érintkezőket, összeraktam és láss csodát hibátlan lett. Ezután már bátran kaptam szét a világításét. Ez is tele volt kosszal és zöld oxidációval. Megpucoltam, összeraktam, de nem lett töketes. Feszegetve kellett elforgatni a kapcsolót, hogy felkapcsoljon. Ezzel nem elégedtem meg, ismét szét szedtem. Van benne egy fehér csúszka, benne két érintkezővel, amit rugók nyomnak ki. Az egyik hibatlan volt, de a másikat nem nyomta mi rendesen a rugó és beégés következteben egy kis kráter is volt rajta. Átcseréltem a két érintkezőt, a gyengébb rugót pedig megnyújtottam kicsit. Összerakás után már hibátlan lett.

Link to comment
Megosztás:

Az ebayen autós telefontöltő után kutatva botlottam bele szivargyújtó helyére szerelhető, két usb-t és voltmérőt tartalmazó cuccba, potom 1300 forintért. Az anyós ülés előtti, teljesen haszontalan kampót már régóta szerettem volna szivargyújtóra cserélni, így megrendeltem a töltőt, pláne hogy így figyelemmel követhetem a töltést.

Miután megjött felkeszültem, hogy a bal oldali szivargyújtóról kell vinnem áramot. A kampó kiszedésével nem voltam tisztában, ezért kis tükörrel és egy lámpával benéztem a műszerfal mögé. Meglepődve láttam, hogy a kampó házába egy vezeték csatlakozó van berakva. A kampót csak ki kellett feszegetni. A hátuljába fogatott csatlakozóban volt áram, nem kellett a másiktól áthozni. Persze a műszerfal lyukja kisebb volt, de reszelővel kitágítottam. Majd kiderült, hogy a töltő előlapja nagyobb, mint a sülyeszték. Azt is lereszeltem. A vezetékről a gyári csatit levágtam és két csúszósarut raktam fel. A vezetékekre ráhúztam a tartó anyát, csatlakoztattam, majd helyére nyomtam a töltőt. Az anyát alulról felnyúlva feltekertem a töltő házára. 

Most örülés van, mert rendben működik a cucc, és szépen mutatja a töltést illetve alaphelyzetben az akku töltöttségét.

 

 

20180322_122318.jpg

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

  • 1 year later...

Végre kész vagyok a Vivarom szerelésével. Komplett alváz- és üregvédelmet kapott. Ezért le lett szedve az üza tank, minden hőterelőlemez, váltószerelés miatt pedig az első bölcső. Felbakolás közben a jobb első emelőhely összerogyott, annyira el volt rozsdásodva. Az és a bal oldali is ki lett javítva. A tankot fogó két pánt is lekerült, mert nagyon rozsdásak voltak, persze azok is kilyukadtak. A bal hátsó sárvédőív hátsó sarka is átlyukadt. A hátsó rugótányérok is nagyon rozsdásak voltak, de szerencsére csak felületi tisztítás kellett nekik. Az alvázon viszont rengeteg felületi rozsda volt. Majdnem az összes ponthegesztés hólyagosodott. A legrosszabb a hátsó rugótányérok körül volt. A bal első fellépőt is javítani kellett, mert az egyik vízelvezető furatnál nagyon elvékonyodott a lemez. A váltó felújítást Pécsváradon csináltattam. Üllőn szerettem volna, de majdnem 10e forintot kért a futárcég, hogy oda vigye a váltót, mert 55 kilogramm. Széthúzás után kiderült, hogy az összes csapágy ki lett már cserélve. Mivel 1 és 2 fokozatban gyorsításkor volt már hangja, ezért annak a csapágyai cserére kerültek a komplett kapcsolótengellyel együtt, mert az meg nagyon lötyögött. Ez 90e forintba került. Szerencsére a 2006-os 2.5 dci-ben nincs kettőstömegű lendkerék, ezért 74ezerből megúsztam a kuplung cserét. Mindjárt kinyomócsapágy is lett cserélve munkahengerrel együtt. Nem tudom milyen fajta volt benne, de műanyag volt a háza, és nem védte gumi harmónika sem. Most Valeo került bele fém házzal. Ha már jól hozzáférhető volt, mindjárt turbót is cseréltem, mert nagyon hordta az olajat. Wizardnál rendeltem felújítottat tömítéskészlettel együtt.. Mikor fel szerettem volna tenni, tűnt fel, hogy hiányzik 2 tőcsavar. Erre azt mondták, hogy van mimor az összes hiányzik, vegyek bele a csavarboltban. Na ja, csakhogy én az összeset benne hagytam. A beszerelési útmutató szerint olajat kell cserélni a felújított turbó felszerelésekor, ezért a hatezer kilométert futott olajat is ledobtam. És végre meglett, mi zörgött az első futóműben. A keresztstabilizátor gumiszilentjei voltak kikopva. Ezekből is újat kapott egy külső kormánygömbfej kíséretében. Remélem mostanában nem kell már költeni az autóra a kötelezőeken kívül.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

A váltó ezek szerint gyenge pontja ezeknek az autóknak... ismeretségi körben van két Trafic is (ugyan nem Vivaro, de majdnem), mindkettőt elérte már a végzete, ráadásul az egyik az szalonból, újonnan vásárolt autó volt. És mindegyik 1.9dCi, szóval még csak a motor típus sem számít. Ők Szekszárdra vitték a váltót felújítani a sebessegvaltok.hu-hoz, bár neked ugyanolyan messze lett volna mint Pécsvárad.

Link to comment
Megosztás:

12 órája, tgabika76 írta:

A váltó ezek szerint gyenge pontja ezeknek az autóknak... ismeretségi körben van két Trafic is (ugyan nem Vivaro, de majdnem), mindkettőt elérte már a végzete, ráadásul az egyik az szalonból, újonnan vásárolt autó volt. És mindegyik 1.9dCi, szóval még csak a motor típus sem számít. Ők Szekszárdra vitték a váltót felújítani a sebessegvaltok.hu-hoz, bár neked ugyanolyan messze lett volna mint Pécsvárad.

Sajnos típushiba, hogy a csapágyak tönkremennek benne. De még mindig olcsóbb, mint a VW csoportos Sharan, T5 hibája, a szinkrongyűrűk elkopása.

Amik sokat autópályáznak, többet bírnak. Még a rendszeres olajcsere, szigorúan gyári Elf olajjal is segít a tartósságon.

Én Üllőn szerettem volna javíttatni a váltót, mert kimondottan Vivaro/Traficra szakosodtak, de majd 10e forint lett volna a futár, mert 55 kg a váltó. Aztán Szekszárd került szóba, de egy ismerősömnek 2 váltófelújítását is elrontották. Pécsváradi srácot többen is ajánlották. Bár miután kész lett, egy másik ismerősöm meg őket szídta.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Már 2 éve szenvedek, hogy menet közben leáll a 2006-os 2.5 DTI Vivaronk. Eleinte csak nagy melegben jött elő, hatodikban ha alacsony fordulatról szerettem volna gyorsítsni. Ilyenkor hirtelen erőtlen lett, és vészleállást csinált. Akár előzés közben is. Azonban mára már hideg időben is elkezdte. Az autóban 320e km van. Hibakódnak eleinte a rail cső nyomásszenzorját és a gázpedàl elektromos egységét dobta hibának. Mára már csak a 0191 maradt, a mi a rail nyomás szenzor tartományon kívüli működést jelenti. Kicseréltük a nyomás szenzort. Egy kb 250 km-es tesztút utolsó 30 kilométerén megint előjött a hiba. Szerencsére volt nálam laptop es Op-com. Ezzel csináltam élőadat mentést. Én injektor hibára, vagy magasnyomású pumpa hibára gyanakodtam. Megnéztem az élő adatok táblázatát. Sajnos wordben megnyitva egy katyvasz az egész. Közben feltöltöttem Dropboxba. Ott megnyitva, rendesen mutatta az oszlopokat. Az adatokat kielemezve nyilvánvalóvá vált, hogy leállás előtti másodpercben a pillanatnyi fogyasztás felugrik 51-ről 214 L/órára. A rail nyomás ekkor még 600 bar körül volt. A következő sorban az elektromos ac aktívból inaktívba váltott, majd fél másodperc múlva a nyomás is esni kezdett. Ekkor már nyilvánvaló lett, hogy injektor gondok vannak. Mivel ez nem filléres tétel, elvittem egy helyi Renault specialistához. Elmondtam a hibajelenséget, és rögtön rá is vágta, hogy rosszak az injektorok, hirtelen sok gázolajat engednek át, ezért vészleállást csinál az autó. Sajnos vállalni csak egy hónapos határidővel tudta. De állította, hogy biztos be vannak rohadva az injektorok. Rá is paráztam, pláne mikor megláttam az injektorok 154e/darab árát. Mivel nálunk nem munkaeszköz az autó, hanem a család helyváltoztatását szolgálja 3 gyerekkel és egy nagytestű kutyával, érzékenyen érintené az összköltség a családi költségvetést. Barátok unszolására, csak megpróbáltam kiszedni a rossz porlasztókat. De előtte mértem egy résolaj veszteséget. Kb 3 perc alatt 54, 42, 56, 49 ml gyűlt össze az edényekbe. Szerelő szerint ez sok, viszont az Opel szervizprogramja azt írja, hogy alegnagyobb mennyiség x3 nem lehet több, mint a négy mennyiség összege. Bár szerintem ezzel egy injektor hibáját lehetne kiszűrni ezzel. Kifújtam a porlasztófészkeket, 3 napig fújtam wd40-el. Először az egyes (a lendkerék felőli) csavarjait szedtem ki. Legnagyobb meglepetésemre jobbra-balra el lehetett forgatni. Utána rántottam egyet rajta, és már kinn is volt. Egy rozsdafolt sem tarkította a porlasztótestet. Utána a másik három is ilyen könnyen kijött. Jöhetett az injektor vadászás. Bárdi oldalán 154e volt darabja, kedvezménnyel is legalább 80ezer. Megnéztem Csergőben is, ott majdnem 100e lett volna kedvezménnyel, de volt egy darab gyári kedvezményes raktáron, amit megkaphattam 54e körül. Jófogáson is körülnéztem, és legnagyobb meglepetésemre Dunaföldváron árult egy cég gyári újat 50ezer forint/darab áron. Kértem képeket, és eredeti Renault dobozban, új porlaszók voltak, de sajnos csak 3 darab. Azért gyorsan megrendeltem, a Csergőben található egy darabbal együtt, ami GM-es dobozban érkezett. De csak miután leszivatott a Royal-futár. Ezúton is üdvözlöm őket. Leírás szerint beszereltem őket, és a kódjaikat is felírtam. A 3 darab Renault 928 996, az egy GM 549 067 kóffal volt ellátva. Op-comot rádugtam az autóra, de legnagyobb meglepetésemre inaktív volt a Programozás gomb. Gyors ketségbeesés után felhívtam haverom, hogy hozza el az Auto-comot, és azzal is nézzünk rá. Kiválasztottuk az Opel Vivarot, de nem jelent meg a programozás menüpont. Átmentünk a Renault Trafic alá, és ott már be lehetett menni a programozásba. A leírás szerint az injektor helyével kell kezdeni, pl az első a 01, második a 02, utána kell az IMA kód. Tovább olvasva a leírást, ismét levert a víz: a kódokban nem alkalmazzák a 0 és a 9 karaktereket. Na szuper, mert mondegyik szerepel az enyémben. Ettöl függetlenül megpróbáltuk felprogramozni, de helytelen kód üzenettel kidobott. Mindjárt az jutott az eszembe, hogy átvertek az oroszok, selejtes, hamisítvány, rossz injektorokat vettem. De a Csergő csak nem árul szart. De akkor miért van még náluk egy 2008-ban gyártott porlasztó, ráadásul nagyon jó áron. Ezután egy álmatlan éjszaka következett. Másnap elmentem az elején említett specialistához. Mondom mi a gondom, és hogy az auto-com szerint AAAAAAAA mind a négy injektor kódja. Erre nevetett egyet, és közölte, higy akkor nem kell feltanítani a rendszert az új porlasztókhoz. De felajánlotta, ha megnyugtat, egy későbbi időpontban rádugja a gyári Renault programot, de amúgy nyugodtan használjam az autót, mert biztos, hogy ő sem tudja programozni. Mivel az udvaron akkor is legalább 4 Vivaro/Trafic várt javítársa, így elhittem. Az autó azóta hibátlanul, leállásmentesen közlekedik, és nagy gázon sem füstöl, mint előtte. Szerencsére az elején vízionált 5-600ezres javítási számla 210 ezer lett, ami azért nem mindegy.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 4 months later...

4 év Vivarozás után, sajnos részben elhagyom a topikot. Igaz egyelőre csak árulom az autót. Sokat gondolkoztam, mi legyen az utód. Az új Vivaro/Zafira Life érezhetően kisebb, nagyobb a motorzaja, és nem utolsó sorban, drága is. Sokat gondolkodtam a Ford Tourneo Customon is. Bár sztem az is kisebb valamivel, mint az A Vivaro, de az eleje nagyon nem jön be. A felextrázott ára sem túl baráti, bár a kereskedők által adott 23 % körüli kedvezménnyel a Trafic szintjén van. Így maradtam a Renault koncepciójánál. Pláne, hogy visszahozták a 2.0 DCI motort, és az eleje is nagyon szép lett, a lámpák pedig alapáron full ledesek. Mivel nem akartam lemondani a Tour személyatós kényelméről, így a Spaceclass kivitelre esett a választásom, de nem a 7 személyes tárgyaló beltérrel, hanem 8 személyés normál kivitelre. Azonban gyorsan kellett döntenem, mert november 1-től 400ezerrel nő az ára, és esélyes még decemberben is egy áremelés. Január 1-től pedig nem forgalmazzák tovább, mert magas a károsanyag kibocsájtása. Tehát megrendeltem. Nagyon sajnálom, hogy végre normális méretű motor került bele, de az Opel eladása miatt, nem került rá a villám. Majd ezért leírom a tapasztalatokat, mert a motor és az első lámpák kivételével nem sok változott.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...
On 2020. 01. 06. at 8:24, Trafikos írta:

Üdv Mindenkinek!

Itt a fórumon olvastam hogy van egy váltó javítós Pécsaváradon.

Tudná esetleg valaki a címét , mert a net-en keresve nem nagyon találom.

Sásdon, és Szekszárdon találtam, de Pécsvárad közelebb lenne.

Köszönöm.

 

Trafikos

Szia.

 

0036702531355 vagy 06305675264

Pécsvárad Szent Gellért u. 35.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...
  • 2 months later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.